1000R išlinkis jūsų malonumui: „AOC CU34G3S“
Gamyklinių spalvų tikslumas
Visi matavimai buvo atliekami pasitelkiant „Datacolor Spyder 4 Pro“ prietaisą.
AOC šiam monitoriui parenka 50 proc. gamyklinį ryškumą. Tai duoda 187,3 cd/m2 ryškumą. Toks ryškumas nedegina akių, nes seniau gamintojai mėgdavo gamykliškai nustatyti maksimalų ryškumą, įprastam naudojimui rekomenduojama nustatyti maždaug 120 kandelų (jei į monitorių nekrenta tiesioginė saulės šviesa). Gamykliškai yra parinktos šiltos spalvos, o tai duoda 6100K balto taško reikšmę. Tai yra tolokai nuo pageidautinos 6500K reikšmės, bet dar nieko tragiško žaidimams skirtam monitoriui. Spalvų tolygumas yra vidutiniškas, žalia spalva yra kiek per intensyvi, o mėlyna kiek per silpna.
„AOC CU34G3S“ pasiekia 343 cd/m2 maksimalų ryškumą, nors gamintojas specifikacijose nurodo 300 kandelų maksimumą. Tikrai geriau, kai gamintojas nepervertina savo produkto. Minimalus monitoriaus ryškumas yra 80,4 cd/m2. Keista, kad ryškumo neina sumažinti daugiau. Kontrasto matavimai atskleidė, kad monitorius pasiekia net 1530:1 kontrastą, o tai yra labai geras rezultatas. Dauguma VA panelių su mūsų matuokliu neperžengia 1000:1 kontrasto, o IPS panelės būna 600:1 zonoje.
„AOC CU34G3S“ gama matavimai parodė, kad šie nustatymai yra netikslūs. Su Gamma 1 turėtume gauti 2.2 reikšmę, bet gauname 1.9, su Gamma 2 nustatymų matuoklis irgi rodo 1.9 reikšmę, o su Gamma 3 nustatymu gauname 2.3. Nei vienas gama nustatymas nesuteikia to, ką norime pasiekti.
Sekantys matavimai yra skirti išsiaiškinti įvairių profilių balto taško tikslumą. Išbandėme visus profilius ir matome, kad visi turi bendrą šiltesnį spalvų toną ir mažesni baltą tašką nei 6500K.
Galiausiai – sRGB spalvų spektras. „AOC CU34G3S“ turėtų lengvai dengti 100 proc. sRGB spalvų spektro, nes specifikacijose yra pažymėta 119 proc. sRGB aprėptis, bet dėl netikslių gamyklinių spalvų dengiama tik 99 proc. Kai kalba eina apie AdobeRGB, dengiama 86 proc.
Puiki apžvalga.
Kainos tokių monitorių gan neblogai nukrito jau, tikrai įperkami. Prieš 2 metus uz LG 34GK950F mokėjau beveik 1000eurų…
Norėtųsi išmėginti panašų UW su 1000R išlenkimu, nes man kartais kelia problemu mažas išlenkimas kaip pas mane tėra 1900R. Pvz. Forza 5 teko UI elementus arčiau vidurio sutraukti, nes tiesiog sunku buvo žiūrėti į vidurį ekrano ir spidometrą kamputyje.
Kai tik pradėjau naudoti platų monitorių ir turėjau panašių problemų, su laiku įpratau.
Mažas išlenkimas asmeniškai geriau žaidžiant lenktinių simuliatorius, bet jo su Forza ir pulteliu ir UI pasiartinau.
IPS vis tiek yra IPS, jie ir dabar brangiau kainuoja nei VA. Aišku kainos pakrito kažkiek ir jų. Šiaip net nesitikėjau, kad tas didelis išlinkis taip patiks, bet tikrai taip maloniai apgaubia akis. Gal ir ne visiems tai patiks, bet man tai tikrai lipo.
O kaip jaučiasi žaidimas ant tokio didelio monitoriaus? Pvz aš labai esu įpratęs būti prie 24, 1080p Rez. Ar žaidžiant nėra sunku matyti žaidimo kampuose, kraštuose esančią informaciją?
