Maži įrankiai, didūs atradimai: „Asus ROG STRIX X370-I Gaming“ atskleidžia „dual channel“ svarbą „Ryzen“ platformai

R7 1700 spartinimas su mITX. Ar tai įmanoma?

„Asus ROG STRIX X370-I Gaming“ nėra tikra spartinimo pagrindinė plokštė vien dėl didelių CPU įtampos kėlimo žingsnių, kurie siekia 0,00625 V. Prisimename, kad su „Asus ROG Crosshair VI Hero“ pagrindine plokšte R7 1700 sėkmingai paspartinome iki 3,9 GHz naudodami 1,375 V įtampą. Tokią konfigūraciją taikysime ir pasitelkiant X370-I Gaming, kurios VRM’as turės ištverti valandos trukmės „Prime95“ (v26.6) apkrovą. Mums pasisekė, kad BIOS’e 1,375 V kaip tik ir yra ta stotelė, kurios mums reikia, kadangi artimiausi gretutiniai pasirinkimai būtų 1,36875 V arba 1,38125 V.

Ši pagrindinė plokštė turi penkis LLC (Load Line Calibration) lygius. Artimiausią įtampą mūsų norimai 1,375 V davė pirmo lygio (Level 1) LLC. AIDA64 fiksavo šiokią tokią fliuktuaciją, CPU įtampai pasiekiant ir 1,384 V, tačiau šiais parodymais negalime būti tikri. Keletą kartų buvo užfiksuoti dideli įtampos kritimai, o sistema ne tik kad išliko stabili, bet R7 1700 taktinis dažnis nebuvo sumažintas. Įtarimus, kad tai tiesiog nesuderinamumas tarp programinės įrangos ir X370-I Gaming beveik patvirtina „HWiNFO“ įrankis, kuris matė CPU įtampą lygią vos 1,3 V.

Po daugiau nei valandos mes tebeturėjome 3900 MHz (tikslus 3892 MHz) dažnį, per tą laiką neužfiksavę jokio throttle efekto. Atidarius korpusą pirštų ant VRM radiatoriaus išlaikyti įmanoma nebuvo. Patikrinti temperatūros taip pat, nes VRM termo daviklio pagrindinėje plokštėje nėra. Nepaisant to, X370-I Gaming įrodė, kad ji pajėgi atlaikyti pakankamai solidų spartinimą naudojant ne bet kokį „Ryzen“ procesorių, o aštuonių branduolių R7 1700.

23 Komentarai

  1. G@m3r1s parašė:

    Kaip ir senos naujienos , idomiau butu quad chanel testus pamatyt 🙂

  2. BC00 parašė:

    Prieš darant review ilgai neieškojau, bet asmeniškai Youtube mačiau tik keletą mėgėjiškų testų (atrodo 1080p) su išvadom, kad dual channel prideda ~5 proc. ir iš esmės yra nereikšmingas. Šitas testavimas parodė visai ką kitą. Gal maišai su atminties dažnio svarba Ryzen’ui 🙂

    • mafo parašė:

      Nesupratau… o tai ką jis parodė? Aš iš rezultatų sprendžiu, kad open world žaidimuose žemiau krenta fps, bet jis nekrenta smarkiai žemai. Tik Hitman, Mafia III ir Warhamer tikėtina, galima būtu pajusti skirtumą, visur kitur realiame žaidime manau neatskirtu net ir specialistas naudojamas vienas ar du RAM moduliai. Šiaip super testas, dėl to galvą jau senai sukau, kaip čia daryti, pirkti du ar vieną modulį… įžangoje apie mane parašyta, aš galvoju jog reiktų dasipirkti antrą modulį vėliau, dabar lyg jau ir apsisprendžiau 🙂

      • Mindaugas Klumbis parašė:

        Labai priklauso, kada tas vėliau. Jei po pusės metų ir daug žaidžiama, tada jau ne itin gerai. Jei po mėnesio, tai sakyčiau maža problema.

