JAV tapo „Bitcoin“ kasimo lydere

JAV tapo pagrindine kripto valiutų kasybos operacijų šalimi po to kai Kinija uždraudė kasti skaitmeninį auksą – „Bitcoin“. Remiantis Kembridžo alternatyvių finansų centro paskelbtais duomenimis, JAV įsikūrę kasėjai šių metų liepą pasiekė 35,4 % viso „Bitcoin“ tinklo dalį – 17 % daugiau nei balandžio mėn. Tai atsitiko praėjus tik mėnesiui po Kinijos žingsnio uždrausti bet kokias kripto valiutų kasybos operacijas. Per kelis mėnesius Kinijos „Bitcoin“ tinklo kontrolė sumažėjo nuo 44% šių metų gegužę iki 0 % jau liepos mėnesį.

Po Kinijos draudimo kasti kripto valiutas JAV galėjo tapti didžiausiu žaidėju šiame segmente, tačiau bet kuri šalis, turinti pigią elektros energiją irgi yra patraukli kripto valiutų kasėjams. Tokios šalys kaip Kazachstanas per tą patį laikotarpį savo „Bitcoin“ tinklo dalį padidino nuo 8 % iki 18 % ir užima antrą vietą pagal hashrate‘ą. Rusija dabar pakilo į trečiąją vietą, kai pasiekė 11% „Bitcoin“ tinklo dalį. Prieš tris mėnesius ji siekė 6,8%.

14 Komentarai

  1. StrelokRTX parašė:

    Įdomu kada USA uždraus crypto. Manau čia tik laiko klausimas.

  2. Tinkinimas parašė:

    O Greta ir kiti „žalieji“ kokius nors performansus daro dėl kriptovaliutų, ar čia jiems viskas ok?

    • StrelokRTX parašė:

      Tie žalieji, kurie viską per kapitalistinę vartojimo prizmę suprantą, kad reikia pirkti naują EV, kad tipo kažkokia ekologiška pakuotė ar kas viską išgelbės tik dar daugiau prie ekologinės krizęs prisidėda ir tie visi ‘woke’ verslai, kure ant šitų kvailių joja.
      Dėl pačių crypto, tai jokios mainstream valiutos nepakeitė ir tapo skepuliantų ir visokių nelegalų objektu

      • EgidijusL parašė:

        EV „žalias“ ne dėl gamybos, o dėl švarumo važinėjant. Nežinau iš kokio miesto esi, bet per pirmą karantiną toks Vilniaus oras švarus tapo, kad miesto centre gamtos „kvapus“ jausdavai, o ne išmetamųjų dujų… Tai su pilnu EV parku, tas miesto oras išsivalytų.

        • elrurudy parašė:

          O kaip dėl aplinkos kur ev akomuliatorius pagamino?

        • nemesis parašė:

          Geriau teršimas laukuose, nei teršimas ten kur kvėpuoja 50 kartų daugiau žmonių. Be to ten gal lengviau taršos mažinimu užsiimti globaliai, o ne kiekvienam automobilyje lokaliai.

          • Mindaugas Klumbis parašė:

            Elektromobiliai gerai, tik problema baterijos ir pačios energijos trūkumas. Baterijų ne tik gamyba labai kenksminga ekosistemai, bet ir baterijų ličio perdirbti neina. Yra keli bandomieji metodai, bet toks perdirbtas litis yra tris kartus brangesnis nei iškasamas. Dabar perdirbamas tik mažas kiekis baterijų, o kitkas užkasama ir tai labai daug grunto užteršia ir vandens.

            Grįžtant prie kasybos. Pavyzdžiui, Čilėje ličio kasybai panaudojama tiek daug vandens, kad jo nebeužtenka gyventojams ir žemės ūkiui. Be to, gruntą apdorojant chemikalais, tas gruntas yra užteršiamas ir jo naudoti nebegalima. Norint išgauti vieną toną ličio, reikia daug tonų grunto taip apdoroti.

            Galiausiai elektra. Iš kur Europa žada gauti tiek elektros, jei dabar jau jos trūksta. Nors apie žaliąją energetiką kalbama seniai, bet iš atsinaujinančių šaltinių ne tiek daug ir pagaminama, be to, tokią elektrą reikia saugoti, nes ji nepastovi.

            Aš neneigiu, elektromobiliai yra gerai, bet viskas nėra apgalvota iki galo. Daugelis žmonių ir politikų net nemąsto į priekį trijų žingsnių, svarbu tik ant populiarumo bangos važiuoti. Ai, Kongo vaikai kobalto baterijoms iškas ir mes brangią kavą gurkšnodami Europoje važiuosime su žaliąja energija, kurią pagamino anglimi kūrenamos elektrinės.

