„Asus“ su „Acer“ priverstos atidėti 4K HDR G-Sync monitorių išleidimą

Praėjusią savaitę pasirodžiusią informaciją apie „Acer“ sprendimą HDR10 ir G-Sync technologijas palaikančio 4K raiškos „Predator“ monitorių pastumti į 2018 metus lydėjo tyla iš „Asus“ stovyklos. Kurį laiką buvo manoma, kad „Asus“ laikysis savo išankstinių planų ir išleis identiškas technologijas turintį produktą šių metų paskutiniame ketvirtyje, tačiau dabar aiškėja, kad pavėlinimo neišvengs ir šis gamintojas.

Realiausia to priežastis – „AU Optronics“ nesugebėjimas užtikrinti tinkamą 27″ IPS panelių skaičių, kadangi tiek „Acer“, tiek „Asus“ šias matricas perka iš Taivano gamintojo. Be minėtų technologijų „Asus PG27UQ“ taip pat turės 144 Hz skleistinės dažnį, 4 ms vėlinimą ir papildomai palaikys ULMB. Į kurią tikslią datą įvyko perkėlimas neskelbiama, tačiau atsižvelgiant į „Acer“ skelbtą pranešimą, tai turėtų būti pirmasis 2018 metų ketvirtis. Deja, bet po šių metų Kalėdine eglute pasidėti tokios dovanos nepavyks.

28 Komentarai

  1. ZeroFM parašė:

    Manau kad nereikšmingas niekutis tas HDR kuris galėtų būti padaromas softo pagalba .
    Tamsius vaizdus tikrai padailina bet šviesius sudirba

    • GK parašė:

      kokio dar softo pagalba is 350nits padarysi 1000? 😀 kaip pvz: tai gal tu is kokia gtx 280 padarytum 1080ti su softo pagalba? 😀

      • jokbon parašė:

        Taigi pagal jo logika ijungus antialiasing vaizdas i hdr tampa 🙂 Ж)

      • ZeroFM parašė:

        Gi yra ant moniku yra pasirinkti Picture Mode tai čia ale didelė problema ta patį padaryti 😀

      • Minde parašė:

        yra monitoriu turincia funkcija, kur softo pagalba ten spalvas pakoreguoja, kur tamsiose zonose kontrasta padarao – detales isryzkeja. Esme ne skaciai, o ka zmogaus akis mato. Galima su spalvomis suzaisti taip, kad efektas panasus isspaudziamas.

          • Minde parašė:

            kiek zinau HDR, tai sugebes pateikti tikslesnes spalvas (didesniu bituku rinkiniu, bei ryzkumo galimybe perduoti ne procentaliai, bet tiksliai). Spalvu konverteris ale gali suklysti per microna kovertuodamas procentalias israiskas. Plius, yra 5 standartai, geriausiam standartui reiktu, kad monitorius palaikytu atitinkama ryzkuma bei konstrasta, kur dabar geriausi monikai tik iki puses tetraukia, realiai dabartiniai monitoriai palaiko tik 30% reikiamo sviesos diferencialo. Tai kaip jie zada pilnai HDR atvaizduoti?

            Realiai as isivaizduoju tik naudos praktiskai kas grynai dirba su grafika. Bet ir tai, tai bus aktualu tik mazai daliai zmoniu, kurie dirba su grafika.

            Zaidimai: Zadama, net tie zaidimai, kurie nepalaiko HDR atrodys geriau. Na atrodys tik tos spalvines reiksmes, kurios buvo perduotos procentaliai, ir tas ju pagerintas atvaizdavimas bus ziauriai mazai geresnis, paklaidos lygmeni.

            Tie zaidimai kurie kuriami HDR teoriskai atrodys geriau, na praktiskai gal irgi, tiesiog dabartiniams monikai su savo paletemis nesugeba tobulai atvaizduoti 8 bitu spalvas, bet zada 10 ar 12. Na jau idomiai skamba, labiau reklama.

