„MSI RTX 3080 Gaming X Trio“ prieš „Gigabyte RX 6800 XT Gaming OC“ ir DLSS 2.0 „prieš“ RayTracing

Išvados

Trys PCIe 6+2-pin maitinimo lizdai RTX 3080 vaizdo plokštėms nėra reikalingi – tik sugaišome laiko ieškodami maitinimo šaltinio dėžutės ir jame esančio papildomo kabelio.

Nors „MSI RTX 3080 Gaming X Trio“ ir „Gigabyte RX 6800 XT Gaming OC“ laikomos tiesioginėmis konkurentėmis, tačiau šiandien įsitikinome, kad spartos skirtumai tarp šių spartintuvų galimi daugiau nei akivaizdūs. 1440p raiškoje RX 6800 XT pasiekia kone triuškinančią 19 % (arba +35 fps) persvarą „Battlefield V“ šaudyklėje, kai RTX 3080 atsako 18 % pranašumu (arba +13 fps) „Assassin’s Creed Odyssey“. „Radeon“ laimi dukart, „GeForce“ devynis kartus, tris kartus fiksavome lygiąsias. Nepaisant didesnio pargalių kraičio, 14-oje žaidimų RTX 3080 vidutinė spartos persvara neviršijo 5 %. Laikoma, kad „Ampere“ architektūra yra labiau optimizuota 4K raiškai nei 1440p ir tai matome iš savo pačių atliktų testų. Pavyksta panaikinti 19 % deficitą „Battlefield V“ šaudyklėje, dabar jis tesiekia ~5 %. „Assassin’s Creed Odyssey“, kur 1440p raiškoje RTX 3080 turėjo didžiausią pranašumą, dabar jau linksta į RX 6800 XT pusę. Septyniuose žaidimuose turėtą pranašumą pavyksta padidinti dar labiau. Nors pergalių skaičius beveik nepakito (dvi RX 6800 XT, aštuonios RTX 3080 ir keturios lygiosios), tačiau vidutinė RTX persvara pasiekia 7 %. Tiesa, pagal fps išraišką pranašumas menkas, vos ~4 fps. Nereikia pamiršti, kad gamyliškai „MSI RTX 3080 Gaming X Trio“ yra paspartinta stipriau nei „Gigabyte RX 6800 XT Gaming OC“, todėl į RTX sąskaitą ne kartą įkrenta keli papildomi fps įgijant didesnį pranašumą nei lyginant standartinius modelius.

MSI RTX 3080 Gaming X Trio

prieš

Gigabyte RX 6800 XT Gaming OC

1440p 4K
Assassin’s Creed Odyssey +17,9 % (+12,7 fps) -4,6 % (-3 fps)
Battlefield V -19 % (-35,4 fps) -4,9 % (-5 fps)
Control +10,5 % (+11 fps)
+13,2 % (+7 fps)
Cyberpunk 2077 +9,2 % (+6,6 fps) +13,9 % (+5 fps)
Death Stranding -4,8 % (-7,6 fps) -1 % (-1 fps)
F1 2018 +0,2 % (+0,4 fps) -1,4 % (-1,7 fps)
Far Cry 5 +7,8 % (+7,3 fps) +2,5 % (+2,3 fps)
GTA V +6,1 % (+6,6 fps) +10,8 % (+11 fps)
Hitman 2 +6 % (+6,5 fps) +15,2 % (+7,5 fps)
Metro Exodus -0,5 % (+0,7 fps)
+2 % (+1,7 fps)
Red Dead Redemption 2 +6,9 % (+5,4 fps) +20,1 % (+9,2 fps)
Shadow of The Tomb Rider +15,3 % (+14,5 fps) +15,4 % (+8 fps)
Total War: Three Kingdoms +0,4 % (+0,4 fps) +8,7 % (+5,4 fps)
World of Tanks RT +7,4 % (+18 fps) +11,4 % (+14 fps)
Bendra suma (vidurkis fps/ %) +4,5 % (+3,4 fps) +7,2 % (+4,3 fps)

