4 branduolių „Ryzen“ prieš i7-7700K, abu @4 GHz

AMD suteikia galimybę išjungti „Ryzen“ procesorių branduolius ir net visą keturių branduolių CCX bloką. Ilgai laukti neteko kol pamatėme apžvalgą, kur išbandoma „Ryzen“ konfigūracija imituojanti keturių branduolių procesorių.

Zolkorn“ tinklapis būtent ir paskelbė savo apžvalgą, kur „Ryzen 7 1800X“ lustui išjungtas visas CCX blokas, taip procesoriui paliekant pusę resursų, t.y. keturis branduolius ir 8 MB L3 spartinančiosios atminties. Taip bandoma imituoti „Ryzen 5 1400X“ spartą, tiesa jį kiek paspartinant, iki 4 GHz. Tokiu pačiu dažniu veikė ir i7-7700K. Tam jau reikėjo kiek pamažinti gamyklinį dažnį.

Kaip matote iš pateiktų rezultatų, „Ryzen“ atrodo tikrai neblogai, kai kur atsilikimas nuo i7-7700K labai mažas. Žaidimuose suluošintas „Ryzen 7 1800X“ ( kaip ir„Ryzen  5 1400X“) irgi atrodo neblogai. Pilną apžvalgą rasite „Zolkorn“ tinklapyje.

72 Komentarai

  1. koloniukas parašė:

    Nu neaišku ar čia tiesa, bet faktas tas, kad suluošintas 7700k vistiek laimi 🙂

    • adex parašė:

      Ne vargseli luosi girti reikia, o pasidziaugti tuo jog ryzen architectura yra gan vykusi, nes yra close enought. Vidutiniskai nuo intel atsilieka iki 10% ir tai nera daug, ir turint omenyje jog tai dar jauna architektura ant 14nm naujas tech procesas, kai intel prie to jau 3 metus dirba ir faktiskai visas progresas yra paremtas daznio didinimu, tai duoda vilciu amd atsistoti ant koju. Isejus patiems paprasciausiams ryzenams, tie visi i5 ir i7 nonk modeliai su zemu dazniu be galimybes ocinti, price/performance atzvilgiu atrodys apgailetinai

      • koloniukas parašė:

        O iš kur tu žinai kiek amd dirbo prie šio proceso? Gal nuo bulldozer, o gal dar anksčiau. Negali tuo remdamas teigti, ai va amd metelius padirbės ir visi intel cpu bus aplenkti, o ką tu žinai ką intel turi? jie irgi visą tą laiką dibo ir dirbs toliau. Čia labai daug klaustukų, kad daryti kokias tai išvadas.

        • adex parašė:

          Kalbu grynai apie tai ka matom ir turim siai dienai. Na o kas bus toliau pamatysim, jeigu intel nepadarys suolio su nauja architektura tai bent jau stengsis spausti is savo cpu kiek gali bei zeminti kainas iki konkurencingos, o ne kaip dabar numeta koki i5 su 2.7(3.3) ghz lockinta kad uzpildyti tarpa tarp i3 ir i5k modelio, nors sis cpu gali kur kas daugiau, o is matomu testu isejus paciam pigiausiam r3 tokie intelio isikalinejimai baigsis ir tures susiimti

  2. koloniukas parašė:

    Ir beje kokia prasmė būvo intel mesti savo kozerius(ką manau jie turi tūrėti), kai nėra konkurencijos, aš ir taip būčiau daręs. Tai pvz: ko nvidia neleidžia savo GP102 pilnai įgalinto lūsto su visais ten 3880 cuda cores, net an titan x? Žino, kad reikia visada būti vienu žingsniu į priekį.

    • adex parašė:

      Na sunku pasakyti, samprotauji logiskai, bet yra ir kita medalio puse, jeigu intel ziauriai stagnuotu butu sunkiau sugundyti klienta atsinaujinti, o toki tipini vaizda ir turim kai islenda koks nors su savo 2500k ir pasijuokia kad jo cpu dar pajegus palyginus ten su kokiu naujasniu

  3. kernel_panikuoja parašė:

    Normalus IPC palyginimas. IPC palyginimas visada turi buti atliekamas prie to pacio daznio. Arba daug kas nesupranta sio testo esmes, arba pas Intel owner’ius kazkokios emocijos pradeda kilti, nes daug kur komentaruose (ne siame saite) visiskai be pagrindo prisipisinejama prie i7 downclock’o.

