Antimonopolinis ieškinys prieš „Valve“ dėl „Steam“ 30 % komisinių įgyja grupės ieškinio statusą

„Wolfire Games“ antimonopolinį ieškinį prieš „Valve“ pateikė 2021 m. balandį. Ji teigė, kad bendrovė naudojasi „Steam“, kaip neginčijamos rinkos lyderės, padėtimi, kad gautų didelę dalį pardavimų: „Valve“ pasiima 30 % nuo visų iki 10 mln. JAV dolerių parduodamų prekių, vėliau – 25 % nuo pardavimų iki 50 mln. JAV dolerių ir 20 % nuo visų pardavimų, viršijančių šią sumą.

Taip pat buvo teigiama, kad dėl „Valve“ dalies „Steam“ sistemoje dirbtinai didinamos žaidimų kainos ir kad „Valve“ spaudžia kūrėjus neparduoti savo žaidimų pigiau kitose parduotuvėse, kurios ima mažesnius komisinius.

Pirminis ieškinys 2021 m. lapkričio mėn. buvo atmestas be išankstinio nusistatymo, nes skunde „nebuvo pateikta pakankamai faktų, kad būtų galima įtikinamai teigti apie antimonopolinę žalą, grindžiamą šia rinka“. Bendrovei „Wolfire“ buvo duota 30 dienų pateikti kitą skundą, kuriame būtų aptarti šie klausimai, ką ji ir padarė. Ieškinys buvo sujungtas su kitu antimonopoliniu ieškiniu prieš „Valve“, kurį pateikė „Dark Catt“, multimedijos produkcijos ir VR žaidimų kūrėja.

Remiantis teismo dokumentais, su kuriais susipažino „GamesIndustry.biz“, Jungtinių Valstijų apygardos teisėjas Jamalas N. Whiteheadas dabar patenkino bendrovių prašymą dėl grupės sertifikavimo. Tiek „Wolfire Studios“, tiek „Dark Catt“ bus ieškinio grupės atstovai. Teisėjas taip pat atmetė „Valve“ prašymą atmesti eksperto, ekonomisto daktaro Steveno Schwartzo, kurį abi studijos pakvietė argumentuoti savo bylą, parodymus.

Grupei patvirtinti visi asmenys ar subjektai, kurie 2017 m. sausio 28 d. ar vėliau tiesiogiai ar per atstovą sumokėjo komisinius bendrovei „Valve“ už žaidimo pardavimą ar naudojimą „Steam“ platformoje. Asmuo ar subjektas turėjo būti įsikūręs JAV, o žaidimą grupės laikotarpiu pirko ar įsigijo Jungtinėse Valstijose įsikūręs vartotojas.

2 Komentarai

  1. SoTOP parašė:

    Kodėl niekas tiesiog nenukopijavo steamo visiškai nesuprantama. Tarkim jeigu aš bučiau už Epic parduotuvę atsakingas, tai ta parduotuvė būtų plius minus steam kopija, bent jau pagrindinių dalių. Vietoj to Epic per 5 metus nieko nepadarė ir svajoja su steam konkuruoti būnant objektyviai prastesnė.

    Dabar konkurencijos nėra, tarkim steam išpardavimai pasidarė daug prastesni negu buvo dar prieš kelis metus bet steam vis tiek toliau didėja, nes nėra ir nesusimato rimto konkurento.

    • nemesis parašė:

      Tai kad gal su Epic’o imamais mažesniais mokesčiais steamo funkcionalumo net nenukopijuosi?
      Už tai kad kitose platformose neleidžia pigiau pardavinėti ir pan. tai faktas kad konkurencijos tarnybos turi baudom apdalint kad mažai nepasirodytų.

Parašykite komentarą

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.