Integruota „Ryzen 5 Pro 4650G“ grafika (feat. ASUS ROG Strix B550-I Gaming) prieš 7 metų senumo GTX 750 Ti

Išvados

Nors B550 nėra Z490 kalibro lustų rinkinys (pagal marketingo strategiją), bet VRM grandinės aušinimas palyginus su Z490-I Gaming atrodo silpnokai: mažas aliuminio radiatorius, daug plastiko virš jo. Toks įspūdis, kad iš esmės aušinimas patikėtas papildomam 40 mm ventiliatoriui. Tačiau rendering’o metu (vietoje 4650G panaudojome 3700X su aktyvuotu PBO) nestartavęs VRM ventiliatorius patvirtina, kad su B550-I Gaming turimu VRM viskas gerai, jis netgi pakankamai saugus užsiimti 16-os branduolių spartinimu, aišku išvengti neįsijungusio 40 mm ventiliatoriaus nebepavyks. Išorinis termodiodas rodė, kad radiatoriaus temperatūra nesiekė 40 °C. Galima daryti prielaidą, jog galios blokų temperatūra buvo ~50 °C.

Atjungus specialų 3,5 mm kabelį ROG audio USB Type-C lizdą galima naudoti ir kaip įprastą Type-C lizdą

Už ką nesinori atleisti, tai už atskirą I/O dangtelį ir ribotą USB jungčių skaičių. Vietoje to, kad I/O panelėje būtų daugiau A tipo USB, ASUS pasirinko vidinę USB-C 3.1 Gen 2 galvutę ir atskirą audio USB Type-C lizdą geresniam suderinamumui su įvairiais headset’ais. Iš tikrųjų, ASUS daug investavo į audio posistemę, kaip kad dvigubi OPAMP stiprintuvai, minėtas specialus ROG audio USB Type-C lizdas su headset’us atpažįstančiu USB –>3,5 mm kabeliu, aplinkos triukšmus slopinanti AI Noise-Canceling Microphone technologija, bet klausimas kiek visa to reikia galutiniam vartotojui? Daugiau panašu į nišines savybes, kurių reikia tikrai ne kiekvienam. Iš asmenines pusės mieliau rinktumėmės, pavyzdžiui, didesnį skaičių CHA_FAN lizdų. Jų ROG Strix B550-I Gaming turi tik vieną. Dar keisčiau, jog tokio kalibro, kaip ROG Strix, pagrindinė plokštė neturi nei vienos RGB pašvietimo zonos. Vietoje jos ASUS įrengė butaforinį ROG akies blizgutį. Skamba neįtikėtinai, nors tai toli gražu liūdina ne visus. ROG Strix B550-I Gaming lyginant su MSI ir „Gigabyte“ sprendimais yra ~20 € brangesnė ir kainuoja 200-210 eurų. Pasižiūrėjus, kad konkurentai bandė VRM grandinę padaryti vien aušinamą pasyviai pasirenkant efektyvesnius galios blokus, siūlo ne mažesnį arba net didesnį USB skaičių I/O panelėje, taip pat turi Flashback funkciją ir WiFi 6, – tai apsunkina ROG Strix B550-I Gaming kaip geriausio mITX pasirinkimo statusą. Neaišku, ar konkurentai būtų parinkę reikiamą SOC/GFX įtampą iGPU darbui su 4400 MHz DDR4 atmintimi, tačiau neužtrukę su problemos sprendimu skųstis ROG Strix B550-I Gaming tikrai negalime.

Kyla klausimas, kodėl nepamatėme didelio proveržio panaudojus 4400 MHz DDR4 atmintį vietoje 3600 MHz? Spartos prieaugis tesiekė 3,5 – 8 %. Esmė, jog „Ryzen 5 Pro 4650G“ iGPU dirbo 1080p raiškoje ir dar dažniausiai ne su žemiausiais in-game nustatymais. Skirtumas tarp DDR4 modulių būtų kur kas didesnis 720p raiškoje, bet visgi tai yra 2021 metai ir tokią raišką derėtų pamiršti tiek vartotojams, tiek AMD bei „Intel“ iGPU padalinio inžinieriams. Iš šiandienos testų panašu, kad 4650G turima integruota grafika yra arti to, kad užtikrintų pakankamą spartą 1080p raiškoje naudojant žemus/vidutinius nustatymus. Aišku su išlygomis. „Far Cry 5“ buvo sudėtinga žaisti gaunant 34 fps, bet ir GTX 750 Ti šiame AAA žaidime kentėjo. Tai buvo vienintelis atvejis, kai 4650G iGPU ir GTX 750 Ti pasirodė lygiai. Kitas AAA hitas, GTA V, veikė stebėtinai gerai (daugelis nustatymų high, FXAA glotininimo filtras), tačiau nereikia pamiršti, kad tai aštuntus metus skaičiuojantis žaidimas. „World of Tanks“ ir CS:GO su panašiais nustatymais į GTA V nebuvo didelis iššūkis, bet GTX 750 Ti turėjo įtikinamą persvarą, siekiančią ~25 %. Diskreti 7 metų vidutinės klasės „GeForce“ grafikos plokštė užtikrintai laimėjo keturiuose iš penkių bandytų žaidimų, tačiau jai reikėjo papildomų 20 – 30 W energijos. Lyginant su „Ryzen 5 2400G“ (4C/8T), kurio iGPU turi 704 SP bei 1250 MHz dažnį, 4650G integruota grafika CS:GO šaudyklėje (vidutiniai nustatymai) buvo spartesnė ~16 %. Tiesa, 2400G dirbo su lėtesne 3266 MHz atmintimi.