Jau keletas metų paeiliui perkant „Gaming X Trio“ modelį galima būti tikram, kad ausys nekentės. Super tyli aušinimo sistema ir žemos temperatūros tapo neatsiejama „Gaming X Trio“ vaizdo plokščių dalimi. „MSI RTX 3080 Gaming X Trio“ tai eilinį kartą patvirtina: 72 °C ir virtualiai visiškai tyli aušinimo sistema yra puikus rezultatas turint omenyje, jog tai 340 W TDP grafikos plokštė. Vaizdo plokštė fiziškai turi tik vieną BIOS’ą, tačiau ventiliatorių sūkių kreivė sukonfigūruota kone optimaliai ar bent arti to. MSI siūlo parsisųsti ir įsirašyti taip vadinamą low temp BIOS’ą, tačiau tam nematome jokio reikalo.

MSI padarė tai, ką privalėjo padaryti, bet padarė ir tai, ko visai nereikėjo. Kalbame apie trečiąjį 6+2-pin maitinimo lizdą. Net pakėlus galios limitą iki maksimalaus leistino (350 W) trečio maitinimo lizdo niekaip neprireikia. Maža to, atsiradus poreikiui maitinimo lizdais gali pratekėti didesnis energijos kiekis nei nurodo nominalios specifkacijos. Trečiasis PCIe maitinimo lizdas aiškiai yra perteklinis. Praktinės reikšmės kur kas daugiau turėtų prijungimo LED indikatoriai, tačiau „Gaming X Trio“ vaizdo plokštėse jų vis dar nematome.

DLSS labai patobulėjęs. Tai, kad dabar DLSS gali pasiūlyti aukštesnę kokybę už 4K papildomai pridedant gerą kiekį spartos nėra laužta iš piršto. Tai (vaizdo kokybės pagerėjimas) dar nėra taisyklė, tačiau patys specialiai išbandėme „Death Stranding“. Būtent šiame puikią grafiką turinčiame žaidime DLSS suveikia išskirtinai. Lyginant su 4K + TAA kombinacija, 4K + DLSS 2.0 Quality (1440p) režimas išlaikydamas 4K aštrumą sugeba eliminuoti TAA glotninimo metodo silpnybes – panaikina vaizdo išblukimą ir „švelnumą“. Tiesa, efektą pamatyti plika akimi nėra paprasta, tačiau padarytų ekranvaizdžių palyginimas parodė, kad DLSS 2.0 tikrai užtikrina bendrą geriausią vaizdo kokybę. Maža to, „MSI RTX 3080 Ti Gaming X Trio“ sparta išaugo lygiai trečdaliu, 33 %. Tokio tipo žaidime 130 fps greičiausiai nereikia, tačiau kodėl gi nepasiėmus visiškai nieko nekainuojančio paspartėjimo? „Control“ žaidime sparta su DLSS 2.0 padidėjo stulbinamus beveik 80 %. DLSS kaip technologija neabejotinai turi ateitį ir vis dažniau galėsime sutikti su pareiškimu, kad DLSS geba sukurti geresnę vaizdo kokybę ne tik už įgimtą 4K, bet ir su resursams atlaidžiais AA filtrais. Klausimas, ar DLSS sugebės priartėti prie SSAA kokybės, lieka gana komplikuotas. Greičiausiai ne, kadangi dalį pikselių tiesiog bandoma nuspėti, ko nedaro SSAA. MSAA artima kokybė būtų labai geras pasiekimas ir tai greičiausiai ne kartą bus pasiekta – priklausomai nuo to, kaip konkretus žaidimas ar net atskira scena bus ištreniruota dirbtinio intelekto NVIDIA serveriuose. Kokybės lygis gali kisti, kas vyksta ir dabar. Tačiau su DLSS turime garantiją, kad žemos raiškos 1080p išdidinimas iki 4K be išimčių atrodys kokybiškiau už įgimtą 1080p raišką, o sparta bus labai panaši. „Cyberpunk 2077“ fiksavome paklaidos lygio (0,5 fps) skirtumą.

