Naujieji „Intel Pentium“ procesoriai turės gerą kainos spartos santykį

„Pentium“ prekės ženklas kažkada reiškė „Intel“ didybę, bet dabar tai ne kas kita, bet žemiausios/vidutinės pakopos procesoriai. Su „Kaby Lake“ architektūra staliniams kompiuteriams skirti „Pentium“ gavo naują savybę. Procesoriai turės „Hyper Threading“ technologiją, leidžiančią branduoliui vienu metu apdoroti dvi gijas. Seniau tuo pasižymėjo tik „Core i3“ ir „Core i7“ staliniams kompiuteriams skirti procesoriai.

Iki pat dabar galėjome tik svarstyti, kaip gerai pasirodys naujieji „Pentium“ su aktyvuota „Hyper Threading“ technologija. Bet spekuliacijoms laikas baigėsi, nes pasirodė labai išsami „Pentium G4560“ procesoriaus apžvalga iš „ComputerBase“.

„Pentium G4560“ turi 3.5 GHz dažnį ir du fizinius branduolius, kurie geba apdoroti po dvi gijas. Procesorius disponuoja 3 MB L3 spartinančiosios atminties, o jo TDP siekia 54 W.

Bendra lentelė, kurioje skaičiuojama sparta aplikacijose ir žaidimuose su diskrečia vaizdo plokšte(1080p), „Pentium G4560“ atrodo tikrai neblogai. Nedaug nusileidžia i5-2500K ir i3-6300. Netoli priekyje ir i5-6500, kuris turi keturis fizinius branduolius. Naujasis „Pentium G4560“ nesunkiai lenkia AMD „FX 6300“, kuris jau laukia kol galės keliauti į užtarnautą poilsį po „Ryzen“ išleidimo.

Kita įdomi grafa – vien tik žaidimų sparta. Čia „Pentium G4560“ vėl rodo gerus rezultatus: kone neatsilieka nuo daug brangesnio „Core i3-6300“ ir 10% lenkia AMD „FX 6300“. Panašu, kad „Pentium G4560“ tikrai taps biudžetinių kompiuterių žaidėjams top pasirinkimu.

Pažiūrėkime, kiek elektros energijos naudoja „Pentium 4560“. Procesorius tikrai taupus. Maksimaliai apkrovus procesorių su sintetiniais testais visa sistema eikvojo tik 57 W. Šaunus rezultatas.

Galiausiai pažvelkime į lentelę kaina/sparta. Akivaizdu, kad biudžetiniai „Pentium“ procesoriai šioje kategorijoje neturi sau lygių. Nors senesni „Pentium“ gali pasigirti geresniu kainos spartos santykiu, bet naujasis „Pentium G4560“ turi tą papildomą spartą, kuri gali stipriai praversti. Tarkim, GTA 5 žaidime su diskrečia vaizdo plokšte „Pentium G4560“ generuoja 86 vidutinius kadrus per sekundę, o „Pentium G3900“ ar „Pentium G4400“ tik po 45 kadrus per sekundę.  Skirtumas akivaizdus. Kaip minėjome, „Pentium G4560“ tikrai taps biudžetinių kompiuterių, skirtų žaidimams, top pasirinkimu. Lietuvoje „Pentium G4560“ turėtų kainuoti apie 60 €, kai „Core i3-6300“ kainuoja 160 €, o i5-6500 apie 220 €.

Visos skaidrės paimtos iš „ComputerBase“ tinklapio. Pačioje apžvalgoje rasite dar daugiau duomenų.

21 Komentarai

  1. koloniukas parašė:

    Nu gražu net žiūrėti kaip 6 metų senukas 2500K tvarkosi. Aišku watų ima dvigubai daugiau 🙂

  2. newdiamond parašė:

    del to as ir keiciau 2320 tik dabar 😀
    O siaip jei gerai supratau, su Kaby Lake pagerejo ir integruota vga pas intelius.

  3. kernel_panikuoja parašė:

    Logiska – Ryzen’ai netures maziau nei 4 braduoliu, kas reiskia, kad visiskame low end’e nuo ~50eur’u bus siulomi 4 fiziniai branduoliai. Intelis atitinkamai HT ijunge ant keleto piguviniu.

    Kas del „reikia bent i3 procą“, tai as manau cia rysium su zaidimais pigiame kompiuteryje sitas buvo. Nesu geimeris ir tuo labiau nenaudoju windozes, bet kiek teko girdeti, dalis zaidimu veikia prastai, jeigu CPU nepalaiko 4 hardwariniu thread’u, net jeigu CPU daznis ir aukstas. Cia gal geimeriai galetu pekomentuoti daugiau kodel taip yra…
    Is teorines puses, jeigu zaidimas labai gerai optimizuotas 4 gijoms, tai 2 gijas supportinantis CPU ne tik kad gauna „dviguba skaiciavimu gruza“, bet dar prisideda ir nemazas giju switchinimo overhead’as. Gal del pastarojo nasumas dar labiau krenta. Galu gale, gerai optimizuotam load’e HT gali iki ~30% prideti – nera trivialu.