    • IFeelYou parašė:

      Palyginimas ir man atrodo visiškai normalus. Galų gale jeigu jau IPC lyginam tai clock-to-clock ir išjungus „pribumbasus“.
      Dėl emocijų tai jos žaidžia manau tiek pas tuos kas turi Intel, tiek pas AMD fanus. Realiai ir be emocijų žiūrint IPC geresnis pas 7700k. Kitas dalykas yra kaina ir tų IPC skirtumas, kuris tikrai yra labai nedidelis. Jeigu žmogus nori TOP performance žaidimuose – perka 7700k. Bet žiūrint bendrai mano nuomone šiuo metu pats geriausias pirkinys (neeinant į kraštutinumus dėl performance) yra Ryzen 1700.

      • kernel_panikuoja parašė:

        As apskritai svarstau, ar man verta tiek Intel, tiek AMD CPU own’inti. Man rodos, viena diena as padesiu skersa ant x86 su savo 40 metu backward compatibility ir nusipirksiu kazka tokio: http://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=nvidia-jtx2-denver&num=1 🙂

        • IFeelYou parašė:

          Šitas geras 🙂 Ir kaina dar normali. Tik įdomu kaip su suderinamumu bus… :/

          • kernel_panikuoja parašė:

            As Linux ir taip naudoju, tai man butu viskas ok – yra tai plokstei Ubuntu versija NVIDIA’ios padaryta. Stock’iniai Linux’ai palaiko irgi, tik be GPU akseleracijos. Windozes zinoma ten nepaleisi.

            Be to, siais metais turetu iseiti kompai su Qualcomm Snapdragon 835 ir net su Windoze. Gal atsiras dar idomesniu non-x86 variantu… O kolkas Rasberi 3 uzsisakiau, laikinai patenkinti ne-x86 noro poreiki uzteks 😀

            • Stipena parašė:

              Nu jeigu tai ARM, kaip tai nepaleisi windozes? Gi buvo spec Win 8 ant arm skirti, jeigu taip tiksliau mobilkem.

              • kernel_panikuoja parašė:

                Nes tokios non-x86 plokstes nera standartizuotos. OS branduoli reikia perkompiliuoti arba kitais budais jam perduoti hardware’o architekturos aprasa – kaip, kas su kuo sujungta. Cia panasiai kaip Android telefonai – nors dauguma naudoja tuos pacius SoC’us (820/821 etc.), bet negali vieno telefono firmware’a paleisti ant kito – nes pas kita skirasi schematika ir kiti komponentai. (Apie boot check’us/lock’us cia net nekalbu).

                Net jeigu paleisi Windows, juose neveiks native x86 programos. Tai viena is priezasciu, kodel tie vadinamieji Windows RT fail’ino. Niekam nereik OS, kuri neturi gyvybingos ekosistemos. Snapdragon 835 tures aparatines instrukcijas x86 instrukciju rinkinio emuliavimui, ir gales sukti native x86 koda, bet nasumas turetu buti ne kazka. Ziuresim kas cia gausis, Microsoft siaip pastaruoju metu draugauja su Qualcomm nemazai: https://liliputing.com/2017/03/windows-server-coming-arm-qualcomm-servers-coming-ms-data-centers.html

  4. SarzzeR parašė:

    Gaila, kad nelygino R7 1700, nes jo kaina – labai panaši, o ne R7 1800X, kuris kainuoja ~ 600 EUR. 🙂

    Džiugu, kad AMD Ryzen – puikiai pasirodo visur. OK, žaidimuose kiek prasčiau, bet nežinau ar kas pajus skirtumą žaidime, jei FPS bus 100 (Ryzen) ir 120 (i7 7700K). 🙂

    • IFeelYou parašė:

      Man irgi atrodo kad žymiai logiškiau būtų buvę lygint su 1700.

      • adex parašė:

        Sprendziant is to kas jums atrodo, akivaizdziai nieko nesuprantate 🙂

        • koloniukas parašė:

          Tai ką siūlai, nusipirkti 1800x ir pačiam pratestuoti? 🙂 Nes kur pažvelgi visur blogai, tai testai nupirkti, tai suklastoti, tai neoptimalizuoti tam cpu anam cpu, tai dar kas…

          • adex parašė:

            Koloniuk, rodos is vieno komentaro supranti jog ar 1700 ant 4ghz ar 1800x ant 4 ghz tas pats bet , vat vistiek sugebi papriestarauti tam ka as cia taip pat noriu pasakyti 😀

        • IFeelYou parašė:

          Na, svarbiausia tu supranti 🙂

          • adex parašė:

            Ryzeno architektura ta pati, ir dirbant vienodu dazniu rezultatai turetu bus vienodi ar tai 1700 ar 1800x

            • IFeelYou parašė:

              Wow, rimtai? Nu geras. Galvojom kad 1800x kita architektūra.
              O tau nedaeina kad ne visi consumeriai žino kas apskritai ta architektūra, ir kur nors internete pamatę testus pagalvos kad jeigu jau 1800x gauna nuo 7700k, tai 1700 gaus dar daugiau?
              Be to koks tikslas pirkti tokiam testui brangesnį CPU kai 1700 toks pat ir pigesnis. Aišku galbūt ta svetainė jį gavo iš AMD.