4K + TAA (2x zoom)

4K + DLSS 2.0 (2x zoom)

RayTracing, mūsų nuomone, vis dar reikalauja per didelio spartos sumažinimo (1440p raiškoje patyrėme iki ~40 % spartos kritimą) atsižvelgiant į tai, kas šiuo metu siūloma. Aišku yra ginčytinų situacijų, pavyzdžiui, „Control“ ar „Deliver Us The Moon“. Šiuose žaidimuose RayTracing apipavidalintas geriausiai ir nereikia ieškoti skirtumų naudojantis padidinimo stiklu. Tiesą pasakius, „Deliver Us The Moon“ vietomis netgi atrodo labai tuščiai be RayTracing. Nors žaidimas pasižymi nuostabia kosmoso grafika, gaila, bet jo žanras yra gana specifinis. Tokiais atvejais galima pateisinti 20 – 30 % spartos praradimą, tačiau tokiame žaidime, kaip „Cyberpunk 2077“, RayTracing adaptacija yra prasta ir ir vaizdo pokyčiai nė iš tolo nėra verti 42 % siekiančių spartos nuostolių. Kompromiso tarp spartos ir vaizdo visada galima ieškoti nustatymuose nesirenkant aukščiausios RT opcijos, ir dažnai tai būtų teisingas žingsnis. Antru atveju pasitarnauti gali ir DLSS. Puikiai pamename, kiek „GeForce 6800“ serijai kainavo HDR palaikymas „Far Cry“ šaudyklėje. Taip, HDR neatrodė labai realistiškai, tačiau grafikos pokyčiai buvo akivaizdūs ir, pavadinkime, linksmi. Galbūt kūrėjams reikėtų griežtai nesilaikyti realistiškumo ir kiek įkvėpti fantazijos.

Deliver US The Moon (RT Epic)

Deliver US The Moon (RT off)


9 Komentarai

  1. Fostil parašė:

    Overclokint mėginai? Spėju rezultatai buvo liudni su 1 MLCC capu. Maniškė Ventus irgi nė trupučio realiai nesioverclockino. Dažniai lygiai tokie patys buvo kaip ir pas tave ~1930
    Užtai kai pakeičiau į Asus Tuf modeli, kuris turi visus 6 MLCC capus, tai be problemu ant 2.1ghz veikia dabar.

  2. Neveris parašė:

    Ka tik ikoviau 3080, nors norejau 6900xt , bet kadangi nera DLSS palaikymo, tenka begioti call of duty su mazai fps, apie 65 ijungus raytracinga…atbaido kolkas dlss nebuvimas pas AMD.

    • BC00 parašė:

      Pavasarį kažkoks analogas pas AMD jau turi atsirasti, tik kaip gerai jis veiks nobody knows.

    • MMM parašė:

      man DLSS labai nepatinka. Mano akis mato ta skirtuma, kazkaip kai prisiartini vaizda kaip ir ok, tik kai judesys yra, tai mirgejimas mikro gaunasi.
      Tam paciam Call of Duty bandziau, tai tragedija man. Karta nusimuse nustatymai ir DLSS uzsidejo, tai galvoju, kas su tuo vaizdu negerai pasidare. Nusiemiau DLSS ir vaizdas malonus pasidare.

      Kiek zaidimu bandziau su juo, man visiska tragedija. Gal geriau, jeigu visiskai vaizdo plokste nepavelka, bet jau geriau susimazinti nustatymus ir issijungti DLSS

  3. Mindaugas Klumbis parašė:

    Nesinori MSI Gaming vaizdo plokščių aušinimo gerumo auros gadinti, bet MSI kažką su RTX 3080 Gaming prisiprojektavo. Atmintis kaista iki 100 laipsnių beveik, o hotspot GPU irgi didelis. Kiek teko domėtis Ventus X3 netgi geriau atmintį aušina negu Gaming.

Parašykite komentarą

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.