Ar „MSI RTX 3060 Ti Gaming X Trio“ su i7-10700KF turi šansų prieš „Radeon RX 6800“ ir „Ryzen 7 3700X“?
Specifikacijos
„Gaming X Trio“ yra viena iš dviejų „Gaming Trio“ modelių. Šis modelis turi didesnį (1830 MHz vs 1755 MHz) boost dažnį už „Gaming Trio“ (be X). Lyginant su „Founders Edition“ „Gaming X Trio“ boost dažnis ant popieriaus yra padidintas ~10 %, nuo 1665 MHz iki minėtų 1830 MHz (+ 165 MHz). GDDR6 atminties dažnis liko nepadidėjęs, t.y. 14 GHz. RTX 3060 Ti naudoja GA104 branduolį, kurį taip pat gauna ir RTX 3070 vaizdo plokštės. Skiriasi aktyvuotų sudedamųjų vienetų, įskaitant CUDA branduolius, ROPs ir TMUs, skaičius.
Lyginant su RTX 2070 Super, kuri naudojo tai pačiai spartos klasei priskiriamą TU104 branduolį, stebime gerokai išaugusį CUDA branduolių skaičių bei sumažėjusį „Tensor“ procesorių skaičių. Reikia atkreipti dėmesį, kad nVIDIA dabar kitaip skaičiuoja CUDA skaičių, kuris iš esmės yra padvigubintas, kadangi SM klasteryje esantys INT32 loginiai blokai dabar gali kur kas efektyviau apdoroti slankiojančio kablelio apkrovą. Tai reiškia, kad CUDA branduolių skaičius iš tiesų nepadvigubėjo, o tik pusė jų turi padidintą pajėgumą. „Turing“ SM per ciklą galėjo atikti 64x FP32 ir 64x INT32 apjungtas operacijas, o „Ampere“ atveju skaičiavimo pajėgumas išaugęs iki 128x FP32. „Tensor“ branduolių, kurie atsakingi už dirbtiniu intelektu paremtų technologijų kaip DLSS veiklą, skaičiavimo ypatumai nėra žinomi, tačiau pasak informacijos, jų skaičiuojamoji galia per taktą yra padidėjusi 4 kartus lyginant su antros kartos „Tensor“ procesoriais, randamais „Turing“ branduolyje. Tarp technologiškai reikšmingesnių pokyčių galima paminėti PCIe 4.0 sąsajos palaikymą. Atminties posistemę sudaryta iš 256 bit magistralės ir 14 Gbps spartos GDDR6 atminties, užtikrinant 448 GB/s pralaidumą.
GeForce RTX 2070 Super | MSI RTX 2070 Super Gaming X Trio | GeForce RTX 3060 Ti | MSI RTX 3060 Ti Gaming X Trio | |
Branduolys | TU104 | TU104 | GA104 | GA104 |
Architektūra | Turing | Turing | Ampere | Ampere |
Gamybos technologija | 12 nm FinFET TSMC | 12 nm FinFET TSMC | 8 nm Samsung | 8 nm Samsung |
Tranzistorių skaičius | 10,8 mlrd | 10,8 mlrd | 17,4 mlrd | 17,4 mlrd |
SM klasterių skaičius | 40 | 40 | 38 | 38 |
CUDA procesoriai | 2560 | 2560 | 4864 | 4864 |
Tensor procesoriai | 320 | 320 | 152 | 152 |
RT procesoriai | 40 | 40 | 38 | 38 |
Ray Tracing sparta | 7 GRays/s | 7 GRays/s | ? | ? |
TMUs | 160 | 160 | 158 | 158 |
PCIe sąsaja | PCIe 3.0 | PCIe 3.0 | PCIe 4.0 | PCIe 4.0 |
GPU dažnis | 1605 MHz | 1605 MHz | 1410 MHz | 1410 MHz ??? |
GPU Boost dažnis | 1670 MHz | 1800 MHz | 1665 MHz | 1830 MHz |
Atminties magistralė | 256 bit | 256 bit | 256 bit | 256 bit |
Atminties dydis | 8 GB GDDR6 | 8 GB GDDR6 | 8 GB GDDR6 | 8 GB GDDR6 |
Atminties sparta | 14 Gbps | 14 Gbps |
14 Gbps | 14 Gbps |
Atminties pralaidumas | 448 GB/s | 448 GB/s |
448 GB/s | 448 GB/s |
ROPs | 64 | 64 | 80 | 80 |
L2 spartinančioji atmintis | 2 MB | 2 MB | 2 MB | 2 MB |
TDP reitingas | 215 W | 215 W (max 240 W) |
200 W | 240 W (max 250 W) |
Išmatavimai (mm) | 267 x 116 x 35 | 328 x 140 x 56 | 242 x 112 x 35 | 323 x 140 x 56 |
I/O jungtys | 1x HDMI 2.0b
3x DisplayPort 1.4a 1x VR |
1x HDMI 2.0b
3x DisplayPort 1.4a |
1x HDMI 2.1
3x DisplayPort 1.4a |
1x HDMI 2.1
3x DisplayPort 1.4a |
Rekomenduojama kaina išleidimo metu | 499 USD | 515 USD | 399 USD | 470 USD |
Galios limitas yra padidintas nuo 200 W iki 240 W. Tai turėtų leisti pasiekti aukštesnį boost dažnį, tačiau maksimali riba yra čia pat, t.y. 250 W arba +4 %.
