Elektrotechninio plieno trūkumas gali turėti įtakos elektromobilių kainoms dar šį dešimtmetį

Analitikų vertinimu, iki šio dešimtmečio pabaigos pasaulinė elektrotechninio plieno, reikalingo elektrinių transporto priemonių varikliams, pasiūla gali sunkiai patenkinti paklausą. Naujos bendrovės žengia į rinką, kad išvengtų krizės, dėl kurios gali padidėti elektromobilių kainos tuo metu, kai mums reikia, kad jie būtų įperkami.

Elektrotechninį plieną sudaro itin ploni lakštai, kurie elektros energiją paverčia mechanine galia. Standartinės kokybės elektrotechninis plienas sudaro besisukančių variklių, kuriais varomi tokie daiktai kaip skalbyklės, galios transformatoriai, elektriniai įrankiai ar oro kondicionieriai, pagrindą. Elektromobilių varikliai ir moksliniai matavimo prietaisai veikia tuo pačiu principu, tačiau jiems reikalingas aukštos kokybės elektrotechninis plienas, kurį įsigyti vis sunkiau.

Kaip rašoma „Wall Street Journal“ pranešime, aukštos kokybės elektrotechninio plieno gamyba yra sudėtingas procesas, kurio trukmė kartais trunka iki metų. Jame reikia štampuoti ir sudėti plieną ir silicį į tikslias formas, kurių storis kartais nesiekia nė ketvirčio milimetro, todėl įmonės negali tiesiog pamojavusios pinigais nusipirkti norimos produkcijos rinkoje.

Šiuo metu didžioji dalis elektrotechninio plieno tiekiama iš Pietų Korėjos, Japonijos ir Kinijos, kurioms, pasak analitikų, taikomi JAV plieno importo muitai. Be to, pasaulinė aukštos kokybės elektrotechninio plieno paklausa gali viršyti pasiūlą šimtais tūkstančių tonų iki 2027 m. ir daugiau nei milijonu tonų iki 2030 m.

Tokios Amerikos bendrovės kaip Cleveland-Cliffs Inc. ir US Steel Corp. skiria milijonus naujoms elektrotechninio plieno gamykloms atidaryti, kad padėtų užpildyti šį atotrūkį ir padidintų šalies konkurencingumą šiame specializuotame sektoriuje. Bendrovė planuoja iki metų pabaigos atidaryti ir paleisti gamyklą. Tačiau greičiausiai prireiks kelerių metų, kol šalies gamintojai įsigis įrangos ir patirties, kad gerokai pagerintų pasiūlą. Susidariusi padėtis gali daryti spaudimą mažinti elektrinių prietaisų gamybos apimtis.

Šiuo metu elektromobilių žaliavų kainos mažėja, todėl automobiliai trumpuoju laikotarpiu taps pigesni. Nuo sausio mėnesio elektromobilių baterijų komponentų, tokių kaip litis ir varis, kainos sumažėjo apie 20 proc. Šiais metais „Tesla“ dėl sutaupytų lėšų penkis kartus koregavo kainas. Neaišku, kiek ilgai tęsis tokia padėtis ir kas nutiks, jei gamintojai susidurs su elektrotechninio plieno trūkumu.

5 Komentarai

  1. StrelokRTX parašė:

    Aš nesuprantu to EV fetisho. EU gali tik pasvajoti, kad 2035 metais galės atsisakyti mašinų su vidaus degimo varikliais, kai Lietuvos autoparko vid amžius 20 metų kažkur.

Parašykite komentarą

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.