„GeForce GTX 970“ galimai turi atminties išnaudojimo problemą? (atnaujinta „nVidia“ komentaru)

Nors kol kas niekas nespėjo ar nesiryžo atlikti nepriklausomą tyrimą, tačiau pasaulinės reikšmės HW forumuose nuvilnijo įrodymų banga, jog žaidėjų taip mylima „GeForce GTX 970“ nesugeba išnaudoti kone ketvirtadalio savo atminties ir galimai turi atminties išnaudojimo problemą – defektą.

Ne vienas ir ne du GTX 970 savininkai pradėjo skųstis, jog vRAM atmintį mėgstančiuose žaidimuose ir reiklesnėse scenose atsiranda GTX 980 vaizdo plokštei nebūdingi mikro trugdžiai – kadrų praleidinėjimai. Patikrinus realų atminties naudojimą buvo pastebėtas netikėtas rezultatas – GTX 970 nesugeba panaudoti 700 MB iš 4 GB dedikuotos atminties.

Kol kas nėra žinoma kokio sudėtingumo pastangų gali pareikalauti šios problemos šalinimas, kitaip tariant, nėra aišku, ar problema gali būti pašalinta su paprasčiausių tvarkyklių atnaujinimu, blogesniu atveju – BIOS atnaujinimu,o galbūt tai yra įgimtas aparatinės įrangos sindromas ir „nVidia“ gali imtis visų rinkoje esančių GTX 970 vaizdo plokščių sugrąžinimo. Panaši situacija buvo nutikusi 2006 metais, kuomet pirmoji „GeForce 8800 GTX“ vaizdo plokščių banga gavo neteisingos vertės rezistorių ir dėl stabilumo problemų buvo atšauktos. Tiesa, šis defektas buvo pastebėtas greitai ir problematištkos „GeForce 8800 GTX“ nespėjo užtvindyti rinkos.

Šiuo metu „nVidia“ situacijos nekomentuoja, tačiau oficialiame kompanijos forume buvo patikinta, kad ieškoma atsakymų į šiuos vartotojų pranešimus.

Oficialus „nVidia“ atsakymas į GTX 970 vartotojų pastebėjimus:

„ „GeForce GTX 970“, kaip ir „GeForce GTX 980“, turi 4 GB atminties, tačiau dėl atjungtų trijų multiprocesinių šešėlinių blokų (SMM) atmintis buvo padalinta į dvi sekcijas (3,5 ir 0,5 GB) tam, kad būtų maksimaliai optimizuotas atminties srautas. Pats branduolys pirmiausiai kreipiasi į didesnę sekciją, todėl trečių šalių programinė įranga rodo prieinamus tik 3,5 GB. Kai aplikacija (žaidimas) pareikalauja daugiau atminties, pradedami naudoti ir mažesniosios sekcijos resursai, t.y. likę 500 MB.“

Teorijos įrodymui „nVidia“ paruošė savo paties atlikto testavimo rezultatus, kurie parodo, kad GTX 970, lyginant su GTX 980, nenukenčia nuo jokios apčiuopiamos spartos degradacijos, kuomet pareikalaujama daugiau nei 3,5 GB atminties.

Taigi, „nVidia“ pareiškimu, tai nėra joks įgimtas GTX 970 defektas, o specifinė vaizdo plokštės architektūra. Ar tai įtikins nepatenkintą publiką – didelis klausimas.

