Šiuo metu mažiau amerikiečių nori įsigyti elektromobilį nei prieš ketverius metus
Remiantis nauja „Pew Research Center“ apklausa, per pastaruosius metus labai sumažėjo dalis amerikiečių, kurie labai arba gana rimtai svarsto galimybę įsigyti elektrinę transporto priemonę – 9 procentiniais punktais. Tai pirmas kartas nuo 2020 m. vidurio, kai JAV sulėtėjo augimo tempas.
Beveik trys ketvirtadaliai, arba 72 %, amerikiečių mano, kad elektra varomiems automobiliams reikia didesnių pradinių investicijų, palyginti su naftos produktais varomais automobiliais, o vidutinis elektra varomas automobilis vis dar kainuoja daugiau nei vidutinis benzinu varomas automobilis. Tačiau amerikiečių nuomonė apie šių transporto priemonių įkrovimo ar degalų sąnaudas išsiskiria. Apie 36 % respondentų teigia, kad elektromobilius įkrauti kainuoja mažiau nei benzinu varomų transporto priemonių degalų pylimas, 28 % – kad daugiau, o 32 % mano, kad išlaidos yra maždaug vienodos.
Atrodo, kad plačiai nuskambėję pranešimai apie elektromobilių patikimumo problemas įsitvirtino: pusė amerikiečių dabar teigia, kad elektromobiliai yra mažiau patikimi nei benzinu varomos transporto priemonės, t. y. 16 punktų daugiau nei 2021 m. Tik 9 % teigia, kad elektromobiliai yra patikimesni, o 38 % – kad elektromobiliai ir degalus naudojančios transporto priemonės yra maždaug vienodai patikimos.
Be to, panašu, kad nuomonė, jog elektromobilius smagiau vairuoti, jau išblėso. „Pew“ apklausos duomenimis, tik 13 % respondentų teigia, kad elektromobilius vairuoti smagiau nei benzinu varomas transporto priemones. Daugiau nei pusė (59 %) teigia, kad abiejų tipų transporto priemones vairuoti maždaug vienodai smagu.
Amerikiečiai vis dar palankiau vertina elektromobilius nei degalus naudojančias transporto priemones dėl jų naudingumo aplinkai: beveik pusė (47 %) teigia, kad elektromobiliai yra naudingesni aplinkai nei benzininės transporto priemonės. Tačiau net ir šiuo atveju elektromobiliai praranda savo žavesį – nuo 2021 m. šios kategorijos žmonių dalis sumažėjo 20 punktų, nuo 67 proc.
Turbūt didžiausias veiksnys, nepalankiai veikiantis elektromobilius, yra nuomonė, kad nėra pakankamai įkrovimo stotelių, kad būtų patogu turėti elektromobilį. Apskritai 56 proc. amerikiečių ne per daug arba visai netiki, kad JAV bus sukurta reikiama infrastruktūra dideliam elektromobilių skaičiui palaikyti. Dar 31 proc. yra šiek tiek įsitikinę, o tik 13 proc. yra labai arba labai įsitikinę.
Kaip matau pagrindinė problema jau atsiranda ne iš automobilių kainų, tačiau iš draudimo kaštų. Panašu, jog gamintojai kasasi patys sau duobę už bet kokiu nebrėžimus/pažeidimus nurašo EV baterijas, o kartu ir visą automobilį taip išpūsdami draudimo įmokas. Jau šitas po truputį jaučiasi ir Lietuvoje. Ilgainiui tai matau kaip didžiausią problemą. O stotelės, baterijų technologija, kainos iš savęs nėra bėda, nes niekada nebus bloga infrastruktūra kaip yra dabar. Ji tik gėrės. Jeigu LT prieš 2-3 metus dar buvo problema, nes verslas vis neinvestavo – dabar situacija jau kardinaliai kitokia. O tokie planai kaip VIADA tinklo (30-yje degalinių statys EV stoteles) nuteikia gana optimistiškai.
Kol vienu, itin greitu pakrovimu ir spaudžiant -30 šaltukui nenuvažiuosi bent 1000-1300km – EV sunkiai įkiši mąstančiam žmogui.
Plug-in hibridai jau patrauklesnis reikalas.
