XFX Radeon HD 4870 XXX ir HD 4850 XXX

XFX – naujas žaidėjas tarp ATI grafikos plokštes gaminančių kompanijų, dar visai neseniai gaminęs vien tik Nvidia grafikos plokštes. Nors XFX Radeon HD4000 serijos vaizdo plokštės jau pasirodė prekyboje, plokščių apžvalgos rodytis ėmė visai neseniai. Dvi XFX Radeon vaizdo plokštės – HD 4870 XXX ir HD 4850 XXX – gavome išbandyti ir mes. Analogų iš Nvidia stovyklos šįkart neturėjome, todėl tiesiog bandysime išsiaiškinti, kaip XFX sekėsi kepti pirmuosius blynus.

Apžvalgos Turinys

Apie gamintoją

RV770

Pakuotės ir komplektacija

Plokštės

Testai

»Spartinimas

»Spartos rezultatai

»BIOS

»Temperatūros, triukšmo lygis, energijos sąnaudos

Išvados

Apie gamintoją

XFX yra Pine Technology Holdings Limited padalinys, įkurtas 1989 metais. Pagrindinė XFX būstinė įkurta Kalifornijos valstijoje, JAV. Firma iki šiol gamino tik Nvidia grafikos procesorius turinčias vaizdo plokštes ir Nvidia lustų rinkiniaus paremtas pagrindines plokštes bei buvo vienas didžiausių išskirtinai Nvidia partnerių. Susitarimas gaminti ATI grafikos plokštes buvo sudarytas po itin sėkmingo RV770 pasirodymo, kuris kompanijai leis gauti daugiau pajamų ir tuo pačiu – pelno. Daugelio akyse – XFX yra aukštos klasės gamintojas, ne tik dėl to, kad plokščių kainos dažniausiai būna didesnės nei vidutinės, bet ir todėl, kad kompanija siūlo itin smarkiai gamykliškai spartintų variantų. Savo kokybiškais gaminiais, garantijų politika bei atsakingu požiūriu į klientus XFX užsitarnavo vartotojų pasitikėjimą. Lietuvoje šis gamintojas taip pat nėra naujas. Dabar parduotuvių kainynuose galima išvysti šio gamintojo vaizdo ir pagrindinių plokščių.

RV770

RV770 – grafikos procesorius, leidęs ATI vėl tapti konkurencingai ir pasisavinti nemažą dalį Nvidia užimamos grafikos plokščių rinkos. Praeitų metų vasarą pristatytas grafikos procesorius buvo didelis šuolis į priekį, lyginant jį su RV670. Pagal 55 nm technologinį procesą pagamintas grafikos procesorius turi 10 SIMD masyvų, kurių kiekvienas sudarytas iš 16 „stream“ procesorių, kurių kiekviename yra 5 aritmetiniai loginiai įtaisai (ALU). ATI kiekvieną ALU žymi kaip atskirą „stream“ procesorių. Iš čia ir bendras 800 „Stream“ procesorių skaičius (10 * 16 * 5 = 800). Taip pat kiekviename masyve yra ir po 4 (iš viso 40) tekstūrizavimo vienetų. Rasterizacija rūpinasi 16 ROP vienetų, o atminties magistralės plotis siekia 256 bitus. Nors jis dvigubai siauresnis nei GT200, ATI atminties pralaidumą padidino pirmieji pasitelkę GDDR5 tipo atmintį (HD 4870 modelyje). Jos pralaidumas, esant tam pačiam dažniui, dvigubai didesnis už GDDR3.

Vaizdo plokščių su RV770 procesorium palaikomų technologijų sąrašas nemažas. Be kol kas naujausio Microsoft DirectX 10.1 palaikomas ir OpenGL 3.0 API. Su HD vaizdo įrašų iškodavimu plokštės susidoroja dėl UVD2 dekoderio. Pasitelkus HDMI išvestį filmus ar bet kokius kitus grafinius vaizdus su šiomis plokštėmis galima prijungti tiesiai prie televizoriaus – be vaizdo bus perduodamas ir 8 kanalų garsas.