              • adex parašė:

                Anyway sis testas nera skirtas mainstreaminiam vartotojui, o labiau suprantantiems zmonems. Kai bus realus r5 ir r3 pavyzdziai su atitinkamomis kainomis tada bus galima ir daryti didyji pimpalu lygiavimosi sou, o dabar tai tiesiog ziupsnelis informacijos daugiau besidomintiems zmonems ir nieko daugiau.
                Cia jau kiekvieno asmeninis reikalas ar adekvaciai vertinti info ka tuo norima pasakyti, ar pagal savo kvailus ar nekvailus isvedziojimus

  5. koloniukas parašė:

    Tas pats lyginti ar 1800x ar 1700 @ 4GHz 🙂

  6. Stipena parašė:

    Logiškiau būtų palaukt 1400X ir tada žiūrėti kas kaip, nes čia imitacija kuri greičiausiai neatitiks realybės visiškai.

    • adex parašė:

      Ir kodel gi taip manote?

    • kernel_panikuoja parašė:

      Cia kaip paziuresi. Realybej, tarp pirmuju R3/R5 variantu, greiciausiai nebus nei vieno su stock 4GHz dazniu. Tai vien del to bendras nasumas bus mazesnis nei sitam teste, nors pats IPC tai tikrai isliks beveik identiskas. Del mikrokodo/UEFI/OS optimizaciju IPC galbut pakils keliais % bet ne daugiau.

      Kitavertus, busimus R3/R5, kaip ir esamus R7, greiciausiai bus galima paturbint iki ~4GHz. Skirtumas tik tas, kad pirmieji kainuos 120-250eur. Sia prasme gali buti ziauriai geras low/mid end price/value islauztas net ir zaidimuose.

  7. Neveris parašė:

    Ka tik isigijau 7700k ir skaitau geriau nei siuo metu ryzenas 1700…Intel vel apzdaide geriau,kadangi nuleido kainas ir tapo konkurencingas pries Ryzena.

    • IFeelYou parašė:

      Kodėl skaitai kad geriau? Tu supranti kad Ryzen 1700 yra 8 branduoliai, o ne 4? Gal kažkokiem žaidimėliam ir geriau pažaisti 10%, bet bendrai žiūrint net nėra ką lygint. Ryzen 1700 gali konkuruot su 5820k/5930k laisvai.

      • ZeroFM parašė:

        diedai nelysk į daržą kuriam žinių tikrai nekažką . https://youtu.be/PoEcgfbhwTs būtų gerai jei tik 10% bet vidurkis kaip minimum 23% , far cry primal skirtumas 55% 1800x vs 7700k. Ka jau kalbet games kur tik aplha stadijoi , optimizacija 8core praktiškai neegzistuoja .

        • Stipena parašė:

          Ir daug čia pas mūsų sėdi su Titan’ais XP? Ar bent jau 1080? Realiai už***a kai lygina top notch produktą paėmę. Ir šiaip testai yra testai, bet nemačiau nė vieno testo su real world scenarijum, kur backgrounde veikia kelios programos, naršyklė su keliais tabais ir dar kokia youtube groja fone. Jei trumpai, šūdas tie benchmarkai, atspindi tik skaičius bet ne realybę.

          • IFeelYou parašė:

            Jeigu testuotų 7700k vs 1700 normaliom sąlygom, kai pvz. backgrounde varo bittorentas, groja muzika ir paleistas chrome su 12 tabų – rezultatai būtų kitokie 🙂

        • IFeelYou parašė:

          Ten aš neturėjau omenyje tikslaus skaičiaus, o tiesiog bendrai kad skirtumas nedidelis. Nei 10 nei 23% keliuose žaidimuose tikrai nekompensuoja 4 branduolių trūkumo. Jau dabar yra žaidimų, kurie išnaudoja daugiau nei 4 branduolius. Po 3 metų tas 7700k lyginant su 1700 bus apskritai nieko nevertas. O programose jau dabar nieko vertas. Taip kad žymiai geresnis pirkinys yra 1700, nebent visą gyvenimą tik žaidimėlius žaidi ir po pusmečio keisi į naują CPU.

