„PlayStation 5“ turės RDNA 2 grafikos procesorių su iki 2,23 GHz dažniu (10,3 TFLOPs)

Vakar „Sony“ atskleidė daug „PlayStation 5“ specifikacijų ir naujovių. Mums, bene, įdomiausia dalis yra apie grafikos procesorių. Buvo atskleista, kad grafikos procesorius turės 36 vykdomuosius blokus ir 2304 stream procesorius. Labai įdomu, kad grafikos procesorius galės pasiekti net 2,23 GHz dažnį, o tai iki šiol nematytas dažnis grafikos procesoriuose. „Sony“ netgi teigia, kad dažnis galėtų būti ir didesnis, bet jie nusprendė jį apriboti ties 2,23 GHz. Tai iš viso suteiks 10,3 TFLOPs skaičiuojamąją galią. Žinoma, senos ir naujos architektūros TFLOPs žaidimuose duoda visai kitokią spartą, tad sparta per TFLOPs išaugs žymiai. Taip pat buvo atskleista, kad bus naudojama 16 GB GDDR6 atminties, bet daugiau detalių pateikta nebuvo. Tai gali reikšti, kad „Sony“ atminties nediferencijuos ir ji bus bendra video ir sistemos atmintis. PS5 procesorius turės 8 „Zen 2“ branduolius, bet apie SMT neužsimenama. Procesoriaus dažnis bus apribotas ties 3,5 GHz. PS5 dar siūlys ray tracing efektus, bet jie netūrėtų būti labai įspūdingi. Teigiama, kad ray tracing bus tik nežymus.

„Sony“ su „PlayStation 5“ leis komponentams (GPU, CPU) keisti dažnį, bet bendras elektros sunaudojimas bus apribotas. Taip norima išlaikyti priimtinas elektros sąnaudas, o tuo pačiu aukštą aušinimo efektyvumą.

Vienas iš didelių prezentacijos akcentų buvo duomenų kaupikliai. „PlayStation 5“ turės integruotą SSD su 825 GB talpa. Šis SSD siūlys iki 5,5 GB/s siekiantį pralaidumą. Įdomu, kad tai nebus NVMe SSD, o kaupiklis su „Sony“ protokolu. Pavyzdžiui, NVMe siūlo 2 prioritetines linijas, o „Sony“ protokolas net 6. Norintys daugiau talpos galės prijungti išorinius kietus diskus per USB arba į vidų montuoti NVMe kaupiklį. Norint žaisti PS5 žaidimus, jie privalės būti vidiniame 825 GB SSD kaupiklyje. Kiti žaidimai veiks ir iš kitų papildomų laikmenų.

 

21 Komentarai

  1. BC00 parašė:

    Su papildomų M.2 SSD palaikymu dar visokių neaiškumų yra.

    „The downsides of this design decision are obvious, as Sony’s PlayStation 5 console will only support M.2 SSDs that meet Sony’s speed, thermal and size limitations.“

  2. kernelis parašė:

    Tai reiskia, kad turbut reikes laukt next-gen PCIe 4.0 disku su normaliais kontroleriais. Dabartiniai overpriced gavno, kur vario puse kilogramo pakabyta ant to 28nm ar kiek ten Phison’o, nelabai tilps 🙂 As ir pats ju laukiu del PC.

    Siaip tai idomi ta situacija su PCIe 4.0 SSD diskais. Ju kazkaip itartinai nera. Sklando gandai, jog Intel naudodama savo ilgas rankas bando paveikti SSD gamintojus palaukt, kol bus isleistos ju 4.0 platformos. Realybej turbut yra atvirksciai – gamintojai laukia Intel’io, nes tada jiems labiau apsimokes gaminti tuos diskus 🙂 Siaip Samsung 980 Pro 4.0 CES’e buvo, kazko niekas daug apie ji nerase. Samsung’o atstovai ten vapse net nelabai apie ji zinojo paklausti.

    Anyway. Griztant prie temos – kiek tenka matyti, vienas labiausiai nuvylusiu lukesciu buvo PS1-PS3 suderinamumo nebuvimas. As siaip pats niekad to nesitikejau, ypa PS3 atveju reiketu emuliuoti dar salygiskai pajegu CPU, kas techiskai nelabai jiem ten gali pavykt apskritai. Maziau mist gandais reikia 😀

  3. BC00 parašė:

    Kad netilps su radiatoriais – faktas 🙂 bet PCIe 4.0 diskų tikrai yra. Patriot, Seagate, Gigabyte, ADATA, Corsair – visi šitie jau pristatę. Nėra Samsung ir Crucial, bet čia jau pastarosios kompanijos politika labiau dirbti midrange sektoriuje, o ne high end.

