Inžinieriai bando kvantinę technologiją, kad pakeistų GPS skrydžių navigacijoje
„Airbus“ bendradarbiauja su Silicio slėnio įmone „SandboxAQ“, kuri specializuojasi dirbtinio intelekto ir kvantinių jutiklių srityje, siekdama išbandyti naują navigacijos metodą. Jų bendradarbiavimas sutelktas į kvantinius jutiklius, konkrečiai į „MagNav“ sistemą. Šis kompaktiškas prietaisas nuskaito subtilius magnetinius signalus iš Žemės plutos, kad nustatytų orlaivio buvimo vietą, net jei palydovai neveikia.
Daugiau nei 150 valandų skrydžio per Jungtinių Valstijų žemyną metu „Airbus“ dukterinės įmonės „Acubed“ bandomasis lėktuvas „skrydžio laboratorija“ gabeno „MagNav“ į orą. Navigacijos sistema matuoja unikalius magnetinius „pirštų atspaudus“ po kiekvienu reljefo ruožu ir, naudodama įmontuotą dirbtinį intelektą, kryžmiškai patikrina tuos signalus su išsamiais magnetiniais žemėlapiais. Rezultatas: vietos nustatymas, kuris patikimai atitinka – o kartais ir viršija – Federalinės aviacijos administracijos skrydžio tikslumo standartus.
„SandboxAQ“ generalinis direktorius Jack Hidary „Wall Street Journal“ sakė, kad nors prieš plačiai diegiant šią technologiją reikia atlikti papildomus bandymus ir sertifikavimus, pirminiai rezultatai yra daug žadantys ir reiškia posūkį.
„Sunkiausia buvo įrodyti, kad technologija gali veikti“, – pažymėjo J. Hidary. „Tai pirmoji nauja absoliuti navigacijos sistema per pastaruosius 50 metų, kiek mums žinoma.“
Tradicinė GPS sistema remiasi signalais, transliuojamais iš orbitinių palydovų – tai patikima sistema, tačiau vis labiau pažeidžiama trikdžiams. Suklastojimas – tai melagingų vietos duomenų transliavimas iš žemės, siekiant apgauti lėktuvo imtuvus, o trukdymas – signalų užgožimas, siekiant išjungti navigacijos sistemas. Anksčiau reti, dabar šie išpuoliai reguliariai vyksta pasaulio karštuosiuose taškuose, paveikdami tūkstančius skrydžių ir kelia rimtą pavojų civilinei aviacijai.
Kvantinis jutiklis siūlo iš esmės kitokį požiūrį. Skirtingai nuo GPS, kuris perduoda skaitmeninius, įsilaužiamus duomenis, kvantiniai magnetiniai jutikliai yra „iš esmės nesutrikdomi ir nesuklastojami“. Visi matavimai atliekami lėktuvo viduje, o duomenys gaunami tik iš natūraliai susidarančių ir nekintamų Žemės magnetinių laukų.
Naujausi komentarai