„Ryzen 5“ procesorių CCX kompleksų konfigūracijos
Kai AMD pranešė apie „Ryzen 5“ procesorius su 4 ir 6 branduoliais ne vienam kilo klausimas, kaip bus sukonfigūruoti šių procesorių CCX branduolių kompleksai. Paaiškėjo, kad viskas bus gan paprasta, bet yra ir netikėtumų.
AMD dabar gamina „Ryzen“ lustus su 8 branduoliais arba dviem CCX kompleksais. Kitokių lustų kompanija dabar neturi, tad net „Ryzen“ modeliai su 4 branduoliais bus išgaunami iš to pačio silicio tik jau atjungiant net daugiau nei pusę resursų. Kodėl daugiau nei pusę? Pasirodo „Ryzen 5 1500X“ su keturiais branduoliais turės visą L3 spartinančiąją atmintį (16 MB), o „Ryzen 5 1400“ L3 kiekis sieks jau tik 4 MB. AMD taip pat patvirtino, kad visuose „Ryzen“ modeliuose su apkarpytais resursais branduoliai bus atjungiami simetriškai.
„Ryzen“ branduoliai atjungiami simetriškai (3 branduoliai + 3 branduoliai, 2 branduoliai + 2 branduoliai)
- 1700, 1700X ir 1800X yra 4+4 su 16 MB L3, 4 MB L2 (512kb/branduoliui)
- 1600X ir 1600 yra 3+3 su 16 MB L3, 3 MB L2 (512kb/branduoliui)
- 1500X yra 2+2 su 16 MB L3, 2 MB L2 (512kb/branduoliui)
- 1400 yra 2+2 su 4 MB L3, 2 MB L2 (512kb/branduoliui)
nezinau, kazkokia man cia mistika. 4 core 2+2 ir problematika su CCX tarpusavio veikimu. 1500x nebent cache duos nemazai naudos
Negi vien del pigumos cia butina naudoti abu CCX 4 core CPU ?
Tai taip išeina, kad jie tuos procesorius kepa už centus?
Procesoriaus lusto plotas- mažesnis nei Polaris10-RX480/RX470. Kepama- ten pat. Tik procesorius parduodamas grynas, o ~$160 RX470 pagaminti dar reikia plokštės, atminties ir kt.
Aš žinau maždaug GPUs pagaminimo kainas, bet čia tai išvis.
Šiaip tai labai gerai atrodo Ryzen 5 1500x ir 1600 specifikacijos ant popieriaus už tokia kaina, pirmoji atrodo jog galėtu įveikti I5 7600k non OC, bet ir su pakankamai geresniu Multi-Thread, o antroji tinkama darbui ir streaminimui už padoria suma.
Kadangi vis mąstau apie naujo PC rinkima todėl, kad sparčiai tobulėja vieni ar kiti komponentai ir kartais atrodo jog tereikia palaukti 3-5 mėn, o tuomet netikėtai sulauki dar gėrybių.
Todėl atrodo visai nieko RYZEN 5 1500X/1600 + RX 580 8GB, dėl CPU priklauso kaip pasirodys vienas ar kitas ir jų skirtumas.
Šiaip patraukliai man atrodo tai tik 1600X ir 1600, 4 branduolių 1500 nėra toks akį traukiantis. geriausias vis tiek bus 1600 paprastas, kiek pasispartinti ir turi tą patį 1600X. Kas dėl RX 580, tai gal bus tik kokį 5-10% geriau nei RX 480, va kokią Vega įsidėt apkarpytą…
1500X tai apskritai jokios logikos nėra. 4 branduoliai ir dar prastesni vos ne už kiekvieną Intel, kuris veiks aukštesniais dažniais ir žymiai geriau overclockinsis.
1600 yra tikrai optimalesnis variantas nepaisant nežymiai didesnės kainos.
Na, truputi per daug aš čia nusišnekėjau kadangi Ryzen 5 1500X konkuruos su I5 7400 tad manau Intel neturi galimybės laimėt, čia jau matosi pažengusio AMD Fanbojaus simptomai.
Aišku, kad Ryzen 5 1600 geriau, bet su 1500X atrodo taip paprasta, nusipirki už 29 eurus TDP ~140W Cooleri ir XFR kimba į darbą.
XFR prideda tik 100-150MHz tiek prie visų branduolių veikimo greičio (3,5GHz), tiek prie 1-2 branduolių (3,7GHz). Su geru aušintuvu spartinti geriau pačiam, antraip neverta į aušinimą papildomai investuoti.
Tai tuomet nebesuprantu XFR reikšmės.
neblogai: i ausintuva apsimoka papildomai investuoti, jei nori tylesnes sistemos.
idomu ar galima tiketis, kad 7700k kaina nukris, nors galvoju, kad sunkiai
Kažkaip man keistai atrodo naudoti 2+2 konfigūraciją, geriau būtų vieną CCX palikę ir būtų išvengta tarpmodulinio bendravimo, kas mažina spartą kažkiek. Bet bus įdomu pažiūrėt ką gali 2+2 ir visas 16 MB L3 cashe
butent, mindaugai va tokios mintys kyla ir man elementariam samauchkai 🙂
Grįžtant prie Ryzen ir žaidimų
Dėl vieno komentaro vėl užėjau į Computerbase Ryzen apžvalgą ir ten keistai atrodo, kad naudojant DX11 kai kuriuose žaidimuose procesoriaus sparta gera, bet įjungus DX12 krenta. Nors realiai turėtų būti antraip.
7700k – 1800X
Battlefield 1 DX11: 116 vs 122
Battlefield 1 DX12: 127 vs 90
Deus Ex: MD DX11: 87 vs 80
Deus Ex: MD DX12: 83 vs 63
RotTR DX11: 152 vs 135
RotTR DX12: 168 vs 117
Total War: W DX11: 43 vs 40
Total War: W DX12: 42 vs 30
Pavyzdžiui BF1 naudojant DX11 Ryzen atsako laikai žaidime labai geri, kreivė daug gražesnė nei 7700k, bet įjungus DX12 ne tik krenta kadrai bet ir atsiranda netolygumas.
https://pics.computerbase.de/7/6/7/3/7/diagramme/210-630.1488454490.png
https://pics.computerbase.de/7/6/7/3/7/diagramme/209-630.1488454496.png
Tai MS vel „pasistenge“ gal
Kažkuriam review analizėje minėjo problemą su DX12. Problema tame, kad DX12 intensyviau naudoja HT/MT, o kadangi Ryzen turi lago problemų su thread’ais, ir išlenda šios bėdos. Kaip tai atrodo giliau techniškai, nesigilinau.