Mažesnis ekranas visada yra geriau, dėl ko man 17″ laptopiniai ekranai patiko, bet per laiką tu prisitaikysi ir skirtumas bus labai mažas, praktiškai jeigu į esporto profus netaikai nesvarbu kokį monitorių naudoji.
Man asmeniškai 34 colių ultrawide tikrai nėra per didelis ir maloniai žaidžiasi. Aišku, jei pereini nuo 24 colių tai gal reikia pratintis. Jei labai bijome didelio monitoriau tai tada, tikriausiai, 27 1440p būtų geras pasirinkimas, pakankamai didelis, bet ne per didelis.
Kitas dalykas, žiūrint ką žaidi. Jei šaudykles konkurencingai nete, tai gal ir blaško šone daugiau info. Bet pats savo akim mačiau, kaip Robloxe kažkas pasislėpęs buvo ir nematė mano vaiko, o tas dėl plataus ekrano jį jau matė ir galėjo nužudyti. Nežinau ar tas pats ir konkurencingose šaudyklėse įmanoma, nes pats tik single player žaidžiu kažką.
Žaidžiant Age of Empires 2 DE ant 32 colių: išties toli yra kairys viršutinis kampas, kur paprastai rodomi resursai bei kas gaminama. Bet yra modai sukeliantys tai į ekrano vidurį/apačią, virš vartotojo sąsajos, ir tada viskas būna patogu. Tuo pačiu- kai ekranas didelis, tampa įmanoma dešiniajame kampe turėti 2x didesnį žemėlapį ir jame lengvai viską įžiūrėti- ir tai jau yra labai teigiama. Taip pat, didelis ekranas yra gerai nes matai daug ploto, ir viskas nesmulku, taigi išlieka patogus ‘mikro’ valdymas. Čia apie e-sports; vieno žaidėjo žaidimuose jokių neigiamų pasekmių nepajutau. Ir aišku, 34″ yra dar juntamai didesnis nei 32″.
Norėčiau repliką dėl didumo. Daug ką klaidiną tie coliai monitorių. Realus ekrano plotas priklauso nuo formato tipo ir įstrižainės. Dėl to 34 colių 21:9 formato monitorius turi mažesnį ekrano plotą (2700 cm2) nei 32 colių 16:9 monitorius (2822 cm2). Tai yra kiek daugiau nei 4 % daugiau naudingo ekrano ploto pas 32 colių monitorių, dėl to kalbant apie dydį vien įstrižaine kliautis negalima. Galima va skaičiuoklę naudoti: http://www.displaywars.com/32-inch-16×9-vs-34-inch-21×9
Tas pat ir su telefonais. Seniau ekranai buvo 16:9 ir jau 5,5 colių būdavo labai didelis ekranas. Dabar ekranai 19:9 ir panašus, dėl to 6 colių dar normaliai rankoje telpa.
Mano klaida neskaityti straipsnio, manyti kad čia 34″ 16:9 🙂
Beje, dėl resursų rodymo kampe: tai vis dar būtų bėda, ir netgi 17″ nuo ekrano vidurio, ne 16″. Tik, aišku, daugumoje žaidimų į ekrano kampus pastoviai žiūrinėti nereikia.
Nieko, visiems pasitaiko. 🙂
Bet manau į gerą išėjo, nes ne visi žinojo apie ekranų įstrižaines ir formatus
Jei tavo pagrindiniai žaidimai yra esport tipo, tai toks monitorius ne tau. Bet man kaip paprastam žmogui, kuriam visiškai nerūpi tie rankai online žaidimuose, tai yra geriausias monitoriaus standartas ir prie 16:9 nesiruošiu grįžti.
Kitas dalykas, norint tokį monitorių naudoti – reikės ir galingos vaizdo plokštės. 3440x1440p rezoliucijoje rtx3060 lygio gpu vargiai susidorotų.
Vakar pasiėmiau Aviteloje už 379, tai realiai pirmas įspūdis, kad „nespalvotas monitorius“ bet pasėdėjus akys apsiprato ir nebebadė tai akių.
Kitas didelis minusas, kad stovo koja labai daug vietos už monitoriaus užima, jis gaunasi stipriai atitrauktas nuo sienos, tad šoniniai monitoriai nebetelpa ant stalo.