Kur kas labiau 5 priekį AMD integruotą grafiką patraukė spartinimas. Be didesnių sunkumų taktinį branduolio dažnį padidinome nuo 1900 MHz iki 2400 MHz įsitikindami, kad kalbos apie puikų „Vega“ iGPU potencialą nėra laužtos iš piršto. Atliktas spartinimas daugiausiai spartos pridėjo „World of Tanks“ (+11 %), kai F1 2018, GTA V ir „Far Cry 5“ žaidimuose gavome po 8 %. Su 4400 MHz DDR4 atmintimi ir atliktu spartinimu iš GTX 750 Ti persvaros beliko ~7,5 %. Reikia paminėti, kad „Far Cry V“ šaudyklėje iGPU netgi tapo spartesnis už GTX 750 Ti. Nors +5 fps labai pasijautė (atskaitos taškas 3600 MHz DRAM), bet prastai optimizuoti ar tiesiog reiklesni šiuolaikiniai AAA žaidimai išlieka atskira grupe – čia AMD integruota grafika vis dar yra per silpna komfortabiliems potyriams 1080p raiškoje net su žemiausiais nustatymais.

MSI GTX 750 Ti Gaming OC

prieš

Ryzen 5 Pro 4650G iGPU (DDR4 3600CL16) Ryzen 5 Pro 4650G iGPU (DDR4 4400CL16) Ryzen 5 Pro 4650G iGPU OC (DDR4 4400CL16)
CS: GO (medium) +27,4 %/ +54 fps +17,5 %/ +38 fps  +14,9 %/ +33 fps
CS: GO (highest) +25,7 %/ +46,5 fps +16,4 %/ +32 fps +11,8 fps/ +24 fps
F1 2018 +25,6 %/ +11 fps +21,3 %/ +9,5 fps  +8 %/ +4 fps
Far Cry 5 +4,4 %/ +1,5 fps -1,4 %/ -0,5 fps  -9 %/ -3,5 fps
GTA V +29,2 %/ +14 fps +22,8 %/ +11,5 fps  +13,8 %/ +7,5 fps
World of Tanks RT +23,8 %/ +20 fps +18,2 %/ +16 fps  +6,7 %/ +6,5 fps

 

12 Komentarai

  1. Mindaugas Klumbis parašė:

    Nereikliems žaidėjams integruotos Zen2 grafikos kai kuriais atvejai užtenka, bet dar reiktų spartos pridėti, kad visą eSportą ir paprastesnius žaidimus normaliai vežtų.

  2. neblogai parašė:

    Visgi, leidžiant apynaujus AAA žaidimus, geriau su tokio lygio iGPU taikyti būtent į 720p (per resolution scaling)- tai bent kadrų per sekundę bus pakankamai. Kai kurie naujausi AAA, kaip RDR2 bei Cyberpunk, ir taip bus ant ribos. O kad žaidimas atrodytų gražiau- tiesiog palikti tekstūras ant medium/high (skirtumas išties didelis), o daugmaž visa kita- gali būti ir žemiausia.

    • BC00 parašė:

      Pagal playability aišku 720p geriau, bet kaip tai atrodys kad ir ant mažo 24″ LCD? Reikės įsijungt pasižiūrėt 🙂
      Kas tikrai buvo maloniai netikėta, tai energijos poreikis. Žaidžiant 80-90 W iš tinklo.

      • neblogai parašė:

        Pats nebandžiau, tačiau TechEpiphany kanalas dažniausiai tokias raiškas testuoja (o aš matau per savo 32″)- tai per daug nekreipiant dėmesio, pakenčiamai ten viskas atrodo. Man išties baisu yra tik low tekstūros, kurių neverta dėti, nes su medium/high tekstūrom tik keliais fps mažiau, ir jau netragiškas vaizdas.

  3. BC00 parašė:

    Pažiūrėjau 720p ant 24″ – baisiau už pirmąjį DLSS 😀

    • neblogai parašė:

      Matyt, čia kaip kam:) Manęs visai negasdina ir Might and Magic 6 lygio grafika, na ir visokias kitokias senienas palošiu, ir šiaip ne pagal grafiką/naujumą žaidimus renkuosi- tai gal dėl to dabartiniai AAA ant 720p man atrodo visiškai pakenčiamai, nors kitiems gali būti nepriimtina ar baisu.

      • BC00 parašė:

        Aišku low-medium tekstūrų skirtumas kinta nuo žaidimo, bet 60 ppi jau tikrai bado akis labai 🙂 Jau 80 ppi ant 1080p/24″ nemažai ką atbaido.