    • kernelis parašė:

      Su kokiais kontroleriais? 🙂 Dauguma (jei ne visi) ta pati Phison suda naudoja. Tas pats reference’as daug maz, man ten tas pats diskas. Nu gal jau pasikeite situacija, nezinau. Pries kuri laika kai tikrinau consumer diskus, nebuvo pardavime nei Samsung’u, nei su Marvell kontroleriais nieko. Intel irgi.

      • BC00 parašė:

        Intel savų kontrolerių ir neturės turbūt, juk dabar patys viską savo midrange diskams perka iš tokių kaip Silicon Motion. ADATA CES parodoje rodė 3 ar net 4 skirtingus PCIe 4.0 kontrolerius, tiesiog reikia laiko, kad pasirodytų. AMD patys finansavo E16 kūrimą, merkė bapkes į Phison, kad tik greičiau išeitų „kažkas“, todėl dabartine valdiklių monopolija nereikia stebėtis 🙂

    • Stipena parašė:

      Diskų yra, bet kad atitiktų Sony reikalavimus reikia 7GB/s greičio, o tokių nėra rinkoje.
      Man asmeniškai vienoda vasara kad tik 825GB, jeigu žadimo užsikrovimo laikas ir lygių užkrovimo laikas bus daug greitesnis nei PC. Jei Sony su tuo reikalu padarys inovaciją tai gal ir pajudės reikalai PC rinkoje, nes na iš tikro nesijaučia skirtumo ar žaidima paleidi iš standartinio SATA SSD ar iš greito NVMe.

    • Strelok parašė:

      Crucial yra Micron prekės ženklas. Jie iš Intel tiek X-point memory nusipirko, tiek savo PCIe 4.0 controller yra sukūrę.

  4. MMM parašė:

    pala pala, tik 16 ramu visai sistemai? Cia rimtai?

    • kernelis parašė:

      Dar klausimas, ar nebus kaip Xbox SX atveju pralaidumas nevienodas 🙂

      • neblogai parašė:

        Daug rimtų tinklapių rašo, kad pas PS5 yra 256 bitų, 448GB/s pralaidumas- panašu kad Sony spaudai parodė daugiau specifikacijų, nei Cerny per savo pristatymą. Taigi- pas Xbox turbūt gausis ~25% daugiau TFLOPs (nes 10.28 juk paskaičiuota nuo ‘boost’- taigi tikras bus matyt kokiais 10% mažesnis; ir taip pat maždaug tiek pat pranašumas pralaidume (560GB/s vs 448GB/s).

        • kernelis parašė:

          Ne visai 560 vs 448. Pas XB 6GB is 16 dirba prie 336. Realiai tai cia viskas i softa remsis. Privalumu turi tiek vienoda sparta visam RAM, tiek padidinta vienam regionui ir pamazinta kitam.

    • Stipena parašė:

      Kaip supratau iš prezentacijos, SSD vietomis pakeis tuos RAM tai jų daug ir nereikia.

      • neblogai parašė:

        O kai SSD dalinai pakeis RAM – tai įdomu kaip bus su multiplatforminiais žaidimais. Ar bus būtina turėti greitą NVME, ir netgi PCI-E 4.0 PS4 atveju (ko dabar dauguma neturi)- ar užteks daugiau VRAM + RAM?

  5. Strelok parašė:

    Tai iš hardware xbox series x geriau kaip ir atrodo negu playstation 5 ar ne? 🙂

    • kernelis parašė:

      Pas XB stipresnis GPU, CPU daznis kiek didesnis, ir kiek talpesnis SSD, taciau pas PS5 stipresne IO posisteme ir galbut (dar neaisku) nera tos kliurkos su nevienodu RAM laidumu. PS5 visas IO kaip supratau atskiram SoC, tai CPU 1 core’u efektyviai daugiau nei XB (ten berods 1 naudoja IO). Man asmeniskai tai jos daugmaz tas pats.

      Yra dar klaustuku, pvz SMT situacija pas PS5 – kaip ir nieko apie tai nesake. Kiek skirsis 3D audio ir RTRT kokybe. Be to, klausimas kokie bus realus boost’ai pas PS5. Bet is pacio naudojimo turbut bus neatskiramos nasumo prasme, arba labai arti to.

  6. Strelok parašė:

    Nu konsolėms bus ne kažką nes ant recesijos pataikė. Jeigu daugiau nei 500 usd tai tikrai nemanau kad super pardavimai bus

  7. Neveris parašė:

    Nu kazkiek silpniau nei xbox, bet gpu daznis nors didesnis..Vistiek viskas pareina nuo zaidimu, kur Sony manau dominuos..Taigi as tep speju,kad reiks pirkti PS5, nes ten tie keli flopai nieko nesuvaidins..Gal dar Sony greiciau loadins, ir kaip nervino xbox su savo zaidimu speed irasymu,idomu ar bus istaise sita buga..

Parašykite komentarą

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.