Ar „MSI RTX 3060 Ti Gaming X Trio“ su i7-10700KF turi šansų prieš „Radeon RX 6800“ ir „Ryzen 7 3700X“?

DLSS 2.0 sparta, ar 4K su RayTracing vienu metu įmanoma?

„Cyberpunk 2077“ ir mažiau kam žinomas „Deliver Us The Moon“ palaiko ne tik RayTracing, bet ir DLSS (Deep Learning Super Sampling) 2.0 technologiją, kurios apdorojimui skirti specialūs „Tensor“ branduoliai. Su 2.0 DLSS versija NVIDIA panaikino rezoliucijų apribojimus skirtingoms vaizdo plokštėms, padidino spartą, padarė AI treniravimo procesą lankstesnį (tapo standartizuotas kiekvienam žaidimui), bet, svarbiausiai, sugebėjo sumažinti nepageidaujamą vaizdo išblukimą kai DLSS yra aktyvus. Taip pat buvo pasiūlyti trys režimai (Quality, Balanced ir Performance). Quality režimu 4K raiška yra gaunama iš 1440p, Performance – iš 1080p, Balanced – iš 1260p. Vaizdas pasiekti originaliai 4K raiškai (ar bent artimai) iki gali būti išdidinamas nuo 4 iki 2 kartų. Pirma DLSS karta siūlė tik išdidinimą iki 2 kartų. „Cyberpunk 2077“ netgi turi Ultra Performance režimą, tačiau iš kokios raiškos gaminama 4K vaizdas nėra aišku. Pagal spartos rezultatus akivaizdu, kad iš žemesnės nei 1080p raiškos, nes RTX 3060 Ti pagreitėja nuo 63 iki 76 fps (+20 %). Šis režimas netgi yra pakankamas RT efektų aktyvacijai, kuomet „MSI RTX 3060 Ti Gaming X Trio“ užtikrina 56 fps vidutinę spartą. RTX 2070 Super identišku atveju sparta yra 17 % mažesnė – 46,5 fps komfortabiliai patirčiai tikrai mažoka. Taikant Quality režimą RTX 3060 Ti sparta padidėja nuo 33 fps iki 49 fps, tai beveik 50 % pagerėjimas. Balanced režimas prideda dar 5-6 fps, ir patirtis žaidžiant tampa pakankamai priimtina. Įdomu, kad taikant originalią 4K raišką skirtumas tarp RX 6800 ir RTX 3060 Ti yra labai menkas, AMD vaizdo plokštė spartesnė tik 4 fps. RTX 2070 Super nuo RTX 3060 Ti atsilieka 6 fps (-18 %).

RX 6800/6900 serija kol kas neturi technologijos, ekvivalnetiškos DLSS technologijai. Taikant originalią 4K raišką RX 6800 atrodo labai stipri su vidutine 91,4 fps sparta, kai RTX 3060 Ti neperkopia 60 fps. Deja, RayTracing efektų įjungimas negailestingai sumažina RX 6800 spartą 4 kartus, todėl nelieka nieko kito kaip tik RT atsisakyti. Taikyti į netikrą 4K ir RT efektus turint RTX 3060 Ti vėl įmanoma – reikalingas griežčiausias Performance režimas. Tada sparta (~57 fps) tampa labai artima spartai originalioje 4k raiškoje (~56 fps). RTX 2070 Super taip pat yra pajėgi sintezuotai 4K + RT kombinacijai. Generuodama 51 fps spartą ji yra ~11 % lėtesnė už RTX 3060 Ti. Orginalioje 4K raiškoje šias dvi vaizdo plokštes skiria ~15 %.

5 Komentarai

  1. Mindaugas Klumbis parašė:

    Dabar tik laiko turėjau lenteles peržiūrėti. Kiek nustebino, kad ant Ray Tracing 6800 dažniausiai lenkia RTX 3060 ti. Taip, tai skirtingo kalibro plokštės, bet reiškia su AMD Ray Tracing dar nėra taip blogai. Šiaip man asmeniškai atrodo, kad dar ir ši karta kortų yra nepakankamai galingos, kad susidorotų ir su tuo mažu kiekiu Ray Tracing, kokį turime žaidimuose.

    • BC00 parašė:

      Kai kurie RT testai atrodo tikrai keistokai, bet naujas World of Tanks manau patvirtina, kad pirmos kartos AMD RT nėra jau toks silpnas. Įdomu kaip atrodys Cyberpunk’e, bet ir taip aišku, kad ant 1440p dorai neveš. Kitą vertus RT ant Cyberpunk man nevykusiai padarytas, nematauper daug nieko apart atspindžių žaismo ant galinio stiklo. Deliver Us The Moon tarp RT on ir off skirtumas daugiau nei akivaizdus, nereikia scrennshotint ir ieškot skirtumų. O ir pats žaidimas nekasdienis bajavykas, aišku ne kiekvienam.

  2. PhaNtoM parašė:

    Kaip visuomet, super detali apžvalga, nice. 🙂
    Su dabartinėmis kainomis tikrai juokingai atrodo spartos rezultatai 6800 nenaudai.
    Bet tikriausia tiesa matosi paskutiniuose testuose įgalinus visus nVidia žaisliukus – ateities grafiniai ir raiškos poreikiai diktuoja, jog remtis tiesiog brutalia skaičiuojamąja galia – nebeužtenka.
    Tai ar iš tiesų DLSS 2.0 Quality visiškai ramiai naudojamas ir nėra juntamo raiškumo skirtumo nuo native 4K?

    O dėl labiausiai apžvelgtos MSI plokštės, tai kaip visuomet, bravo MSI inžinieriams už efektyvų aušinimo sprendimą, tačiau ne žemiau reikia lenkti galvą ir matant 6800XT rezultatus, kuomet daugiau skaičiuojamosios galios turinti plokštė eikvoja mažiau energijos ir dar dirba vos ne tiek pat tyliai? Panašu į aiškų TSMC 7nm proceso pranašumą prieš Samsung 8nm. 🙂

  3. BC00 parašė:

    6800 😉 6800 XT, kaip parodė ką tik padaryti testai, nori gerokai daugiau elektros.

    Kas dėl DLSS 2.0. Cyberpunk’e tarp native 4K ir DLSS 2.0 Quality (upscale iš 1440p) vaizdas mano akiai labai panašus, nedarant ir nelyginant screenshot sunku atskirti. Performance option’as visai kitoks – vaizdas pablukęs ir neprimena 4K. Bet lyginant su 1080p vis tiek atrodo daug geriau. Aišku čia savo neigiamą pusę padaro interpolation. Manasis AOC 4K labai prastas šitoj srity 🙂

    • PhaNtoM parašė:

      Oh, mistype…
      Vat tą akiai sunkiai atskiriamą rezultatą tarp Quality DLSS ir native raiškos smagu girdėti, nes tokią realybę daugelis rinkų supiešė – kaip daugumai beprasmės tapo muilinės, kuomet telefonai su smart HDR ir kitokiais nuotraukų apdirbimo algoritmais išgauna dar geresnį rezultatą, taip ir čia ateinantys software triukai galbūt erzins „puristus“, bet eiliniam vartotojui suteiks kur kas daugiau apčiuopiamo rezultato. 🙂

Parašykite komentarą

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.