            Toliau zaidejams zadama juoda spalva dar juodesne, daugiau juodos spalvos atspalviu, ar dar ko. Nezinau, nezinau, jei zaidimo programuotojai specialiai padare tamsa, tai ir bus ten tamsu, aisku teoriskai kazkiek akis pamatys daugiau detaliu. Bet kaip saudykliu gerbejui, man daug geriau paprasta monitoriaus funkcija, kuri tiesiog pakeicia vaizda tamsoje, kad isryzketu objektu detales.

            Toliau, kaip buvo cia HDR monitoriu paroda, chebra atrado, kad monitoriai turejo skirtingus nustatymus. Cia tiesiog patvirtina, kad taip paprastai aki uzmetus su penele, kuri nesugeba kokybiskai 8 bitus atvaizduoti, tu neatvaizduoti 10 bitu ir is toli to HDR tikrai nepamatysi.

            ir dar visokios pasakos, pvz cia linkas, kur viena puse su HDR, kita be. Kas idomu, kad pvz esu mates zaidimu, kur kosmosas atvaizduotas tiek pagal kaire puse, tiek pagal desine. Negi mano monitorius trumpam tapdavo HDR?
            https://cdn.arstechnica.net/wp-content/uploads/2016/12/Arshdr-banding.png

            ir visi tie piesineliai su HDR pranasumais tokie dirbtini, kad isivaizduoju pirmi HDR zaidimai tycia pateiks kitas spalvas ant HDR nustatymu.

            HDR nebent ant Oled monitoriu paneliu, bet ne ant VA ar panasiu.

            Kazkoks reklaminis burbulas. As dar kelis metus tikrai pabusiu skeptiskas. Jei turi kitokiu duomenu, mielai isgirsiu ir pasikeisiu nuomone esant tam pagristam reikalui.

            • Minde parašė:

              realiai HDR atejo tada, kai TV paneles turejo fiziniu resursu atvaizduoti geresne video kokybe pixelio kokybes prasme, negu buvo galima perduoti. Su monitoriais, tai jiems dar toli iki tobulo atvaizdavimo, ka jie gauna atvaizduoti.

  2. BC00 parašė:

    Tikslesnės spalvos mano žiniomis ale atsiras dėl Quantum’o ir išplėstos sRGB paletės iki 125 %, bet praplėsta paletė dar negarantuoja tikslesnių spalvų. Pačią HDR, kuri juodą spalvą pavers dar juodesne, o balta dar baltesne, ir tiesiog išryškins apšvietimo skirtumus skirtingose zonose, įsivaizduoju kaip technologiją, kurios patikimo laipsnis priklausys nuo kiekvieno asmeniškai. Vienam HDR suteiks natūralesnį vaizdą, o kitam atrodys per daug nenatūraliai, ką patvirtina ir skirtingos nuomonės po šituo video 🙂

    • Minde parašė:

      tai jau dabar yra monitoriu su atseit Quantum tasku panelemis ir be HDR. Pvz Philips pasivadines tokia panele IPS-ADS. Nors ziurint i sita linka man dar ten neaisku, kas per panles tipas: http://www.tftcentral.co.uk/articles/panel_technologies.htm

      Tai pati HDR technologija kaip suprantu yra kompleksine. Tai ir vaizdo informacjos saltinis, pats perdavimas bei atvaizdavimas. Kaip suprantu HDR technologija monitoriuose daro 3 dalykus: moka atkoduoti/suprasti HDR budu perduota vaizda, palaiko didesni spalvos kodavimo ilgi, turi papildoma vaizdu mapinima, kur pvz procentine israiska perduotas reiksmes tiklsiau konvertuoja, ne i 8 bitu, bet pvz 10 ar 12. Tos Quantum dot paneles tai nera (mano supratimu) HDR dalis, tai atskiros paneles ir be HDR, tiesiog HDR jau pagal nutylejima reikalauja tikslesnes uz IPS paneles. Kalbant apie TV, ten yra 5 (o gal ir daugiau) HDR standartu, idomu kaip cia su monitoriais?

