1000R išlinkis jūsų malonumui: „AOC CU34G3S“

Naudojimas, įspūdžiai ir išvados

Dizainas, medžiagų kokybė ir ergonomika

AOC CU34G3S“ nesiruošia naudotojo sužavėti išskirtine medžiagų kokybe, gamintojas tikrai nepersistengia. Medžiagos pakankamai normalios, plastmasė yra ne iš brangiųjų, bet situaciją gerina tekstūra, slepianti pirštų atspaudus. Paprastai tariant, monitoriaus korpusas ir stovas atlieka savo darbą, išlaiko ekraną ant stalo. Situacija su dizainu yra kur kas geresnė: trijose pusėse siauri rėmeliai ir šiaip šiuolaikiška išvaizda. Korpusas yra juodas, o raudonų akcentų kiekis lyginant su „G2“ serija yra sumažintas, tad monitorius mažiau rėkia GAMING, bet užmetus akį tikrai suprasi, kad tai žaidimams skirtas monitorius. Užuomina apie žaidimus duoda ir agresyviai išlenktas ekranas: išlinkis yra 1000R. Stovo ergonomikos galimybės tenkins jei ne visus, tai didžiąją dalį įsigijusių „AOC CU34G3S“. Galime reguliuoti ekrano aukštį (13 cm eiga), pakreipti ekraną ir pasukti į kiekvieną pusę 30 laipsnių kampu. Kadangi ekranas yra 21:9 formato, jo paversti stačiai net fiziškai nebūtų įmanoma, to nesiūlo ir stovas.

Stovo kojos tokios didelės, kad klaviatūrai gali nelikti vietos ant stalo

Spalvų tikslumas, vaizdo kokybė ir apžvalgos kampai

Labai tikslių gamyklinių spalvų iš žaidimams skirto monitoriaus nereikalaujame, bet situacija su „AOC CU34G3S“ galėtų būti kiek geresnė. Balto taško nuokrypis nėra tragiškas, jis gamykliškai yra apie 6100K. Spalvų netolygumas yra, bet irgi viskas dar pakenčiama, bet gama tikslumas yra tikrai prastas. Norint gauti bent kažką panašaus į gama 2.2 reikia naudoti Gamma 3 nustatymą. Dėl stipriai mažesnės gama reikšmės gamyklinis vaizdas yra blausesnis, trūksta sodrumo. Pakėlus gama, vaizdas pasidarė gyvesnis. Tad dėl gamyklinio monitoriaus sukalibravimo tikrai turime priekaištų. Dėl šių priežasčių monitorius nėra tinkamas spalvų tikslumo reikalaujančiose užduotyse. Norint jį tam naudoti, būtinai reikės kalibravimo įrenginio. Pati vaizdo kokybė mane tenkina, ypač po kalibravimo. Dėl agresyvaus išlinkio monitoriuje labai šauniai atrodo žaidimai, ne veltui šis monitorius tam ir skirtas.

AOC CU34G3S“ turi 109 taškus colyje (tiek pat kaip 27 colių 1440p monitorius), tad vaizdo detalumas yra geras; kažko geriau norės tik 4K raiškos fanatai. Ne retai VA panelę turintys monitoriai kenčia nuo juodos spalvos tepimo, bet „AOC CU34G3S“ su šia problema susiduria tik minimaliai, tad vaizdo kokybės besiliejantis vaizdas negadins. Kiek keista, kad mums kliuvęs modelis turi gan pastebimą apšvietimo kraujavimą. Kadangi aš monitorių naudoju dieną arba su šviesa, to iš karto nepastebėjau. Apšvietimo kraujavimą aptikau tik darydamas testą. Tad daug dirbantys tamsoje, kentės nuo prasiskverbiančio apšvietimo ir tai tikrai gali erzinti. VA panelės turi gerus apžvalgos kampus, bet ne tokius gerus kaip IPS. Būtent tokias savybes turi „AOC CU34G3S“. Apžvalgos kampai yra geri žiūrint iš tiesiai visame ekrane, bet didinant žiūrėjimo kampą vaizdas ekrane gan greitai pradeda blogėti.

