Po pandemijos suaktyvėjo įvairaus turinio piratavimas
Europos Sąjungos intelektinės nuosavybės tarnybos pusmetinėje ataskaitoje apie autorių teisių pažeidimus Jungtinėje Karalystėje ir Europoje yra įdomios informacijos. Remiantis Jungtinės Karalystės sekimo įmonės MUSO duomenimis, daugelį metų trukęs piratavimo srauto mažėjimas nuo 2021 m. pradžios pasikeitė į priešingą pusę.
Ataskaitoje teigiama, kad 48 % viso piratavimo sudaro neteisėtas televizijos turinio žiūrėjimas, kuris yra populiariausia kategorija. Joje priduriama, kad 58 % šios praktikos vykdoma per transliacijų svetaines, o 32 % piratų epizodus parsisiunčia iš torrentais paremtų dalijimosi rinkmenomis svetainių. Duomenys pirmą kartą apima ir tiesioginių sporto transliacijų piratavimą. Iš jų matyti, kad nuo 2021 m. pradžios iki 2022 m. pabaigos ši kategorija išaugo maždaug 75 %.
Viena kategorija, kurioje nebuvo pastebėtas padidėjimas, yra muzikos piratavimas. Kadaise buvusi neįtikėtinai populiari sritis, pramonės kovos su muzikos piratavimo paslaugomis ir svetainėmis priemonės pasiteisino.
Lengva kaltinti Covid dėl to, kad piratavimas tapo labiau priimtinas. Kino asociacija anksčiau teigė, kad piratavimas išaugo apribojimų metu ir tęsiasi šiandien, nes vartotojams patogiau turėti prieigą prie autorių teisių saugomos medžiagos naudojantis nelegaliomis paslaugomis.
Kita vertus, MUSO duomenys rodo, kad piratavimas pandemijos metu iš tikrųjų sumažėjo. Ypač sparčiai mažėjo filmų piratavimas. Šis sumažėjimas siejamas su tuo, kad daugiau naudotojų pasirinko legalias priemones, kad galėtų pasiekti juos dominančio turinio platformas, taip pat su tuo, kad buvo mažiau lauko pramogų, kurioms būtų galima išleisti pinigus per draudimus.
Ataskaitoje pažymima, kad kai kuriose šalyse piratavimą padeda mažinti tai, kad yra daugiau legalių transliacijos paslaugų. Piratavimo populiarumą kiekviename regione lemia ir tokie veiksniai kaip šalies gyventojų pajamos vienam gyventojui, pajamų nelygybės lygis ir jaunimo nedarbo procentinė dalis.
Nors piratavimo mastai auga, jie vis dar nėra tokie aukšti, kokie buvo 2017 m. ir anksčiau. Vis dėlto kyla klausimas, ar srautinių programų, tokių kaip „Netflix“ ir „Apple TV“, kainų didinimas paskatins daugiau žmonių rinktis piratavimą.
MUSO duomenys gauti stebint piratavimo svetainių lankomumą, kartu su informacija iš oficialių duomenų bazių, tokių kaip EUROSTAT, ir EUIPO intelektinės nuosavybės suvokimo tyrimų. Į šiuos duomenis neįtrauktas IPTV piratavimas, kuris tapo vienu populiariausių piratinio turinio vartojimo būdų. Jei į ataskaitą būtų įtraukti sunkiai išmatuojami IPTV duomenys, skaičiai neabejotinai būtų daug didesni.
Lietuvoje žmonės jau baudas gauna už parsisiųstus filmus
Naivuolių pagąsdinimui. Yra n būdų kaip apsisaugoti ir suklaidinti.
Vis tiek anksčiau ar vėliau prieisime prie to, kad interneto sklaidos nesukontroliuosi arba gyvensim Kinijos cenzūros sąlygom.