      As va griztu prie savo minties, kad iki siol nepagamina geru monitoriu, kur ten viskas ciki butu, refresh rate, spalvos, kampai, spalvu tikslumas bei spalvu ryzkumas. Jei Quantum Dot paneles nera HDR dalis, o tiesiog geresnes paneles, ka duoda HDR monitoriuose? Be mazu teoriniu skirtumu, kad programuotojai gali pateikti skaitines israiskos spalvas vietoj procentiniu? Tas 10 bitu spalvu panaudojimas man dar miglotai skamba.

    • Minde parašė:

      tokie vidijo tai tik klaidina. Pradeda nagrineti monitorius kaip atskiras technologijas, nagrineja tam tikra realizacija ir aisku, bent gerai, kad prisipazista, kad nagrineja realizacija. Bet kaip del technologijos?

      Kas aisku gerai pamineta, kad pati Nvidia ten otionus gerai pakoreguoja. Visu kalbant konkreciai apie video, tai neaisku ar zaidime neuzmauta atskira spalvu thema and HDR nustatymo. Jei programuotojai uzmove atskira Thema, tai pats nagrinejimas netenka prasmes. Cia tas pats kaip paimti du skirtingus monikus, o viena zaidima paleisti ant low nustatymu, anti kito moniko auksus nustatymus, ir klausiti, kuris monitorius geriau atvaizduoja vaizda.

      Kiek zinant negrazius Nvida zaidimus, tai gali buti, kad zaidimuose, kurie palaiko HDR gali buti tokie bajeriai, kad isjungus HDR bus dirbintai pabloginamos spalvos (visai nenustebciau).

      Realiai turetu buti sukurtas specialus spalvu benchmarkas treciu saliu (be Nvidios ar dar ko itakos) kad palyginti du monitorius, HDR vs ne HDR. Dabar visi sie lyginimai tai neaisku ka jie lygina.

      Realiai pagrindine ir pirmine monitoriaus funkcija yra atvaizduoti kuo tiksliau perduota spalva. Taigi, netikiu kad tokia paklaida tarp 8 bitu ir 10 bitu spalvu 😀 :D. O jei zaidimo metu su HDR perduoda spalva 123, o zaidimo metu be HDR perduoda spalva 153, tai cia HDR ne prie ko. Tai programuotoju suprogramuotos skirtingos spalvos.

      Tiesa, programuotojams atsiranda pagrindas apskritai nauoti kitas spalvas, kitas themas, tikintis, kad HDR geriau jas atvaizduos, bet vel, jei tiek pat pastangu idetu i tas themas be HDR, gal vaizdas ir be HDR dar geriau atrodytu.

  3. BC00 parašė:

    Tikras HDR(10) supportas (kokių „dalykų“ reikia, kad jis būtų palakomas) iš tiesų yra pakankamai painus reikalas… Tame pačiame tftcentral yra geras detalus straipsnis apie tai.
    http://www.tftcentral.co.uk/articles/hdr.htm

    • Minde parašė:

      kas gali „isversti“ sakini is sio straipsnio. „…in Standard Dynamic Range rendering, very bright light sources in a scene (such as the sun) are capped at 1.0 (white). When this light is reflected the result must then be less than or equal to 1.0. However, in HDR rendering, very bright light sources can exceed the 1.0 brightness to simulate their actual values“.

      Teko kazkada dirbti su spalvom, spalvos tai skaiciukai. Dar yra ryzkumas, cia moniko dalis, kiek sviesos tenka. Tai jie dirbinai gali pakeisti ryzkuma, kad spalva atrodytu kita? Skaiciau gal 4 straipnsius, visur raso,kad HDR ten gali padaryti ta ir ana, bet niekur neraso, kaip tiksliai. Nes man tikrai idomu kurioje vietoje vyksta vaizdo apdorojimas, kad ta DHR uzdeti.

