Ar moderniai „Skylake“ sistemai su SLI reikia sparčios atminties: tyrimas naudojant 3600 MHz „G.SKILL TridentZ“ DDR4 modulius

Analizė, išvados

Nors apžvalgos epicentras itin greitas, 3600 MHz dažniu dirbantis, 16 GB DDR4 G.SKILL operatyvios atminties komplektas, norisi skirti keletą sakinių tam, su kuo jam teko dirbti, t.y. SLI sistema, sudaryta iš dviejų GTX 1070 vaizdo plokščių.

Kodėl pasirinkti būtent tokie žaidimai? Tikrai neatsitiktinai. Paprasčiausiai, „Fallout 4“, „The Witcher 3: Wild Hunt“, „Mass Effect: Andromeda“, „Rise of the Tomb Rider“ ir „Hitman“ yra tie, kuriuose antra GTX 1070, naudojant 1080p raišką, atneša teigiamą spartos prieaugį. Pabrėžiame teigiamą, nes tokiuose žaidimuose, kaip „Far Cry: Primal Hunt“, GTA V, DOOM, „Battlefield 1“ ir „Mafia III“ nepamatėme jokio spartos prieaugio , o keliais atvejais „scalling‘as“ buvo netgi neigiamas – žaidimai su dviem GTX 1070 veikė lėčiau nei su viena vaizdo plokšte. Apie dvi GTX 1070, (ne)veikiančias SLI režimu, būtų galima sukurti atskirą platesnę apžvalgą, tačiau turime koncentruotis į „G.SKILL TridentZ“ modulius.

Naudą, kurią jie suteikė (kai SLI bent kiek funkcionavo) galima apibūdinti nuo liaudiško žodžio mizernos iki neįtikėtinos. Lengvai neigiamui arba vos teigiamui (+0,5 fps) artimas efektas, skaičiuojant vidutinę spartą prieš tai padidinus operatyvios atminties dažnį nuo 2133 MHz iki 3600 MHz, užfiksuotas „Rise of the Tomb Rider“ ir, kaip bebūtų keista, „Fallout 4“ žaidimuose. Pastarasis pagarsėjęs kaip vienas jautriausių DRAM dažniui vardų, tačiau savo kailiu nieko panašaus nepajutome. Pirmuoju žaidimu, kuris parodė apčiuopiamą reakciją į gerokai išaugusį DRAM dažnį, tapo „Mass Effect: Andromeda“. Nors minimali fps vertė nepadidėjo, tačiau vietoje 133 fps buvo priskaičiuota beveik 138 fps. Vidutinė sparta išaugo beveik 4 procentais. Rezultatas po pirmų dviejų žaidimų gana netikėtas, tačiau tai tik pradžia.

Tikras netikėtumas prasideda patikrinus „The Witcher 3: Wild Hunt“ – vidutinė sparta šoktelėjo nuo 110 fps iki 127 fps. Tai daugiau nei 15 procentų prieaugis. Minimalūs kadrai taip pat spurtavo nuo 87 iki 110 fps, tuo pačiu sutapus, kad gauta vidutinė sparta naudojant 2133 MHz atmintį pasidarė identiška minimaliems fps padidinus DRAM dažnį iki 3600 MHz. Tačiau didžiausias šokas laukė įsijungus „Hitman“. Negalime tuo patikėti, bet operatyvios atminties dažnis atneša 30 % papildomos spartos! 120 fps virsta į 156 fps.

Ką galime pasakyti apie pačius „TridentZ“ modulius? Ar jiems ko trūksta? Atsakymas tiesus ir vienareikšmiškas. Tai gerai atrodantys, Beniliukso regione ir Vokietijoje dešimties metų garantiją ir tuo pačiu ne pačius aukščiausius radiatorius turintys „kaulai“, kurių specifikacijos (3600 MHz dažnis ir CL16 vėlinimo laikas) šneka pačios už save. „TridentZ“ kuo lengviausiai dirbo ir 3733 MHz dažniu, o panaudojus minimalias pastangas, kuomet įtampa buvo pakelta per 0,05 V iki saugių 1,4 V, šie moduliai dirbo ir @3600 MHz/ CL15 bei @3808 MHz/ CL16 nustatymais. Deja, bet turime pripažinti, kad neturime vienareikšmiško atsakymo, ar „Skylake“ platformų savininkams, naudojantiems SLI, reikalinga itin sparti operatyvioji atmintis. Tiesą pasakius, problema labiau esti ne produktyvumo lygyje, kurį spartūs „TridentZ“ moduliai kuo puikiausiai padidino (leidžiant stipriai peržengti/priartėti prie 144 fps) trijuose iš penkių žaidimų, o SLI veikime. Naudojant 1080p raišką antroji GTX 1070 neįnešė jokios spartos kone pusėje bandytų žaidimų, todėl viena galinga plokštė, pavyzdžiui GTX 1080 Ti, būtų geresnis sprendimas, kas toli gražu nėra naujiena. Tokiu atveju būtų galima tikrinti DRAM įtaką su didesniu kiekiu žaidimų, o gilią piniginę turintis pirkėjas vien psichologiniu lygiu neleis sau nusipirkti mažesniu dažniu dirbančių modulių ir greičiausiai nepadarys klaidos, nes greita atmintis tikrai turi savo rolę dalyje žaidimų.

 

5 Komentarai

  1. IFeelYou parašė:

    Tokius ne gėda žmonėms parodyt būtų 🙂

  2. Mindaugas Klumbis parašė:

    Kai testavom šiaip dėl įdomumo pabandėm ir 4K Hitmane. Kaip matosi 1080p sparta nuo RAM greitesnio pakilo apčiuopiamai. Perjungus į 4K skirtumas buvo paklaidos ribose, kitaip sakant vidurkis tame pačiame fps per kablelį.

  3. svabas parašė:

    „vaikantis 144 Hz monitorių turinčio žaidėjo tikslą – 144 fps“ aš tai nesivaikau nei tų monitorių nei 144fps, visada naudoju žaidimuose v-sync, 60Hz , kitaip ventiliatoriai triukšmauja, ir dažni kadrų mikrotrūkčiojimai, bent jau pas mane

Parašykite komentarą

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.