AMD vėl kečia strategiją: prioritetas vaizdo plokščių rinkos dalis, o ne galingiausi modeliai

IFA 2024 parodoje su AMD vyresniuoju viceprezidentu ir kompiuterių ir grafikos verslo grupės generaliniu direktoriumi Jack Hyunh kalbėjosi „Tom’s Hardware“, kuris atsakė į vieną iš dažniausiai entuziastų užduodamų klausimų: Ar kitoje serijoje AMD daugiausia dėmesio skirs pavyzdiniams ypač galingoms vaizdo plokštėms?

Jack Huynh atsakymai „Tom’s Hardware“ leidžia manyti, kad AMD ėmėsi naujos strategijos. Užuot sutelkusi dėmesį į entuziastų segmentą, kuris sudaro tik apie 10 % rinkos, dabar AMD pirmiausia siekia sukurti mastą. Tikimasi, kad šis dėmesio perkėlimas turės įtakos būsimai „Radeon RX 8000“ serijai.

AMD sugrįžo į entuziastų lygmenį su „Radeon RX 6900“, o vėliau ir su 7900 serija, kurios abi pasižymi konkurencingu kainos ir našumo santykiu, palyginti su NVIDIA „GeForce RTX 30“ ir „GeForce 40“ serijomis. Jack Hyunh paklausus apie konkuravimą su NVIDIA aukščiausios klasės vaizdo plokščių rinkoje, štai kaip jis atsakė:

Aš žiūriu į mastą, o AMD šiuo metu yra kitoje vietoje. AMD gana dažnai diskutuojame apie tai, tiesa? Todėl aš klausiu: „PlayStation 5“, ar manote, kad tai mums kenkia? Ji kainuoja 499 dolerius. Taigi, klausiu, ar tikslinga siekti spartos karūnos? Vėlgi, ieškau masto. Nes, kai įgausime mastą, tada su savimi atsivesiu kūrėjus.

Taigi dabar mano svarbiausias prioritetas yra sukurti mastą, kad greičiau pasiektume 40-50 proc. rinkos. Ar noriu siekti 10 proc. ar 80 proc. visos adresuojamos rinkos? Aš esu 80 proc. siekiantis žmogus, nes nenoriu, kad AMD būtų įmonė, kurios produktus gali įsigyti tik žmonės, galintys įsigyti „Porsche“ ir „Ferrari“. Mes norime kurti žaidimų sistemas milijonams vartotojų.

Taip, mes turėsime puikių, puikių, puikių produktų. Bet mes išbandėme šią strategiją [siekti spartos karūnos] – ji nelabai prigijo. ATI išbandė šią „spartos karūnos“ strategiją, ir rinkos dalis buvo tarsi… rinkos dalis. Noriu kurti geriausius produktus už tinkamą sistemos kainą. Taigi, pagalvokite apie kainos tašką; mes turėsime lyderio pozicijas.

– Jack Hyunh

Tiesiogiai paklaustas apie įžengimą į flagmanų vaizdo plokščių segmentą, Jack Hyunh atsakė štai ką:

Vieną dieną galbūt. Tačiau dabar mano prioritetas – kurti AMD mastą. Nes be masto dabar negaliu pritraukti kūrėjų. Jei pasakysiu kūrėjams: „Sieksiu tik 10 proc. rinkos dalies“, jie tiesiog pasakys: „Jack, linkiu tau sėkmės, bet mes turime eiti su NVIDIA. Taigi turiu jiems parodyti planą, kuriame sakoma: „Šia strategija galime pasiekti 40 proc. rinkos dalį“. Tada jie sako: „Dabar aš su tavimi, Jack. Dabar optimizuosiu AMD.“ Kai tai pasieksime, tada galėsime siekti viršūnės.

– Jack Hyunh

8 Komentarai

  1. SoTOP parašė:

    Visa šita istorija anekdotas. Faktas toks, kad AMD tiesiog neturėjo resursų su RDNA4 architektūra paleisti didelį branduolį ir tuo pačiu metu nesulėtinti RDNA5 kūrimo. Ypač, kai didžiausia AMD vaizdo kortų problema yra kainos nuo tada kai Lisa ant scenos pasakė, kad AMD „premium produktus pardavinėja“.

    Bet kuriuo atveju, galutinis tikslas vis tiek yra dviejų ar daugiau vidutinio dydžio lustų sujungimas į vieną sistemą. Pagal progresą jeigu ne su RDNA5, tai su dar vėlesne architektūra tai turėtų būti įgyvendinta, jeigu neišlįs netikėtų problemų.