      • Mindaugas Klumbis parašė:

        Man tai iš vis Heroes 3 geriausiai sueina. Ant arkliuko sau tik po žemėlapį varinėji ir ta grafika super yra 🙂

        • neblogai parašė:

          Taip, H3 is aš lošiu (Heroes3:SoD, random žemėlapius, su savo namų taisyklėm, kad būtų daug lėtesnis vystymasis). Buvau jau jų atsilošęs ir geriems 10-čiai metų užmetęs, bet prieš kelis metus sugrįžau.
          O žaidimo išvaizda išties puiki (su neoficialiu HD+ pataisymu bei jo leidžiama aukštesne raiška + filtrais).

          • Mindaugas Klumbis parašė:

            Patarčiau pabandyti sukurtus žemėlapius (maps4heros ar heroesportal tinklapiai) ir HOTA papildymą. Nauja frakcija ir nemažai naujovių. Ne visos į gerą, bet yra ir gerų patobulinimų. Aš vis prie H3 grįžtu kas kelis metus ir vis ką nors naujo sužinau ar išmokstu. Realiai dabar H3 vos ne renesansą išgyveną, transliacijos vienas prieš vieną ir tt. Ypač Rusijoje aktyvi bendruomenė, bet ir kitur yra fanų.

            Žinoma be HD modo niekaip šitas žaidimais šiais laikais nenaudojamas 🙂

            • neblogai parašė:

              Aš padėtį neblogai žinau, matau ir lietuvių lošiančių- pavyzdžiui Lexiavas yra vienas geresnių viešų žaidėjų, o kartu ir gana linksmas ‘tier list’ų meistras:)
              https://www.youtube.com/watch?v=rpY3wASVgf0&list=PLogwA6OotPgQyrF_Ybcj-RSR_AO_xKSzm
              O apie mano žaidimus- taip jau yra, kad jokiuose strateginiuose žaidimuose ‘campains’, ar ir šiaip sukurti žemėlapiai/scenarijai yra visiškai ne man- o užsikabinu tik už tų žaidimų, kurie siūlo lošti grynai random žemėlapius. HotA- tai nepaisant viso (dažnai) gero darbo, sakyčiau yra taikyta lošiantiems prieš kitus žmones, ir tuo jų būdu kur pradedama lengvai ir stipriai, žemėlapis turtingas, o viskas baigiama per 3 žaidimo savaites. Nesakau kad tai blogai- ir pats galėčiau taip lošti, bet užtenka kitų multiplayer žaidimų (tas pats Age of Empires 2 reikalauja nuolatinio pasitreniravimo). O Herojus lošiu savo atsipalaidavimui, lėtai, ir su namų taisyklėmis kurios kaip ir atvirkščios HotAi- pradžia turi būti sunki (HotA pradinį karių skaičių stipriai padidina, o tai netinka). O taip pat- žemėlapis turi būti išties sunkus- impossible lygis, bet lošiu tik tuos randomus, kur daugmaž viskas saugoma, ir dar sakykim medis, rūda, ar išvis išėjimas iš pilies užtvertas taip kad savaitę kitą nepraeisi (HotA vėl netinka, nes joje tai ‘išspręsta’, ir randomuose užtikrinamas lengvas priėjimas prie pagrindinių kasyklų). Kitos namų taisyklės- prieš neutralus tik autocombat (kad būtų lėčiau, rizikingiau, ir prarandami kariai), išvis neleidžiama slow advanced/expert ir kai kurių kitų burtų; negalima tikrinti creature banks sargų, vystyti geriausių herojų; kariai tik iš vienintelės pradinės pilies gali vaikščioti po visą žemėlapį (kitų pilių- tik ginti jų teritorijas), ir t.t.:) Žodžiu, lošiu savo Herojų rūšį, o taisyklės- kad būtų sunkiau, lėčiau, ir kad išties loštum už savo pilį, įskaitant menkiausių/prasčiausių karių panaudojimą, o ne taip kaip multiplayer- kur pastatai savo pilyje kokį vieną kitą karių pastatą mėsai, bet pagrindinę kariuomenę kas kartą susirenki tų pačių wyvernų, ciklopų ir angelų, nepaisant už kokią rasę loštum.
              O jei norėtum pamatyti, kokie žemėlapiai man patinka- tai šis yra geras pavyzdys:) (reikia įdėti į Heroes3 SoD/Games, ir iš žaidimo jį per Singleplayer/Load užkrauti)
              https://we.tl/t-ri7Nc4Fk5Q

              • Mindaugas Klumbis parašė:

                Keistos taisyklės. Tikrai yra sunkių ir sudėtingų žemėlapių, net neišigalvojant savo taisyklių. Aš pats PVP nežiūriu, bet single player kur žaidžia tikrai yra įdomių praėjimų žemėlapių, kur tingėčiau nesugebėčiau praeit, nors ir esu žaidime tikrai aukštesnio nei vidutinio lygio.

                Na ką sėkmės dar vienam H3 fanui. 🙂

Parašykite komentarą

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.