ATI/AMD akcentuoja naują savo grafikos procesorių kūrimo tendenciją – gaminti ne didelį ir brangų grafikos procesorių, skirtą entuziastams ir taip pat pardavinėti silpnesnes jo versijas su atjungtais funkciniais vienetais, o apsistoti ties aukštesnės vidurinės klasės gaminiais ir prireikus sujungti du tokius procesorius į ypatingai sparčią vaizdo plokštę.

RV770, nors ir turi mažiau tranzistorių (956 mln.) ir yra kur kas fiziškai mažesnis (tik ~256 mm2) už Nvidia GT200, ir vienas pasirodė esantis pajėgus grafikos procesorius, todėl HD 4800 serijos vaizdo plokštės greitai išpopuliarėjo. Žemiau esančioje lentelėje galite matyti visų RV770 grafikos procesorių naudojančių vaizdo plokščių specifikacijas.

Pakuotės ir komplektacija

Abi plokštės pateikiamos beveik identiškose mažmeninei prekybai skirtose pakuotėse. ATI plokštės pakeitė ir įprastinę XFX pakuočių spalvų gamą. Čia dominuoja raudona ir juoda spalvos. Pakuotės priekinėje dalyje stambiu šriftu užrašyti plokščių modeliai, viršuje – XFX logotipas, o netoli jo – lipdukas, pažymintis, jog tiek viena, tiek kita plokštė – XXX serijos atstovė (spartinta versija).





Galinėje plokščių dalyje randame pagrindines plokščių savybes, kiek sumaišytas su reklaminiu tekstu. Kaip įprasta, po spalvingomis kartono dėžutėmis XFX slepia kitas, šįkart juodas dėžutes, kuriose randame plokštes bei bei jų priedus.





Pirmiausia – HD 4870 komplektacija. Kartu su plokšte pakuotėje randame pora vartotojo vadovų, tvarkyklių kompaktinį diską (jokie papildomi žaidimai nepridedami), DVI į HDMI adapterį, DVI-VGA adapterį, CrossFire tiltelį, S-Video kabelį, du molex į šešių kontaktų PCI-E maitinimo kabelius bei kortelę „I\’m gaming. Do not disturb“, skirtą pakabinti ant durų rankenos.





HD 4850 komplektacija panaši į HD 4870, tačiau truputį kuklesnė. Čia nerandame CrossFire tiltelio bei antro molex į šešių kontaktų PCI-E maitinimo kabelio.



Plokštės

HD 4870

Kaip jau minėjau anksčiau, tai – XXX ženklu pažymėtas gaminys. O tai reiškia, kad ši plokštė veikia aukštesniais nei įprastinė 4870, dažniais (GPU dažnis pakilo nuo 750 MHz iki 775 MHz, o VRAM – nuo 900 iki 950 MHz). Plokštėje panaudota įprastinės XFX, juodos spalvos PCB, ant aušintuvo užklijuotas spalvingas lipdukas, kurio kompozicijos motyvus galime matyti ir ant pagrindinio įpakavimo.







Tiesa, tai vieninteliai skirtumai nuo standartinės Radeon HD 4870 1 GB plokštės. Gale matome dvi tas pačias DVI-I bei S-Video vaizdo išvesties jungtis, grafikos procesorių bei atmintį aušina tas pats masyvus „dviejų aukštų“ iš aliuminio pagamintas varinį pagrindą turintis aušintuvas su šiluminiais vamzdeliais bei turbiną primenančiu ventiliatoriumi, šiltą orą išstumiančiu pro galinėje plokštės sienelėje esančias groteles. Viršutinėje plokštės dalyje, šalia galinės sienelės yra dvi CrossFire jungtys (galimybė sujungti iki 4 RV770 grafikos procesorių). Papildomam plokštės maitinimui gale viena šalia kitos įrengti dvi 6 kontaktų PCI-E maitinimo kabelių lizdai.







Netgi pati montažinė plokštė visiškai identiška ATI sukurtam standartui. Centre matome RV770 grafikos procesorių, Aplink jį L raidės forma išdėlioti aštuoni Quimonda 1 Gb GDDR5 atminties lustai, reitinguoti veikti 1000 MHz dažniu. Keliaudami arčiau plokštės galo randame 3 + 2 fazių įtampos valdymo grandinę, kurios dalis yra ir skaitmeninis VITEK įtampos reguliatorius.