Dabar tik laiko turėjau lenteles peržiūrėti. Kiek nustebino, kad ant Ray Tracing 6800 dažniausiai lenkia RTX 3060 ti. Taip, tai skirtingo kalibro plokštės, bet reiškia su AMD Ray Tracing dar nėra taip blogai. Šiaip man asmeniškai atrodo, kad dar ir ši karta kortų yra nepakankamai galingos, kad susidorotų ir su tuo mažu kiekiu Ray Tracing, kokį turime žaidimuose.
Kai kurie RT testai atrodo tikrai keistokai, bet naujas World of Tanks manau patvirtina, kad pirmos kartos AMD RT nėra jau toks silpnas. Įdomu kaip atrodys Cyberpunk’e, bet ir taip aišku, kad ant 1440p dorai neveš. Kitą vertus RT ant Cyberpunk man nevykusiai padarytas, nematauper daug nieko apart atspindžių žaismo ant galinio stiklo. Deliver Us The Moon tarp RT on ir off skirtumas daugiau nei akivaizdus, nereikia scrennshotint ir ieškot skirtumų. O ir pats žaidimas nekasdienis bajavykas, aišku ne kiekvienam.
Kaip visuomet, super detali apžvalga, nice. 🙂
Su dabartinėmis kainomis tikrai juokingai atrodo spartos rezultatai 6800 nenaudai.
Bet tikriausia tiesa matosi paskutiniuose testuose įgalinus visus nVidia žaisliukus – ateities grafiniai ir raiškos poreikiai diktuoja, jog remtis tiesiog brutalia skaičiuojamąja galia – nebeužtenka.
Tai ar iš tiesų DLSS 2.0 Quality visiškai ramiai naudojamas ir nėra juntamo raiškumo skirtumo nuo native 4K?
O dėl labiausiai apžvelgtos MSI plokštės, tai kaip visuomet, bravo MSI inžinieriams už efektyvų aušinimo sprendimą, tačiau ne žemiau reikia lenkti galvą ir matant 6800XT rezultatus, kuomet daugiau skaičiuojamosios galios turinti plokštė eikvoja mažiau energijos ir dar dirba vos ne tiek pat tyliai? Panašu į aiškų TSMC 7nm proceso pranašumą prieš Samsung 8nm. 🙂
6800 😉 6800 XT, kaip parodė ką tik padaryti testai, nori gerokai daugiau elektros.
Kas dėl DLSS 2.0. Cyberpunk’e tarp native 4K ir DLSS 2.0 Quality (upscale iš 1440p) vaizdas mano akiai labai panašus, nedarant ir nelyginant screenshot sunku atskirti. Performance option’as visai kitoks – vaizdas pablukęs ir neprimena 4K. Bet lyginant su 1080p vis tiek atrodo daug geriau. Aišku čia savo neigiamą pusę padaro interpolation. Manasis AOC 4K labai prastas šitoj srity 🙂
Oh, mistype…
Vat tą akiai sunkiai atskiriamą rezultatą tarp Quality DLSS ir native raiškos smagu girdėti, nes tokią realybę daugelis rinkų supiešė – kaip daugumai beprasmės tapo muilinės, kuomet telefonai su smart HDR ir kitokiais nuotraukų apdirbimo algoritmais išgauna dar geresnį rezultatą, taip ir čia ateinantys software triukai galbūt erzins „puristus“, bet eiliniam vartotojui suteiks kur kas daugiau apčiuopiamo rezultato. 🙂