            • ojojoj parašė:

              Del Elekromobiliu masiniam naudojimui dar teks palaukti, o mums ypac, nes vienam forume paskaiciavo, kad pvz jei visa Vokietija persestu rytoj i elektra varomus auto, tai reiktu 12 moderniu atominiu reaktoriu, kad visa poreiki patenkintu ir tai tik elektromobiliams! O Lietuvai reiktu uzkurti irgi atomine savo, nes antraip baltijos juros visa savo pakrante vejo malunais reiktu aplipdyti ir tai manau neuzteks. Todel sakau, kad masiniam naudojimui elektromobiliai yra ne dabar, nes nera bazes is kur elektra reiktu gauti + tas ale zalias kursas visos EU islys per gerkle, kai reiks tiek elektros ir aisku uz pigiai (pvz kainas db matom kai buvo/yra sukile kainos) ir dar noriu pasakyti, kad elektros ir zalios reikia, bet kazkodel kitos valstybes dar angli naudoja energijai gauti ir yra px (atrodo Lenkija kaip pvz ta daro).

              • Mindaugas Klumbis parašė:

                Tame ir problema, kad niekas nepagalvoja, kad čia nerealu tie elektromobiliai visiems. Anglį ne tik Lenkija kūrena, bet ir tie patys vokiečiai. Man asmeniškai vandenilio automobiliai daug realiau atrodo, bet pažiūrėsim kaip čia bus.

                • neblogai parašė:

                  Su vandeniliu yra dar prasčiau- dideli energijos nuostoliai gaminant vandenilį ir jį naudojant, nes tektų sunaudoti vos ne 2x elektros energijos tai pačiai automobilio galiai gauti, lyginant su elektromobiliu. Vandenilį aš matau nebent kaip vieną iš pasirinkimų perteklinei energijai ilgu laikotarpiu kaupti. Kažkas tokio turbūt bus reikalinga dėl gaunamos saulės energijos 10x skirtumo žiemą ir vasarą, taigi poreikio energijos perteklių vasarą kaupti pvz šildymui žiemą.
                  Dar, kalbant apie energijos gamybą- Lietuva juk paruošus planą jūrinių vėjo elektrinių statybai, lyg ir ~3GW vardinei galiai, pradedant nuo 700MW parko. Bet pereinant prie elektromobilių, galios reiktų dar daug daugiau, taigi tie parkai turės būti tik pradžia, jei norėsime elektrą gaminti patys, o ne importuoti.

                • Mindaugas Klumbis parašė:

                  Prastai prastai su vandeniliu dabar, bet gal pavyks išplėtoti kaip nors technologiją.

            • AsPaulius parašė:

              Aš kaip EV vairuotojas nemąstau nieko kito tik kaip turėti savo privatų namą su saulės elektrine ant stogo + seną dėvėtą Nissan Leafo bateriją garaže tą elektrą kaupti. Didžiausią problemą matau tiems, kas gyvena miesto daugiabučiuose. Tačiau ir jie gali naudoti nutolusią elektrinę. Tačiau problema išlieka dėl krovimo stotelių bei apskaitos.

        • StrelokRTX parašė:

          Aš pats iš Vilniaus, dabar kitam mieste gyvenu. Gal dėl to, kad prie parko gyvenau, tai tik realiai žiemos metu, kai privatūs namai pradėda kūrenti tada pasijaučia užterštas oras , ypač jeigu vėjo nėra.
          Bendrai dėl EV, tai skaičiau mokslinį straipsnį, kur skaičiavo ličio atsargas, ar būtų įmanoma visą dabartinį parką paversti EV ir jį palaikyti. Tai realiai gavos, kad ličio atsargos 10 metų tetrauktų. Nekalbant apie visas kitas problemas, kaip elektros aprūpinimas, infrastruktūros pastatymas ir t.t.
          Kita problema, kaip tą elektra yra pagaminama. Daug šalių dar ant anglies nemaža dalį elektros pasigamina, kaip kad USA, Kinija. Vilniuje ir taip statomos komunalinių atliekų jėgainės, tai kiek tu laimi ant auto co2 ir kiek tu praloši ant tokių jėgainių pajėgumų didinimo. Idealus sprendimas būtų vandeniliniai reaktoriai, bet iki jų dar toli. Dėl atsinaujinančių jėgainių tai bėda, kad pajėgumai yra nepastovūs, kaip kad pati Vokietija importuoja elektra iš Prancūzijos, kuri ant atominių pagrinde varo.

Parašykite komentarą

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.