HD 4850

XFX HD 4850 XXX vizualiai nuo standartinio varianto skiriasi gana ženkliai. Pagrindinė to priežastis – didelis, du praplėtimo lizdus užimantis ir visą plokštę daubiantis juodu plastmasiniu kiautu uždengtas aušintuvas. Aušintuvo radiatorius pagamintas tik iš aliuminio (nenaudojami ir šiluminiai vamzdeliai). Jis, kaip ir HD 4870 plokštėje aušina tiek grafikos procesorių, tiek ir atmintį, o šiltą orą lauk išstumia analogiškas ventiliatorius. Plokštės veikimo dažniai padidinti nuo standartinių 625/993 iki 650/105 0MHz (atitinkamai GPU/VRAM).







Galinėje plokštės dalyje matome įprastines DVI-I bei vieną S-Video jungtį. Taip pat plokštėje yra dvi jungtys CrossFire tilteliams, plokštės maitinimui užtenka vieno 6 kontaktų PCI-E maitinimo laido.







Nuėmę radiatorių matome kiek kitokį nei įprastinės 4850 plokštės komponentų išdėstymą. Aplink grafikos procesorių aštuoni 1 ns (1000 MHz reitingo) 512 Mb (viso – 512 MB atminties) Samsung GDDR3 lustai (nuotraukose jų specifikacijas įžiūrėti gana sunku) išdėstyti puslankiu. Maitinimo grandinė kur kas paprastesnė nei 4870 modelio ir, nors XFX parinko kitokias rites bei tranzistorius, naudojama tokio paties tipo 2 fazių grandinė kaip ir įprastinėje 4850 versijoje. Tiesa, nors ATI numatytame HD 4850 standarte maitinimo grandinės tranzistoriams numatytas papildomas aušinimas radiatoriumi, XFX apsiėjo be jo.

Testai

Nors prie plokščių pridėtos Catalyst 8.12 tvarkyklės, abi plokštės testuotos naudojant naujausias ATI tinklapyje pateikiamas Catalyst 9.1 tvarkykles. Visi žaidimų testai atlikti trijose, raiškose: 1280 x 1024, 1600 x 1200 ir 1920 x 1440 taškų su plokštėmis, veikiančiomis standartiniais dažniais. Žaidimų nustatymai paminėti kiekvienos diagramos viršutinėje dalyje. Vsync visuose žaidimuose išjungtas. Plokštės išmėgintos kompiuteryje su Windows Vista Ultimate SP1 (32 bit) operacine sistema. Be devynių žaidimų (Crysis Warhead, Unreal Tournament 3, Racing Driver GRID, Stalker: Clear Sky, Left 4 Dead, Far Cry 2, Dead Space, Call of Duty: Modern Warfare, Enemy Territory: Quake Wars) plokštės išbandytos 3D Mark 2006 bei 3D Mark Vantage programose. Žaidimų kadrų skaičiui per sekundę užfiksuoti naudoti vidiniai žaidimų testų moduliai, o kur jų nebuvo – FRAPS programa. Visose diagramose pateikiamas atvaizduotų kadrų per sekundę vidurkis. Testuose taip pat išvysite ir atskaitos tašką – PowerColor HD 4850 Play vaizdo plokštę (635/993 MHz GPU/VRAM, 512 MB).



Visos plokštės išbandytos identiškos konfigūracijos kompiuteryje (visą konfigūraciją galite matyti žemiau esančioje lentelėje). Kadangi jame naudojamas toli gražu ne pats sparčiausias procesorius (Ahlon X2 4850e, 2,5 GHz), pastarąjį paspartinome iki 3125 MHz (12,5 x 250 MHz), kad sumažintume galimą žaidimų „stabdymą“ dėl jo. Nepaisant to, kai kuriuose žaidimuose per silpnas procesorius turėjo nemažai įtakos testų rezultatams. Žemiau galite pamatyti visą kompiuterio konfigūraciją.

Temperatūros matavimui naudota Everest 4.6 programinė įranga. Triukšmo lygio matavimui naudotas AR824 matuoklis, o bendrai kompiuterio galiai – Etech PM300 matuoklis.

Spartinimas

Spartinimui panaudota RivaTuner 2.22 programa, o plokščių stabilumui patikrinti GPU Caps Viewer programos modulis Fur Render.

