Gandas: sekančios kartos AMD „Epyc“ procesoriai turės 64 branduolius

Kas gi nenorėtų turėti 64 branduolių procesoriaus? Jei ne dėl to, kad juos visus išnaudoti, tai vien dėl to, kad pasigirti prieš draugus. Ne vieną kartą labai teisingus gandus apie AMD procesorius pateikę prancūzai iš „Canard PC“ dabar atskleidžia, kad sekančios kartos „Epyc“ procesoriai bus su 64 branduoliais.

Be 64 branduolių sekančios kartos „Epyc“ dar turės net 256 MB L3 spartinančiosios atminties, palaikys aštuonių kanalų DDR 3200 MHz atmintį ir galės pasigirti įspūdingomis 128 PCIe linijomis, kurios bus PCIe 4 standarto.

Ar tai išsipildys, veikiausiai, pamatysime kitais metais, kai bus išleidžiami atnaujinti „Ryzen“ architektūros procesoriai.


13 Komentarai

  1. kernel_panikuoja parašė:

    Cia panasiau i 7nm Zen2 EPYC’a, o ne i kitu metu refresh’a. Jeigu tai tiesa, ir jeigu bus islaikytas 4 serdziu sprendimas, tai kaip ir 16C ant serdies gaunasi. Potencialiai 16C ant AM4 ateis?… 🙂

  2. Maariux parašė:

    Džiugu, bet yra kita medalio pusė.
    Nežiūrim į game, nes puikiai žinom kaip tie 64 core atrodys.
    Tiesioginė paskirtis:
    Lightroom – atrodytų populiarus išdirbtas softas, pasirodo 2017m leidimas palaiko tik 4! core, o su daugiau net lėčiau veikia. Tik dabar jie bando tai taisyti..
    Premiere – didžioji dalis pasodinta ant GPU.
    After effects – kažkoks nesusipratimas branduolių atžvilgiu.
    Photoshop – labiau efektas jaučiamas turint didesnius dažnius nei daugiau branduolių.
    Vegas – na turi jis problemų su renderinimo sparta, bet bent jau džiugina, kad įgalina daugumą branduolių.
    Autocad – išvis kažkoks pokštas, šiai dienai populiariausias cadas supportina 1 branduolį. kaip tai išvis įmanoma..
    Koks darbo įrankis išnaudoja efektyviai tokį kiekį.. Blenderiai ar pan ?
    Belieka tikėtis, kad į rinką išmetus 16/32/64 core už priimtiną kainą, developeriai susiims ir pradės mąstyti plačiau.

    • kernel_panikuoja parašė:

      Tai ta kita medalio puse nera labai aktuali konkreciai sitam CPU 🙂 Tai pirmiausiai serveriam skirtas CPU, o serveriuose yra ne tiek „multithread’inis“ load’as, kiek „multitask’inis“. Ten daugiau branduoliu visada bus isnaudojami, nes kalba eina apie tukstancius procesu ir dar VM infastrukturas.

      Tavo isvardinti niuansai cia labiau aktualus ThreadRipper’iams, kurie skirti high end Desktop’ams, arba workstation’ams su EPYC’ais, bet tai jau kaip ir „antrinis“ situ CPU naudojimas. Desktop’uose daug maz efektyviai gali panaudoti dideliu apimciu kompiliavimai, audio/video kodavimai, kriptografija ir render’is. Bet kiek tas bus „efektyviai“ tai priklauso nuo ivairiu faktoriu. Pirma galima pamineti tai, kad ne visa workflow/pipeline laika atliekamos tik gerai lygiagretinamos operacijos. Jeigu is tavo 100% darbo lygiagretinimo operacijos atliekamos tik kokiam 30-40% operaciju, tai atitinkamai tas ir nesijaucia. Kitas dalykas yra GPGPU offload’ai. Yra tokia paprasta tiesa, kad jeigu load’as yra gerai lygiagretinamas, jis greiciausiai tures GPGPU offload’a, kuris veiks daug greiciau nei CPU, o jeigu jis nera gerai lygiagretinamas, tada mazesnio branduoliu skaiciaus bet didesnio daznio ir perf CPU branduoliai suksis greiciau. Del siu priezasciu svarbu analizuoti ne tik konkretu progrramini paketa, o net ir tai, kas konkreciai su tuo paketu daroma, nes didelis branduoliu skaicius ne visada garantuoja gerai scale’inanti nasuma „sunkiasvoriam softe“.

