Motorola sunkioje padėtyje dėl sunkiai įsimenamų telefonų pavadinimų?

Firma Strategic Name Development atliko neįprastą tyrimą, kurio rezultatai skelbia jog Motorola nesekmės gali būti susijusios su blogai parinktais telefonų pavadinimais.

2005 m. trečiajame ketvirtyje Samsung, LG ir Nokia Jungtinėse Amerikos Valstijose užėmė lygias pozicijas – po 16%. Nuo to laiko Samsung ir LG pristatė JAV rinkai telefonus su novatoriškais pavadinimais, pavyzdžiui: LG Vu, LG Voyager, Samsung Instinct, Samsung BlackJack ir pan.

Nokia nedarė išimčių amerikiečiams ir toliau pardavinėjo telefonus su įprastais, skaitiniais pavadinimais (Nokia E71, Nokia 6300 classic). Pagal SND duomenis, iki 2008 metų antrojo ketvirčio Samsung ir LG padidino savo turimą rinkos dalį 4%, o Nokia, atvirkščiai – prarado 7%.

Motorola, dėka svaiginančios sėkmės su RAZR, kadaise užėmė net 35% rinkos. Po to kompanija priėmė sprendimą kurti tokias telefonų serijas kaip KRZR, PEBL, ROKR ir RIZR. Sklandė gandai ir apie SCPL.

Tyrimas parodė, jog pastarųjų serijų pasirodymas buvo didelė Motorola klaida – pasirodo, naujieji pavadinimai nebuvo priimti kaip kūrybiški, įkvepiantys ir originalūs. Juos prisiminti taip pat buvo nelengva. Tačiau, atrodo, Motorola suprato savo klaidą ir keletas naujesnių modelių turi įspūdingesnius pavadinimus: Motorola Aura, Motorola Renew, Motorola Surf, Motorola Prizm.

Rinkos pasiskirstymas 2008 metų pabaigoje buvo toks: Nokia – 38,6 %, Samsung – 16,2%, LG – 8,3%, Motorola – 8,3%, Sony Ericsson – 8%, RIM – 1,9%, Kyocera – 1,4%, Apple – 1,1%, HTC – 1,1%, Sharp – 1%. Kitos kompanijos dalinasi likusius 14,1% rinkos.

Šiais metais mes tapsime rinkos pasikeitimų liudininkais. Motorola, greičiausiai, perleis savo poziciją Sony Ericsson – naujoji šios kompanijos strategija pranašauja keletą tikrai vertų dėmesio telefonų.

Kova tarp RIM (BlakBerry) ir Apple (iPhone) tik intensyvės – vasarą pasirodys trečioji iPhone karta. Tarp jų gali įsimaišyti HTC, kuri prekiaus tiek Android, tiek Windows Mobile aparatais.

4 Komentarai

  1. eZx parašė:

    Motorola mobiliųjų \"brandingas\" seniai man kėlė įtarimą ir nuojautą, kad tai lems klientūros sumažėjimą. Plačiajai vartotojų masei, ypač jaunimui rekia kažko paprasto, lengvai įsimenamo ir suteikiančio tam tikras asociacijas. Štai LG žaidimas su Chocolate idealiai iliustruoja puikaus dizaino ir gero produkto vardinimo pandemo teikiamas galimybes. Shine, bei Prada žaislai taip pat traukia komercijos persmelkto jaunimo protus. Tuo tarpu tokie nevykę Motorola bandymai su ROKR ir KRZR pavadinimais parodo, kad sukurti vien savo funkcijas atliekantį įrenginį, net įmantrų jo \"įpakavimą\" neužtenka. Reikia ir gražaus vardo.

  2. ligonis parašė:

    RAZR pavadinimas tai tikrai neblogas buvo net ir reklama kur meto tuoe telefonus gera. RAZR – neva razor. o kas pogalais gali but KRZR?!?! 😀

  3. Dzimbo parašė:

    KRZR – Kill Razor 🙂

  4. Crembo parašė:

    Motorola vien tik amerikos rinkai yra skirta. Europečiai nera tokie durni, kad pirktų tokį šūdą.

Parašykite komentarą

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.