Pirmąją išmėginome HD 4870. Nors plokštės dažniai ir aukštesni už standartinės versijos, vietos spartinimui visgi dar atsirado. Vaizdo plokštės aušintuvui sukantis pagal BIOS „paliepimus“ branduolio dažnį pavyko pakelti iki sąlyginai kuklių (lyginant su gamintojo nustatytais 775 MHz) 815 MHz. Atmintį spartinti sekėsi kiek geriau. Pasiektas 1100 MHz dažnis.

Turiu pastebėti, jog aušintuvo apsukų padidinimas padeda šiai plokštei pasiekti geresnių spartinimo rezultatų. Jei veikiant automatinėmis apsukomis GPU paspartinti pavyksta iki 815 MHz, tai padidinus apsukas iki 100 procentų (aušintuvas sukasi >4800 apsukų per minutę dažniu, o jo skleidžiamas garsas ir jo stiprumas panašėja į buitinio dulkių siurblio keliamą triukšmą) pavyko pasiekti stabilų 832 MHz dažnį. Atmintį vietoje 1100 MHz pavyko kilstelėti iki 1125 MHz.

Su HD 4850 situacija kiek įdomesnė. Dar prieš spartindamas plokštes fiksavau jų darbines temperatūras, todėl Fur Render testą paleidau ir nespartintoms vaizdo plokštėms. Deja, su XFX Radeon HD 4850 XXX plokštei šis testas nepatiko. Po kelių minučių ekranas dažniausiai visiškai pajuoduodavo, o pora kartų pavyko pamatyti tokį vaizdą:



Grafikos procesoriaus perkaitimas pasirodė nelabai tikėtinas, kadangi maksimali grafikos procesoriaus temperatūra nesiekė 80 laipsnių, o su tokia temperatūra jokių problemų neturėjo nei PowerColor HD 4850, nei XFX HD 4870. Pabandžiau sumažinti grafikos procesoriaus dažnį iki 600 MHz, o atmintį iki 950 MHz (žemesni dažniai nei standartinės HD 4850), tačiau rezultato tai nedavė. Kadangi šioje XFX plokštėje ant įtampos valdmo grandinės tranzistoriai nėra aušinami papildomai, įtarimas krinta ant jų. Dėl šių priežasčių plokštės nespartinome. Dėl problemos artimiausiu metu tikimės sulaukti atsakymo iš XFX.

Spartos rezultatai

„Sintetika“

3D Mark 2006

Tai ypatingai plačiai paplitęs kompanijos Futuremark testas. Jis vertina vaizdo plokščių galimybes DirectX 9 režime, yra atskiri testai procesoriaus našumui įvertinti. Programa pateikia SM2 ir SM3 bei procesoriaus įvertinimą taškais. 3D Mark testas atliktas standartiniais nustatymais.

Čia matome, jog vaizdo plokštes akivaizdžiai nuo visų jų galimybių pademonstravimo sulaiko procesorius. Apie tai byloja ne tik žemas testų įvertinimas, bet ir apylygiai skirtingų pajėgumų vaizdo plokščių bendri rezultatai. Didesnius skirtumus pastebime tik pažiūrėję į SM2 ir SM3 įvertinimus, kur HD 4870 turi ženklią persvarą.

3D Mark Vantage

Tai naujausias kompanijos Futuremark testas vaizdo plokščių spartai įvertinti. Jis išnaudoja Microsoft DirectX 10 galimybes. Programa pateikia grafikos plokštės bei procesoriaus įvertinimus. Testai atlikti su Performance nustatymų rinkiniu.

3D Mark Vantage bendras įvertinimas kiek mažiau jautrus procesoriaus rezultatams, tačiau vėlgi didžiausi skirtumai matomi grafikos plokštei skirtų testų įvertinime.

