Paaugliai nusisuka nuo „Facebook“, vietoj to naudoja „YouTube“

Blogų naujienų „Facebook“ pateikia „Pew Research Center“ atlikta apklausa. Ji apklausė 1316 JAV paauglių nuo 13 iki 17 metų apie jų interneto įpročius ir nustatė, kad tik 32 % jų naudojasi „Facebook“ programėle.

Rezultatai labai skiriasi nuo 2015 m. „Pew Research Center“ atliktos apklausos, kurios metu nustatyta, kad tuo metu „Facebook“ naudojosi net 71 % paauglių. Tačiau nuo to laiko šis demografinis socialinis tinklas kasmet mažėjo. Nepaisant to, kad praėjusiais metais generalinis direktorius Mark Zuckerberg paragino platformą perorientuoti savo pastangas į jaunesnių naudotojų aptarnavimą, vis daugiau paauglių ją paliko.

Nors iš tikrųjų tai nėra socialinės žiniasklaidos svetainė, populiariausia platforma tarp dalyvių buvo „YouTube“, kuria naudojasi 95 % apklaustų paauglių – 19 % prisipažino, kad vaizdo įrašų transliavimo platformoje yra „beveik nuolat“. Nenuostabu, kad antroje vietoje atsidūrė „Tik-Tok“ – 67 % paauglių teigė ja besinaudojantys, o 16 % prisipažino, kad beveik nuolat naudojasi šia programėle. Tačiau „Meta“ valdo ne tik „Facebook“ bet ir „Instagram“. Būtent „Instagram“ užėmė trečiąją vietą – ja naudojasi 62 % paauglių, iš kurių 10 % teigia, kad beveik nuolat slankioja po nuotraukas ir vaizdo įrašus.

„Snapchat“ buvo dar viena paslauga, kurios naudojimas tarp paauglių nuo 2015 m. išaugo nuo 41 % iki 59 %. Sumažėjo „Twitter“ ir „Tumblr“ naudojimas – atitinkamai 10 % ir 9 %. „Twitch“ (20 %), „WhatsApp“ (17 %) ir „Reddit“ (14 %) prieš septynerius metus nebuvo įtrauktos į apklausą.

Kitoje naujausios apklausos dalyje buvo klausiama, kokius įrenginius paaugliai turėjo ar turėjo prieigą prie jų. Pirmoje vietoje buvo išmanieji telefonai – 95 %, palyginti su 73 % 2015 m. Po to sekė staliniai ir (arba) nešiojamieji kompiuteriai – 90 %, palyginti su 87 %, ir žaidimų konsolės – 80 %, palyginti su 81 %. Daugiau nei pusė paauglių (54 %) teigė, kad jiems būtų sunku atsisakyti socialinės žiniasklaidos, o 36 % teigė, kad joje praleidžia per daug laiko. Kalbant apie kasdien besinaudojančių internetu skaičių, jis padidėjo nuo 92 % 2015 m. iki 97 %.

9 Komentarai

  1. newdiamond parašė:

    ir ka dabar daryti….

    kas nuo to pasikeiciai socialiai….vaikai pereina perejas akis pamete i telefonus….

    yra aisku ir pliusu…zmogus gali pasirinkti independent info saltinius, o ne ta srutu srauta per tv lt.
    plius ziuri ka nori, o ka ne rodo tv.

    apskritai tikiuosi jaunimas kazkada susidomes labiau realybe…

  2. Daemon parašė:

    Na kad Feisbukas – seniams, o YouTube pakeis TV, kalbama jau kuris laikas. Dabar turim ir skaičiukus 🙂

    • Tinkinimas parašė:

      Pagal amžių aš jau prie senių. Feisbukas nuo pat pradžių man nepatiko, bet jį naudoju, nes visi pažįstami ir giminės naudoja. Kažkada ėmė populiarėji skaipas, bet jis man irgi nuo pat pradžių nepatiko, bet naudojau jį, nes irgi visi pažįstami naudojo. Dabar skaipas kažkur. Pats irgi nepamenu, kada prie jo prisijungęs buvau, gal ir prisijungimo duomenis pamiršau. Nebėda, kadir feisbukas atsidurtų skaipo vietoj. O jūtūbas yra jėga 🙂

      • Daemon parašė:

        Tai mes čia visi antros jaunystės 😀 Daugiau mintyje turėjau moteris su gėlėm vietoj portreto, kurios jau pensijinio amžiaus 🙂 Beje, mesendžeris – pagrindinis kontaktas bent man 🙂

  3. vycius9 parašė:

    Paaugliai tai dar ne viskas .. gaila tik, kad viskas vis labiau oriantuojasi į tuos kempiniukų kartos atstovus..

  4. procc parašė:

    Visada yra ta pati situacija. Jei nori kad vaikai bėgtų iš kažkokio užsiėmimo, atvesk ten pakankamai tėvų.
    O youtube sedi dauguma nes jam nėra rimtų alternatyvų, kitu atveju vaikų ten irgi mažiau sėdėtų.

    • Daemon parašė:

      O jei nori susodint senukus kur nors, tai pradžiai ten pritrauk vaikus.
      Panašiai, kaip verslas seka paskui menininkus, kurie užima apleistą rajoną ir jį atnaujina ir padaro hip.

  5. aiwaris parašė:

    as pats ne pirmos jaunystes bet ir pagrinde naudoju youtube ir net nezinau jai tinkamos alternatyvos o fb niekad nepatiko ir nedomino naudoju kai reikia su kuo nors susisiekti ir pan nes fb yra visi pagrindiniai kontaktai ir tiek.

  6. Atavar parašė:

    Normalu. Tiesiog pagal esamus trendus, kai tarp jaunimo dominuoja platformos su vizualiniu, o ne tekstiniu turiniu, yra daug labiau tam pritaikytų platformų.
    Man FB yra turbūt 50% naujienų, 40% pomėgių, 10% draugų rato naujienos.
    Su YT lygint nelabai išeina, nes vis tik tai visai skirtingos platformos.

Parašykite komentarą

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.