Ar „MSI RTX 3060 Ti Gaming X Trio“ su i7-10700KF turi šansų prieš „Radeon RX 6800“ ir „Ryzen 7 3700X“?

Išvados apie RTX 3060 Ti Gaming X Trio ir Z490 Tomahawk

Daug daugiau laiko skyrėme „MSI RTX 3060 Ti Gaming X Trio“ vaizdo plokštei nei to paties gamintojo Z490 Tomahawk motininei, tačiau prisilietėme ir prie jos. „Tomahawk“ parduotuvėse galima surasti mažiau nei už 200 eurų – tai pati pigiausia Z490 pagrindinė, su kuria mums tenka susidurti. Išplanavimas neturi didesnių trūkumų. Pagrindinis PCIe 3.0 lizdas atitrauktas pakankamai toli nuo CPU lizdo, todėl tilps didžiausi oriniai aušintuvai, o M.2 lizdai nėra blokuojami vaizdo plokštės. Kadangi tai žemesnės – vidutinės klasės Z490 pagrindinė, galime pamiršti tokius dalykus kaip SLI, ALC1220 kodekas, OPAMP stiprintuvas, WiFi, Debug ekranėlis, įmantrus RGB ar net visi pakreipti SATA portai. „Tomahawk“ turi Debug LED indikatorius ir tik vienintelė Flash BIOS funkcija yra trūkstama funkcionalumo detalė iš tų, kurias mes norėtume turėti nepaisant žemesnės klasės. Kitą vertus, jos nėra 50 eurų brangesniame „Carbon“ modelyje. Džiugu, kad išlaikytas pagrindinis gigabitinis „Intel“ LAN modulis, I/O panelėje nėra akivaizdaus USB sąsąjų trūkumo, o VRM grandinė turi termo sensorių – labai sveikintinas dalykas iš spartinimo pusės.

Pabandę paspartinti i7-10700K iki @5.0 GHz/1,315 V VRM’as neįstengė peržengti 65 °C. Ar tai geras pasiekimas priklauso nuo to, su kuo lyginsime. Galime prasitarti, kad tomis pačiomos sąlygomis mITX formato „ASUS ROG Strix Z490-I Gaming“ VRM’as šilo identiškai. Skirtumas tas, kad lyginame 4 dubliuotų fazių mITX motininę su 6 dubliuotų fazių ATX motinine. Akivaizdu, kad „ON Semiconductor“ NCP302155 galios blokai ypač aukštu efektyvumu nepasižymi. Jeigu ne super masyvus, beveik 300 gramų sveriantis ir visą I/O zoną dengiantis radiatorius, „Tomahawk“ rezultatai būtų liūdnesni. Šiuo atveju MSI surado piimtiną sprendimą abejoms pusėms – gamintojas sutaupė, o galutinis vartotojas vis tiek gavo spartinimui tinkamą VRM grandinę. Pagrindinė plokštė sukonfigūruota taip, kad pilnai apkraunamas i7-10700K visą laiką dirba 4,7 GHz dažniu. PL2 fazė, kuri minutei padidina TDP limitą iki 229 W, neegzistuoja, tačiau BIOS’e esantis Enhanced Turbo leidžia dažnį padidinti iki vieno branduolio Turbo Boost 2.0 dažnio (5 GHz). Tiesa, parinkta įtampa nėra optimali, elektros sąnaudos padidėjo ~50 W ir temperatūra nepageidaujamai pakilo virš 90 °C aušinant su NH-D15S. Iš naudojimosi perspektyvos didesnių problemų neaptikome: BIOS atnaujinimas pavyko, nustatymų paieškos variklis funkcionavo, 4400 MHz G.SKILL atminties komplektas veikė stabiliai, sparta tame pačiame lygyje su kitomis testuotomis Z490 pagrindinėmis plokštėmis, o energijos sąnaudos buvo vienos mažiausių.

Atlikę „MSI RTX 3060 Ti Gaming X Trio“ testavimą neabejodami galime pareikšti, kad didžiausiu jos priešu lieka kaina ir prieinamumas (kaip ir visų RTX 3060 Ti modelių šiuo metu). MSI vaizdo plokštė yra super tyli – virtualiai negirdima netgi ypač tylios sistemos darbiniame fone. 70 °C artima temperatūra galbūt nėra šokiruojančiai žema, tačiau pakankama norint pavadinti „MSI RTX 3060 Ti Gaming X Trio“ šalta vaizdo plokšte. Visa tai nebuvo pasiekta be 3 PCI lizdus užimančios masyvios aušinimo sistemos, kuri užblokuoja vaizdo plokštei kelią į daugelį mITX korpusų. Lyginant su „Founders Edition“ modeliu ne tik pakeltas branduolio boost dažnis (1665 MHz -> 1830 MHz), bet ir TDP limitas (200 W -> 240 W). Visgi to nepakako, kad realus vidutinis boost dažnis kiltų iki 2000 MHz. Tam pasiekti MSI nepaliko daug vietos, nes maksimalus leistinas „Gaming X Trio“ TDP limitas gali būti padidintas tik iki 250 W. Tai neabejotinai atsiliepė realioms energijoms sąnaudoms. Netikėtai „MSI RTX 3060 Ti Gaming X Trio“ buvo imlesnė elektrai už „ASUS TUF Gaming RX 6800 OC“ ir tas skirtumas nėra jau toks mažas: 20-30 W ir net daugiau.