Žaidimai

Crysis Warhead

Crysis Warhead – mokslinės fantastikos pirmojo asmens šaudyklė. Tai yra antroji Crysis dalis. Šiame žaidime Jūs valdote karį, kuris apsirengęs kostiumą su neįprastomis galimybėmis. Jis gali pagreitinti, pastiprinti ar kitaip paveikti karį. Šis žaidimas ypač reiklus kompiuteriui. Crysis Warfare naudoja CryEngine 2 varikliuką (pirmasis naudotas prieš kelis metus pasirodžiusioje pirmoje Far Cry dalyje). Jis buvo sukurtas pačių Crytek būtent išskirtinai šiam žaidimui. Truputį atnaujinta jo versija naudojama ir antrajai Crysis daliai. Šis varikliukas turi išties daug galimybių: 3D debesys, 3D Ocean technologija, leidžianti vandenį atvaizduoti ypač tiksliai, tikroviškas bangų atvaizdavimas pagal oro ar kitas sąlygas, dinamiški šešėliai, realistiška veido animacija, kurią galima nukopijuoti iš tikro aktoriaus veido specialios įrangos pagalba, griaunami pastatai, naikinama augmenija, HDR apšvietimas, pilnai interaktyvi ir sunaikinama aplinka, lietus bei ugnis veikiama vėjo, DirectX 10 palaikymas ir dar daug kitų galimybių, apie kurias galite paskaityti čia.

Crysis tikrai nesigaili vaizdo plokščių. Aukštais detalumo nustatymais pakankamo kadrų skaičiaus nepasiekia net HD 4870, jau nekalbant apie HD 4850.

Race Driver: GRID

GRID – vienas iš geriausių pastaruoju metu išleistų automobilių lenktynių žaidimų. Tai yra viena iš Codemasters kuriamos serijos TOCA dalių. Žaidimas jus perkels į įvairias motosporto trasas Japonijoje, Amerikoje bei Europoje. GRID naudoja pačių Codemasters kurtą varikliuką EGO, kuris yra patobulinta, modifikuota Neon versija. Pirmą kartą EGO buvo naudojamas žaidime DiRT. Varikliuko kūrimas kompanijai kainavo net apie 40 milijonų svarų sterlingų. Jo dėka lenktynių žaidimuose labai tikroviškai atkuriamos dulkės, aplinka, automobilio padaryta žala jam ir aplinkai (nuversti medžiai, išdaužtos lempos). Varikliukas palaiko HDR ir kitas galimybes.

Čia matome akivaizdų kadrų per sekundę skaičiaus ribojimą dėl procesoriaus. Tik nustačius didžiausią raišką ir MSAA HD 4850 nebesugeba prilygti HD 4870.

Call of Duty: World at War

Call of Duty: World at War – pirmo asmens šaudyklė. Šiame žaidime nusikelsime į Antrojo Pasaulinio Karo mūšio lauką. COD: WaW sukūrė Treyarch kompanija, o išleido visiems žinoma Activision. Žaidimas naudoja tokį patį varikliuką, kaip ir Call of Duty 4. Tiesa, jis šiek tiek patobulintas. Variklis palaiko tokias funkcijas, kaip dinamiškas pasaulio apšvietimas, HDR, dinaminiai šešėliai ir kt.

Skirtumai tarp plokščių čia išryškėja gana gerai. 4870 akivaizdžiai pirmauja, o XFX daugumoje atvejų lenkia PowerColor plokštę.

Enemy Territory: Quake Wars

Tai dar viena pirmojo asmens šaudyklė, kurios veiksmas vyksta mokslinės fantastikos visatoje. Žaidimo autoriai – Splash Damage bei iD Software, o jo pagrindas – patobulintas iD Tech 4 grafikos variklis (MegaTexture technologija, leidžianti žaidimo veiksmą perkelti į plačias teritorijas), kuris debiutavo dar Doom 3 žaidime. Kitaip nei absoliuti dauguma šiuolaikinių žaidimų variklių, šis naudoja ne DirectX, o OpenGL API, todėl yra labai tinkamas išbandyti, kaip vaizdo plokštės tvarkosi su šia API.

Žaidimui veikiant maksimaliais nustatymais puikiai matyti spartos skirtumai tarp vaizdo plokščių. Visgi visos trys su žaidimo grafikos varikliu susitvarko puikiai.

Far Cry 2

Šis žaidimas – pirmojo asmens šaudyklė, kurios veiksmas vyksta afrikoje bei pasižymintis realistiškomis aplinkomis, tačiau kiek mažesniu reiklumu kompiuterio resursams nei Crysis Warhead. Far Cry 2 pristatytas buvo praeitų metų spalio mėnesį. Žaidimo pagrindas – DirectX 10 Dunia grafikos variklis, pasižymintis dinaminiais dienos/nakties ciklais, orų permainomis, netiesioginiu apšvietimu, amBX efektais.