      Bet jei keiciamas tik spalvos tonusas, tai ten puse screenu su pateiktais pavyzdziais tai briedas, spalvos ten kisti negali (akis gal kiek kitaip kazka matyti gali) bet realiai spalvos turi likt tos pacios. Zodziu….

      • DasMachine parašė:

        Pavyzdziai pateikti kad mazdaug issivaizduot koks gali but skirtumas. Realiai, jei monitorius nepalaiko HDR, tu niekaip nepamatysi tikru pavyzdziu. Beja media taip pat turi buti pagaminta su HDR iranga. O tas sakinys reiskia tik tiek, kad labai sviesiu objektu dabartiniai monitoriai nepajegus atvaizduoti, todel maziau sviesus objektai suvienodinami arba dar labiau patamsinami, o kai bus HDR, tada viskas stos i savo vietas.

        • Minde parašė:

          Tikrai ne tai reiskia. As bandydamas suprasti technologija bandau ja simuliuoti bituku lygmeny. Sviesos intensyvumas atskiras monitoriu parametras ir nebutinai priklauso nuo HDR. As jau turiu suvokima, kaip cia viskas vyksta, tik reikia sudeti taskus

          • DasMachine parašė:

            Bet jie netik pasviesins ar patamsins, visas sviesos intensyvumo diapozonas bus didesnis, tam reikes daugiau bitu. Amd ideja ir buvo „we want better pixels“ ir jie nori 10bit pixels padaryt mainstream.

            • Minde parašė:

              ar supranti ka pasakei. Sviesos kodas tai ne sviesos ryskumas. Yra spalvos ryzkumas, kuris atsispindi paciam sviesos kode. Esu kures kelis dizainus (teko pries mano valia) tad sias kelias smulkmenas zinau. Sviesos ryzkumas yra grynai monitoriaus funckija. Vienas zmogus nori tamsiai, kitas sviesiai. Nebent sitas HDR pradeda zaisti didesniame diapozone. Pvz zmogus pasako monikui, nenoriu nieko ryzkesnio negu X reksme, o HDR parodo pora piskeliu su didesniu ryzkumu, kad vaizdas butu kietesnis. Realiai mano smegenyse visa sita susirasinejima sukasi kitos mintys. Kiek cia tikroviska duomenu trasnformacija, kiek cia „photoshopinimo“. Pvz dauguma smarthphone’u photiku photo atro gerai, nes tas vaizdas po matricos apdorojimas, kitaip tariant photoshopinamas. Realus ir labai realus klausimas, jei programuotojai sugalvojo kazkuriam detali spalva X, ar ta spalva liks X (su galbut kitu ryzkumu), ar kokia Nvida net pasiulys kitas spalvas As nekalbu apei 8, 10, 12 bitu spalvu kodus, nes cia tos pacios apvalinimo klausimas.

          • Stipena parašė:

            Iš wikipedios: „Due to the limitations of printing and display contrast, the extended luminosity range of an HDR image has to be compressed to be made visible. The method of rendering an HDR image to a standard monitor or printing device is called tone mapping. This method reduces the overall contrast of an HDR image to facilitate display on devices or printouts with lower dynamic range, and can be applied to produce images with preserved local contrast (or exaggerated for artistic effect).“ Tai kaip suprantu turi žvelgti į kontrastą

            • DasMachine parašė:

              The contrast ratio is a property of a display system, defined as the ratio of the luminance of the brightest color (white) to that of the darkest color (black) that the system is capable of producing.

              Taip 🙂 Bandziau detaliau paaiskint, bet is esmes HDR ir yra kontrasto prapletimas.

              • Minde parašė:

                nu sakes, yra pvz monitorius is TIK triju pikseliu, paduodu spalvu kodus, kas su juo vyksta? Pvz yra prietaisas, kuris nuskaito monitoriaus sugeneruotas tu 3 pixseliu spalvas. Kiek suprantu, tai spalvos neturi kisti, nes spalvu kitimas yra blogis. Didelis bligs. Net jei jos padaromos grazesnemis negu as jas perdaviau monitoriui. Tad visa esme, kad galiu tikslesnes spalvas perduoti, tas tikslumas gaunasi zmogaus akiu atskyrimo ribose. Tad kaip su tais 3 pikseliais? Nvidios zaidimuose jie apskritai pasikeicia? Tai cia jau ne HDR, cia pieva. Cia slyksti reklama.

