Tyrimas atskleidė, kad „AI“ prierašas produktų aprašyme daro juos mažiau patrauklius pirkėjams

Vašingtono valstybinio universiteto atliktame tyrime, paskelbtame žurnale „Journal of Hospitality Marketing & Management“, buvo apklausta 1 000 suaugusiųjų, siekiant įvertinti ryšį tarp informacijos apie dirbtinį intelektą atskleidimo ir vartotojų elgsenos.

Tyrimo metu dalyviams buvo pristatomi įvairūs produktai ir paslaugos. Į kai kurių iš jų aprašymą buvo įtrauktas terminas „dirbtinis intelektas“ (AI), siekiant išsiaiškinti, ar tai turi įtakos asmens sprendimui, ar jį įsigyti.

Nustatyta, kad viena dalyvių grupė buvo daug mažiau linkusi pirkti išmanųjį televizorių, kai jo aprašyme buvo nurodyta „dirbtinis intelektas“. Kita grupė, pamačiusi tą patį aprašymą, tik be „AI“ dalies, buvo daug labiau linkusi pirkti televizorių.

Neigiamas termino „dirbtinis intelektas“ vartojimo poveikis buvo ryškesnis perkant „didelės rizikos“ pirkinius, pavyzdžiui, brangius televizorius, medicinos prietaisus ar finansines paslaugas. Pagrindinis tyrimo autorius, Vašingtono valstijos universiteto klinikinis rinkodaros docentas Mesut Cicek teigė, kad taip yra todėl, kad vartotojai labiau baiminasi prarasti pinigus arba rizikuoti savo fiziniu saugumu.

Mažos rizikos produktai, pavyzdžiui, dulkių siurbliai ir paslaugų teikimo robotai, kuriuose minimas dirbtinis intelektas, nebuvo vertinami taip blogai, tačiau žmonės vis tiek teikė pirmenybę jų alternatyvoms be dirbtinio intelekto.

„Kai minimas dirbtinis intelektas, jis paprastai mažina emocinį pasitikėjimą, o tai savo ruožtu mažina pirkimo ketinimus“, – sakė Cicek. „Nustatėme, kad emocinis pasitikėjimas vaidina lemiamą vaidmenį vertinant, kaip vartotojai suvokia dirbtiniu intelektu paremtus produktus.“

Tas pats priešiškumas AI naudojimui aprašymuose pasireiškė aštuoniose skirtingose produktų ir paslaugų kategorijose. Cicek apibendrino, kad rinkodaros specialistai turėtų būti atsargūs, kaip jie pateikia dirbtinį intelektą savo produktų aprašymuose, ir kad šio termino pabrėžimas gali būti ne pats geriausias metodas.

2 Komentarai

  1. Diaxminde parašė:

    Kas per daug – tas nesveika. Įvairovė yra progreso variklis, o ne bandymas viską susisteminti pagal kažkieno įgeidžius.

  2. I_ADV_I parašė:

    Pamenu, buvo 3D mada.
    Mačiau tada net Philips 3D barzdaskutės didžiulį reklaminį stendą šalia kelio 🙂
    Dabar kiekvienam dantų šepetuke greit atsiras AI, nu juk suprantat – geriau valo :)))

Parašykite komentarą

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.