„Microsoft“ kaltina ES susitarimą dėl „CrowdStrike“ katastrofos
„Microsoft“ pateikė papildomos informacijos apie praėjusios savaitės pasaulinės „CrowdStrike“ klaidos mastą ir apie tai, kaip IT specialistai gali ištaisyti žalą. Tačiau bendrovės galimybės užkirsti kelią panašiems incidentams yra šiek tiek ribotos.
Nors „CrowdStrike“ ištaisė ydingą pataisą, dėl kurios penktadienį visame pasaulyje veikiančios įmonės buvo atjungtos nuo interneto, daugelis vis dar perkrauna savo sistemas arba vejasi dėl to susidariusį atsilikimą. Siekdama palengvinti remontą, „Microsoft“ pateikė atkūrimo priemonę su išsamiomis instrukcijomis.
Bendrovė „Microsoft“ tvirtina, kad „CrowdStrike“ atnaujinimas paveikė 8,5 mln. įrenginių. Nors šis skaičius sudaro mažiau nei vieną procentą visų „Windows“ sistemų, jų buvimas įmonių sektoriuje buvo pakankamai didelis, kad paralyžiuotų oro linijas, ligonines ir kitą gyvybiškai svarbią infrastruktūrą.
Nors problema kilo dėl „CrowdStrike“ programinės įrangos, „Wall Street Journal“ pranešime nurodoma, kad daugiausia kaltės tenka „Microsoft“, nes šios bendrovės liūdnai pagarsėjęs BSOD buvo viešasis katastrofos veidas. Daugelis nukentėjusių įmonių ir naudotojų iki liepos 19 d. greičiausiai niekada nebuvo girdėję apie „CrowdStrike“.
Žinovai greitai apkaltino programinės įrangos 0 lygio branduolio prieigą prie „Windows“, dėl kurios klaida pateko į giliausią operacinės sistemos sluoksnį. Priešingai, „Apple“ nesuteikia trečiųjų šalių kūrėjams visiškos prieigos prie branduolio, ir jos OS išvengė pasaulinio gedimo.
Atsakydama į tai, „Microsoft“ sakė WSJ, kad dėl 2009 m. sudaryto susitarimo su Europos Komisija ji negali teisiškai blokuoti trečiųjų šalių kūrėjų galimybės gauti visišką prieigą prie branduolio. Bendrovės interneto svetainėje pateiktame dokumente „Microsoft sąveikumo įsipareigojimas“ teigiama, kad kūrėjams turi būti suteikta tokio pat lygio prieiga prie operacinės sistemos, kokią turi „Microsoft“. Kol susitarimas galioja, tokios bendrovės kaip „CrowdStrike“ turi savanoriškai susilaikyti nuo prieigos prie „Windows“ branduolio.
kaip čia yra kad MS prieiga turi suteikti o vat apple neprivalo?
Apple gal ir nelūžta dėl tvirtesnės kodo kontrolės bet enterprise su juo irgi nesąveikauja ¯\_(ツ)_/¯
cia jau visi tempia antklode i savo puse.
Vienas aisku, per daug esame priklausomi nuo technologiju.
o Mac OS….nerasi su ziburiu industrijoje….
Su tais naujinimais ir pataisymais ms uzpiso jau juodai. todel naudoju Windows 11 Lite versija, kurioje visas shudas yra atjungtas
as pamenu rasiausi win10 i toki laptopa kuri nusipirkau laikinai pasinaudoti, na ir kad neapkrauti jo rasant win pasirinkau ten pati paprasciausia edition, na ir irasius fb windows messenger gavau ten kazkoki error jog negali paleist nes kazkoks windows sudas neijungtas o neijungtas todel kad tas windows edition jo nepalaiko. su lite versija nebuna kazkokiu nesamoniu jog truktu kokio nors feature’o ar kazko panasaus?
būna, bet daug maž orientuojiesi ko trūksta, aš praktiškai viską susidiegęs, įjungęs ką man reikia ir viskas čiki, store veikia, xbox appsas veikia, visokie softai kuriuos šiuo metu naudoju veikia be priekaištų. Pamenu kai po kiekvieno updeito turėjau razer synapse clean install pastoviai daryti nes užrašydavo draiverius ant viršaus. dabar man tokių problemų nėra.
Kol dar giliau žiniasklaida nepaklydo, siūlau pažiūrėti video iš ex win os devo: https://youtu.be/wAzEJxOo1ts?si=vdOAJihtAA_QLL8k
MS kaltės čia išviso nėra*, o BSOD pasirodo ne bugas, o feature 🙂
o cia rimtai kazkas sake, kad BSOD tai bugas? 😀