Motorola sunkioje padėtyje dėl sunkiai įsimenamų telefonų pavadinimų?

Firma Strategic Name Development atliko neįprastą tyrimą, kurio rezultatai skelbia jog Motorola nesekmės gali būti susijusios su blogai parinktais telefonų pavadinimais.

2005 m. trečiajame ketvirtyje Samsung, LG ir Nokia Jungtinėse Amerikos Valstijose užėmė lygias pozicijas – po 16%. Nuo to laiko Samsung ir LG pristatė JAV rinkai telefonus su novatoriškais pavadinimais, pavyzdžiui: LG Vu, LG Voyager, Samsung Instinct, Samsung BlackJack ir pan.

Nokia nedarė išimčių amerikiečiams ir toliau pardavinėjo telefonus su įprastais, skaitiniais pavadinimais (Nokia E71, Nokia 6300 classic). Pagal SND duomenis, iki 2008 metų antrojo ketvirčio Samsung ir LG padidino savo turimą rinkos dalį 4%, o Nokia, atvirkščiai – prarado 7%.

Motorola, dėka svaiginančios sėkmės su RAZR, kadaise užėmė net 35% rinkos. Po to kompanija priėmė sprendimą kurti tokias telefonų serijas kaip KRZR, PEBL, ROKR ir RIZR. Sklandė gandai ir apie SCPL.

Tyrimas parodė, jog pastarųjų serijų pasirodymas buvo didelė Motorola klaida – pasirodo, naujieji pavadinimai nebuvo priimti kaip kūrybiški, įkvepiantys ir originalūs. Juos prisiminti taip pat buvo nelengva. Tačiau, atrodo, Motorola suprato savo klaidą ir keletas naujesnių modelių turi įspūdingesnius pavadinimus: Motorola Aura, Motorola Renew, Motorola Surf, Motorola Prizm.

Rinkos pasiskirstymas 2008 metų pabaigoje buvo toks: Nokia – 38,6 %, Samsung – 16,2%, LG – 8,3%, Motorola - 8,3%, Sony Ericsson – 8%, RIM - 1,9%, Kyocera – 1,4%, Apple – 1,1%, HTC – 1,1%, Sharp – 1%. Kitos kompanijos dalinasi likusius 14,1% rinkos.

Šiais metais mes tapsime rinkos pasikeitimų liudininkais. Motorola, greičiausiai, perleis savo poziciją Sony Ericsson – naujoji šios kompanijos strategija pranašauja keletą tikrai vertų dėmesio telefonų.

Kova tarp RIM (BlakBerry) ir Apple (iPhone) tik intensyvės – vasarą pasirodys trečioji iPhone karta. Tarp jų gali įsimaišyti HTC, kuri prekiaus tiek Android, tiek Windows Mobile aparatais.