    • Mindaugas Klumbis parašė:

      Tai ir matosi kaip papildomos gijos padeda GTA 5 žaidime. Tai matyt taip ir gaunasi kaip tu sakai, procas tiesiog užgrūzinamas gijų skaičiumi. Eilinį kartą teisus 🙂

      • newdiamond parašė:

        norit pasakyti..dabar geimuose svarbu branduoliai fiziniai, o nebe daznis ?

        • kernel_panikuoja parašė:

          Ne visai. Nauji zaidimai 4 branduolius isnaudoja pakankamai efektyviai, todel HT ijungimas dual-core’ui siuo atveju yra duodantis pagristos naudos ir i3 pirkimas gali buti racionalus sprendimas. Aisku cia kalbam ne apie „normalius“ geimerius, kurie i3 vistiek nepirks, o biudzetinio PC pirkima, su kuriuo kazkas nori dar ir galimybes kazkiek pazaisti.

          Be to, kai kurie zaidimai „gliucina“ su procesoriais, kurie nepalaiko 4 hardwariniu thread’u. Far Cry 4, COD AW tuo pasizymi lyg. Juose quad-core’as yra minimalus reikalavimas, tai chebra i3 naudoja kaip „workarounda“, nes anas yra 2C/4T.

          • IFeelYou parašė:

            kernel_panikuoja visiškai teisus. Kas įdomiausia dėl fizinių branduolių, kad panašu kad kai kurie žaidimai išnaudoja net ir daugiau nei 4 branduolius. Jo minėtas Far Cry 4 puikiai išnaudoja net ir mažesnio dažnio 5960X: http://www.gamegpu.com/images/stories/Test_GPU/Action/Far_Cry_4/nv/test/fc_proz.jpg Tas pats ir su COD: http://pic.yupoo.com/ztwss/EUxqW2RV/medish.jpg Reiškia kad ateityje vis dėlto taktinis dažnis gali nebekompensuoti fizinių branduolių stokos.
            Tikėtina kad ZEN 8 branduolių CPU bus tikrai labai „future proof“ pirkinys.

            • koloniukas parašė:

              Watch Dogs 2 taipogi http://gamegpu.com/images/stories/Test_GPU/Action/WATCH_DOGS_2/wd2_proz.png – maniškį sugeba apkrauti iki 60% 🙂

            • Minde parašė:

              pries kazkur 3 metus pirkau kompa ir pasidariau analize, kad ir i7 ant daug TOPINIU zaidimu turi nauda vs i5 , kas reiskia 8 gijos isnaudojamos. O cia atrandate tai tik dabar ? 🙂

              • koloniukas parašė:

                Mano pirmas procesorius kuris turi daugiau negu 4 branduolius ko norėti 🙂 Taigi visi anksčiau sakydavo, pirk tu i5 kam tau tas HT. Dabar jau jaučiasi kai 6600 gauna nuo senuko 2600.

              • kernel_panikuoja parašė:

                As manau, kad tiek seniau, tiek dabar i5 prefer’inimas vietoj i7 absoliucioje daugumoje atveju yra salygotas price/value priezastimis, o ne pacio HT nauda.

                i5 pigesnis ~100eur – o tai nera mazai. Kai finansai yra salygiskai riboti (o dazniausiai taip ir buna), ta 100eur kartais labiau apsimoka investuoti i kitus sistemos komponentus, nei i CPU, kuris is esmes skiriasi tik HT ir truputi didesniu cache. Pavyzdziui, zaidimams as asmeniskai geriau imciau i5 ir GTX1070, nei i7 ir GTX1060. Kitas zmogus gal investuos tai i koki monitoriu, ar siaip sutaupys.

                Mes entuziastai, todel daliai musu price/value nera esminis faktorius ir 100eur uzmetimas ant CPU del vidutiniskai keliu/keliolikos FPS mum gal ir vertas. Ne visiems tas yra – kiti tiesiog ima tai, ko pakanka.

                O siaip atsakant i tavo klausima: as asmeniskai atradau tai, kad su 2 hardwariniais thread’ais kai kurie zaidimai is viso nepasileidzia be ‘hack’u – to nezinojau net (as ne geimeris).

                • Minde parašė:

                  cia ne zaidimu klausimas. Jei bendrauja per drtx tai neturi buti jokio skirtumo. Nebent kokiais tai driveriais per aplinkui sugeba issitraukti operacines giju skaiciu. Nezinau, cia tas pats kaip lievos grafikos zaidimu nepaveza gtx1080. Na kai kas sugeba nesumoningai ka nors pagaminti. Ar verta nesamoningus atvejus isskirti? net nezinau.

                  Prisiminiau, buvo vienas zaidimas, kur teko giju skaiciu jo konfige pakeisti. Tas nusiskaito proco modelius ir pagal tai zaidimas atitinkai tiek giju paleidzia 🙂 Pieva kazkokia.