                Jei tas HDR tik dinamine nesamone keisti monitoriaus ryzkuma konkreciaus screeno kontekste, tai ok. Jei vienu mygutu gali isjungi, ijungti, toks monikos OK. Jei sugeba apdoroti 10 ar daugiau bitu spalvas, tai irgi super, o jei dar tas apdorotas spalvas ir teisingai atvaizduoti, tai isvis super.

                Tik sakau, kiek per sias kelias dienas perskaiciau gudriu straipsniu apie HDR, tai toks jausmas, kad niekas iki galo nezino, kas tai yra, o kas zino, tas nesako ir manipuliuoja. Visur skamba, kad si technologija pasieks padaryti AAA, bet kaip tai pasieks, visi saltiniai tutyli, ir pamista,kad informacija keliauja bitukais ir jokiu stebluklu nera.

                Galiu pacituoti istraukas is straipnsiu: „HDR explained“ ir panasiai. Visur viskas prasideda nuo skambiu fraziu, kai kur pasiekia detales, ten parodo vaizdus, bet niekaip nesiseka surpasi skaitines reiksmes transformacijos. O dabar ir supratau, jos ir negali buti. Bet pvz Nvidios zaidimuose ji yra 😀 : D

                • DasMachine parašė:

                  AMD skambios frazes, bet kadangi AMD, tai gerbejai ir garbina, ale AMD nuvers nusistovejusia tvarka 🙂 Bet kad reikia tiek turinio, tiek brangiu monitoriu – niekam nerupi 🙂 Ypac zaidimuose, kur dar dasideda GPU resursu troskulys. Na tikrai ne AMD apie tai sneket, kai jie nesuge isleist high end konkurento.

                • Stipena parašė:

                  O kaip manai kas tuos pixelius valdo? Monitorius susideda ne tik iš ekrano bet ir valdiklio jam.
                  „A 4K SDR TV has (approximately) 4000 lines of resolution (ie 4K) but is not capable of displaying the depth and richness of colours and contrast as HDR. A 4K HDR TV has the same 4000 lines of resolution but is physically capable of rendering an image with increased contrast and richer colours\separation. This is due to the physical differences in the construction of the screen and not just how the images are processed, just like the differences between and SD and HD TV.“

  4. xFiniti64 parašė:

    Oj hebra, HDR esme, ne spalvose. HDR siunce papildoma META DATA SIGNALA, kureme parasytas sviesos stiprumas ir kurioje vietoje, delto tikri HDR tv ar munikai turi tureti ATSKIRU LEMPUCIU (ZONU) APSVIETIMA, KAIP ZINOT PAC PANELIS TAI NESVIECIA, JAM REIK APSVIETIMO, paprasti munikai turi viena bendra apsvietima konstanta, delto yra va pvz 384 zonos. Zaidimu kurejas paima ir nustato cia yra saule, ir siuncia duomenis i monitoriu, kur nesusija su spalvom, ir toj vietoj kur yra saule, fizine lemputa kala 1000 nits sviesos srauta, ir tada zaidimas atrodo, ohoho ho, man reik nuo saules akiniu, o kur tamsu, lygiai taspac, atjungineje ta zona, mazina apsvietima. Spalvos turi kita standarta rec2020. Cia problema yra ne munike, nes as paimu pc su 1080ti ant QLED samsungo flegshipo ir pasijungiu mass efekta ir paimu ps4 pro ir tas ps4 pro 1000 geriau rodo ant HDR. https://www.youtube.com/watch?v=5BuKtMfHT00&feature=youtu.be&t=123 kaip pvz.

