AMD: „Windows 10“ moka atskirti realų „Ryzen“ branduolį nuo virtualaus

AMD savo blogo įraše visus patikino, kad „Windows 10“ visgi moka atskirti realų „Ryzen“ branduolį nuo virtualaus, kuris sukuriamas SMT technologijos pagalba. Taip rodo jų gauti ir išanalizuoti duomenys.

Seniau spaudos išplatinti duomenys apie „Windows 10“ gijų planavimą (angl. thread sheduling) su „Ryzen“ procesoriais yra klaidingi, nes jie gauti su sena „Coreinfo“ programos versija. Norint gauti teisingus duomenis reikia naudoti „Coreinfo v3.31“ ar naujesnę versiją.

We have investigated reports alleging incorrect thread scheduling on the AMD Ryzen™ processor. Based on our findings, AMD believes that the Windows® 10 thread scheduler is operating properly for “Zen,” and we do not presently believe there is an issue with the scheduler adversely utilizing the logical and physical configurations of the architecture.

Tokią pačią išvadą, kokią skelbia AMD, priėjo ir „PCPER“ kolektyvas, atlikęs savo nepriklausomą tyrimą. Bandymu metu paaiškėjo, kad „Windows 10“ sugeba teisingai paskirstyti užduotis ir jei tik yra galimybė pirma apkrauna fizinį branduolį. Daugiau apie tai galite paskaityti „PCPER“ straipsnyje.

16 Komentarai

  1. newdiamond parašė:

    Na tada kur problemos ? kad tarp CCX metosi ? ar SMT AMD niekalas ?

    • kernel_panikuoja parašė:

      Problema ta, kad R7 vidine sandara labiau artimas 2x4C8T, o ne 1x8C16T procesoriui. Ta turi ivertinti tiek scheduler’is, tiek aplikacija.

      • Minde parašė:

        Ka tai reiskia? O gi speju kad del fixu magisko pagreitejimo nesitikiu.

        • kernel_panikuoja parašė:

          Tai reiskia, kad net idealiu OS veikimo atveju, padidejus vieno proceso threadu skaiciui virs 4, atsiras tarp-threadines komunikacijos delay’u padidejimas ant tu, kurie bus leidziami ant kito CCX’o.

          Developeriams reikes sprest dilema: ar naudoti 4 thread’us su low latency, ar 4+ su high latency, ar threadus skirstyti pagal latency i grupes ir jas atskirai bind’inti prie konkreciu CCX’u.

          • Minde parašė:

            Kiek supratau, kad tu bloku nemato, tad tiketina tarp blockine situacija net turint 2 gijas. Turint >4 ji neisvengiama.

            • kernel_panikuoja parašė:

              Taip. Ta prasme, dabar tiketina ir su 2. Po OS fix’u, scheduler’is turetu tapti ‘CCX aware’ ir iki 4 aktyviu thread’u juos schedulinti ant vieno CCX’o. Bet 4+ vistiek liks problemine siuacija latency prasme net ir po fix’u.

      • newdiamond parašė:

        Bet vistiek tada nesuprantu AMD filosofijos, jeigu taip sunku programiskai paimti tokia gelezi, tai ka jie net nesitare visai su dev’ais ar tai isvis bus naudojama optimaliai

        • kernel_panikuoja parašė:

          Tai tariasi dabar 😀 Softas visada kazkiek lag’ina + Ryzen’as neturi didelio market share’o, bent kolkas – niekas dabar nepuls patchint esamu geimu ar dar ko thread’u management’o dalies tik del to, kad 1% user’iu padides nasumas 0-15% (skaiciai is lempos tik pavaizdavimui). Geriausiu atveju nauji projektai i tai atsizvelgs, arba su laiku pasirodys kokie nors pataisymai.

          Cia ne tai kad sunku, bet tiesiog ‘kitaip’ ir tiek. Ryzen’as pirma yra kurtas servakams, o ten tokie dalykai nera beda. Desktop’inis variantas „paveldejo“ tam tikrus sprendimus.

