Elektrotechninio plieno trūkumas gali turėti įtakos elektromobilių kainoms dar šį dešimtmetį
Analitikų vertinimu, iki šio dešimtmečio pabaigos pasaulinė elektrotechninio plieno, reikalingo elektrinių transporto priemonių varikliams, pasiūla gali sunkiai patenkinti paklausą. Naujos bendrovės žengia į rinką, kad išvengtų krizės, dėl kurios gali padidėti elektromobilių kainos tuo metu, kai mums reikia, kad jie būtų įperkami.
Elektrotechninį plieną sudaro itin ploni lakštai, kurie elektros energiją paverčia mechanine galia. Standartinės kokybės elektrotechninis plienas sudaro besisukančių variklių, kuriais varomi tokie daiktai kaip skalbyklės, galios transformatoriai, elektriniai įrankiai ar oro kondicionieriai, pagrindą. Elektromobilių varikliai ir moksliniai matavimo prietaisai veikia tuo pačiu principu, tačiau jiems reikalingas aukštos kokybės elektrotechninis plienas, kurį įsigyti vis sunkiau.
Kaip rašoma „Wall Street Journal“ pranešime, aukštos kokybės elektrotechninio plieno gamyba yra sudėtingas procesas, kurio trukmė kartais trunka iki metų. Jame reikia štampuoti ir sudėti plieną ir silicį į tikslias formas, kurių storis kartais nesiekia nė ketvirčio milimetro, todėl įmonės negali tiesiog pamojavusios pinigais nusipirkti norimos produkcijos rinkoje.
Šiuo metu didžioji dalis elektrotechninio plieno tiekiama iš Pietų Korėjos, Japonijos ir Kinijos, kurioms, pasak analitikų, taikomi JAV plieno importo muitai. Be to, pasaulinė aukštos kokybės elektrotechninio plieno paklausa gali viršyti pasiūlą šimtais tūkstančių tonų iki 2027 m. ir daugiau nei milijonu tonų iki 2030 m.
Tokios Amerikos bendrovės kaip Cleveland-Cliffs Inc. ir US Steel Corp. skiria milijonus naujoms elektrotechninio plieno gamykloms atidaryti, kad padėtų užpildyti šį atotrūkį ir padidintų šalies konkurencingumą šiame specializuotame sektoriuje. Bendrovė planuoja iki metų pabaigos atidaryti ir paleisti gamyklą. Tačiau greičiausiai prireiks kelerių metų, kol šalies gamintojai įsigis įrangos ir patirties, kad gerokai pagerintų pasiūlą. Susidariusi padėtis gali daryti spaudimą mažinti elektrinių prietaisų gamybos apimtis.
Šiuo metu elektromobilių žaliavų kainos mažėja, todėl automobiliai trumpuoju laikotarpiu taps pigesni. Nuo sausio mėnesio elektromobilių baterijų komponentų, tokių kaip litis ir varis, kainos sumažėjo apie 20 proc. Šiais metais „Tesla“ dėl sutaupytų lėšų penkis kartus koregavo kainas. Neaišku, kiek ilgai tęsis tokia padėtis ir kas nutiks, jei gamintojai susidurs su elektrotechninio plieno trūkumu.
Aš nesuprantu to EV fetisho. EU gali tik pasvajoti, kad 2035 metais galės atsisakyti mašinų su vidaus degimo varikliais, kai Lietuvos autoparko vid amžius 20 metų kažkur.
Bet tu supranti, jog 2035 draudimas bus naujiems automobililams, ar nelabai? Lietuvos rinką tai įtakos tiek pat kaip ir visur kitur. Jeigu dabar vid parko amžius, berods, 12 metų, tai geriausiu atveju 2050 gal 50% EV bus Lietuvoje. Tad prašom tik netriesti į kelnes. Visi petrolheadai atsivažinės VDV ir dar anūkams liks 😀
aš neturiu jėgų diskutuoti, kaip po 2050 metu visvien didžioji dalis žmonių gyvens crushiovkese, miestai visvien nebus pritaikyti EV mašinoms ir su ekologija jos nieko bendro jos neturi. žmonės kažkokiose fantazijuose gyvena ir tiek.
Vidurkis lengvųjų 14.6 metų
https://www.vta.lt/lietuvos-automobiliu-parko-lyderiai-technines-apziuros-kontrolieriu-akimis/
Skaičiai be konteksto dažnai nieko verti. EU vidurkis yra ~12metų. https://www.acea.auto/figure/average-age-of-eu-vehicle-fleet-by-country/
Įsimesi generatorių į bagažinę.