O kokia cenzūra šiuo atveju? Ta prasme aš irgi nenorėčiau, kad mano darbą vogtų. Būtent aš ėjimą į kiną, žaidimo ar filmo pirkimą matau kaip paramą kūrėjui, tokiu būdu iš idėjos yra auginama turinio kokybė. Nejaugi viskas turi būti kuriama iš idėjos, normalu, kad kūrėjas nori uždirbti. Vien youtube kiek yra kokybiško turinio, ko prieš 15-20 metų nelabai buvo. Vien dėl to, kad kažkas moką už turinį mes ir turime ką galime kokybiško nelegaliai atsisiųsti..
jojo parama kurejui 😀 kai ten pelnai milioninai zarstomi uz tuos pvz filmus kalba eina apie NE apie paprastus zmones, plius kai filmai jau senai parodyti jokios zalos niekam nera jei kas ir paziuri nes ir taip tas zmogus nejo to filmo paziuret ir negauna is to realios naudos perparduodant. Ir aplamai cia nera ka diskutuot nes piratavimas buvo ir bus. Plius gi buvo ES darytas tyrimas kokia zala daro piratavimas, o paaiskejo kad nera jokios zalos.
Priklauso nuo konkretaus kurejo(u) ir turinio. Vienais atvejais tau pritarciau, kitais ko gero ne.
Yra daug pavyzdziu, kuomet rekordiskai uzdirbami pinigai nesitransliuoja i kokybes augima. Didele dalis „franciziniu“ AAA zaidimu ir blockbuster’iniu IP (Marvel, Star Wars) holivudiniu filmu/serialu ta puikiai demonstruoja.
Kitas dalykas, tai dauguma zmoniu, kurie dirba prie tokio turinio, dirba pagal is anksto sudarytus kontraktus ir atlygi. Pagrindinis pelnas nueina ne jiems, o kompaniju owner’iams ir investuotojams. Zinoma, is to taip pat finansuojami ir sekantys projektai, bet tipiniu atveju nera taip, kad bent techninis personalas is to tiesiogiai kazka gautu po pardavimu.
As asmeniskai esu linkes „remti“ Indie kurejus arba privacias, akcijom neprekiaujamas kompanijas, kurios islaiko auksta idejiskuma ir koncentravimasi i produkta. O del „megacorps“ tai tikrai asaru nelieju, jei ir piratiskai paziuriu kontenta 🙂
Šiaip įdomu kiek iš jų sutiko su bauda ir sumokėjo, nes jų gaudymas pasirodo toks: Megztukas kaip Go3 (Home play ar kaip jų uab) atstovas sėdi LM (dar vis nuoskaudą jaučia) ir žiūri kada čia įmes turinio, tuomet perduosa LRTK o ten IT berniukas IP nurašo nuo torrent client. Jokių notarų šalia, jokių policijų, jokių anstolių, jokios seritifkuotos įrangos. Tuomet vyksta posėdis komisijos, kur jie pakeltomis rankomis balsuoja. Komisijos nariai yra aktoriai arba režisieriai. Pats komisijos pirmininkas yra aktorius ir režisierius, kuris kuria produkciją Go3 paslaugai. Sakyčiau didelis interesų konfliktas. Kitas dalykas, iki kol baudas leido dalinti jiems, Megztukas pildydavo LM abuse (Trl viską ten meta ir jiems jis dzin), adminai staigiai ar bent per 24val trindavo, o dabar abuse nepildo, laukia kol siųsis daug žmonių… Beje, jau nubaudė už holivudinį turinį
Tos baudos greičiau už šūdiną skonį besisiunčiantiems mažo biudžeto lietuviškus šūdus.
Jeigu žmogus iš turinio nesipelno, tai nesiskaito kaip piratavimas. Vistiek filmus žiūriu tik po praėjusio bumo, kai filmas jau užsidirbo iš legalių platformų, kaip kinas, netflixai ir visokios tv… tuomet koks čia piratavimas? atsisiunti seną softą, tam kad paredaguoti sau kažką, piratavimas?
tai va kad 99% tu ,,piratu“ su pagaliu i kino teatra nenuvarysi. nebus piratinio turinio tai ir nereikes. kada nors per tv paziures.
geru filmu kurejai arba ismire arba jiems jau da3.14zdi ten ta filma siunciasi ar nesisiuncia, nei naudos nei zalos jie negauna. o uz 90% siuolaikinio sudo ziurejima tai cia mums turetu moketi, kad ziuretumeme.