Žemesnėse raiškose skirtumas tarp plokščių praktiškai nepastebimas. Prie to prisideda ir Athlon X2 procesorius. Tikrieji skirtumai pradeda ryškėti nuo 1600 x 1200 raiškos, įjungus kraštinių glotninimą, kur XFX HD4870 presvara tampa akivaizdi, o aukštesni GPU ir VRAM dažniai padeda padidnti XFX 4850 persvarą prieš Powercolor modelį.

Left 4 Dead

Tai nemažai populiarumo susilaukęs Valve kūrinys. Žaidime kartu su dar keliais veikėjais stengiatės prasibrauti pro zombių armiją. Pagal šiuolaikinius standartus žaidimas nėra ypatingai reiklus kompiuterio ištekliams, kadangi naudoja „Source“ variklį, kurį galime sutikti Half Life 2 ir Counter Strike: Source bei dar keliuose Valve žaidimuose. Būtent Left 4 Dead išleidimui variklyje atlikti keli pakeitimai, tokie kaip dirbtinio intelekto ir dinaminio apšvietimo patobulinimai.

Pakankamai keisti XFX Radeon HD 4850 plokštės rezultatai. Šio žaidimo variklis nėra ypatingai reiklus vaizdo plokščių spartai, tačiau keista matyti, taip išsiskiriančią pastarąją vaizdo plokštę. Visgi visuose „timedemo“ paleidimuose kadrų skaičius svyravo labai mažame intervale.

Unreal Tournament 3

Dar vienas „legendinės“ serijos narys. Kaip ir ankstesnės dalys, taip ir ši sulaukė pasisekimo tarp „komandinių šudynių“ žanro mėgėjų. Patrauklia grafika rūpinasi Unreal Engine 3 variklis. Be kitų savybių jis palaiko HDR apšvietimą, dinaminius šešėlius, Nvidia PhysX technologiją.

Čia ir vėl matomas vaizdo plokščių „stabdymas“ dėl procesoriaus. Tiesa, Unreal Engine 3 variklis pakankamai gerai optimizuotas ir leidžia be problemų žaisti žaidimą aukštose raiškose.

Dead Space

Dead Space yra trečiojo asmens siaubo žaidimas, kai kurių tituluojamas baisiausiu kada nors išleistu žaidimu. Jo eigoje teks prasibrauti pro padarus, vadinamus nekromorfais. Dead Space autoriai yra EA Redwood Shores padalinys, o leidėjai – tie patys Electronic Arts. Žaidimo variklis pasiskolintas iš The Godfather.

Su šiuo žaidimu visos plokštės susidorojo be didesnių sunkumų. Net didelėse raiškose su maksimaliais kokybės nustatymais problemų nesukelia.

STALKER: Clear Sky

Stalker: Clear Sky – anksčiau pasirodžiusios pirmojo asmens šudyklės Stalker: Shadow of Chernobyl tęsinys su kiek patobulintu grafiniu varikliu X-Ray Engine 1.5. Jis palaiko DirectX 10, God-Rays spindulių apšvietimą, dinaminius skysčio paviršius ir kt. Žaidimą sukūrė Ukrainos kompanija GSC Game World.

Tai vienas iš tų kelių šiandien bandytų žaidimų, kuriuose net žemiausiose raiškose puikiai matyti realūs skirtumai tarp vaizdo plokščių. HD 4870 dominavimas čia akivaizdus. Padidinti veikimo dažniai leidžia XFX HD 4850 plokštei aplenkti PowerColor gaminį.

BIOS

Nusprendžiau užmesti akį ir į XFX plokščių BIOS nustatymus. Kadangi vaizdo plokščių BIOS neturi tokių konfigūruojamų nustatymų kaip pagrindinių plokščių BIOS, man padėjo TPU Radeon BIOS Editor programa, leidžianti keisti kai kuriuos plokščių nustatymus. Labiausiai mane sudomino du dalykai: ventiliatorių apsukų nustatymai bei naudojamos grafikos procesoriaus įtampos.