      • BC00 parašė:

        Mafia III, Warhammer ir GTA V – šituose experience skirtumas buvo akivaizdus net išjungus fps parodymus. Kaip rašiau, jautėsi tarsi būtų du skirtingi PC, o tai suprasti specu būti nereikia 🙂 Nors Hitman’e single channel kirto per avg. labiausiai, tačiau tas nebuvo taip stipriai juntama kaip kituose trijuose. Fps taip nešokinėjo, tiesiog jų buvo pastoviai mažiau.
        Dėl optimalaus DRAM dažnio Ryzen’ui tiksliai nežinau, reikia žiūrėt testus. Bet abejoju ar tai bus 2666, greičiausiai ~3000 MHz, gal net tie patys 3200 MHz.

    • mafo parašė:

      Klausimėlis to BC00, kad jau užsiminei 🙂 … kokia RAM modulio sparta optimali Ryzen’ui? Niekaip neapsisprendžiu imt 2666 ar 3200…

  3. DasMachine parašė:

    O negali itakos turet mazas kiekis ram? Idomu kokie butu rezultatai 2x8GB vs 1x16GB.

    • mafo parašė:

      Turi prie Ultra nustatymų ir aukštesnių rezoliucijų, bet čia nei viename nemačiau totalaus striginėjimo. Tokie kaip GTA V ir keli kiti triple A žaidimai ilgiau prie jų sėdint užaugina RAM virš 8GB (prie 4K, tikėtina jau nemažai žaidimų kopia virš 8GB). Norint, kad nestrigtų reikia dėti 16 GB, mažinti iki very high/high arba perkrovinėti žaidimą, kad išvalyt RAM.

    • BC00 parašė:

      Vieninteliame BF1 atrodė, kad galėtų būti kiek daugiau RAM. Keliuose heavy sprogimuose/susišaudymuose buvo akivaizdžių momentinių strigimų/ fps dropų. Daugiau viskas su 8 GB in dual channel buvo smooth as butter 🙂

    • G@m3r1s parašė:

      Dėl mažo vram daugiau šansų. Pvz pas mane tik 2gb vram (gtx750ti gs) ir su 8gb ramo nepalošiu „Just Cause 3“ high nustatymais, o pakėlus ram iki 12gb problemos dingsta (lag spike). Nors draugelis su gtx1050ti 4gb ir 8gb ram ji lošia be problemų (same cpu).

  4. BC00 parašė:

    Abejoju ar BF1 1440p pasiekė 8 GB vRAM. Kai prisėsiu prie setupo, pažiūrėsiu kiek buvo išnaudota.
    Threadripper single vs dual channel netestuosiu, jei bottleneck’ino R7 1700, tai tikrai ne geriau bus ir su 1920X. Dual vs quad būtų galima testuoti 🙂

  5. BC00 parašė:

    Na bus galima prasukt. Taip pat gal patikrinsiu kaip toks einamas liaudies CPU kaip i3-8400 reaguoja į DRAM režimus. Tikiuosi dar mažiau, bet gal pavyks ką įdomaus atrast 🙂

  6. BC00 parašė:

    Patikrinau, kiek BF1 ima 1440p, bet su DX11, nes Afterburner + DX12 priverčia aplikaciją nulūžti.
    vRAM ~3 GB
    RAM ~6 GB
    Išjungus DX12 pastebėjau, kad ir mikro strigimai pradingo, tai čia bus DX12 „nuopelnas“.

  7. newdiamond parašė:

    1. Paskaiciau daug komentaru tai gaunasi amzinas klausimas su RAM – kiek RAM Gb reikia, kas geriau CL didesnis ar MHz, kas geriau ar dual ar single (quad tai man atrodo cia tik serveriams turetu buti idomu). Man atrodo kad labiausiai visgi itakoja paprastas RAM atminties kiekis 🙂
    2. Jeigu turi 4 slotus motkoje, tada perki du modulius (dual channel) ir nesuki smegenu…

Parašykite komentarą

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.