Bet smagu skaityti, jog jau reikia tokių atstronominių reikalavimų pateisinant VDV naudojimą 😀
Didžiausios problemos mano akimis ilgas krovimo laikas, jau su vidaus degimo varikliais eilės degalinėse, nors užtrunka užsipilt tik kelias minutes, pačių stotelių daug daugiau reikės negu kuro kolonėlių, jų turės būti visur kur tik galima sustoti ilgesniam laikui. Kita problema nuvažiuojamas atstumas ir baterijos tarnavimo laikas, čia dar yra kur tobulėt. O kur dar kitos problemoms, kaip elektros energijos gamybos poreikio didinimas, baterijų perdirbimas..
Mastantys 1000-1300km skrenda lektuvu 😉
Patiko man tas su mąstančiu žmogumi 🙂 absoliuti daugumas žmonių absoliučia dauguma atvejų vienu prisėdimu nuvažiuoja kelis, keliolika ar keliasdešimt km. Kartais tenka pavažiuoti porą šimtų km. Matyt visi nemąstantys, nes tik mąstantis žmogus iš karto varo virš 1000 km.
Su benzinu 600km man su baku, tai kam tie 1000km???
Man su savo dyzeliu užmiesty geru oru gal ir pavyktų vienu baku 1000 km nuvažiuoti, bet niekada to neprireikė. O prie -30 net nežinau, ar iš vis užsivestų. Per savo 23 metų vairavimo stažą buvo pats šalčiausias važiavimas prie -28, tiesa, tada buvo benzinas ir važiavau ne 1000, o gal kokius 25 km.
EV infrastrukturos sektorius dabar yra dead/flat, gamyklos negauna uzsakymu gamint, gali buti, kad paramu nera tam, tai ir nera galutinio pirkejo. Yra imoniu, kur pernai muse rekordus su savo produktu gamyba, o dabar sedi be pardavimu.
(Edit: kažkaip dingo atsakymo visa pradžia.. kas liko->)
Apie EV problemas: dauguma jų technologiškai nėra problemos, arba yra išspręstos. Pvz, LFP baterijos laiko keliskart ilgiau, nei per savo gyvenimą nuvažiuos vidutinis automobilis (be to- jos nedega). Perdirbimas (NMC, NMA, LFP, etc.) nėra problema. Baterijos gali būti taisomos. Energijos suvartojimas žiemą nėra daug didesnis, jei automobilis turi šilumos siurblį (kas iš esmės yra kondicionieriaus variantas), ir t.t. Tačiau: tikrai ne visi elektromobiliai parduodami su LFP; tikrai ne visi gamintojai gamina taip, kad jų baterijas eitų nebrangiai taisyti; ne visi deda šilumos siurblius; kinai- dažnai turi bėdų su softu, bei mėgsta apgaudinėti su efektyvumo skaičiais, ir t.t. Taigi- gamintojų rinka taip pat dar turi subręsti, kad elektromobilį pirkti būtų saugu ir patikima.
as kalbu apie infrastruktura susijusia su EV, o ne EV gamyba 🙂 tenka matyti is arciau ir pajausti darbuose.
Iš praktinės, loginės pusės dar daug vandens turės nutekėti, kol EV nukunkuruos kasdienius, daugumos laiko patikrintus tradicinius automobilius.
nepamirskite eksploatacijos niuansu (aisku cia, tiems kurie skaiciuoja eurus)
o as sakyciau didele problema, EV verte antriineje rinkoje, sugebejimas ivertinti auto bukle (pagrinde batarkes bukle), nes baterija zinome kad brangi
EV manyciau alternatyva ir tiek. O alternatyva gerai, bet ne panaceja.
Visokie mild, plug in hibridai tai tik show ka gali inzinieriai. Per kiek atsiperka ? paskaiciuokite…arba paziurekite internete….
Šefas turi saulės elektrinę, tai su EV (Audi Q8) įsigijimu ji jau atsipirko. Q7 aptarnavimas būdavo 280-380€, priklauso kas kelintas ir ką dar papildomai pakeisti, stabdžiai vien 700€, o jų max 40k km užtenka. Q8 pasiėmė beveik už tiek, kiek pardavė Q7 (pridėjo apie 7000€ kiek pamenu).
Draugės brolis 4 metų senumo Škodą dyzelį nusipirko, 2mėn pasivažinėjo ir DPF filtras tipo užsikišęs, buvę šeimininkai tik mieste trindavo su dyzeliu. Pas dylerį išgirdo 5600€ originalas arba 3500€ analogas. Spėk ką rinkosi, taip, išpjovimą ir išprogramavimą.