Keli JAV miestai padavė KIA ir „Hyundai“ į teismą, nes jų gaminamus automobilius per lengva pavogti

2021 m. viduryje socialinėje žiniasklaidoje pradėjo plisti „KIA Challenge“ iššūkis. Klipuose rodoma, kaip galima nuimti kai kurių 2010-2020 m. „Hyundai“ ir KIA automobilių vairo kolonėlės apsaugą ir pasiekti lizdą, kuriame telpa A tipo USB kištukas. Kištuką pasukus standartiniu USB laidu aktyvuojamas užvedimas, nes automobiliuose nėra imobilizatoriaus. Šiam metodui gali pasiduoti tik tie automobiliai, kuriuose naudojamas mechaninis raktelis, o ne užvedimo sistemos su nuspaudžiamu mygtuku, ar yra imobilaizeris.

Pranešama, kad Sietlas, Baltimorė, Klivlendas, Niujorkas, Čikaga, Sent Luisas ir Kolumbas nuo metų pradžios padavė KIA ir „Hyundai“ į teismą už tai, kad jų automobiliuose nėra imobilizatorių, todėl juos lengva pavogti.

Praėjusią savaitę Čikagos miesto pateiktame ieškinyje atskleista, kad per 2022 m. mieste buvo pavogta daugiau kaip 8 800 KIA ir „Hyundai“ automobilių, kurie sudarė 41 % visų automobilių vagysčių. Šiais metais šis skaičius pakilo iki daugiau nei 50 %.

Tokia pati situacija ir kituose miestuose, daugelyje iš jų KIA ir „Hyundai“ vagysčių skaičius išaugo triženkliais procentais. Ypač blogai buvo Milvokyje, laikomame „Kia Boyz“ tendencijos centru, kuriame 2021 m. birželį šių automobilių vagysčių skaičius per metus padidėjo 2 500 %. Vasario mėnesį Jungtinių Valstijų Nacionalinė kelių eismo saugumo administracija (NHTSA) paskelbė, kad dėl „Kia“ iššūkio įvyko 14 registruotų avarijų ir žuvo aštuoni žmonės.

Birželį 18 valstijų generaliniai prokurorai paprašė atšaukti šiuos automobilius, tačiau NHTSA teigė nenustačiusi, kad ši problema yra saugos defektas arba neatitiktis, dėl kurios reikėtų atšaukti automobilius.

Šių metų pradžioje „Hyundai“ ir KIA pradėjo platinti nemokamus programinės įrangos atnaujinimus, kuriuos įdiegia prekybos atstovai ir kurie reikalauja, kad norint užvesti paveiktus modelius, raktelis turi būti uždegimo spynelėje. Tačiau programinė įranga atnaujinta tik 650 000 automobilių iš trijų milijonų. Taip pat buvo išplatinta daugiau nei 190 000 ratų užraktų.

Gegužės mėnesį „Hyundai“ ir KIA sutiko sumokėti 200 mln. dolerių, kad būtų patenkintas vartotojų grupės ieškinys, susijęs su vagystėmis. Tikėtina, kad prie KIA ir „Hyundai“ ieškinių, kurie, bendrovių teigimu, yra nepagrįsti, prisijungs daugiau miestų. Dabar abu automobilių gamintojai į savo naujus automobilius montuoja imobilizatorius.

9 Komentarai

  1. BC00 parašė:

    Šitų markių auto irgi vogiami? 😀

    • StrelokRTX parašė:

      Nu Hyundai visai gera markė tapo, o kas KIA vagia tai sunku paaiškinti

      • Mindaugas Klumbis parašė:

        Viena ausim girdėjęs, kad Hunday ir KIA, lyg tas pats koncernas. Pagooglinus internetuose aiškėja, kad Hunday valdo KIA 33,7 % akcijų. Kiek žinau daug komponentų dalinasi, tai vienos ar kitos kompanijos mašinos bus panašios kokybės. Kaip matome, dalinasi ir tuo pačiu bugu.

        • adex parašė:

          cia ne bugas, tiesiog kai nera immo tai ir kurt gali masina, o kaip ja kursi tai nesvarbu ar spynele prasuksi ar laidus sujunges, ar replem ta likusia spyneles dali pasuksi, tas usb tai tik egzotinis prieskonis, kad hackeriskiau skambetu tas masinos nupyzdinimas.
          kai masina turi immo tai reikia arba prisiristi rakta pasijungus, arba isprogramuoti immo is ecu, arba naudoti immo emu. aisku jeigu turi laiko gali nors ir savo ecu isideti su savo immo ir naudoti savo rakta. na zinoma dar yra ir raktu klonavimas.

          • Mindaugas Klumbis parašė:

            Mano nuomone, kad bugas yra tas, kad nuėmus apsaugas gali mašina užvesti be jokių raktų prasukinėjimo, bet programiškai išsprendė problemą. Galėjo iš karto taip sugalvoti.

            Jeigu nori galima viską pavogti, su imobilaizeriu ar su vairo, ar pedalų užraktais, slapukais ir t.t.

            • adex parašė:

              tai kad kiekviena spynele iki to galima nuardyti, jog liktu apatine dalis kuri sujungia kontaktus, kuo kia sioje vietoje ipatinga? 😀
              na jeigu pavyko ispresti ,,programiskai“ tai immo buvo, tiesiog jis nebuvo ijungtas. ko velgi neskaitau bugu, bugas butu jeigu kazka truputi papildomai pahimicinus butu galima kiekvienam idiotui ta immo apeiti.

      • BC00 parašė:

        Čia šūtka buvo, nes tūlas lietuvis be vokiečio nieko nežino. O kad amerikiečiai vogia, tai manyčiau ne vien dėl lengvumo. Dabartiniai pietų korėjiečiai tai ne prieš 20 metų kokie buvo.

      • adex parašė:

        tai cia tiktoko trandingas, zmones nuolat daro durnus dalykus, ir si kart kia eile 😀

  2. Diaxminde parašė:

    Patikimiausia apsauga nuo bet kokių auto vagysčių JAV: įsigyti automobilį su mechanine pavarų dėže. 😀

Parašykite komentarą

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.