        • IFeelYou parašė:

          O kvailų youtubės video aš irgi galiu pridėt kur 7700k net gauna nuo 1700: https://www.youtube.com/watch?v=z7s-9RmCA8E

        • Minde parašė:

          ZeroFM, tu nors karta matematikos namu darbus pats darei? Toliau is sio video nesimato, ar 1080P ar 1440P. Man asmeniskai 1080P rezoliucija totaliai neidomi, ji nebent idomi mazo biudzeto turetojams (kurie turi i5 kokius dar dar prasciau), arba ten super css losejus, kur ten nori tureti >200fps. Kiek as ziurejau WQHD rezoliucija, vidurkiu skirtumas gal 14 % – 0 %. 4K isvis ten supanaseja. Plius i7 uzimtumas buna 92% (loadas), reiskias jei atsiras koks zaidimas, kuris nors kiek daugiau reikalaujantis procesoriaus darbo, fps iskart kris. Dar idomus aspektas, kad dauguma zaidimu su isjungtu SMT pralosia vs su ijungtu. Tad su ijungtu SMT procas neturi savo teorinio iki 20 – 30 % pajegumo. Tiesa, sis pajegumas vel butu pagrinde isnaudojamas didesnems rezoliucijoms, ne 1080p.

          ir kur tu matai minimum 23%, tai vidurkiu vidurkis kiek, 25, 30%?
          Paskiaciuokime:

          WQHD:

          Hitman, -1 %
          TombRaider: 1%(lenkia)
          Far Cray Primar = (0%) (Drtx11) ant Drtx12 Rizen dar stipriau turetu pasidrodyti.
          DX11: Tom Clancy’s The Division (Drtx11) -15 %. Idomu kaip su Drtx12?
          The Whitcher Whild Hunt – 5%

          Tad and WQHD tavo paminetas FarCry kiek lenkia? Ir drtx11. Kiek ?

          Iskaitant kad Windozai turi nesusikalbejimu su Rizen, tai turetu nasusmas dar keliais procentais paiklit. O jei SMT prades veikti, tai ant 4k rezoliucijos ir Drtx12 iki 8% o gar ir dar daugiau.

          ZeroFM,man atrodo, kad pas tave ar tai ziniu nera, ar tai su matematika isvis negerai.

          Toliau NUSIKALBI VISISKAI. Cituoju „optimizacija 8core praktiškai neegzistuoja“. Cia tas pats kaip bobute is gatves pasake ar sukliedejai? As pries savaite sitame forume pateikiau nuorodas, kur isanudoja ir 8 ir daugiau procesu. Tikrai nenoriu kartotis. Ar isvis supranti, kaip programuojamos threado kodas? Ar supranti, kaip veikia drtx12/vulkan? Tavo komentaras parodo, kad sitame forume dalyvauji n laiko, bet nesupranti basic dalyku, tokie kaip 2*2. Pvz Vulkan tiesiogiai paskirsto GPU uzklausas CPU. Kadangi GPU pateikia daug mazu lygiagreiu uzklausu, jos idealiai scalinansi ant daug CPU branduoliu. Su drtx12 turetu buti taip, bet kadangi Microsoftas,tai cia dar negaliu atsakyti,ar jam taip pavyko padaryti. Bet cia jau ne tame klausimas, teoriskai GPU uzklausas gali ir ant 1000 branduoliu paskirstyti.
          Toliau pati zaidimo dalis. Pats programavimas tikrai nevyksta taip,kad isskaidyti ar optimizuoti 8 gijoms, 4 ar kiek ten. Esme netureti dieliu giju (valganciu daug load’o). Tad dazniausiai tiesiog kas skaidosi, ta skaidai. Pvz prieso dirbtini intelekta gali nepriklausomai paleisti ant nepriklausomos gijos. 100 priesu, va tau jau 100 giju. Cia tik siaip pavyzdys. Pvz lenktynes, kiek masinu tiek papildomu giju (tai pakankamai gerai scalinasi).
          Problema buna suskaldyti pagrinde ar pagrindines gijas. Ir dazniausiai zaidimuose (kiek pats stebejau ir NAGRINEJAUSI load’us), tai zaidimas turi 2 didelius loadus. Tad pagal sia teorija kaip ir zaidimai „neoptimizuoti“ daugaiu negu 2 branduoliam? Nu ne visai taip. Jei procesorius turi 8 branduoliu, ir du is ju uzimti 80%, o like 6 po 40%, tai tu likusiu 6 suma yra 240%. Jei butu tik 4 branduoliai, bendras loadas visu 4 branduoliu butu 100% kas reiskia buttleNeck’a.

