Ar „MSI RTX 3060 Ti Gaming X Trio“ su i7-10700KF turi šansų prieš „Radeon RX 6800“ ir „Ryzen 7 3700X“?
Žvilgsnis iš arčiau į Gaming X Trio
MSI mėgsta į komplektaciją įtraukti daug „popierizmo“, tačiau pagalbinio kronšteino pasirinkimas kiek nustebino. Tai ne RTX 3090 ar RTX 3080. Visgi MSI nusprendė, kad beveik 1,5 kilogramo sveriančiai vaizdo plokštei jo reikia. Jokių PCIe kabelių-perėjimų komplektacijoje nėra.
„MSI RTX 3060 Ti Gaming X Trio“, kaip ir pasako pavadinimas, naudoja iš trijų ventiliatorių sudarytą aušinimo sistemą. Automatiškai tai atsiliepia vaizdo plokštės gabaritams – 32 centimetrų ilgio „Gaming X Trio“ tikrai tilps ne į kiekvieną mITX dėžutę. Juodos bei pilkos spalvų deriniu puoštas viršutinis gaubtas tebėra gaminamas iš plastiko. Nors jis ir neatrodo pigiai, tačiau kai kurie gamintojai vis labiau krypsta link dar tvirtesnių, iš metalo pagamintų, gaubtų. Centre matome dvi RGB zonas, kiekviena sudaryta iš trijų matinių juostelių.
MSI skelbia, kad jos kurta nugarinė plokštelė yra pagaminta ne šiaip iš paprasto metalo, bet iš grafeno, kuris yra anglies alotropas ir pasižymi įprastam grafitui būdingomis savybėmis. Tokia plokštelė turėtų sverti mažiau, taip pat turėtų būti atsparesnė mechaninėms lenkimo jėgoms bei geriau atiduoti į aplinką šilumą. Daugiau mažiau visas šias savybes MSI nurodo savo svetainėje. Ant plokštelės balta spalva išskirtas MSI drakonas ir „GeForce RTX“.
„Gaming X Trio“ korpuse užims 3 PCI išplėtimo lizdus ir tai yra aukšta vaizdo plokštė (56 mm). Trijų dalių radiatoriuje aliuminio plokštelės išdėstytos vertikaliai. Šonai nėra uždaryti plastikinio gaubto – protingas sprendimas siekiant kuo efektyvesnio aušinimo. Akivaizdžiai matyti, kad didžiulė aušinimo sistema padidina vaizdo plokštės ilgį. Montažinė plokštė yra bent 3-4 cm trumpesnė.
Šiame šone metalinė plokštelė jungia I/O panelę su montažine plokšte – tai suteikia papildomo tvirtumo. Tikėtina, kad raidės MSI palaiko RGB pašvietimą, nors panašu, kad pagrindiniu spalvų generavimo šaltiniu buvo pasirinkta matinė juostelė. Šis aksesuaras atsuktas tiesiai į menamą korpuso langą.
Galinėje vaizdo plokštės dalyje baigiasi penkių šilumos vamzdelių galai. Šeštasis vamzdelis pasibaigia kažkur pačiame radiatoriuje. MSI pareiškimu, specialūs deflektoriai padidina aušinamo paviršiaus plotą ir padeda nukreipti oro tėkmę ten, kur reikia.
Iš jungčių pusės I/O panelėje jokių pokyčių MSI nesiėmė, t.y. paliko vieną HDMI 2.1 su trimis DisplayPort 1.4a išvestimis. Fotografija atskleidžia, kiek yra paaukštinta montažinė plokštė – „Gaming X Trio“ aukštis siekia 140 mm. Siauresnių korpusų savininkams tai vėlgi nėra džiugi žinia.
„Gaming X Trio“ modelis turi jau ketvirtos kartos TORX ventiliatorius. Visi trys ventiliatoriai yra identiško skersmens. Vienuose šaltiniuose nurodomi 95 mm, kituose apvalūs 100 mm. Mūsų liniuotė parodė ~94 mm. Ventiliatorių dizainas primena pusiau axial’inį sprendimą: mentelės sujungtos poromis, tarp jų paliekant tarpą.
