Naujienų agentūros: Interneto gigantai turi mokėti už naujienas

Devynios Europos spaudos agentūros sako, kad interneto gigantai, tokie, kaip „Google“, „FaceBook“, „Twiter“ ar kiti, turėtų mokėti už naujienas, iš kurių jie gauna didelius pelnus. Kaip tik dabar Europos Komisija svarsto direktyvą, kurios tikslas priversti „Google“, „FaceBook“, „Twiter“ ir kitus didelius žaidėjus mokėti už nuorodas į milijonus naujienų.

Naujienų agentūros sako, kad „FaceBook“ dabar tapo didžiausia žiniasklaidos priemonė pasaulyje, nors nei „FaceBook“, nei „Google“ neturi savo naujienų ruošimo mechanizmo. Jie taip pat neturi ir žurnalistų, kurie rizikuoja savo gyvybe rengdami reportažus Sirijoje ar biuro Zimbabvėje, tiriančio Mugabės išvykimą, kaip ir neturi redaktorių, kurie tikrina ir patvirtina gautą informacija iš reporterių. Agentūros priduria, kad prieiga prie nemokamos informacijos turi būti vienas didžiausių interneto laimėjimų, bet tai yra mitas. Pranešimo pabaigoje pasakoma elementari tiesa, „visuomenės informavimas kainuoja didelius pinigus“.

Toje pačioje deklaracijoje užsiminta ir dėl ko žmonės jungiasi prie „FaceBook“. Pirma priežastis yra pabendrauti su draugais ir artimaisiais, o antroji – paskaityti naujienas.

Atskleidžiama, kad gigantai susigriebia didžiausią pelno dalį iš kitų darbo. Taip surenkama 60-70 % iš reklamų gaunamų pajamų. Tuo tarpu naujienų agentūros nukenčia, dėl to Prancūzijoje jų pajamos iš reklamų sumenko 9 %. Esant tokiai situacijai naujienų agentūros laikui bėgant gali tiesiog nebeišgalėti rengti naujienų.

Europos parlamento nariai yra sunerimę dėl naujos direktyvos, nes, jų manymu, tai gali grasinti laisvam naujienų prieinamumui interneto naudotojams. Agentūros su tuo nesutinka. Sako, kad gigantai tik turi pasidalinti iš jų straipsnių sugeneruotomis pajamomis su tais, kas tą informaciją sukūrė.

6 Komentarai

  1. M134 parašė:

    Įdomu čia kalba apie Fair Use ar apie kokią kitą situaciją?

  2. SarzzeR parašė:

    Keistai skamba, kai tie patys naujienų portalai gauna nemažą lankytojų srautą, iš to pačio Facebook, ko pasekoje – gauna daugiau peržiūrų ir reklamos paspaudimų.

  3. M134 parašė:

    Nei čia godumas nei ką. Čia kertinis klausimas žiniasklaidos. Faktas kaip blynas, kad mažėjant pelnui prastės kokybė. Labiau pažeidžiama bus korpupcijai ir tt.

    Bet jei uždraus Fair Use Europoj, tai iš esmės šis straipsnis pažeis įstatymus, nes jis išverstas užsienio straipsnis. Ir pagal amerikos pvz įstatymus tai galima, nes neva nesikerta auditorijos ir pan. Galima antraštes naudoti, kaip daro naujienų agregatoriai ir pan.

    Čia sudėtingas klausimas ir bet koks kraštutinimas bus blogas variantas.

    Apie srautą iš Facebook ar Twitter tai nėra ko kalbėti, nes kol tos platformos neplatino naujienų, tol žmonės tiesiai ėjo į naujienų portalus. Čia maždaug atima 20 proc auditorijos ir grąžina atgal 5 proc. Dauguma net nespaudžia linko tiesiog komentuoja Facebooke po už dyką platinama antrašte.

    Beje nežinau, gal maišote galvose kokį nors delfį su naujienų agentūra. Bet delifs tik tarpininkas. O naujienų agentūrų pavyzdžiai būtų Reuters, Associated Press ir tt.

Parašykite komentarą

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.