          • Stipena parašė:

            Prie to paties vizualiai pasižiūrėti kaip veikia threadai. Ir kaip matosi prie gero noro ir dx9 veikia ant kelių branduolių, išskyrus patį renderinimą, kurį galima skaidyti dx11 versijoj.
            https://www.youtube.com/watch?v=ajVc-uwdJ0Y

            • Minde parašė:

              Stipena:

              1. idomus video.
              2. labas rytas, jau gal 20 postu apie tai parsiau, o tu tik dabar atrandi. PSU aptarnauja tiek GPU, tiek pati zaidima tiek salutinius/backgroundinius procesus.

              • Minde parašė:

                ir dar pataisau, drtx11 negali skaidyti, gali (atseit) drtx12 ir gali Vulkan.

                • Stipena parašė:

                  Na dev’ai sako kad gali bent jau visus shadow map’us tuo pačiu metu renderinti ant skirtingu thread’u, video nuo 5:50 apie dx11 renderi kalba.
                  Ir šiaip huli čia mane puoli, aš tau pritariu, o video čia kitiem skirti kad lengviau įsigilint 😀

                • Minde parašė:

                  🙂 ai isijauciau 🙂 vakar daug alaus, tai siandien ant rasymo paeme 🙂

          • koloniukas parašė:

            Šeip iš jo pateikto video matosi rezoliucijos, melinam fone: https://youtu.be/PoEcgfbhwTs?t=740 . Far Cray Primar žaidime 7700k lenkia x1800 su išjungtu SMT: avg fps 4%, min fps 23%. Čia 1440p 🙂

          • kernel_panikuoja parašė:

            Is esmes yra trys dedamosios: pats DX12/Vulkan API, ta API implementuojantys draiveriai/OS moduliai, ir ta API naudojantis softas. Pastarajame svarbiausia dalis yra ta, kuri tiesiogiai naudoja API: game engine’ai, 3D wrapper’iai/lib’ai ir pan.

            Pats DX12/Vulkan API ar draiveris neatliks „stebuklingos pararelizacijos“. Sie API buvo projektuoti is pat pradziu buti multi-GPU ir multi-CPU friendly. Is esmes tai reiskia, kad jie yra low-level API ir daug sisteminiu dalyku lieka taikomojo softo dev’u atsakomybeje, ypac kas susije su memory manage’inimais ir thread’u sinchronizacija.

            Realistiskai ziurint, tikrai efektyviai DX12/Vulkan gebantis panaudoti content’as isisuks dar maziausiai po keliu metu. Siuo metu yra labiau ju adopt’inimo stadija, bet reikia laiko, kol susiformuos visokios programines konencijos, „best practise’ai“ bei atsiras projektai, kurie architekturiskai bus orientuoti i multi-GPU/multi-CPU sistemas, o ne naudos DX12/Vulkan tik kaip viena is galimu renderer’iu. Tas faktas, kad SDK IDE nuimsi varnele nuo DX11/OpenGL ir padesi varnele ant DX12/Vulkan ir perkompiliuosi projekta, dar nereiskia, kad jis automatiskai panaudos naujo API advantage’us, jei pats SDK ir pats projektas nesuprojektuotas nuo pat pradziu jais pasinaudoti.

            Bukim saziningi – ar siai dienai yra nors vienas DX12/Vulkan zaidimas, kuriame scale’as tarp to pacio daznio 4C ir 8C pagal FPS ar load’o balansa butu bent 1,6-1,7x? As bent jau tokio nezinau.

            Nesu nei AMD, nei Intel fanas, bet jeigu konkreciai zaidimams ir niekam daugiau, as irgi turbut rinkciausi 7700K siuo atveju, tiksliau, tai imciau 7600K ir 100eur skirtuma uzmesciau ant vaizduskes.

            Ryzen’ai yra puikus procesoriai, bet realybe tokia, kad zaidimuose/universaliam load’e R7 linija, ir ypac R7 1700 yra truputi, kaip sakoma, „ahead of its time“. Panasiai kaip Athlon 64 X2 ar Phenom X4 buvo savu laiku. Kol softas „pasivijo“ papildomus branduolius, rinkoje jau buvo nauji procesoriai. Gera zinia yra tai, kad AMD atpigino „branduoliu kiekio kaina“ ir tai turetu duoti teigiama poveiki rinkai multithread optimizaciju prasme.

            • koloniukas parašė:

              Aš irgi taip manau kol jie isivažiuos jau būsi jį pasikeitęs 🙂

            • Minde parašė:

              si karta man atrodo, kad rasei is nuojautos labiau. Pati architektura GPU yra tokia, kad turi daug lygiagreciu micro vienetu ir ji nera panasi i CPU. Ji pritaikyta veikit tiek lygiagreiciai, tiek isilgai. Tas lygiagretumas, kuris paeina is architekturos toliau vaziuoja i PSU uzklausas. Jei 3D rendinimas nepalaikytu lygiagretumo, naujausi zaidimai rinktu kelis fps.

