„Apple“, „Google“, „Microsoft“ ir „Samsung“ peržiūri reklamas dėl perdėtų teiginių apie dirbtinį intelektą po reguliavimo institucijų patikrinimo
Didžiosios technologijų bendrovės persvarsto dirbtinio intelekto funkcijų reklamos būdus po to, kai pramonės ir federalinės reguliavimo institucijos ėmė atidžiau tikrinti jų veiklą. Per pastaruosius metus „Apple“, „Google“, „Microsoft“ ir „Samsung“ peržiūrėjo arba atšaukė keletą rinkodaros teiginių apie savo naujausius AI produktus, reaguodamos į susirūpinimą, kad reklaminėje medžiagoje gali būti pernelyg sureikšminamos šių sistemų galimybės arba naujų funkcijų pasirodymo laikas. Šie pokyčiai įvyko, kai tiek „BBB National Programs“ Nacionalinis reklamos skyrius (NAD), tiek Federalinė prekybos komisija sustiprino dėmesį AI reklamos tikslumui, reikalaujant iš kompanijų pateikti aiškesnius ir tikslesnius paaiškinimus apie technologijos galimybes.
Didžiosios technologijų kompanijos vis dažniau naudoja akį traukiančias ir sudėtingas reklamos kampanijas, siekdamos reklamuoti savo AI produktus, dažnai rengdamos didelio masto renginius, demonstracinius vaizdo įrašus ir plačias reklamos kampanijas. Tačiau AI sistemų realių galimybių patikrinimas kelia tam tikrų sunkumų, todėl kyla iššūkių tiek rinkodaros specialistams, tiek reguliavimo institucijoms. „Tai yra daugelio su AI įrankiais ir produktais susijusių atvejų problema“, – „Wall Street Journal“ sakė Laura Protzmann, „BBB National Programs“ Nacionalinio reklamos skyriaus teisininkė. L. Protzmann paaiškino, kad NAD pradėjo aktyviai tirti AI rinkodaros teiginius, nes garsių produktų pristatymai vartotojams pateikė daugiau pažadų, o jie dažnai neturėjo pakankamai priemonių savarankiškai įvertinti šiuos teiginius.
NAD tyrimas nustatė tiek pagrįstus, tiek nepagrįstus teiginius apie AI funkcijas. Vienu žinomu atveju „Apple“ svetainėje buvo reklamuojamos naujos AI funkcijos kaip „dabar prieinamos“ kartu su informacija apie tokias galimybes kaip prioritetiniai pranešimai, vaizdų generavimo įrankiai ir „ChatGPT“ integracija.
Pasak NAD, daugelis šių funkcijų reklamos metu dar buvo kuriamos, o „Apple“ smulkiu šriftu pateikta informacija nepakankamai aiškiai nurodė jų diegimo būklę. Nors nuo 2024 m. pabaigos jos daugiausia buvo diegiamos per programinės įrangos atnaujinimus, „Apple“ nuo tada savo reklaminėje medžiagoje aiškiau nurodė, kurios funkcijos jau veikia, o kurios bus diegiamos ateityje. „Apple“ taip pat pašalino reklamą, kurioje buvo pristatoma dar neišleista „Siri“ funkcija, kuri dar nėra prieinama.
Kitos įmonės susidūrė su panašiais atsiliepimais. „Google“ pašalino reklaminį „YouTube“ vaizdo įrašą apie savo „Gemini“ asistentą po klausimų apie produkto našumą ir greitį. Vaizdo įrašas, kuriame buvo demonstruojamos įvairios sudėtingos užduotys, dabar yra pateiktas įmonės tinklaraštyje, kuriame paaiškinamas užduočių kontekstas ir apribojimai
„Microsoft“ nutraukė interneto puslapio, kuriame buvo reklamuojama „Copilot“ asistento „Business Chat“ funkcija kaip „sklandžiai veikianti visose jūsų duomenų bazėse“, veiklą. NAD nustatė, kad toks teiginys gali klaidingai leisti suprasti, kad naudotojai gali pereiti iš vienos programos į kitą ir kurti dokumentus be rankinio įsikišimo; „Microsoft“ pakeitė savo teiginius ir paaiškino bet kokių pranešimų apie produktyvumo privalumus pagrindą, reklamoje nurodydama, kad apklausos rezultatai atspindi naudotojų nuomonę, o ne išmatuojamus rezultatus. Nors „Microsoft“ nesutiko su kai kuriomis NAD išvadomis, ji pareiškė, kad laikysis rekomendacijų.
Tuo tarpu „Samsung“ sutiko nebetvirtinti, kad jos AI valdomas šaldytuvas „automatiškai atpažįsta, kas yra jūsų šaldytuve, todėl jūs visada žinote, kas jame yra“. NAD nustatė, kad „AI Vision Inside“ produkto kamera gali atpažinti tik 33 konkrečius maisto produktus, ir tik tuos, kurie yra aiškiai matomi. Bendrovė atsisakė šio rinkodaros teiginio prieš NAD priimdama oficialų sprendimą.
Naujausi komentarai