Prognozuojama, kad elektromobilių baterijų kaina iki 2026 m. sumažės beveik 50 proc.
„Goldman Sachs“ labai optimistiškai vertina elektromobilių baterijų ateitį. Finansų milžinė neseniai paskelbė naują tyrimą, skirtą elektromobilių baterijoms, ir prognozuoja, kad per kelerius ateinančius metus baterijų kainos sumažės beveik 50 proc. Technologija tobulėja daug sparčiau, nei buvo tikėtasi iš pradžių.
Šiuo metu elektromobilių rinka išgyvena akivaizdžios pasiūlos pertekliaus etapą, o tai gali atrodyti kaip bloga žinia akumuliatorių technologijoms. Tačiau „Goldman Sachs Research“ prognozuoja, kad iki 2026 m. vėl padidės vartotojų paklausa, kuri „iš esmės prasidės“.
Pasaulinės vidutinės elektromobilių baterijų kainos jau sumažėjo – nuo 153 JAV dolerių už kilovatvalandę (kWh) 2020 m. iki 149 JAV dolerių 2023 m. Tikimasi, kad šiais metais kainos dar labiau sumažės – iki 111 JAV dolerių už kWh, o 2026 m. jos turėtų siekti vos 80 JAV dolerių. Po dvejų metų elektromobilių akumuliatoriai kainuos beveik 50 proc. pigiau nei 2023 m., todėl JAV elektromobilių savikaina taps tokia pati kaip benzinu varomų transporto priemonių – ir tai dar neatsižvelgus į subsidijas.
Nikhil Bhandari, vienas iš „Goldman Sachs“ Azijos ir Ramiojo vandenyno regiono gamtinių išteklių ir švarios energijos tyrimų padalinio vadovų, sakė, kad sparčiai mažėjančias elektromobilių baterijų kainas lemia du pagrindiniai veiksniai.
Pirma, technologinės inovacijos gerokai padidina energijos tankį. Dabar daugelis gaminių pasižymi iki 30 proc. didesniu energijos tankiu už mažesnę kainą, o keletas šių naujovių jau yra rinkoje.
Antras svarbus veiksnys yra „nuolatinis akumuliatorių metalų kainų nuosmukis“, – pažymėjo Bhandari. Kritinių elementų, tokių kaip litis ir kobaltas, kurie sudaro apie 60 proc. elektromobilių akumuliatorių kainos, kainos sumažėjo. 2020-2023 m. pramonė susidūrė su didele „žaliąja infliacija“ – daugelio medžiagų kainos kilo visose srityse.
Pasak Bhandari, 40 proc. sąnaudų sumažėjimą lėmė mažesnės žaliavų kainos. Tačiau jis nedetalizavo, kaip geopolitinė įtampa tarp JAV ir Kinijos gali smarkiai sutrikdyti rinkos pažangą. Kinija kontroliuoja vienus didžiausių pasaulyje retųjų žemės elementų telkinių ir dabar, naudodamasi savo dominuojančia padėtimi, stengiasi atremti JAV valdžios institucijų nustatytus eksporto apribojimus.
„Goldman Sachs“ tyrime taip pat pabrėžiama, kad ličio baterijos greičiausiai ir toliau dominuos rinkoje, nepaisant to, kad atsirandančios alternatyvos, pavyzdžiui, kietakūniai akumuliatoriai, gali pasiūlyti revoliucinių patobulinimų elektromobilių srityje. Penkios bendrovės šiuo metu kontroliuoja 80 proc. elektromobilių baterijų rinkos, o jų didelės investicijos į mokslinius tyrimus ir technologinę plėtrą greičiausiai išlaikys dideles kliūtis potencialiems konkurentams patekti į rinką.
Atvirkščiai bus nes usa, eu muitus kitaicų auto uždės o tie atsakys baterijų kainas užkeldami.
Ilgalaikėj perspektyvoj ir gerai, apsimokės gal pradėti gaminti čia vietoj arba draugiškose valstybėse…
na bet baterijas usa ir eu gamintojai is Kinijos tai issisiepe vistiek pirks.