              Toliau: „Bukim saziningi – ar siai dienai yra nors vienas DX12/Vulkan zaidimas, kuriame scale’as tarp to pacio daznio 4C ir 8C pagal FPS ar load’o balansa butu bent 1,6-1,7x? As bent jau tokio nezinau.“ Is principo nevisiskai teisingas klausimas. Problema budavo buttleneckas 3D rendinimo. Ir pvz jis gali sudaryti 20%, tad ji nuemus sumazes tik buttlenko lagas. Kitaip tariant norint kad 1.6 ar 1.7x butu skirtumas, reikia kad toks ar panasus butu buttlnek’as. Manau toks imanomas ant kokio 5k monitoriaus su drtx11. Ir dar, procas turetu apdoroti tik GPU.

              “ R7 linija, ir ypac R7 1700 yra truputi, kaip sakoma, „ahead of its time“. Vel gi nesutinku. Softas ir zaidimai jau isnaudoja 8 ir 16 brandouliu. Cia gal problema yra, kad Ryzen nera pilnai isbaigtas (mano akimis), turi kazkokiu problemu ir kartais mistiskai krenta jo pajegumas kur neturi kristi, ten pvz su SMT ijungtu leciau veikia negu su ijungtu. Ir pvz ryzen kai kuriuose zaidimuose turi grazu loada, ne vienas branduolys neturi daugiau negu 70% loado, bet atslieka nuo i7.
              Ir ka tai reiskia. O reiskia kad su technologijomis ir laikmenciu viskas ok, o pati problema yra ryzen’e.

              Ir dar pastebejimas. Branduoliu kiekis naudingas tik tiek, kiek jis nuima bottleneck’o. Tad jei padidini branduoliu kieki dvigubai ir prie esamos situacijos procas jo neturi, tad ir nasumo padidejimas bus nulinis.

              Sutinku su tuo, kad programeriai turi isnaudoti tuos branduolius, bet tik mazas pastebejimas, kad technologiskai jie jau seniausiai isnaudoja, tiesiog gali uzdeti stipresnius dirbtinius intelektus ir t.t. kitaip tariant padidinti bendra uzklausu loada.

              Ir kaip ir rasiau pries tai. Procas kaip upelis. Svarbu ir plotis ir greitis. Tad AMD tiesiog letesnis bet platesnis. Teoriskai fps rinks maziau, bet gali apdoroti daugiau visokio papildomo slamsto.

              Kas perka zaisti 2 metams i prieki tai tik i7 700. Kas ziuri didelems rezoliucijoms ir 6 temats i prieki, cia jau po klaustuku.

              Man paciam nepatinka Ryzen turimos problemos. Bet manau po poros menesiu bus aiskiau viskas.

              • Minde parašė:

                ir dar. Kadangi zaidimuose procus lyginam pagal fps, tai svarbiausiai greitis. Nes fps yra greicio savoka: frames per second. Visada fps bus didziausias tuose procesoriuose, kuriuose branduolys greiciausiai uzdoros uzklausas. Taip buvo ir bus. Tiesiog kadangi dabartiniai zaidimai turi grazaus pasalinio grazaus slamsto, tai drugelis praskrido, kiskis prabego, plaukai pasisiause, procas nespeja to apdoroti. Tada ateina kiti branduoliai, kurie nuima bottleneck’a. Bet pats fps bus visada didziausias zaidimuose, kuriuose uzkausos apdorojomas GREICIAUSIAI.

                Jei turime situacija, kad greitesnis procas pvz i7 susilygina su ryzenu, reiskias i7 turi bottlenecka del didesnio uzkausos kiekio. Ir speju prie i7 prijungus bent viena branduoli Ryzen vel liktu nuosali, nes fps skirtuma sudaryti turi tik branduolio greicio skirtumas (jei nera bottlenecko).

                • kernel_panikuoja parašė:

                  Tai reiskia, kad VGA turi bottleneck’a ir nespeja vykdyti draw’ingo komandu siaip.