Lygindami RTX 3060 Ti su RX 6800 spartą pamatėme ne vieną mažiau prognozuojamą rezultatą. Jog daugiau grynos spartos turinti RX 6800 visada bus pranašesnė pareikšti būtų neteisinga. Skirtumas ir netgi nugalėtojas neretai priklauso nuo tokių kintamų faktorių, kaip rezoliucija, bandomas žaidimas ar naudojamas procesorius. Šiandienos testavimuose radome ne vieną scenarijų, kuomet RTX 3060 Ti buvo našesnė už RX 6800. Kiek netikėtai atrodo ir „Radeon“ išlaikomas pranašumas didesnėje dalyje žaidimų įjungus RayTracing efektus – tikėjomės, kad antros kartos RT procesorius naudojanti RTX 3060 Ti bus arčiau į RayTracing areną ką tik įžengusios AMD vaizdo plokštės. Visgi svarbesniu faktoriumi norisi laikyti DLSS. Nelikome nusivylę tuo, ką pamatėme, ir kokį spartos prieaugį patyrėme DLSS 2.0 palaikančiuose žaidimuose („Cyberpunk 2077“ ir „Give Us The Moon“). Pastarasis taip pat vienas geriausių RayTracing atidirbimo pavyzdžių. Tiesa, iš palaikymo pusės NVIDIA turi užtikrinti platesnį DLSS 2.0 diegimą į žaidimus, o tai įvykus AMD stovyklai desperatiškai reikės atsakymo.

MSI RTX 3060 Ti Gaming OC 

MSI MAG Z490 Tomahawk

5 Komentarai

  1. Mindaugas Klumbis parašė:

    Dabar tik laiko turėjau lenteles peržiūrėti. Kiek nustebino, kad ant Ray Tracing 6800 dažniausiai lenkia RTX 3060 ti. Taip, tai skirtingo kalibro plokštės, bet reiškia su AMD Ray Tracing dar nėra taip blogai. Šiaip man asmeniškai atrodo, kad dar ir ši karta kortų yra nepakankamai galingos, kad susidorotų ir su tuo mažu kiekiu Ray Tracing, kokį turime žaidimuose.

    • BC00 parašė:

      Kai kurie RT testai atrodo tikrai keistokai, bet naujas World of Tanks manau patvirtina, kad pirmos kartos AMD RT nėra jau toks silpnas. Įdomu kaip atrodys Cyberpunk’e, bet ir taip aišku, kad ant 1440p dorai neveš. Kitą vertus RT ant Cyberpunk man nevykusiai padarytas, nematauper daug nieko apart atspindžių žaismo ant galinio stiklo. Deliver Us The Moon tarp RT on ir off skirtumas daugiau nei akivaizdus, nereikia scrennshotint ir ieškot skirtumų. O ir pats žaidimas nekasdienis bajavykas, aišku ne kiekvienam.

  2. PhaNtoM parašė:

    Kaip visuomet, super detali apžvalga, nice. 🙂
    Su dabartinėmis kainomis tikrai juokingai atrodo spartos rezultatai 6800 nenaudai.
    Bet tikriausia tiesa matosi paskutiniuose testuose įgalinus visus nVidia žaisliukus – ateities grafiniai ir raiškos poreikiai diktuoja, jog remtis tiesiog brutalia skaičiuojamąja galia – nebeužtenka.
    Tai ar iš tiesų DLSS 2.0 Quality visiškai ramiai naudojamas ir nėra juntamo raiškumo skirtumo nuo native 4K?

    O dėl labiausiai apžvelgtos MSI plokštės, tai kaip visuomet, bravo MSI inžinieriams už efektyvų aušinimo sprendimą, tačiau ne žemiau reikia lenkti galvą ir matant 6800XT rezultatus, kuomet daugiau skaičiuojamosios galios turinti plokštė eikvoja mažiau energijos ir dar dirba vos ne tiek pat tyliai? Panašu į aiškų TSMC 7nm proceso pranašumą prieš Samsung 8nm. 🙂

  3. BC00 parašė:

    6800 😉 6800 XT, kaip parodė ką tik padaryti testai, nori gerokai daugiau elektros.

    Kas dėl DLSS 2.0. Cyberpunk’e tarp native 4K ir DLSS 2.0 Quality (upscale iš 1440p) vaizdas mano akiai labai panašus, nedarant ir nelyginant screenshot sunku atskirti. Performance option’as visai kitoks – vaizdas pablukęs ir neprimena 4K. Bet lyginant su 1080p vis tiek atrodo daug geriau. Aišku čia savo neigiamą pusę padaro interpolation. Manasis AOC 4K labai prastas šitoj srity 🙂

    • PhaNtoM parašė:

      Oh, mistype…
      Vat tą akiai sunkiai atskiriamą rezultatą tarp Quality DLSS ir native raiškos smagu girdėti, nes tokią realybę daugelis rinkų supiešė – kaip daugumai beprasmės tapo muilinės, kuomet telefonai su smart HDR ir kitokiais nuotraukų apdirbimo algoritmais išgauna dar geresnį rezultatą, taip ir čia ateinantys software triukai galbūt erzins „puristus“, bet eiliniam vartotojui suteiks kur kas daugiau apčiuopiamo rezultato. 🙂

Parašykite komentarą

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.