„nVidia“ DLSS turi daug apribojimų

Apie „nVidia“ DLSS technologiją yra įvairiausių nuomonių ir apie tai dabar nekalbėsime. „TechPowerUP“ išsiaiškino, kad DLSS technologija turi įvairiausių apribojimų, priklausančių nuo rezoliucijos ir pačios vaizdo plokštės. Kaip žinome, DLSS naudoja dirbtinį intelektą, kad iš mažesnės raiškos vaizdo padarytų didesnį ir tam naudojami „Tensor“ branduoliai, kurių kiekviena RTX vaizdo plokštė turi skirtingą kiekį, tad skirtingi ir pajėgumai.

Žvelgiant į pateiktą lentelę matome, kad „Metro Exodus“ žaidime RTX 2060 DLSS leidžia naudoti 1080p ir 1440p raiškose, bet 4K raiškoje DLLS jau nebegalima įjungti. Visa tai įjungus RayTracing efektą. Tuo tarp RTX 2080 ir RTX 2080 Ti DLSS negali naudoti 1080p raiškoje, bet tą gali daryti 1440p ir 4K raiškose.

„TechPowerUP“ paklausus „nVidia“, kodėl taip vyksta, gautas painus ir keistas atsakymas. „nVidia“ sako, kad DLSS veikia geriausiai kai grafikos procesorius maksimaliai apkrautas, bet tai skamba tikrai keistai. Gi ir RTX 2080 Ti gali būti pilnai apkrauta naudojant 1080p raišką leidžiant jai generuoti maksimalius kadrus. Bet toks buvo „nVidia“ paaiškinimas, dėl ko DLSS neleidžiama įjungti RTX 2080 (Ti) vaizdo plokštėms 1080p raiškoje.

Visiems peršasi visai kitas paaiškinimas. „Tensor“ branduolių kiekis visose RTX vaizdo plokštėse yra ribotas, kaip ir jų galia. Naudojant DLSS apdorojamas kiekvienas kadras, tad „Tensor“ branduoliai turi kadrų ir pikselių ribas. Jei DLSS būtų galima naudoti visose raiškose, tai „Tensor“ branduoliai tam tikrose situacijose taptų butelio kakleliu naudojant DLSS. Pavyzdžiui, RTX 2080 Ti ir 1080p raiška „Metro Exodus“. Teoriškai įjungus DLSS būtų galima pasiekti daugiau kadrų ir tuo džiaugtūsi didelio dažnio monitorių turėtojai, bet tuo atveju ribojančiu faktoriumi taptų ne kas kitas, o „Tensor“ branduoliai ir kadrų nepadidėtų, o gal ir sumažėtų.

8 Komentarai

  1. pasimetes parašė:

    Keistai atrodo, ypač kai dar nuo žaidimo priklauso. Taip išeina jog vėliau rtx 2080(ti) turėtu DLSS palaikyti ir prie 1080p, kai nebetemps 2k ir 4k. 😀

  2. Povilas parašė:

    RTX = ON
    DLSS = OFF

  3. Gnytasis parašė:

    Nu va ir neveiks man su rtx 2080 1080 raiskoi 😀

  4. MMM parašė:

    As dar karta issakysiu savo nuomone: si technologija tik tiems, kas turi 4k monitorius ir truksta gelezies powerio. Ir gali daryti kompromisa: sumazinti rezoliucija, max grafika + DLSS. Na man turinciam 1440p kaip ir tiktu, bet as turiu sena dropana vaizdo korta, tai jei pasikeisiu, nu nereikalingas man sis daiktas. Nu nebent CS GO noresiu tureti > 200 fps ant 1440p monitoriaus ir truks keliu fps… bet ir taip CS turi siekti ta 200fps su normalia gelezimi.

    Si technologija pagrinde nauodajma vaizdo medziagos rodyme, kai pvz vaizdas yra „mazesnis“ ir ji reikia graziai upscale’inti. O cia Nvidia matosi „graziai“ ir pigiai varda darosi. Zodziu prakisineja kur reikia ir kur nereikia ir per reklamas visus graziai skelbia ta DLSS…

    Ir nezinau, kiek cia Nvidios nuopelno, nes (kaip ir minejau kazkur pries tai) mano telikas turi irgi dirbtinio intelekto upscale’inima. Tai toks cia ir stebuklas. Ir nera ten jokiu super duper branduoliu. Yra speciali mikroschema ir tiek.

  5. Povilas parašė:

    Idomu dar kodel and 3dmark, dlss duoda tikrai grazesni vaizda, kai battlefield ir metro – blurry. as DLSS bet kokiu atveju nejungciau kad ir koki monitoriu naudociau, vien del bjauraus blurr, nebent ateityje taip upscalins tik pagerindama vaizdo kokybe.

  6. Strelok parašė:

    best optimization solution
    RTX = OFF
    DLSS = OFF

Parašykite komentarą

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.