Čia galite matyti XFX HD 4870 XXX BIOS parametrus, o žemiau – standartinės Asus 4870 plokštės nustatymus:





XFX





Asus

Kaip ir buvo galima spėti, XFX nustatė šiek tiek didesnę įtampą grafikos procesoriui. Aušintuvo apsukų nustatymai taip pat skiriasi. Užtenka pažiūrėti į RBE sukurtą diagramą, jog matytųsi, kad XFX plokštės ventiliatorius „poilsiauja“ iki aukštesnės temperatūros nei Asus plokštės, o po to tiesiu taikymu kyla į viršų.





XFX





Asus

Čia matote XFX ir Asus HD 4850 plokščių nustatymus. Grafikos procesoriaus įtampa XFX variante pakelta gana ženkliai aukščiau nei Asus plokštėje. Dėl to bei dėl masyvesnio aušinimo plokštė greičiausiai turėtų neblogą spartinimo potencialą. Kadangi naudojamas nestandartinis aušintuvas, nenuostabu, kad skiriasi ir ventiliatoriaus apsukų nustatymai.

Temperatūros, triukšmo lygis, energijos sąnaudos

Prieš paskelbiant energijos suvartojimo rezultatus turiu priminti kelis dalykus. Matuota ne ne pačių vaizdo plokščių, o viso kompiuterio suvartojama energija. Jie skirti nustatyti visos sistemos energijos sąnaudas, įskaičiuojant ir maitinimo bloko nuostolius. Matavimai atlikti iškart prie rozetės, todėl į suvartotą energiją įeina ne tik reali maitinimo bloko atiduota energija, bet ir tie ~20 procentų, prarandamų maitinimo bloke, kadangi pagal specifikacijas testuose naudotas maitinimo blokas turi bent 80% naudingumo koeficientą. Dėl šių priežasčių įvertinti realiai vien tik vaizdo plokštės suvartojamos energijos nepavyks.

Energijos sąnaudos matuotos ramybės būsenoje ir apkrovus jas Fur Render testu, kadangi jis yra vienas labiausiai grafikos procesorių apkraunantis įrankis. Papildomos programos maksimaliai apkrauti centrinį procesorių nebuvo naudotos. Iš rezultatų matyti, jog HD 4870 žymiai reiklesnė elektros energijai. Taip pat matyti, jog XFX HD 4850 variantas vartoja daugiau energijos nei PowerColor modelis. Tą greičiausiai įtakoja ne tik skirtingi veikimo dažniai, bet ir skirtingos montažinės plokštės.

Matuojant temperatūras pasitarnavo Everest 4.6 programinė įranga. Ji turi galimybę stebėti trijų RV770 grafikos procesoriuje esančių jutiklių parodymus. Lentelėje pateikiame temperatūras tiek ramybės būsenoje (Windows Vista darbastalis) ir 10 minučių apkrovus plokštę Fur Render testu. Pateikiamos XFX HD 4850 plokštės temperatūros, praėjus 2-3 testo minutėms, prieš pat dingstant vaizdui ekrane. Kambario temperatūra siekė apie 22 laipsnius pagal Celsijų.

HD 4870 plokštėje esantis VITEK įtampos reguliatorius. Tranzistorių temperatūra labai aukšta ir siekia net 126 laipsnius apkrovus vaizdo plokštę. Šios plokštės grafikos procesoriaus temperatūros gana aukštos. Visgi stabilumas dėl to nenukenčia. XFX HD 4850 maksimalios apkrovos temperatūros taip ir neišvydome dėl jau minėtos problemos.

Visų trijų vaizdo plokščių triukšmo lygis ramybės būsenoje nesiskiria ir, nors siekia 55,6 dbA, veikia tikrai tyliai, ir per daug netrukdys sėdint prie kompiuterio, mat didžiąją triukšmo dalį sukėlė ant procesoriaus naudotas Gelid Silent Spirit, kuris, pakankamo spartinto procesoriaus aušinimo labui, sukosi maksimaliomis apsukomis. Maksimalių plokščių ventiliatorių sūkių greičiausiai neteks išgirsti, nes tokio oro srauto plokštės aušinimui paprasčiausiai nereiks, tačiau įdomumo dėlei RivaTuner pagalba padidinau plokštės apsukas iki maksimalių ir išgirdau tikrą lėktuvo motoro gausmą su HD 4870 plokšte. Ventiliatorių garsas matuotas 5-10 cm atstumu nuo plokščių.

