Naujasis prekybos karas: dramatiškas Kinijos augimas elektromobilių rinkoje

ES statistikos agentūra „Eurostat“ paskelbė naujausius prekybos automobiliais duomenis. Dabar Kinija importuoja beveik 50 proc. Europos elektromobilių. Kalbant apie kontekstą, 2022 m. europiečiai įsigijo apie 9 mln. automobilių, iš kurių 12 %, arba 1 mln. automobilių, buvo elektromobiliai. Iš jų 500 000 buvo pagaminti Kinijoje.

Dėl šios raidos iš esmės pasikeitė Europos ir Kinijos prekyba. Kinija yra svarbi Europos automobilių gamintojų rinka. Daugelį metų jie Kinijoje steigė bendras įmones, kuriose gamino žemos ir vidutinės kainos transporto priemones, t. y. didžiąją dalį šio eksporto sudarė prabangūs automobiliai. Anksčiau prekybos balansas buvo apie 3-5 mlrd. dolerių Europos naudai. Tačiau per pastaruosius dvejus metus, šis balansas gerokai pasikeitė. Jis vis dar palankus Europai, tačiau sumažėjo iki maždaug 2 mlrd. dolerių. Beveik visas šis pokytis susijęs su elektra varomaisiais automobiliais.

Kinija akivaizdžiai auga ne tik elektromobilių gamybos srityje, bet ir kaip pagrindinė pasaulio eksporto rinkos dalyvė. Žvelgiant iš platesnės perspektyvos, ekonomistas Brad Setser neseniai „Twitter“ paskelbė duomenis, rodančius, kad per pastaruosius metus smarkiai išaugo bendras Kinijos automobilių eksportas. Dabar Kinija bene pirmą kartą savo istorijoje yra grynoji automobilių eksportuotoja, o didžiąją dalį šio augimo sudaro elektromobiliai.

Šis pasikeitimas turi svarbių pasekmių. Akivaizdžiausia – galimas prekybos įtampos didėjimas. JAV ir Kinija jau kelerius metus kariauja prekybos karą, o naujausi duomenys gerokai padidina tikimybę, kad į jį įsitrauks ir ES.

8 Komentarai

  1. Raijmiss parašė:

    Tuoj damuš kobaltą galės toliau „kariauti“ 🙂

    • ojojoj parašė:

      Tai vandenilis tik liks. Na dar sintetiniai degalai, bet manau jie liks tik sportui, o visi vaziuos ant vandenilio. Dar variantas, kad bus proverzis batareikose, bet visi matom kiek buityje per kiek metu patobulejo, tai dar ilgai malsimes mano nuomone mazo efektyvumo lenktynese su tom baterijom.

      • neblogai parašė:

        Nemanau, kad ‘visi važiuos ant vandenilio’. Gana tragiški energijos nuostoliai su juo, lyginant su baterijomis. Jo gaminiai labiau tinkami pramonei/žemės ūkui, ilgalaikiam energijos saugojimui, ir galbūt stambiam transportui, tačiau vartotojų rinkoje aiškiai viskas eina į ličio, bei dabar jau ir natrio baterijas. Dėl kobalto taip pat nesu tikras, kas su juo blogai? Kaina dabar nukritusi iki 34k, nuo 82k prieš metus.

    • AsPaulius parašė:

      Prie ko tas kobaltas? Čia kažkoks fetišas pastoviai gretinti EV su kobaltu?

  2. AsPaulius parašė:

    Kiniški automobiliai iš principo nėra gerai, nes jie visad taupo max, kad tik vos patenkintų saugumo reikalavimus.
    Bet konkurencija iš esmės yra gerai, todėl tokia situacija vienareikšmiškai vertinti sunku.

    • nemesis parašė:

      Sveika konkurencija yra gerai, bet kaip demokratiškam, laisvam pasauliui kovot konkurencinėj kainos kovoj su tironais, vergais paėmusius visą šalį, bent aš neįsivaizduoju…
      Nors įsivaizduoju. Importuojamas daiktas ar paslauga iš šalies kur nėra demokratijos, bijoma stebėtojus pasikviest į rinkimus, užpuolė gretimą šalį, bijoma turėt opoziciją ir laisvą spaudą – tau parduodam viską su 3x kaina, o perkam nebent už /3 nei mokam demokratiškam ir laisvam pasauliui…

      • adex parašė:

        Matau labai daug supranti geopolitikoje, papasakok ka darytum jeigu tau butu patiketa valdyti kinija? Kiek laiko praeitu jog atsirastu kokia nors ,,demokratisko bado“ problema? 🙂

  3. Diaxminde parašė:

    Nu jo, kinai nematę demokratijos. Turbūt 30 ar daugiau metų tada ten būtų chaosas. Net Lietuva jaučia to padarinius ir stiprų susiskaldymą, kai emigravo 1/3 populiacijos, bet čia jau kiti masteliai.

Parašykite komentarą

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.