GA104 branduolį maitininti VRM dalis pastatyta į priekinę PCB dalį, greta I/O jungčių. Galios komponentus aušina atskiras, mažų gabaritų, radiatorius, kuris panaudojant termo juosteles liečiasi su pagrindiniu radiatoriumi. vRAM VRM dalis yra patalpinta už grafikos procesoriaus. Aušinimas patikėtas pagrindiniam radiatoriaus blokui. GDDR6 lustų generuojama šiluma taip pat perduodama į pagrindinį radiatorių.
VRM grandinė branduoliui, kaip ir standartiniame „Founders Edition“ modelyje, sudaryta iš 8 fazių. Atminčiai skirta VRM dalis fazių skaičiumi (2) irgi identiška, tačiau patys komponentai (galios blokai ir valdikliai) panaudoti skirtingi.
„Founders Edition“ vaizdo plokštėms būdinga 12-pin PCIe maitinimo jungtis buvo pakeista į dvi 8-pin jungtis. Abu variantai užtikrina iki 300 W tiekimą. Jokių spalvinių LED indikatorių apie blogai prijungtą maitinimo kabelį MSI neintegravo.
Dabar tik laiko turėjau lenteles peržiūrėti. Kiek nustebino, kad ant Ray Tracing 6800 dažniausiai lenkia RTX 3060 ti. Taip, tai skirtingo kalibro plokštės, bet reiškia su AMD Ray Tracing dar nėra taip blogai. Šiaip man asmeniškai atrodo, kad dar ir ši karta kortų yra nepakankamai galingos, kad susidorotų ir su tuo mažu kiekiu Ray Tracing, kokį turime žaidimuose.
Kai kurie RT testai atrodo tikrai keistokai, bet naujas World of Tanks manau patvirtina, kad pirmos kartos AMD RT nėra jau toks silpnas. Įdomu kaip atrodys Cyberpunk’e, bet ir taip aišku, kad ant 1440p dorai neveš. Kitą vertus RT ant Cyberpunk man nevykusiai padarytas, nematauper daug nieko apart atspindžių žaismo ant galinio stiklo. Deliver Us The Moon tarp RT on ir off skirtumas daugiau nei akivaizdus, nereikia scrennshotint ir ieškot skirtumų. O ir pats žaidimas nekasdienis bajavykas, aišku ne kiekvienam.
Kaip visuomet, super detali apžvalga, nice. 🙂
Su dabartinėmis kainomis tikrai juokingai atrodo spartos rezultatai 6800 nenaudai.
Bet tikriausia tiesa matosi paskutiniuose testuose įgalinus visus nVidia žaisliukus – ateities grafiniai ir raiškos poreikiai diktuoja, jog remtis tiesiog brutalia skaičiuojamąja galia – nebeužtenka.
Tai ar iš tiesų DLSS 2.0 Quality visiškai ramiai naudojamas ir nėra juntamo raiškumo skirtumo nuo native 4K?
O dėl labiausiai apžvelgtos MSI plokštės, tai kaip visuomet, bravo MSI inžinieriams už efektyvų aušinimo sprendimą, tačiau ne žemiau reikia lenkti galvą ir matant 6800XT rezultatus, kuomet daugiau skaičiuojamosios galios turinti plokštė eikvoja mažiau energijos ir dar dirba vos ne tiek pat tyliai? Panašu į aiškų TSMC 7nm proceso pranašumą prieš Samsung 8nm. 🙂
6800 😉 6800 XT, kaip parodė ką tik padaryti testai, nori gerokai daugiau elektros.
Kas dėl DLSS 2.0. Cyberpunk’e tarp native 4K ir DLSS 2.0 Quality (upscale iš 1440p) vaizdas mano akiai labai panašus, nedarant ir nelyginant screenshot sunku atskirti. Performance option’as visai kitoks – vaizdas pablukęs ir neprimena 4K. Bet lyginant su 1080p vis tiek atrodo daug geriau. Aišku čia savo neigiamą pusę padaro interpolation. Manasis AOC 4K labai prastas šitoj srity 🙂
Oh, mistype…
Vat tą akiai sunkiai atskiriamą rezultatą tarp Quality DLSS ir native raiškos smagu girdėti, nes tokią realybę daugelis rinkų supiešė – kaip daugumai beprasmės tapo muilinės, kuomet telefonai su smart HDR ir kitokiais nuotraukų apdirbimo algoritmais išgauna dar geresnį rezultatą, taip ir čia ateinantys software triukai galbūt erzins „puristus“, bet eiliniam vartotojui suteiks kur kas daugiau apčiuopiamo rezultato. 🙂