Išvados

XFX su HD 4870 XXX ir HD 4850 XXX rinkosi saugų kelią, t.y. pasirėmė ATI plokščių modeliais. Iš vienos pusės tai naudinga pačiai firmai, tačiau iš XFX tikėjausi kažko šviežesnio. Galbūt tai tik pirminis bandymas pritapti tarp ATI plokščių gamintojų. Kaip jau minėjau apžvalgos pradžioje, ši apžvalga nėra iš „ATI prieš Nvidia“ serijos, ir vertiname ne HD 4870 ir HD 4850, o XFX HD 4870 XXX ir XFX HD 4850 XXX. Priešingu atveju vertinimai galbūt būtų ir kitokie.

XFX HD 4870 XXX yra plokštė iš esmės yra identiška ATI standartui, tačiau su pakeltais veikimo dažniais (kurie, be abejo, pasitarnautų lyginant ją su kitų gamintojų analogu) bei keliais kosmetiniais pakeitimais. Pasižvalgius internete po kitų gamintojų plokščių spartinimo rezultatus, matyti gana panašūs dažnių rezultatai. Kaip ir kitos HD 4870 su 1 GB VRAM tai yra tiesiog gera plokštė, kurios tobulinimui gamintojai neturėjo daug investuoti.

Visgi XFX HD 4850 vienareikšmiškai vertinti negalime. Visuose žaidimų testuose ji veikė stabiliai, turi efektyvesnį aušinimo sprendimą, tačiau nėra stabili Fur Render teste. Negalime tiksliai pasakyti, dėl ko egzistuoja ši problema ir ar ji yra tik mūsų išbandyti gautame egzemplioriuje ar ir kitose šios serijos plokštėse. Pakelti dažniai leidžia šiai plokštei pirmauti prieš kitą teste dalyvavusią analogišką plokštę.

XFX HD 4870 XXX modelį Lietuvos parduotuvėse galima įsigyti už maždaug 800 litų, o HD 4850 atsieis 550 lt.

10 Komentarai

  1. jtd parašė:

    puiki apzvalga,jei ne tas viska naikinantis procesorius.. 4870 tai suglumino..tikrai nesedeciau su plokste ikaitusia iki 126c

  2. arturas173 parašė:

    Puiki apzvalga 🙂

  3. Unamed parašė:

    Truko hd4870 konkurenciu ,na hd4850 xfx,tai toks sumustinis uzdamintas.. Anyway labai gera apzvalga. Tik patarimas,padarykit puslapius bus geriau,negu viska is eiles.

  4. HazarD parašė:

    Geriausia kokia kadanors maciau lietuviu apzvalga. 😉
    Bet jusu procas tikras stabdys tai HD4870. 3DMark\’e 06 mano HD4870 512mb(gpu:800/mem:950) renka SM2: 6005 SM3: 7236, kai tuo tarpu pas jus ji tesurenka SM2: 5027, SM3: 6089. Jeigu apzvelgiat vaizdo kortas, tai imkit procesoriu, kuris nestabdytu jusu testuojamu VGA. 🙂

  5. Suvirintojas parašė:

    Kas be ko, HazarD. Visi rezultatai kiltų į viršų, jei būčiau turėjęs geresnę sistemą (tiesa, ji ir buvo, bet iškilo didelių bėdų su pagrindine plokšte). Neturėjau kitų pasirinkimų, kai testavau kortas. Pasiteisinimai skaitytojams, aišku, nėra įdomūs, bet visgi.

  6. Nerijuz-2BIG4U parašė:

    Bravo, tikrai sveikintina. Labai sauniai padirbeta.

  7. UnPunchED parašė:

    Vau. Labai šauni, išsami ir informatyvi apžvalga. Ir kas dar — lietuvių kalba! Tiesa, kelio gramatinės – kosmetinės klaidelės yra, bet tai tiek to 🙂 Šaunuoliai, vyrai 😉

  8. Crembo parašė:

    Man įdomų, ar visi žaidimas, kurie buvo naudojame testuose yra pirkti? 🙂

  9. Linas parašė:

    Žinoma, gal būt koks vienas demo.

  10. Midis parašė:

    na bet ir kaista, kaip supratau tai normalu tokios temperaturos ?

Parašykite komentarą

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.