Darbas ir funkcionalumas

AOC CU34G3S“ darbinėms užduotims nėra tiesiogiai skirtas, bet su monitoriumi tikrai galima daug ką nuveikti. Jau seniai žinoma, kad platus ekranas gerai tinka video redagavimui, tas pats ir su „AOC CU34G3S“. Su monitoriumi galima patogiai redaguoti nuotraukas, spalvų tikslumo tikrai užteks. „AOC CU34G3S“ taip pat gerai tiks ir skaičiuoklėms ar „Word“ dokumentams. Grafiniam sektoriui monitorius nelabai tiks dėl labai agresyvaus išlinkio, nes vaizdas ekrane bus iškreiptas. Žinoma, mėgėjiškam pabraižymui tai ne tiek stipriai trukdys. Dar būtinai reikia paminėti, kad monitorius gali atvaizduoti vaizdą iš kelių šaltinių vienu metu. Vieni tuo niekada nepasinaudos, kiti pamėgs šią funkciją. Monitorius dar turi integruotus garsiakalbius, jie tikrai patenkins nereiklių žmonių poreikius ir sutaupys vietos ant stalo tiems, kas daugiausiai naudoja ausines.

Naršymas internete ir video

Naršyti internete naudojant „AOC CU34G3S“ bus patogu, bet susiduriame su įprastinėmis plačių monitorių bėdomis – šonuose lieka labai daug nepanaudoto ploto. Platus monitorius naršant patiks mėgstantiems daryti kelis darbus vienu metu. Galime turėti kelis pilnaverčio dydžio langus ir vienu metu žvelgti į skirtingą informaciją. Kalbant apie video,čia – tos pačios plačių monitorių bėdos. Serialai su 16:9 formatu turės juodas juostas šonuose, tas pats bus ir su daugeliu „YouTube“ video. Su filmais situacija bus geresnė, nes juose naudojamas platus formatas.

Naršant tikrai liks daug nepanaudotos vietos

Žaidimai

Žinoma, kad stipriosios „AOC CU34G3S“ savybės turi atsiskleisti žaidimuose. Tai – iki 165 Hz atnaujinimo dažnį turintis monitorius, kurio atsako laikas GtG yra 4 ms, o MPRT – 1 ms. Šiaip MPRT atsako laikas yra geras indikatorius. Jis nurodo pikselio matomumo laiką ir tiesiogiai atspindi judesyje atsirandantį vaizdo susiliejimą (motion blur). Kitaip sakant, MPRT atsako laikas nurodo, per kiek realiai pasikeičia vaizdas ekrane. Nepaisant to, daugelis vis tiek labiausiai vertina GtG atsako laiką. Iš mano mėgėjiškų darytų testų aišku, kad šioks toks vaizdo atsilikinėjimas (ghosting) ekrane pasireiškia, bet jis yra pakenčiamas. Be to, pačiuose žaidimuose nelabai jaučiasi. Tik labiau išlavintą akį turintys žaidėjai galės pastebėti ghosting’ą. Nors VA panelės ant popieriaus turi geras specifikacijas, bet su juodos spalvos atsaku joms yra sunku. Ši problema vadinasi juodos spalvos tepimu (black smearing). Mano bandomas monitorius turi tik minimalų juodos spalvos tepimą, ir žaidimuose jis pasireiškia tik tam tikrose aplinkybėse. Pavyzdžiui, juodi paveikslo rėmeliai su juodų linijų paveikslu baltame fone judant atrodys kiek susilieję. Na, nieko nepadarysi, čia gi VA trūkumas. Kalbant apie mano patirtį žaidimuose, tai ji tikrai yra teigiama. Žaidimai agresyviai lenktame ekrane atrodo labai įtraukiančiai. Tas galioja tiek šaudyklėms, tiek trečio asmens žaidimams, tiek lenktynėms. Monitorius taip pat puikiai tvarkosi ir su kitais žanrais, tad žaidėjai tikrai liks patenkinti. Tik noriu paminėti tą patį, ką sakau kiekvieno 21:9 formato monitoriaus apžvalgoje. Dažnai žaidimuose išvysite juodas juostas šonuose vykstant kinematinėms scenoms, nuo to niekur nepasislėpsite. Galiausiai noriu pasakyti, kad „AOC CU34G3S“ yra universalus žaidimų monitorius. Juo liks patenkinti daugelis žaidėjų, tik žaidžiantis profesionaliame lygyje gal norės pasižvalgyti kitų modelių su didesniu atnaujinimo dažniu ir mažesniu atsako laiku. Vos nepamiršau, monitorius palaiko „FreeSync“, taigi su kadrų sinchronizavimu tarp vaizdo plokštės ir monitoriaus problemų nebus.