                  Ir tas tiesa, daugumoje atveju 100 euru labiau apsimoka investuoti i vaizduske.

                • kernel_panikuoja parašė:

                  Jei zaidimai lievai sukodinti – vadinasi zaidimu klausimas, o ne hardware’o 🙂
                  Isskirti tai manau verta, nes potencialiai tokiu problemu gali tik daugeti, nes tik dauges zaidimu su quad-core’u minimaliuose reikalavimuose. Tam ir paminejau, kad HT butent pas dual-core tokiais atvejais suveikia kaip workaround’as ir kartais issvengia potencialiu problemu. Negana to, HT pas dual-core zaidimams prideda daugiau santykines spartos nei quad-core’ui.

                  Zodziu ka norejau pasakyti sioje temoje, kad HT ijungima pas Pentium’us as laikau fainu dalyku, nes is esmes dabar nebus jokio tolko pirkt i3, nebent del didesnio daznio, o visokiems low end’ams tai net potencialiai isspres kazkiek bedu su tam tikrais grajais. Visokioms situacijoms „sukomplektuokit PC zaidimams uz 450eur“ tai sitie Pentium’ai, bent iki Ryzen’o atejimo, gali buti visai geras variantas 🙂

                • Minde parašė:

                  apie zaidimu minimalius reikalavimus cia atskira tema. Yra deklaruojami ir realus ir neretu atveju jie neturi nieko bendro.
                  Bandyt nuspeti ateiti tai reikia ziureti i gameEnginus, kompanijas. Pvz EA kompanijos zaidimai labai smarkiai tiketina, kad bus ir gerai optizmizuoti ir gerai isbaigti, isskaidyti ant daug giju. Kitoje puseje pvz Warner Bros gali fail’inti ilgai ir smarkiai.

                  Apie ta HT prieaugli tai labai paprastai. Kuo kazkas alkanesnis, tuo kotletas duoda daugiau naudos. Kuo sotesnis – kotleto itaka mazesne. Kitaip tariant 2 branduoliu procas beveik visad bus smarkiai apkrautas, tad jam sioks toks pagerejimas iskart juntamas. 4 branduoliu procas jau kartais tures gusni sviezio oro, ir tas HT bus maziau juntamas.

                  Matematika paprasta, HT prideda apie 0- 30 %, o skaiciuojant realiai 20%, su salyga, kad ten gijom pritaikytas softas. Tad labai grubiai 4branduoliai su HT kazkas prilygtu 5 branduoliams. Tik as imciau 5 branduolius 😀 nors matematiskai ju pajegumai butu lygus. Nes HT swichinimas siek tiek kainuojantis daiktas (cia man is lempos). Pvz jei operacine nemato skirtumo ar tai HT ar fizinis branduolys, ji pradziai gali uzmesti 2 threadus ant to paties branduolio, kai kitas branduolis bus laisvas. Nors ten gali buti ir magijos, kuri tai sprendzia.

                  trumpai apie i3 – esportas. i3 + 460 (AMD). Arba i3 + integruota grafika pazaisti e sporto zaidima ant mazos rezoliucijos.

                  Girdejau i3 dar dedasi exeliui 🙂 🙂 🙂
                  Tiems kas norejo pirkti zaisti i3 as labai smarkiai rekomenduodavau pora menesiu nevalgyti ir nesiprausti ir nusipirkti bent i5 🙂

                  i3 (mano galva) yra labai maza nisa, kada jis savo vitoje. Labai maza. Arba i5 arba pentiuma ar dar ka is AMD. Nelieciu nesiojamu (ten del elektros suvartojimo gali buti siek tiek kitaip).

                • Minde parašė:

                  ir mazas pastebejimas. 2 branduoliai plius HT kazkur zaidmuose prilygsta 2.4 – 2.5 branduoliu 🙂 (su salyga, kad isskaidytas minimum i 4 gijas). Tad skirtumas tarp 4 branduoliu yra didelis .

      • Minde parašė:

        nemanau, kad kernel tai turejo omeny 🙂

        „dalis zaidimu veikia prastai, jeigu CPU nepalaiko 4 hardwariniu thread’u,“. Manau viskas cia paprasta, priklauso nuo zaidimo, nuo porto. O tas switchinimas, vel priklauso ir nuo softo daug. Pvz kaip Lumios su vieno threadu turejo gerai nasuma, kai androidai su n lagindavo. Tiesiog jau nemazai metu daug zaidimu isnaudoja daugiau negu viena branduoli.

        Del „nemazas giju switchinimo overhead’as. “ tai nebent procesai patys labai sokineja ir nestabiliai veikia is. Is mazo patampa didelis ir reikia permetineti ant kito gelezies kanalo.

  4. jokbon parašė:

    na inteliams reik rodyt progrsesa nes kitaip bankrot budet.
    kadangi atsitrenke i spartos riba tai pentiumus i aukstumas kelia much benchmarkai ir t.t. pirkit pirkit…

Parašykite komentarą

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.