    • Stipena parašė:

      After Effects branduolių kiekis reikalingas pre-renderinimui, kuo daugiau branduolių tuo greičiau gali peržiūrėti timeline. Man asmeniškai užknisdavo kad dėl prakeiktų tik 4 cores gaudavau laukti kol bent pusę timeline pre-renderins.

  3. Maariux parašė:

    Prerender turi omeny RAM preview ?
    4 core owns 🙁 14 ir 16 branduoliu tiesiog ruko. Ir kalbam apie naujausią 2017m leidimą…
    https://www.pugetsystems.com/labs/articles/After-Effects-CC-2017-2-CPU-Performance-Core-i7-8700K-i5-8600K-i3-8350K-1055/

  4. Minde parašė:

    as tai kita uzduosiu klausima. Realiai reikia eiti tuo keliu kur mobilkes nuejo. Vietoj vaizdo integracijos, geriau tegul padaro 2 ar 4 core didelio pajegumo, kokius 8 vidutinio ir dar koki 32 mezesnio pajegumo. Aisku, serveriams tai visiskai netinka. Bet dekstopui tai visiskai panaikintu visus gincus. Intelis su savo turbo boostais kazkiek eina tuo keliu, bet tai vistiek ne tai.

    • kernel_panikuoja parašė:

      Man rodos Desktop’e bet kas vietoje to iGPU butu geriau 😀 Net jeigu jo nebutu (arba bent jau butu visiskai minimalus, skirtas tik video output’ui) ir del to CPU butu pigesnis.

      Siaip idomi ideja. Aisku yra niuansu – Intel ir AMD realiai turi tik po 2 branduolius – „normalius“ (coffe lake, zen) ir low power (goldmont, puma). Tarp ju reliatyviai didesnis spartos skirtumas, nei tarp ARM’o variantu, kuriu yra daugiau ir kurie skiriasi labiau granuliariai. Tai gautusi variantas, kai keli yra tikrai galingi, ir daug yra tikrai silpnu. Bet cia gal nieko blogo. Blogiau yra tai, kad tarp ju skiriasi instruction set’as, tarkim tie mazesni neturi AVX, FMA ir kt. instrukciju. Softui reiketu arba rinktis mazesni ISA subset’a ir naudot visus branduolius, arba naudot pilna ISA ir tik galingiausius. Dar visokie softo klausimai, potencialios bedos del skirtingu ISA…

      Mano galva geresnis variantas yra tiesiog padidinti standartiniu branduoliu kieki ir kad butu protingas OS scheduler’is, kuris veiktu glaudziai su CPU power state management’u ir implementuotu efektyvu branduoliu daznio keitima/isjungima. I ta puse einama su Intel boost’ais.

      • Minde parašė:

        tiesiog kai jau 32 branduoliai, tai prasideda technologiniai bajeriai juos maitinant ir ten branduoliu daznis arteja ties 3.0Ghz. Atitnkamai silumos sklaida. Gal galima nezaisti su skirtingais branduoliais, o tiesiog iskepti du branduolius atokiau nuo kitu, kad jie galetu dirbti 4.5GHz ar net 5.0GHz turbo mode greiciu. Dar kokius 8, kad jie galetu dirbti 3.5-4.0Ghz greiciu. O kiti kokie 32 branduoliai tegul dirba 2.5-3.0Ghz greiciu. Gal but galima skirtingai suprojektuoti chipa turint daugiau laisvos vietos atsisvezvgiant i maitinimo ir kaitimo galimybes.

        Atitinkamai ir softas turetu zinoti, kurie branduoliai yra darbiniai arkliukai.

  5. jokbon parašė:

    Reikia viena core padaryt atskirai o kitus sukist i kruva ir jokio lago nebus lol

Parašykite komentarą

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.