Amžina ultrawide monitorių bėda – juodos juostos šonuose

Išvados

Dabar atėjo metas apibendrinti, koks monitorius yra „AOC CU34G3S“. Šis monitorius yra skirtas visų lygių (pradedantiems, pažengusiems ir kai kuriems profesionalams) ir įvairių žaidimų žanrų žaidėjams, kurie jį taip pat puikiai galės naudoti naršymui internete, video žiūrėjimui ir dar daug kam. Tačiau monitorius tikrai neskirtas darbo profesionalams, ieškantiems tikslių gamyklinių spalvų ir specialių darbinių funkcijų. „AOC CU34G3S“ tikrai stipriai atrodo žaidimuose, o agresyvus 1000R išlinkis suteikia įspūdingą pasinėrimo į turinį efektą. Tai tikrai stipriausia šio monitoriaus savybė. „AOC CU34G3S“ dar atrodo labai šiuolaikiškai ir papuoš kiekvieną stalą, bet stovo padas yra tikrai per didelis. AOC su juo tikrai reikėtų sugalvoti kažką kitokio. Tad stovo padas man yra didžiausias šio monitoriaus minusas, antras mažesnis priekaištas – prastokas gamyklinių spalvų tikslumas, o trečias – apšvietimo kraujavimas. Monitorius minusų turi, bet pliusų kur kas daugiau: reguliuojamas stovas, šiuolaikiškas dizainas, geri apžvalgos kampai, 1000R išlinkis, PiP funkcija, „FreeSync“, pakankamai geras atsako laikas kaip VA panelei, puikiai tinka daugeliui žaidimų ir daug kam kitam, o žaidėjai dar gali uždėti taikiklį ant ekrano ir rinktis iš kelių vaizdo režimų, kurie gali padėti lengviau įveikti priešus žaidime.

AOC CU34G3S“ galėtų sugundyti ne vieną žaidėją, bet daugeliui maždaug 600 eurų kaina gali kandžiotis. Iš pirmo žvilgsnio tai yra tikrai didelė pinigų suma, nes tie patys 21:9 formato AOC G2 serijos 34  colių monitoriai kainuoja 400 eurų zonoje. Šiek tiek panagrinėjus 34 colių 21:9 formato rinką aiškėja, kad „AOC CU34G3S“ yra pigiausias 1000R išlinkį turintis monitorius, be to visi pigesni 1500R modeliai yra su 144 Hz atnaujinimo dažniu, o „AOC CU34G3S“ su 165 Hz. Nemanau, kad visi jaus papildomas 21 Hz (165 Hz vs 144 Hz), bet 1000R tikrai suteikia daug geresnį pasinėrimo į turinį jausmą nei 1500R, ir tai gali būti ta priežastis, dėl ko už „AOC CU34G3S“ verta mokėti papildomai.

 

13 Komentarai

  1. Fostil parašė:

    Puiki apžvalga.

    Kainos tokių monitorių gan neblogai nukrito jau, tikrai įperkami. Prieš 2 metus uz LG 34GK950F mokėjau beveik 1000eurų…

    Norėtųsi išmėginti panašų UW su 1000R išlenkimu, nes man kartais kelia problemu mažas išlenkimas kaip pas mane tėra 1900R. Pvz. Forza 5 teko UI elementus arčiau vidurio sutraukti, nes tiesiog sunku buvo žiūrėti į vidurį ekrano ir spidometrą kamputyje.

    • TomasP parašė:

      Kai tik pradėjau naudoti platų monitorių ir turėjau panašių problemų, su laiku įpratau.
      Mažas išlenkimas asmeniškai geriau žaidžiant lenktinių simuliatorius, bet jo su Forza ir pulteliu ir UI pasiartinau.

    • Mindaugas Klumbis parašė:

      IPS vis tiek yra IPS, jie ir dabar brangiau kainuoja nei VA. Aišku kainos pakrito kažkiek ir jų. Šiaip net nesitikėjau, kad tas didelis išlinkis taip patiks, bet tikrai taip maloniai apgaubia akis. Gal ir ne visiems tai patiks, bet man tai tikrai lipo.