    • neblogai parašė:

      Bet juk atskirų lempučių zonų apšvietimas kainuoja kelis $, bei monitoriaus/TV storį- o storumo žiūrint iš šono skirtumas (5cm vs 2,5cm)- juk vienas pagrindinių TV parametrų?:) Na dar paprastai kainuoja tamsesnius kraštus, o duoda tolygesnį pašvietimą, bet čia ne esmė.
      Su HDR, problema man primena labai senus Q2 laikus, kai norėdamas pranašumo rinkdavaisi mažiau aplinkoje pastebimą skiną. Čia atrodytų tas pat atvejis- AK žaidėjui norisi matyti viską aiškiai, visada. Nesinori turėti į akis plieskiančių šviesų, ar tamsesnio kampo kuris taptų aiškus tik akims per pusę sekundės prisiderinus. Dar prisideda įprastas ‘pigesnis’ scenos kūrimas be atspindžių nuo paviršių. VR patirtims, ar kokiam kinui- HDR gali būti puiku. Bet žaidimuose, norint turėti matymo pranašumą- HDR daugmaž kenkia..

      • xFiniti64 parašė:

        Viskas yra 10000 kartu sudetingiau, tos lemputes yra diodai, jas reikia valdyti, reikia labai sudetingu kontroleriu, kruva lejariu visokiu skaidimo medizagu, negana to jie yra super mazi, sviecia melynai nes melyna sviesa turi daugiausiai energijos, su kaitra problemos ir tt, paprastam munike naudoja isvis gal 5-10 diodu, apacioje ir viskas, delto ir atsiranda visi blydingai kai ziuri juoda vaizda is sono. http://www.lightbleedtest.com/img/5.jpg pvz. Paskui eina milionas filtru, kur is tos melinos sviesos su geltonu filtru padaro i sudu kruva balta. Va cia ateina QUANTUM dot, jie yra nano kristalai, kurie gauna betkokios sviesos energija ir nuo kristalo dydzio priklauso spalva, ir jie pakeicia, netik spalva, bet ir sviesos bangos ilgi, bei kryptis, ko pasakoje gauni tikra balta, ir LCD panele tada taip graziai rodo, nes zmogaus akis labiausiai varginama yra butent nuo melinos sviesos, ir zmogui labiausiai ji kenkia bei jis ja prasciausiai mato. Kas del HDR tu pamatytum kaip atrodo HORIZON ant ps4 pro ir QLED samsungo, tai nera niekam lygiu, niekam, stubuklas, cia ir yra ateitis. O ant pc nezinau, kaskas yra suluzia, ar patis gpu pakarpyti kasko neturi ka i naujas konsole sukiso, ar su standartais pykstasi, ar patis windows kaska kerpa, pridyrba ,bet yra sudinas reikalas, nes spalvos geros, bet apsvietimo metadata yra kaskas nikto, rodo labai blankiai. O gal zaidimu kurejai, kaip visada prisiportina teleportina is konsoliu.

    • Minde parašė:

      Jo, sita irgi skaiciau. Bet paziurek i demonstruojamus skirtumus zaidziant HDR, ten ne tai kad ryzkumai skiriasi, ten viskas skiriasi, net spalvu temos. Zodziu, kol HDR taps norma, teks palaukti kokius 5 metus ar daugiau.

      • xFiniti64 parašė:

        Ties spalom va ir prasideda bedos, kodel? PC naudoja sRGB standarta , palete, kodavima dekodavima ir tt, cia senas kaip gyvenimas. Ant konsoliu ir tv REC. 709, REC. 2020 arba BT.2020 cia vienas ir taspac, o HDR Rec. 2100 Tai tiems irenginems ir kontinentui viskas oki, bet is sRGB i rec. 2020 ar 2100 gaunasi avarija. Tas sRGB panasiai kaip VGA jungtis, senas meslas kuris viska stabdo.

      • Stipena parašė:

        Prie to paties xFinity64 apie sRGB senumą ir koks mažas jo dynamic range, net muilinės turi didesnį dynamic range https://www.youtube.com/watch?v=m9AT7H4GGrA

Parašykite komentarą