„MSI RTX 3080 Gaming X Trio“ prieš „Gigabyte RX 6800 XT Gaming OC“ ir DLSS 2.0 „prieš“ RayTracing
DLSS 2.0 sparta
„Tensor“ branduolių, kurie atsakingi už dirbtiniu intelektu paremtų technologijų kaip DLSS veiklą, skaičiavimo ypatumai nėra žinomi, tačiau pasak informacijos, jų skaičiuojamoji galia per taktą yra padidėjusi 4 kartus lyginant su antros kartos „Tensor“ procesoriais, randamais „Turing“ branduolyje. Su 2.0 DLSS versija NVIDIA panaikino rezoliucijų apribojimus skirtingoms vaizdo plokštėms, padidino spartą, padarė AI treniravimo procesą lankstesnį (tapo standartizuotas kiekvienam žaidimui), bet, svarbiausiai, sugebėjo sumažinti nepageidaujamą vaizdo išblukimą kai DLSS yra aktyvus. Taip pat buvo pasiūlyti trys režimai:
- Quality
- Balanced
- Performance
Quality režimu 4K raiška yra gaunama iš 1440p, Performance – iš 1080p, Balanced – iš 1260p. Vaizdas pasiekti originaliai 4K raiškai (ar bent artimai) gali būti išdidinamas nuo 4 iki 2 kartų. Pirma DLSS karta siūlė tik išdidinimą iki 2 kartų. Kai kurie DLSS 2.0 palaikantys žaidimai, įskaitant „Cyberpunk 2077“, netgi turi Ultra Performance režimą, tačiau iš kokios raiškos gaminamas 4K vaizdas nėra aišku, galimai iš 720p. Praktiškai Ultra Performance veikia ir 4K raiškoje, nors pagal sumanymą jis skirtas 8K raiškai gaminti iš 1440p panaudojant 9 kartus siekiantį aštrumo išdidinimą. Iš tikrųjų, šios gairės priklauso naujausiai DLSS 2.1 versijai. Deja, bet išlieka dvi problemos, kurios neatsiejamos viena nuo kitos. Pirma, be „Watch Dogs: Legion“, nėra žaidimų, kurie palaikytų DLSS 2.1. Antra, 8K monitoriai išlieka absoliučia, neįperkama, prabanga.
DLSS 2.0 palaikantys žaidimai | DLSS ateityje gausiantys žaidimai |
Amid Evil | Atomic Heart |
Bright Memory | Boundary |
Call of Duty: Black Ops Cold War | Call of Duty: Warzone |
Control | Edge of Eternity |
CRSED: F.O.A.D. | FIST: Forged In Shadow Torch |
Cyberpunk 2077 | Fine Nights At Freddy’s Security Breach |
Death Stranding | JX3 |
Deliver Us The Moon | Mortal Shell |
F1 2020 | Outriders |
Fortnite | Ready Or Not |
Ghostrunner | Scavengers |
Marvel’s Avengers | Scum |
Mechwarrior V: Mercenaries | Vempire: The Masquerade – Bloodlines 2 |
Minecraft | Xuan – Yuan Sword VII |
Mount & Blade II: Bannerlord | |
Nioh 2 | |
Serious Sam 4: Planet Badass | |
Watch Dogs: Legion | |
Wolfenstein: Youngblood |
Visi trys pasirinkti žaidimai („Control“, „Cyberpunk 2077“ ir „Death Stranding“) palaiko DLSS 2.0. Pirmu atveju DLSS 2.0 Quality režimas spartą padidina beveik 77 % (60 fps -> 106 fps) leidžiant papildomai įjungti RayTracing ir gauti pakankamai komfortišką 67 fps vidurkį. Pasirinkus Balanced režimą sparta didėja daugiau nei dukart. „Cyberpunk 2077“ žaidime Quality režimas leidžia padidinti spartą gerokai mažesniu prieaugiu, 48 %. To nepakanka patenkinamai patirčiai papildomai pridėjus RayTracing, ir tik Balanced režimas užtikrina vidutinę 50 fps spartą. Trečiu atveju, „Death Stranding“ žaidime, prieaugis mažiausias – „MSI RTX 3080 Gaming X Trio“ paspartėja trečdaliu, tačiau čia DLSS 2.0 gali duoti dar ir kitų privalumų, kuriuos detalizuosime išvadose.
Overclokint mėginai? Spėju rezultatai buvo liudni su 1 MLCC capu. Maniškė Ventus irgi nė trupučio realiai nesioverclockino. Dažniai lygiai tokie patys buvo kaip ir pas tave ~1930
Užtai kai pakeičiau į Asus Tuf modeli, kuris turi visus 6 MLCC capus, tai be problemu ant 2.1ghz veikia dabar.
Ne, nebuvo laiko OCinimams.
Kaži ar gali CAPai dayti įtaką ar tiesiog geresnis silicis pakliuvo…
Ka tik ikoviau 3080, nors norejau 6900xt , bet kadangi nera DLSS palaikymo, tenka begioti call of duty su mazai fps, apie 65 ijungus raytracinga…atbaido kolkas dlss nebuvimas pas AMD.
Pavasarį kažkoks analogas pas AMD jau turi atsirasti, tik kaip gerai jis veiks nobody knows.
man DLSS labai nepatinka. Mano akis mato ta skirtuma, kazkaip kai prisiartini vaizda kaip ir ok, tik kai judesys yra, tai mirgejimas mikro gaunasi.
Tam paciam Call of Duty bandziau, tai tragedija man. Karta nusimuse nustatymai ir DLSS uzsidejo, tai galvoju, kas su tuo vaizdu negerai pasidare. Nusiemiau DLSS ir vaizdas malonus pasidare.
Kiek zaidimu bandziau su juo, man visiska tragedija. Gal geriau, jeigu visiskai vaizdo plokste nepavelka, bet jau geriau susimazinti nustatymus ir issijungti DLSS
Nesinori MSI Gaming vaizdo plokščių aušinimo gerumo auros gadinti, bet MSI kažką su RTX 3080 Gaming prisiprojektavo. Atmintis kaista iki 100 laipsnių beveik, o hotspot GPU irgi didelis. Kiek teko domėtis Ventus X3 netgi geriau atmintį aušina negu Gaming.
Memory Junction tikrai karštas. Tam pačiam Unigine Heaven pakilo iki max 96 C. Hotspot 83-84 C. Testuosim TUF 3080 – bus galima palygint iki kiek ten GDDR6X kepa.
Asus tuf superposition teste atmintis pakilo iki 90C max, o hotspotas 78C. Šiek tiek geriau, bet irgi ne pyragai su tufo atmintim.
Kokius OC settings darei su Gaming X Trio? Gal pavyks susimuliuot ir patikrinti kas pas mane vyksta.