  2. Daimonass parašė:

    O kaip jaučiasi žaidimas ant tokio didelio monitoriaus? Pvz aš labai esu įpratęs būti prie 24, 1080p Rez. Ar žaidžiant nėra sunku matyti žaidimo kampuose, kraštuose esančią informaciją?

    • SoTOP parašė:

      Mažesnis ekranas visada yra geriau, dėl ko man 17″ laptopiniai ekranai patiko, bet per laiką tu prisitaikysi ir skirtumas bus labai mažas, praktiškai jeigu į esporto profus netaikai nesvarbu kokį monitorių naudoji.

    • Mindaugas Klumbis parašė:

      Man asmeniškai 34 colių ultrawide tikrai nėra per didelis ir maloniai žaidžiasi. Aišku, jei pereini nuo 24 colių tai gal reikia pratintis. Jei labai bijome didelio monitoriau tai tada, tikriausiai, 27 1440p būtų geras pasirinkimas, pakankamai didelis, bet ne per didelis.

      Kitas dalykas, žiūrint ką žaidi. Jei šaudykles konkurencingai nete, tai gal ir blaško šone daugiau info. Bet pats savo akim mačiau, kaip Robloxe kažkas pasislėpęs buvo ir nematė mano vaiko, o tas dėl plataus ekrano jį jau matė ir galėjo nužudyti. Nežinau ar tas pats ir konkurencingose šaudyklėse įmanoma, nes pats tik single player žaidžiu kažką.

    • neblogai parašė:

      Žaidžiant Age of Empires 2 DE ant 32 colių: išties toli yra kairys viršutinis kampas, kur paprastai rodomi resursai bei kas gaminama. Bet yra modai sukeliantys tai į ekrano vidurį/apačią, virš vartotojo sąsajos, ir tada viskas būna patogu. Tuo pačiu- kai ekranas didelis, tampa įmanoma dešiniajame kampe turėti 2x didesnį žemėlapį ir jame lengvai viską įžiūrėti- ir tai jau yra labai teigiama. Taip pat, didelis ekranas yra gerai nes matai daug ploto, ir viskas nesmulku, taigi išlieka patogus ‘mikro’ valdymas. Čia apie e-sports; vieno žaidėjo žaidimuose jokių neigiamų pasekmių nepajutau. Ir aišku, 34″ yra dar juntamai didesnis nei 32″.

      • Mindaugas Klumbis parašė:

        Norėčiau repliką dėl didumo. Daug ką klaidiną tie coliai monitorių. Realus ekrano plotas priklauso nuo formato tipo ir įstrižainės. Dėl to 34 colių 21:9 formato monitorius turi mažesnį ekrano plotą (2700 cm2) nei 32 colių 16:9 monitorius (2822 cm2). Tai yra kiek daugiau nei 4 % daugiau naudingo ekrano ploto pas 32 colių monitorių, dėl to kalbant apie dydį vien įstrižaine kliautis negalima. Galima va skaičiuoklę naudoti: http://www.displaywars.com/32-inch-16×9-vs-34-inch-21×9

        Tas pat ir su telefonais. Seniau ekranai buvo 16:9 ir jau 5,5 colių būdavo labai didelis ekranas. Dabar ekranai 19:9 ir panašus, dėl to 6 colių dar normaliai rankoje telpa.

  3. Fostil parašė:

    Jei tavo pagrindiniai žaidimai yra esport tipo, tai toks monitorius ne tau. Bet man kaip paprastam žmogui, kuriam visiškai nerūpi tie rankai online žaidimuose, tai yra geriausias monitoriaus standartas ir prie 16:9 nesiruošiu grįžti.

    Kitas dalykas, norint tokį monitorių naudoti – reikės ir galingos vaizdo plokštės. 3440x1440p rezoliucijoje rtx3060 lygio gpu vargiai susidorotų.

  4. ToBeX parašė:

    Vakar pasiėmiau Aviteloje už 379, tai realiai pirmas įspūdis, kad „nespalvotas monitorius“ bet pasėdėjus akys apsiprato ir nebebadė tai akių.
    Kitas didelis minusas, kad stovo koja labai daug vietos už monitoriaus užima, jis gaunasi stipriai atitrauktas nuo sienos, tad šoniniai monitoriai nebetelpa ant stalo.

Parašykite komentarą

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.