„ASUS ROG Swift PG32UQ“: 32″/4K monitorius, pirmiausiai sukurtas pramogoms

Gamyklinių spalvų tikslumas

Racing profilis yra gamyklinis monitoriaus vaizdo profilis. Kadangi sRGB padengimas gerokai viršija 100 %, Racing profilio vaizdas yra labai gyvas ir spalvingas, todėl puikiai tinka pirminei monitoriaus paskirčiai – pramogoms. Didžiulė aprėmtis sukels problemų naudojant tikslumo reikalaujantį turinį, pavyzdžiui, darbą su nuotraukomis. Tam tikrų spalvų per didelis perdengimas neišvengiamai lemia netikslų spalvų atvaizdavimą, nesvarbu, kad bendra aprėptis yra artima 100 %. Norėdama PG32UQ šiuo atveju padaryti funkcionalesnį ASUS sukūrė emuliacinį sRGB profilį.

Kolorimetro parodymais PG32UQ „kenčia“ nuo nežymiai persotinto mėlyno atspalvio. Ryškumas siekia beveik 170 cd/m², kas ne vienam gali būti netgi šiek tiek per mažai ryšku, nors rekomenduojama norma 120 cd/m². Spalvos yra tik truputėlį per šaltos (~6550 kelvinų), nes nuokrypis nesudaro nė procento. Statinis kontrastas iš pažiūros atrodo labai mažas (550:1), tačiau būtent šitaip šį parametrą vertina mūsų naudojamas „Spyder 4 Pro“ kolorimetras matuojant IPS matricų kontrastą. PG32UQ niekuo neišsiskiria ir 550:1 rezultatas daugiau mažiau panašus į kitų IPS panelę turinčių monitorių. Juodos spalvos gylis (0,31 cd/m²) taip pat neišsiskiria iš masės.

ASUS nurodo, jog sRGB paletės aprėptis siekia įspūdingus 160 %. Reliatyvaus perdengimo kolorimetras nefiksuoja, tačiau iš grafinio atvaizdavimo puikiai matosi didžiulis žalių ir raudonų atspalvių perdengimas. Kaip minėjome, tai turi turi ir teigiamą, ir neigiamą puses, priklausomai kokiai paskirčiai bus naudojamas monitorius. ASUS oficialiai nenurodo Adobe RGB aprėpties, tačiau kolorimetro parodymais ir čia turime šimtaprocentinę aprėptį su nepageidaujamais reliatyviais perdengimais.

Gamyklė gamma 2.2 parinktis iš esmės idealiai atitinka realią 2.2 reikšmę. Turime nedidelį nuokrypį tik vienu iš trijų atvejų, kai 2,5 parinktis duoda realią 2,4 gamma reikšmę, bet ir tokiam nuokrypiui korekcijos nėra būtinos.

PG32UQ ryškumą galima sumažinti iki ~75 nitų arba padidinti iki 385 nitų. SDR režimu ASUS oficialiai nurodo maksimalų 450 nitų ryškumą, iki kurio mums trūksta daugiau nei 50 nitų.

 

Būtent sRGB emuliacinis profilis jau yra sukalibruotas gamykloje. Daugelis spalvinių nustatymų (kaip RGB kanalai) nėra prieinami. Gerai tiek, kad liko galimybė koreguoti ryškumą, nes prie 8 % turime 100 nitų, kurių šviesesnėje aplinkoje daugeliui neužteks. Baltas taškas vis dar krypsta į šaltesnę pusę (~6600 kelvinų), tačiau didžiulės problemos nėra, nors RGB kanalai yra užrakinti ir pakoreguoti to paprastai neišeis. Gamma išliko kone ideali – šis nustatymas vartotojui yra prieinamas. Deja, bet turime sumažėjusį statinį kontrastą, kuris krinta iki 480:1.

Svarbiausia, kad sRGB paletės perdengimas dabar tapo daug tikslesnis, be aiškiai perteklinių perdengimo zonų. Tai sąlygoja kur kas tikslesnį sRGB spalvų atkūrimą. Adobe RGB padengimo iš 100 % (arba daugiau) liko 76 %. Su dar vienu panašiu sukalibruotu profiliu ASUS būtų pradžiuginus ne vieną fotografą.

1 Komentaras

  1. TomasP parašė:

    Prisimenu prieš perkant savo XG35V dar galvojau palaukti naujesnių monitorių su HDR, bet gerai, kad nelaukiau. Praėjo jau keli metai ir iki šiol iš HDR nieko labai gero nėra.

    Geras dalykas, kad dažnas monitorius palaiko tiek Freesync ir g-sync. Sugedus Vega 56 ir tikiuosi laikinai naudojant GTX1070, maniškis monitorius neturi G-sync palaikymo, bet leidžia tvarkyklėse aktyvuoti ir veikia iki tol, kol neperkrauni kompiuterio. Tada įjungus bet kokį žaidimą pasitinka juodas ekranas ir tik žaidimo garsai.

Parašykite komentarą

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.