12 Komentarai

  1. Jordan parašė:

    Siektiek visgi nukencia performance labiau, bet cia asaros, bet saviskes irgi nebuvau uzfiksaves virs 3.6GB

  2. BC00 parašė:

    Viskas gal ir pasibaigtų, bet iš kur tie mikro trugdžiai atsirandantys… Sutapimas, kita priežastis ar placebo efektas?:)

  3. Jordan parašė:

    Labiau placebo man rodos 🙂 neatsiranda man jokiu stutter 🙂 veikia kaip ir veikus uzkrovus tuos mb 🙂 beje dabar susimeciau custom bios be boost, default cire 1544, memory 8000 pastovus 1.225v paleidus zaidima, kinta tik gpu usage 🙂

  4. BC00 parašė:

    https://www.youtube.com/watch?v=b74MYv8ldXc#t=744
    OK, pasirodo nVidia sugebėjo nuslėpti tikras GTX 970 specifikacijas 🙂 Atjungti ne tik 3 SMM’ai, bet ir vienas L2 blokas, o ROPs’ų vietoje 64 yra 56 🙂
    Akivaizdu, kad mažesnė atminties porcija (0,5 GB) aptarnaujama lėčiau nei didžioji, bet klausimas, kodėl vieni susiduria su problemomis viršyję 3,5 GB vRAM, o kiti ne. Ir problemos apima ne tik strigimus, bet ir anomalijas… Galbūt į žaidimą pasijungia tokie dalykai, kaip likę kiti HW komponentai ar konkreti žaidimo scena… Reikalingas dar gilesnis tyrimas, bet atrodo, kad nVidia šįkart pasekė Gigabyte keliu ir taip pat rimtai susimovė, o pateiktas komentaras tikrai nepatenkins žaidėjų:)

  5. Jordan parašė:

    Gigabyte puslapyje jau 5 dienas yra nauji Bios, kurie teoriskai turetu pasalint sita "liga". Susimeciau ir as juos. Shadow of Mordor ir su senais ir su naujais bios 1440p ultra daugiau 3.4Gb nenaudoja, tik nustacius 200% scaling suryja visus 4GB.

  6. Livez parašė:

    o idomu msi yra nauji Bios? ar cia reikia pagal motinine

  7. Jordan parašė:

    Jei tokie klausimai kyla, tai gal geriau tu pats neflashink 🙂

  8. BC00 parašė:

    http://www.techpowerup.com/209369/nvidia-to-tune-gtx-970-resource-allocation-with-driver-update.html
    Ketina problemą išspręst paprasčiausiu tvarkyklių atnaujinimu? Kuo toliau, tuo įdomiau, nes mano manymu problema esti grynai HW lygyje. Gal visai atjungs tuos 0,5 GB:)

  9. Jordan parašė:

    Prisijungines cia jie 😀 gal tiesiog driveriuose bus prioritetas pirma tuos 500mb uzkraut, o tada persijungt link 3.5GB, Tai ivyks bekraunant zaidima ir jokio suletejimo nepastebesi.

  10. BC00 parašė:

    Tik kodėl ne visiem vienokio ar kitokio plauko problema pasireiškia. Guru3D nieko neranda, nors pati nVidia lyg ir pripažįsta, kad ne viskas gerai, jei jau apie draiverius prakalbo.
    http://www.guru3d.com/news-story/middle-earth-shadow-of-mordor-geforce-gtx-970-vram-stress-test.html
    Aišku dėl neteisingų specifikacijų per daug nesiginčyja 🙂

  11. Maariux parašė:

    Kartas nuo karto viena ar kita VGA stovykla savotiskai stebina…
    Butu buve daug maziau problemu jei butu parase, kad taip sitas GPU turi 4GB bet 0,5Gb yra rezervinis kiek letesnis vramas.
    Sutinku, kad nenorejo rasyti 3,5GB nes psichologiskai atrodo arciau 3 nei 4 Gb. Bet dabar vargu ar sitas skandaliukas daugiau naudos duos nei uzlipdys kuriam laikui nesvaria deme.

  12. BC00 parašė:

    Kad naudos duos tikrai NE, bet šitas puikus straipsniukas (su testais) tikrai gali duot naudos besidominantiems šia istorija:)
    http://www.hardwarecanucks.com/forum/hardware-canucks-reviews/68595-gtx-970s-memory-explained-tested-2.html

Parašykite komentarą

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.