„MSI RTX 3080 Gaming X Trio“ prieš „Gigabyte RX 6800 XT Gaming OC“ ir DLSS 2.0 „prieš“ RayTracing
Specifikacijos
GeForce RTX 3080 naudojamas GA102 branduolys nėra pilnai aktyvuotas. Nepilnai aktyvuotą naudoja ir RTX 3090 modelis. Iš 84 klasterių (SM) aktyvuoti 68, automatiškai iš 10752 CUDA procesorių aktyvuoti 8704 vienetai, Iš 336 tekstūrizacijos (TMUs) blokų aktyvūs likę 272, o iš 112 ROPs aktyvuoti 96. Galimos 384 bitų atminties magistralės plotis sumažintas iki 320 bitų.
Su „Ampere“ architektūra stebime gerokai išaugusį CUDA branduolių skaičių bei dvigubai sumažėjusį „Tensor“ procesorių skaičių. Reikia atkreipti dėmesį, kad nVIDIA dabar kitaip skaičiuoja CUDA skaičių, kuris iš esmės yra padvigubintas, kadangi SM klasteryje esantys INT32 loginiai blokai dabar gali kur kas efektyviau apdoroti slankiojančio kablelio apkrovą. Tai reiškia, kad CUDA branduolių skaičius iš tiesų nepadvigubėjo, o tik pusė jų turi padidintą pajėgumą. „Turing“ SM per ciklą galėjo atikti 64x FP32 ir 64x INT32 apjungtas operacijas, o „Ampere“ atveju skaičiavimo pajėgumas išaugęs iki 128x FP32. „Tensor“ branduolių, kurie atsakingi už dirbtiniu intelektu paremtų technologijų kaip DLSS veiklą, skaičiavimo ypatumai nėra žinomi, tačiau pasak informacijos, jų skaičiuojamoji galia per taktą yra padidėjusi 4 kartus lyginant su antros kartos „Tensor“ procesoriais, randamais „Turing“ branduolyje.
Antros kartos RayTracing procesorių skaičius stipriai neaugo, tačiau padidėjo jų efektyvumas. Lyginant su praėjusios kartos flagmanu RTX 2080 Ti, RayTracing apdorojimo sparta išaugo ~1,7 karto (58 TFLOPs prieš 34 TFLOPs). NVIDIA neretai mėgsta 1,7 karto apvalinti iki 2, teigdama, kad antros kartos RT procesoriai yra dvigubai greitesni. Tačiau svabiausia, kad „Ampere“ vaizdo plokštės dabar gali apdoroti grafiką, RT efektus ir DLSS vienu metu, plius aparatiniu būdu atsirado RT pagražinto motion blur efekto apdorojimas.
GeForce RTX 3080 | MSI RTX 3080 Gaming X Trio | GeForce RTX 3090 | MSI RTX 3060 Ti Gaming X Trio | |
Branduolys | GA102 | GA102 | GA102 | GA104 |
Architektūra | Ampere | Ampere | Ampere | Ampere |
Gamybos technologija | 8 nm Samsung | 8 nm Samsung | 8 nm Samsung | 8 nm Samsung |
Tranzistorių skaičius | 28 mlrd | 28 mlrd | 28 mlrd | 17,4 mlrd |
SM klasterių skaičius | 68 | 68 | 82 | 38 |
CUDA procesoriai | 8704 | 8704 | 10496 | 4864 |
Tensor procesoriai | 272 | 272 | 328 | 152 |
RT procesoriai | 68 | 68 | 82 | 38 |
TMUs | 272 | 272 | 328 | 158 |
PCIe sąsaja | PCIe 4.0 | PCIe 4.0 | PCIe 4.0 | PCIe 4.0 |
GPU dažnis | 1440 MHz | 1440 MHz |
1395 MHz | 1410 MHz ? |
GPU Boost dažnis | 1710 MHz | 1815 MHz | 1695 MHz | 1830 MHz |
Atminties magistralė | 320 bit | 320 bit | 384 bit | 256 bit |
Atminties dydis | 10 GB GDDR6X | 10 GB GDDR6X | 24 GB GDDR6X | 8 GB GDDR6 |
Atminties sparta | 19 Gbps | 19 Gbps |
19,5 Gbps | 14 Gbps |
Atminties pralaidumas | 760,3 GB/s | 760,3 GB/s |