              • kernel_panikuoja parašė:

                As rasiau apie lygiagretuma CPU atzviliu, o ne GPU. Naujieji API (DX12/Vulkan/Metal) export’ina low level’io primityvus atminties valdymui/sinchronizacijai tam, kad situos mechanizmus, kartu su API dokumentacijoje specifikuotais atmities modeliais galetu tiesiogiai naudoti aplikacija. Toks sprendimas sumazina draiverio/libu overhead’a ir padeda realizuoti efektyvu multithread-render’inga, kuris su senais API buvo nefektyvus by design. Pats GPU gali tureti kad ir 50000 stream procesoriu – ne tame esme. Esme yra ar aplikacija gales draw’ingo komandas paskirstyti keliems thread’ams kurie asinchroniskai jas pushins i GPU. Cia ir yra nauju API esme – sumazinti „CPU bound“ vieta. Jeigu game-engine’as atitinkamai by-design to nenaudoja, tai vien to, kad jis naudoja DX12/Vulkan render’inimui nepakaks, jeigu jis kaip vare viena gija komandas taip ir varo. Tai as turejau omenyje, rasydamas apie „lygiagretumus“.

                Scale’a turejau omenyje apskritai render’inge, nebutinai konkreciai 5K ar bottleneck’u atveju. Siaip prie aukstos rezoliucijos stabyti pradedi GPU, tai kaip tik sitas pavyzdys cia netinka. Gali buti ir 1280×720 be jokio hardware bottleneck’o – klausimas, ar nors vienas geimas sugebes dinamiskai vietoj 4 worker thread’u ant 7600K pradeti naudoti 16 worker threadus ant 6900K ir taip render’inimo load’a CPU puseje paskirstyti tolygiai tarp branduoliu? Abejoju. O cia ir yra visa esme, jeigu nekreipsim demesio i kitom paskirtim skirtus threadus.

                Technologiskai niekas nieko seniausiai neisnaudoja multithread’e. Jei taip butu, toks kaip 6950X ar E5/E7 Xeon’ai darytu visus ant visko, bet taip nera.

          • ZeroFM parašė:

            Naujas game https://www.techpowerup.com/reviews/Performance_Analysis/Ghost_Recon_Wildlands/5.html kiek tavo pc fps išspaustų 1440p ultra ?
            mano 4690K su 980ti čiuju vos 30fps perliptų ant 1440p ir tai pagal tave skaitosi gameplay ?
            Man kaip tik 1440p neįdomi nes turiu tokių game kur net *koloniukas ar *IFeelYou geležis neturi šansų 60fps išstenėt .
            Parodyk tuos game kuriuos kūrė mažo biudžeto studijos ir kuriuose geriau išnaudojami 8cores vs 4cores , pvz : ( 7 days to die , Rust , ARK , SMITE , Spintires , The forest ) .
            DX12 kuo puikiausia žinau kaip veikia bet kas seka naujienas žino koks nesusipratimas gavosi , dx11 rodė geresnį peformance .
            Vien dx12 stebuklo nepadarys , kur kas daugiau priklauso nuo kūrėjų noro dėti pastangas tam reikalu .

            • koloniukas parašė:

              Čiuju naudotum kokį fxaa, long shadows ant high ir turėtum 1440p 60fps tam ghost.

              • ZeroFM parašė:

                Pats pagalvok ar turedamas tikrai nepigia geležį norėtum mažinti setting kad po to Minecraft grafika atrodytu …

                • Minde parašė:

                  sumazines viena koki seseli tikrai skirtumo nepajusi. Nebent moraliai bus labai sunku tai padaryti.

                • koloniukas parašė:

                  Aišku nenorėtum, bet tas kampų išlyginimas esant 1440p ar 4k, visiškai bereikalingas gpu resursų naudojimas, kuris neitakoja bendram vaizdui.

              • ZeroFM parašė:

                Būtent kad morališkai sunku tai daryti nes nebereikalo tokį hardware perku .

                • koloniukas parašė:

                  Tai tada patį žaidimo kurėją reikia kaltinti, kodėl jis taip apdorojo žaidimą, kad net naujausi gpu nesugeba apdoroti. Arba nėra sli/cf palakymo. Tikrai tas ghost nėra grafikos perliukas. Tas pats senas crysis geriau atrodo.

            • Minde parašė:

              apie drtx12 irgi buvau jau kilometra parases. Man drtx12 yra siokia tokia misle.
              Toliau, tu pateikei Ubisoft zaidima. Atsakymas, as galiu suprogramuoti taip zaidima, kurio ir super kompiuteriai nepaveztu.

              Pasakysiu apie branduoliu kieki VIENA sakini, kuriame matosi tam tikros isvados: „letesnis“ bei „platesnis“ Ryzen prie dideliu rezoliuciju susilygina su „greitesniu“ bei siauresniu“ i7.
              Is cia galima tik viena isvada: i7 bottleneckina prie WQ ir 4k. Kitaip tariant i7 truksta branduoliu.

              va jei Intelis isleistu i78800k 6/12 su tais paciais dazniais, butu tikras saldainiukas.

