„ASUS ROG Swift PG32UQ“: 32″/4K monitorius, pirmiausiai sukurtas pramogoms

Išvados

Aprėpdamas itin platų spalvų spektrą (160 % sRGB) PG32UQ pirmiausiai sužavės žaidėjus, kurie ir yra pirminis tokio monitoriaus taikinys. Ištraukto iš dėžės PG32UQ vaizdas buvo labai spalvingas ir gyvas. Daugelis vertinamų parametrų (gamma, baltas taškas) buvo arti siekiamybės, todėl didelių korekcijų kalibruojant nereikėjo. Aišku sRGB turiniui platus spalvinis aprėpimas padaro meškos paslaugą, bet tokiais atvejais galima pasinaudoti PG32UQ turimu emuliaciniu sRGB profiliu. Gerokai mažesnis nusikaltimas PG32UQ naudoti Adobe RGB turiniui. Visgi per didelis žalio ir raudono atspalvių perdengimas Adobe RGB paletėje vis tiek sąlygos nuokrypius ir fotografai nebus iki galo patenkinti.

PG32UQ turi ASUS adaptuotą VRR overdrive funkciją, kuri automatiškai pritaiko overdrive parinktį prie besikeičiančio kadrų skaičiaus, bet jos veikimui paprastai reikia G-Sync modulio. Ši funkcija truputėlį sumažina G2G atsako laikus, tačiau eliminuoja nepageidaujamą overshoot efektą. Deja, ASUS sprendimas veikia atvirkščiai ir norėdamas geriausios patirties žaidėjas privalo ranka keisti overdrive lygį priklausomai nuo to, kokią spartą jis gauna žaidžiant. Turint <100 fps rekomenduojama naudoti LVL2, o ne LVL4 nustatymą. PG32UQ yra geresnis variantas jeigu išlaikoma sparta arčiau monitoriaus maksimalaus skleistinės dažnio (144 Hz). Nors pikselių atsako laikas nėra pavyzdinis (silpniausia sritis perėjimas iš šviesių atspalvių į tamsius), tačiau to pakanka, kad potyriai būtų beveik idealūs. Šviesios spalvos objektų už savęs sukeliamus šleifus pastebės tik tas, kuris žinos, ko konkrečiai ieškoti.

Asmeniškai 4K raiška su 32″ ekranu duoda šiek tiek per smulkų tekstą, todėl be išdidinimo greičiausiai nebus apsieita, tiek, kad daugeliui pakaks 125 %. Šiaip IPS, 32″, 4K ir 144 Hz yra prie ekrano prikaustanti ketveriukė. Tokį tandemą dar siūlo „Gigabyte“, kurios FI32Q ir yra pagrindinis ASUS konkurentas. Neturint abiejų monitorių ant vieno stalo sunku brėžti objektyvias išvadas, tačau viena iš pagrindinių PG32UQ ypatybių (be didesnio pikinio ryškumo ir ELMB-Sync) galėtų būti dvi pilno pralaidumo (48 Gbps) HDMI 2.1 jungtys, kurios į „PlayStation 5“ konsolę leis transliuoti vaizdą be jokių nuostolių, kai FI32U turimos HDMI 2.1 tegali pasiūlyti 24 Gbps. Čia yra keli niuansai: kiek monitorius bus jungiamas prie konsolės ir kiek individualiai vaizdo kokybės praradimas bus pastebimas. Tada paaiškės, ar kainuodamas ~1250 eurų PG32UQ gali būti vertas papildomų 200 €. Dėka platesnio sRGB padengimo ir diesnio pikinio ryškumo PG32UQ turės pranašumą ir žiūrint HDR turinį, tačiau šis modelis nė iš tolo neprilygsta pavadinime X turinčiam PG32UQX, siūlančiam visai kitus HDR potyrius.

1 Komentaras

  1. TomasP parašė:

    Prisimenu prieš perkant savo XG35V dar galvojau palaukti naujesnių monitorių su HDR, bet gerai, kad nelaukiau. Praėjo jau keli metai ir iki šiol iš HDR nieko labai gero nėra.

    Geras dalykas, kad dažnas monitorius palaiko tiek Freesync ir g-sync. Sugedus Vega 56 ir tikiuosi laikinai naudojant GTX1070, maniškis monitorius neturi G-sync palaikymo, bet leidžia tvarkyklėse aktyvuoti ir veikia iki tol, kol neperkrauni kompiuterio. Tada įjungus bet kokį žaidimą pasitinka juodas ekranas ir tik žaidimo garsai.

Parašykite komentarą

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.