Didžioji „R“ – „Asus Radeon ROG RX Vega 64 STRIX OC“ – pagaliau čia!

Išvados

Didžiausias (beveik visomis prasmėmis) šiai dienai Radeon’as su aktyviu AURA apšvietimu

Būtumę buvę itin suintriguoti gavę ir „modifikuotą“ „MSI RX Vega 64 Air Boost Edition“, kuri apsiriboja vien platesnėmis oro šalinimo grotelėmis ir greitai buvo pavadinta „ne ta „Vega“ modifikacija, kurios nori pirkėjai“, o ką jau bekalbėti apie iš pagrindų perrinktą STRIX OC modelį iš „Asus“. Šiai dienai tai vienintelė tikra modifikacija, tiesa, vis dar prieinama tik technikos apžvalgininkams. Jaučiamės išskirtiniais.

Visgi išskirtinumui teko atiduoti duoklę. Susidūrimas su juodo „Windows“ login ekrano problemomis po naujausių „Crimson 17.10.2/3“ tvarkyklių diegimo privertė gerokai pasinervinti. Problema atrodo nesanti izoliuota, t.y specifinė vien STRIX OC modeliui, kadangi pavyzdžių su identiškais simptomais radome dar iš 2016 metų, kai „Vega“ tebuvo kuriama. Sprendimu tapo „Fall Creators“ atnaujinimo palaikymo neturinti „Crimson 17.10.1“ versija, kuri kartu su juodu ekranu pašalino ir OpenGL klaidą, blokavusią priėjimą prie tvarkyklių nustatymų. Ne „Asus“ kaltė ir neveikiantis DOOM naudojant „Vulkan“ API. Kas liečia vien tik AIB partnerio pusę, tai tinkamai neveikiantis VGA ventiliatorių valdymas su „GPU Tweak II“ įrankiu. Iš niekur nieko atsirandantis „smart“ metodas, turintis leisti rankiniu būdu nustatyti apsisukimus žemiau 2200 RPM ribos, tiesiog neveikė. Neveikė ir įtampos parodymai (visada buvo rodoma apkrovai būdinga 1,2 V įtampa), tačiau tokios klaidos pernelyg nestebina. Vienokių ar kitokių problemų iškyla naudojantiems MSI „Afterburner“ ar net tą patį „Wattman“. Kaip sakant, mažai šviežios geležies – mažai ir tinkamai išdirbtos programinės įrangos.