              Ir tie Rust, ARK, toks jausmas kad turi lievas bibliotekas, kur pvz apsvietimas pritaikytas apsviesti 1 metra, ir uzdeda, kad sviestu 20 metru ir ten gaunasi nesveikas resursu valgymas. Realiai man neidomu kiek renka fps. Realiai idomu load’ai. Drtx12 darbas nuimti GPU uzklausu load’a nuo vieno branduolio. Gal jis ir nuima, tik tai daro blogai? Neisivaizduoju.

              Mano galva, kiek maciau procu load’us tai 8/16 over kill, nebent isimtis buttlefield 1 ar dar kelios isimtys). 4/8 i7 7700k prie tam tikru salygu jau uzimtas 95%. Tad realiai ko reikia siai dienai zaidimams tai kokio i7 su 6/12 ar net i5 su 6/6 branduoliais.

    • koloniukas parašė:

      Kur tas kainas nuleistas radai? 🙂

  8. Stipena parašė:

    Plot twist. Windows scheduler veikia gerai kas liečia SMT, o bet tačiau problema ta kad jis nežino jog programos thread’ų mėtymas tarp CCX blokų yra bloga mintis. Nes iki šiol toks dalykas kaip CCX blokai procesoriuje neegzistavo ir tai yra naujiena Windows’am su kuria jis nesupažindintas. Taigi išvada jog žaidimam, norint geriausio performance į CPU turi būti kreipiamasi kaip į 4c8t, o ne 8c16t. Ir klausimas negi nieks dar nebandė priskirti per task manager’į žaidimui 0-7 thread’ų „affinity“ paliekant 8-15t kitom programom?
    https://www.youtube.com/watch?v=6laL-_hiAK0

    • kernel_panikuoja parašė:

      Kai pagalvoji – viskas naturaliai ir gavosi… Is esmes, tai kiekvienas CCX’as yra atskiras 4C/8T procesorius, sujungtas su kitais per infinyBand’a. Skirtumas nuo klasikinio SMP tik tas, kad visi sedi vienam fiziniam chip’e. Logiskas sprendimas, nes Ryzen’as pirma yra server’io CPU (ten pagrindiniai pinigai), o ant tokio kaip AMD Naples jau ne 2, o 8 CCX’ai. Kas ten zino, gal kitais metais jau bus 10-12. Toki kieki is esmes tik per kazkoki „fabric’a“ ir galima sujungti.

      Ziuresim, kiek pades scheduler’io optimizacijos, bet truputi gaila, kad bent iki nauju Ryzen’o kartu pats delay’us tarp CCX’u niekur nedings. Klausimas, ar apskritai jis kada sumazes, nes tai gali buti tiesiog Zen design’o kompromisas.

      • Stipena parašė:

        Tas delay tarp CCX’ų, kiek supratau, priklauso nuo RAM greičio, bent teoriškai. Kaip ir minėjo jie patys dar daug ko nežino.

        • kernel_panikuoja parašė:

          Esme ten tokia, kad jeigu vieno proceso thread’ai dalinasi daznai besikeicianciais ir mazais data-set’ais, gaunamas didelis delay tarp CCX’u, nes duomenimis jie turi keistis per RAM, kai tuo tarpu tam paciam CCX’e jie gali keistis per cache. Nebent vienas CCX’as gali prieiti prie kito L3 – to nezinau.

          Siaip potencialiai cia galetu pagelbeti vienas didelis ir greitas L4 visiems CCX’ams, bet tai is karto kelia CPU savikaina.

          Ziuresim, ka AMD darys toliau su situo reikalu. Kadangi tai nera tragedija, ir OS scheduler’is turetu dalinai issprest problema ivertindamas CCX’us – labai imanom, kad tik Zen2/Zen3 tures kazkokius pakeitimus sioje vietoje.

          Siek tiek juokinga, bet turbut kai kuriuose zaidimuose, ne tik SMT isjungimas, bet ir 4C isjungimas siek tiek pakeltu FPS 🙂

          • Stipena parašė:

            kam atjungineti branduolius ar smt kai gali priskirti procesui procesoriu affinity?

            • kernel_panikuoja parašė:

              4C atjungima paminejau tik del idomumo, jeigu nekeiciam nieko is programines puses. Tiek affinity keitimas, tiek scheduler’io algoritmo keitimas sioje situacijoje yra labiau workaround’as, skirtas sumazinti padarinius. Negerai tai, kad cia net nera „one size fits all“ sprendimo – padejimas bus load-dependent.

Parašykite komentarą

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.