    • kernelis parašė:

      Kazkiek tiesos vistiek yra. Jeigu AMD nesugeba tapti visiskai pilnaverciu NVIDIA produktu konkurentu high end consumer GPU srityje, nelabai yra prasmes kurti ir leisti brangius high end kortu modelius, kai ju net tik, kad neperka aukstom „NVIDIA lygio“ kainom, bet ir prie numestos kainos perka mazais kiekiais. Kol EPYC’ai ir INSTINCT’ai gerai eina i trasa, didelius, kad ir MCM based GPU pardavinejimas su maza savikaina ekonominiu AMD atzvilgiu yra literaliai silicio svaistymas 🙂

      Neaisku, kiek tas ju UDNA planas bus igyvendintas, bet cia viskas panaseja i tai, kad tiek AMD consumer CPU, tiek AMD consumer GPU savybes priklausys daugiausiai nuo to, kas buvo daryta enterprise’ui ir kaip tai buvo reuse’inta consumer rinkai + kokia ekonomine silicio situacija. Tai visumoj jie turbut spamins salygiskai mazus ~350mm^2 ne bleeding edge litografijos consumer GPU dydeliais kiekiais tol, kol INSTINCT’ui darytus MCM dizainus ir UDNA cipletus viena ar kita forma iseis pritaikyti consumer rinkai ir kai apsimokes tai daryti. Bent jau mano tokia interpretacija visos situacijos.

      • SoTOP parašė:

        AMD didžiausias atsilikimas nuo Nvidia vis tiek yra programinės įrangos pusėje, net ir iš esmės stipriai nepavykusi RDNA3 neatsilieka baisiai daug. O kol AMD bijo pinigus programišiams leisti, tai didesni ar mažesni branduoliai nieko nepakeis. Ypač kai viskas paleidžiama durnom kainom.

        Jeigu Intel nebūtų duobėje, tai išvis prastai atrodytu AMD GPU divizijos perspektyvos nekeičiant vizijos. Nes Intel iš karto suprato, kad programinė įranga pusę vaizdo kortos sudaro ir startavo nemažai sričių iškart aplenkdami AMD kortas. Aišku patys Intel lustai riboti, ypač kai naujų taip ilgai nėra ir tvarkyklių tobulinimo tempas pastaruoju metu prastokas, kai nuolat karpomas personalas turi dar su Battlemage dirbti.

        • kernelis parašė:

          Dar didesnis atsilikimas yra RTRT hardware implementacijoj, nuo kurio geras softas „neissuks“. Programines irangos pusej didziausia problema is esmes yra lygiavertes DLSS 2.x alternatyvos neturejimas, nes visa kita, isskyrus DLSS’a, daugumai geimeriu nera taip svarbu. Beveik niekas nenores moket daugiau nei 1000 doleriu uz radeon’a kaip „premium korta“, kol sitie dalykai nebus konkurencingi. Bet taip pat AMD nenores parduot geimerini IC uz 1000, jeigu panasaus ploto serverini IC gali parduot uz 10000, bet prarasti market share’a irgi blogai. Visi faktoriai reiksmingi.

          Branduoliu dydis keicia silicio ekonomika. Low end’e ir mid range’e galima prasisukti su atsilikimu softe ir/ar RTRT, jeigu siulai gerai raster price/perf, bet kad ta gera kaina bent teoriskai butu galima pasiulyti reikia pigaus dizaino, kas panasu RDNA4 ir bus.

          • SoTOP parašė:

            Su RT nėra tragedijos, pridėti HW funkcijas nėra taip sudėtinga. Nvidia fanai įsivaizduoja kad čia 10 metų dabar AMD atsilieka, bet stipriai prisivyti gali tuoj pat jei tik norės.

            Programinės įrangos spragos ne tik prieš DLSS, bet ir pačių tvarkyklių stabilumas nėra nvidia lygio, tarkim su 5700XT buvo tragiškai daug problemų, VR spartą 7900 serijai tvarkė daugiau nei pusę metų. Tokių dalykų paprasčiausiai neturi būti. Visi Photoshop, Blender ir panašūs turėtų tvarkingai veikti, o ne dabar kai palaikymas baisiai skurdus.

            FSR 2 net nėra toks blogas, bet tobulinimo tempas graudus, plius nvidia kur kas geriau padariusi, jog patys žmonės gali keisti DLSS versija ir specifinius profilius žaidimams atskirai. Nes dabar nemažai žaidimų, kur FSR akivaizdžiai neskirta jokio dėmesio ir neoptimizuotas vaizdelis nepalyginamas su DLSS. O būtų galimybė su specifiniais parametrais žaisti tai garantuotai entuziastai surastų optimalesnių, kurie tokiose situacijose padėtų.