Be pastabų programinei daliai taip pat pastebėjome, kad „Asus Radeon RX Vega 64 STRIX OC“ naudoja neįprastą aušinimo būdą, kuomet iš pasyvaus režimo prikeltų ventiliatorių sūkiai, pasiekus 55 °C,  greitai suaktyvinami ir palaipsniui imami mažinti. Logikos tame daug, tačiau tai šiek tiek erzina. Vis tik toks elgesys geresnis už atvirkštinį, kai kaistanti vaizdo plokštė imama aušinti vis intensyviau. Gerą minutę pabuvusi triukšmingesne Vega 64 STRIX OC tampa stulbinamai tylia. Įprastai ventiliatoriai sukasi 1400 – 1500 RPM intensyvumu, sukuriant vos kiek didesnį nei 41 dBA triukšmą. Tai stulbinamas rodiklis. Visgi tylų darbą trikdė ričių zirzimas (angl. coil whine), kuris nepranykdavo „gaminant“ santykinai mažus (< 80) fps. Kiek suaktyvėję ventiliatoriai nemalonius aukšto dažnio garsus užmaskuoja, tačiau žaidimų meniu, kur fps tūkstančiai, teks taikytis su virdulio efektu. Negalime pasakyti, jog Vega 64 STRIX OC ventiliatorių profilis būtų agresyvesnis už GTX 1080 Ti STRIX OC. Nuo „GeForce“ flagmano perkelta ta pati 2,5 pločio aušinimo sistema dar kartą įrodė savo sugebėjimus, tik šįkart jau aušinant elektrai apetitu garsėjančią „Vega“. Auto režimas neleido branduoliui peržengti 80 °C, ir nors vasarą rezultatai suprastėtų, pakėlus sūkius iki 2200 RPM temperatūrą galima išlaikyti žemiau 70 °C net po galios limito padidinimo nuo gamyklinių 100 % iki 150 %. Atsiradęs triukšmingumas (dabar jau tikrai galima sakyti, kad ventiliatoriai ima kelti triukšmą) netrikdys 99 % neuždengtomis ausimis sėdinčių žaidėjų, kurie dabar gaus 1500-ams MHz artimą taktinį dažnį. „Unigine Heaven“ teste jis visuomet išliko aukščiau minėtos ribos, tačiau dalyje žaidimų nukrisdavo šiek tiek žemiau. Spartos prieaugis lyginant su „Gaming“ profiliu ir 100 % siekiančiu galios limitu, deja, menkas. „Mass Effect: Andromeda“ ir „The Witcher 3: Wild Hunt“ už 61 W ir 65 W gavome 0,4 ir 1,1 fps. Tragišką rezultatą šiek tiek švelnina padidėjusios mažiausios 1 % bei 0,1 % fps vertės, atitinkamai, 1,8 ir 3,2 fps bei 1,8 ir 3,1 fps. Geriausiai į išaugusį dažnį sureagavo „Mafia III“, DIRT ir GTA V, kur vidutinė sparta padidėjo 3-4 fps, tačiau akivaizdu, kad skaliavimas labai neefektyvus, o išmatuotas energijos sąnaudų skirtumas 4K raiškoje dar didesnis i- priartėja prie 100 W. Mažo spartos prieaugio kaina didžiulė ir pateisinama tik išimtims, kurios didesnė dalis bandys griebtis įtampos mažinimo, apie kurį tiek daug tebediskutuojama.

20 Komentarai

  1. SoTOP parašė:

    Lietuvoje kainos baisios, kaip dabar tapo įprasta, bet 56 iš Vakarų Europos už <450€ visai nieko variantas, ypač jau turintiems gerą Freesync monitorių ir gerai garsą izoliuojančias ausines 🙂 Gaila, kad kokios 1080 nebuvo palyginimui.

  2. Mindaugas Klumbis parašė:

    Gaila, kad tiek kliurku AMD paliko. Vega gavosi kazkokia neizbaigta.

  3. BC00 parašė:

    Deja, bet GTX 1080 neturėjome, tik GTX 1070, kuri per silpna. Buvo mintis rinktis 4K ir turėti kažkokį palyginimą su GTX 1080 Ti, bet pasirinkome 1440p. Visgi Vega ir smooth 4K patirtis kiek prasilenkia. Lauksime GTX 1070 Ti, turėtų gautis garbingas palyginimas. Amazone RX 56 tik 400 USD.
    https://www.amazon.com/XFX-Radeon-Graphic-Cards-RX-VEGMLBFX6/dp/B07532T488?tag=hardfocom-20
    Taigi kas turi Vega ir gali pajungti Vulkan API DOOM’e? Vakar dar išbandžiau Crimson 17.11.1: juodo login ekrano nebėra, tik Wattman’ą išmetė artefaktais ir Tomb Rider iškart nulūžo…

  4. Andria parašė:

    Jokių problemų ar trukdžių 🙂 Nerodo tik HW parametrų afterburneris. 17.11.1 + Vega 56 su Vega 64 Biosu.

  5. BC00 parašė:

    Update: Vulkan API funkcionavimas atstatytas tiesiog atnaujinus DOOM’ą.

  6. BC00 parašė:

    Pagaliau lietuviška kaina. Grubiai plius 100 eurų over pigiausių vanilla Vega 64. Kaip ir ne taip išpūsta, bet lyginant su GTX 1080 Ti way too high:
    http://www.skytech.lt/90yv0b00m0nm00-asus-rogstrixrxvega64o8ggaming-p-373975.html

Parašykite komentarą

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.