          • newdiamond parašė:

            tai mano reziume, ant desktop rinkos AMD fail (ne total, bet vistiek reiskias kastruotas daiktas nuo servaku)
            Pvz. gi Intel tokios filosofijos netaiko…CPU architekturoje…

            • kernel_panikuoja parašė:

              Nemanau, kad fail. Is praktines puses sitas dalykas kolkas pasireiske tik zaidimuose, ir tik dalyje ju, ir dar net nesant softo optimizacijoms/fixams. Po ju itaka turetu dar sumazeti.

              Butu naivu manyti, kad mokant 300 zaliu uz 8 AM4 branduolius, gausi juos tokios pat kokybes/pazangumo, kaip Intel’io LGA2011 8 branduoliai 🙂 Taip nebuna. Tam tikri kompromisai buvo padaryti siekiant atpiginti platforma, sumazinti serdi ir TDP. Del to Ryzen’as neturi 4 channel memory, neturi daug PCIe linju, neturi AVX512, turi mazesni FP IPC ir CCX’us, kurie supaprastina ir unifikuoja daugia-branduoliniu CPU kurima/gamyba.

              Ziurekit is teigiamos puses: nasumas specifiniais atvejais gal ir nukrenta 15-30% palyginus su 6900K, bet CPU+MB gaunasi vistiek ~2x pigiau perkant 1800X. Tai vistiek geras price/performance. Net nekalbant apie 1700 ir OC.

              • Maariux parašė:

                Kartais tokio tipo postai kaip geras dokumentinis filmas sueina 🙂 Ačiū už kantrybę ir norą paaiškinti vandens paviršiuje beplaukiojantiems 🙂

                • newdiamond parašė:

                  nesam jau taip vandens pavirsiuje. Bet elementariai kito nuomone isgirsti tikrai idomu. Nepasirasinesi gi anglu saite labai.
                  Esme, kad AMD nuejo vel i savo nisa. Price perfomance. Nors Ryzen cia gal ne auksinis desimtukas, bet kernel ir pasake, kad orientavosi i tokia filosofija. Bet man vel gi liekas klausimas del SMT nasumo. Reiskias Intel ispildyme HT daugiau duoda naudos ?

                • kernel_panikuoja parašė:

                  Kiek zinau, Ryzen SMT duoda panasiai naudos, kaip ir HT pas Intel – iki ~30% priklausomai nuo testo. Su SMT viskas gerai pas ji.

              • Mindaugas Klumbis parašė:

                Va, būtent už pigiai ir gerai nebūna. Ryzen darytas su nemažais kompromisai, kaip tik šiandien turėjau laiko pabaigt perskaityt Anandtech Ryzen apžvalgą kur į viską kiek plačiau pažvelgiama. Aišku ir ne visą aukštąją materiją supratau 🙂

  2. Maariux parašė:

    Manau, kad MS bus suinteresuoti kaip įmanoma geriau optimizuoti Ryzen W10, kadangi greičiausiai ir scorpio naudos W10 su Ryzen.

  3. Mindaugas Klumbis parašė:

    Jau aptarėm daug kart. Žaidimuose Ryzen nėra geriausias, bet ir nėra blogas. Programiniai pagerinimai suteiks ne itin didelį pranašumą. Manau, realus pritaikymas žaidimuose specialiai juos kuriant galvoje turint Ryzen savybes greičiausiai po kelių metų.

    Dabar kame didžiausia problema, kad Ryzen svarbiausia visiem palyginti žaidimuose ir prieš 7700k. O čia nei kaina/sparta, nei pati sparta neblizga. Pradėjus lyginti prieš 6900k viskas jau kiek kitaip atrodo. Kitas dalykas su mažiau branduolių ta sparta žaidimuose nepakils, tik pagerės kaina/sparta.

    Kernel_panikuoja visa tai jau po kelis kartus rašė. Pagarba žmogui už kantrybę. 🙂

Parašykite komentarą

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.