            Čia ta kapitalistinė situacija, kai išleisti kelis šimtus milijonų dabar ir uždirbti 5x po kelių metų „neapsimoka“.

            • kernelis parašė:

              Esamiems pirkejams neidomu, kas buvo pries 5 metus su 5700XT. VR daugumai neaktualu. Production’o dalykai, AI/compute ir enkoderis idomu dar mazesnei daliai. Intel dGPU pastaruosiuose dalykuose lenkia Radeon’us ir ko gero kartais net RTX’us, bet tai visumoj nieko nereiskia, kai zaidimuose truksta stabilumo ir vientiso nasumo. Kai zmogus rinksis vaizdo korta, jis nueis i koki Hardware Unboxed GPU/zaidimu video ir pamatys, kad 800-1000EUR vertes NVIDIA GPU apie 2 kart greitesnis RTRT naujuose RT-heavy zaidimuose ir jis pirks NVIDIA, nes kai moki tokius pinigus tu tikiesi realaus premium experience’o zaidimu vizualikoj, o ne kazkokio geresnio side feature’io, kuri naudosi karta i puse metu. Ir 2x yra tragedija tiem, kas to nori, bet neprarandant vaizdo kokybes joks softo updeitas neislygins tokio skirtumo, kaip ir joks softo updeitas nepakeis to fakto, kad CUDA yra industrijos standartas, o GPGPU supportas per alternatyvius API ar suderinamumo layerius visada bus prastesnis (plius pats GPU turi buti labiau orientuotas i compute, tad vel gristam prie HW). Ar HW funkciju igyvendinimas lengvas ar sunkus, ar softas sunkesnis cia nera esme. Esme, kad tai yra papildomos investicijos, ir AMD geriau isleis tuos simtus milijonu dabar ir po keliu metu pasiims 50x is datacenter, nei 5x is geimingo. Is ju perspektyvos tai visiskai logiska.

              • SoTOP parašė:

                Ir taip grįžtam prie šito straipsnio esmės – niekas nesikeis bus didelis lustas ar ne. Be investicijų ir vizijos keitimo apie 40% rinkos tik svaičioti lieka.

                Tavo minėtas pavyzdys dabar labiau atrodo taip, kad žmonės tiesiog perka Nvidia pagal savo biudžetą niekur nežiūrėję.

                • kernelis parašė:

                  Na taip, vizijos keitimo reikes – apie tai ir rasoma straipsnyje 🙂 O tas keitimas tures but is „Premium“ i „cost efficiency & volume“ short-term ir unified IC longterm. Aisku tai nereiskia, jog jie ta ir pasieks. Bus matyti.

                  Kazkiek investiciju reikes bet kokio produkto kurimui ir isleidimui, tiesiog investiciju kiekis skiriasi: tapti lygiaverciu analogu NVIDIA high end kortoms reikes daugiau investiciju, nei tureti paklausias low end/mid range kortas.

                  Lusto dydzio itaka priklauso nuo to, kaip organizuojami wafer’iai. Visgi ivertinus tai, kad low/mid kainos salygiskai mazos o antkainiai patys maziausi, tipiniu atveju dizainas turi buti pigus, kas reiskia mazas lustas su bleeding edge node’u, arba jeigu didelis – su senesniu ir pigesniu node’u. Kitu atveju paprasciausiai vien del silicio ekonomikos toks planas neivyks, reikes arba aukstos kainos (kas reiskia, buti premium) arba kazkokios isskirtines rinkos situacijos, kai tarkim sprogsta AI, susidaro foundry perteklius ir atpinga litografija.

                  Su NVIDIA mano mintis buvo tiesiog ta, kad low/mid segmente daug lengviau padaryti gerus pardavimus turint prastesnius fycerius, jeigu siulai patrauklia kaina. High end’e/Premium yra kiek kitaip.

                  Ir visame sitame dar net nepalietem kito niuanso – jog AMD GPU dizainas kolkas buvo gan glaudziai susijes su konsoliniu SoC dizainu, kai SONY (ir galimai MS) mokedavo uz tam tikru GPU dalyku implementacija. Kas gali paneigti, kad pastaruju 7 metu PC GPU is dalies pastatyti ant tu IP? 🙂 Polaris atsirado kartu su PS4 Pro, RDNA2(RDNA3 labai panasus) kartu su PS5/XBSX, o dabar panasu kad PS5 Pro is esmes naudoja kazka netoli RDNA4. Tai tik spekuliacija, bet kas ten vyksta tiksliai sunku pasakyti.

                  Reziumuojant – neturiu priestaravimu tavo minciu paciai esmei, bet mano manymu yra daugiau niuansu ir tiek.

Parašykite komentarą

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.