As savo telefone turiu tik savo darytas foto ir video ir uztai mokejau laikmenos mokesti, suimokejau pats uz savo sukurta turini (kuris dar ir privatus). Va cia yra piratavimas. Sena gera patarle „kas ant kito sako , ant saves pasisako“. Dar viena patarle „bukim biedni ,bet teisingi“ ka isversciau siame kontekste, galvokit ne tik apie tuos kurie jusu kurini pamate paklause nemokamai, bet ir apie tuos kurie uz ji sumokejo , bet jiems nepatiko… Peace. 🙂
Jei pas ką ir yra telefonuose muzikos failų, tai tikrai ne LT, nes užsienio atlikėjams jie tikrai neatidavinėja eurų. Mokestis taip, juokingas ir dar labai… Ypač kai paima už 3310 telefoną nes matai jis turi atmintį 32MB tai wrtf??? Močiutei pirkau pensininko telefoną ir anam užmetė laikmenos mokestį…
vel nuvalkiota tema.
suzinotume kiek vien pinigu surenkama is telefonu pardavimu ir panasios elektronikos…tai suprastumete kokie vargsai tie kurejai. Sis mokestis yra isvis pasityciojimas is visuomenes. Cia kaip moketi uz striukes dizaina papildomai, nes kinieciai nukopijavo dizaina.
Piratavimas negerai….bet jau taip gaunasi…kad vietoje 1,1 mlrd gautinu pajamu uz AAA zaidima, kurejas/leidejas gauna „tik“ koki 1 billion. Oi kaip baisus tas piratavimas.
Zaidzia nemokamai tie kurie ir taip nepirktu….
ne kurime esme. Esme kad IP sukurus kopijuojama ir jei ji sekminga ji parduoda pakankamai. Jei nesekminga…tai ir uz dyka niekas neima to produkto.
Vat kai pirataujami mazo biudzeto kurybiniai (Indie sakykime) zaidimai, cia jau truputi gaila kureju.
https://youtube.com/shorts/ei9u5TniFV8?si=VH_yX4ucVoZYdLAI
Linkomanijos UI/UX daug geresnis, patogiau naudoti, naršyti ir ieškoti turinio. Duokit man legalią platformą, kur yra viskas, mokėsiu ir 50eur/mėn.
Muzikos nesisiunčiau jau 10metų, nes yra spitify, tidal, deezer ir t.t.
Žaidimai beveik visi irgi vienoj platformoj.
Filmams ir serialams platformų dešimtys…
Jau seniai eina juokas, kad kažkas daug uždirbs pinigų kas vėl sugalvos „kabelinę“. Tai yra, kai į vieną paslaugą sudės visus transliuotojus, nes dabar tai yra nesąmonė.
Esmė, visi nori pasipinigauti ir nėra gerai, kai vienas Begemotas primeta visiems sąlygas. Tad piratavimas visus pastato į vietą ar priverčia tik tiesiogiai remti smulkius kūrėjus.
Skaitmeninis turinys tai viena, bet štai dar blogesnis ‘kiekvienas tiekėjas atskirai’ atvejis: žiūriu štai kaip JK žurnalistas bando kinišką elektromobilį su netalpia (~240km) baterija, ir jo kelionėje po Velsą krovimo stotelių trūksta. Bet kuo jis dar labiau nepatenkintas- tai kad kiekviena krovimo stotelės firma reikalauja savo programėlės telefone, bei registracijos. Jis tų programėlių turi jau dešimt, ir privalo turėti daug įvairių tiekėjų, nes kitaip tiesiog strigs kelyje.