936,2 GB/s | 448 GB/s |
ROPs | 96 | 96 | 112 | 80 |
L2 spartinančioji atmintis | 5 MB | 5 MB | 6 MB | 2 MB |
TDP reitingas | 320 W | 340 W |
350 W | 240 W |
Maitinimo jungčių konfigūracija | 1x 12-pin | 3x 8-pin | 1x 12-pin | 2x 8-pin |
Išmatavimai (mm) | 285 x 112 x 36 |
323 x 140 x 56 |
336 x 140 x 61 | 323 x 140 x 56 |
I/O jungtys | 1x HDMI 2.1
3x DisplayPort 1.4a |
1x HDMI 2.1
3x DisplayPort 1.4a |
1x HDMI 2.1
3x DisplayPort 1.4a |
1x HDMI 2.1
3x DisplayPort 1.4a |
Rekomenduojama kaina išleidimo metu | 699 USD | 759 USD | 1499 USD | 470 USD |
MSI nieko nekeitė atminties posistemėje, palikdama „Micron“ atmintį dirbti 19,5 GHz dažniu, tačiau padidino branduolio boost dažnį nuo 1710 MHz iki 1815 MHz. Tai atitinka ~6 % padidėjimą. Kad boost dažnis turėtų galimybę padidėti ir realiose aplikacijose buvo būtina pakelti ir galios limitą.
GeForce RTX 3080 Founders Edition (FE) galios limitas yra gamykliškai nustatytas 320 W. MSI jį padidino iki 340 W (+6 %), tačiau maksimalų leidžiamą apribojo iki 350 W. Etaloninio FE modelio BIOS’e maksimalus limitas nustatytas didesnis, 370 W.
Overclokint mėginai? Spėju rezultatai buvo liudni su 1 MLCC capu. Maniškė Ventus irgi nė trupučio realiai nesioverclockino. Dažniai lygiai tokie patys buvo kaip ir pas tave ~1930
Užtai kai pakeičiau į Asus Tuf modeli, kuris turi visus 6 MLCC capus, tai be problemu ant 2.1ghz veikia dabar.
Ne, nebuvo laiko OCinimams.
Kaži ar gali CAPai dayti įtaką ar tiesiog geresnis silicis pakliuvo…
Ka tik ikoviau 3080, nors norejau 6900xt , bet kadangi nera DLSS palaikymo, tenka begioti call of duty su mazai fps, apie 65 ijungus raytracinga…atbaido kolkas dlss nebuvimas pas AMD.
Pavasarį kažkoks analogas pas AMD jau turi atsirasti, tik kaip gerai jis veiks nobody knows.
man DLSS labai nepatinka. Mano akis mato ta skirtuma, kazkaip kai prisiartini vaizda kaip ir ok, tik kai judesys yra, tai mirgejimas mikro gaunasi.
Tam paciam Call of Duty bandziau, tai tragedija man. Karta nusimuse nustatymai ir DLSS uzsidejo, tai galvoju, kas su tuo vaizdu negerai pasidare. Nusiemiau DLSS ir vaizdas malonus pasidare.
Kiek zaidimu bandziau su juo, man visiska tragedija. Gal geriau, jeigu visiskai vaizdo plokste nepavelka, bet jau geriau susimazinti nustatymus ir issijungti DLSS
Nesinori MSI Gaming vaizdo plokščių aušinimo gerumo auros gadinti, bet MSI kažką su RTX 3080 Gaming prisiprojektavo. Atmintis kaista iki 100 laipsnių beveik, o hotspot GPU irgi didelis. Kiek teko domėtis Ventus X3 netgi geriau atmintį aušina negu Gaming.
Memory Junction tikrai karštas. Tam pačiam Unigine Heaven pakilo iki max 96 C. Hotspot 83-84 C. Testuosim TUF 3080 – bus galima palygint iki kiek ten GDDR6X kepa.
Asus tuf superposition teste atmintis pakilo iki 90C max, o hotspotas 78C. Šiek tiek geriau, bet irgi ne pyragai su tufo atmintim.
Kokius OC settings darei su Gaming X Trio? Gal pavyks susimuliuot ir patikrinti kas pas mane vyksta.