„MSI RTX 3070 Gaming X Trio“: DLSS 2.0 + RT ar tiesiog 4K prie (ne)panašios spartos į RX 6800 XT?
Specifikacijos
RTX 3070 vaizdo plokštės naudoja GA104 lustą, kuriame yra sutalpinti 6144 CUDA branduoliai, tačiau aktyvuoti yra tik 5888 vienetai. Kartu šiek tiek nukentėjo tekstūrizacijos (TMUs), Tensor procesorių ir RT procesorių skaičius. Vietoje galimų 192 TMUs ir Tensor branduolių gauname po 184 vienetus, o RT procesorių skaičius siekia 46, nors galėtų 48. Rasterizacijos blokų (ROPs) skaičius maksimalus, t.y. 96. GA104 lustą taip pat naudoja ir RTX 3060 Ti, tačiau joje komponentų skaičius apkarpytas stipriau. Vietoje 46 aktyvių klasterių palikti 38 su 4864 CUDA branduoliais, 152 TMUs/Tensor branduoliais ir 38 RT procesoriais. Nors atminties magistralės plotis identiškas (256 bit), tačiau RTX 3060 Ti disponuoja mažesniu ROPs skaičiumi (80). Atminties pralaidumas nesiskiria, nes naudojami 14 Gbps spartos GDDR6 lustai.
Su „Ampere“ architektūra stebime gerokai išaugusį CUDA branduolių skaičių bei dvigubai sumažėjusį „Tensor“ procesorių skaičių. Reikia atkreipti dėmesį, kad nVIDIA dabar kitaip skaičiuoja CUDA skaičių, kuris iš esmės yra padvigubintas, kadangi SM klasteryje esantys INT32 loginiai blokai dabar gali kur kas efektyviau apdoroti slankiojančio kablelio apkrovą. Tai reiškia, kad CUDA branduolių skaičius iš tiesų nepadvigubėjo, o tik pusė jų turi padidintą pajėgumą. „Turing“ SM per ciklą galėjo atikti 64x FP32 ir 64x INT32 apjungtas operacijas, o „Ampere“ atveju skaičiavimo pajėgumas išaugęs iki 128x FP32. „Tensor“ branduolių, kurie atsakingi už dirbtiniu intelektu paremtų technologijų kaip DLSS veiklą, skaičiavimo ypatumai nėra žinomi, tačiau pasak informacijos, jų skaičiuojamoji galia per taktą yra padidėjusi 4 kartus lyginant su antros kartos „Tensor“ procesoriais, randamais „Turing“ branduolyje.
GeForce RTX 3070 | MSI RTX 3070 Gaming X Trio | MSI RTX 3080 Gaming X Trio | MSI RTX 3060 Ti Gaming X Trio | |
Branduolys | GA104 | GA104 | GA102 | GA104 |
Architektūra | Ampere | Ampere | Ampere | Ampere |
Gamybos technologija | 8 nm Samsung | 8 nm Samsung | 8 nm Samsung | 8 nm Samsung |
Tranzistorių skaičius | 17,4 mlrd | 17,4 mlrd | 28 mlrd | 17,4 mlrd |
SM klasterių skaičius | 46 | 46 | 68 | 38 |
CUDA procesoriai | 5888 | 5888 | 8704 | 4864 |
Tensor procesoriai | 184 | 184 | 272 | 152 |
RT procesoriai | 46 | 46 | 68 | 38 |
TMUs | 184 | 184 | 272 | 152 |
PCIe sąsaja | PCIe 4.0 | PCIe 4.0 | PCIe 4.0 | PCIe 4.0 |
GPU dažnis | 1500 MHz | 1500 MHz | 1440 MHz | 1410 MHz ? |
GPU Boost dažnis | 1725 MHz | 1830 MHz | 1815 MHz | 1830 MHz |
Atminties magistralė | 256 bit | 256 bit | 320 bit | 256 bit |
Atminties dydis | 8 GB GDDR6 | 8 GB GDDR6 | 10 GB GDDR6X | 8 GB GDDR6 |
Atminties sparta | 14 Gbps | 14 Gbps | 19 Gbps | 14 Gbps |
Atminties pralaidumas | 448 GB/s | 448 GB/s | 760,3 GB/s | 448 GB/s |
ROPs | 96 | 96 | 96 | 80 |
L2 spartinančioji atmintis | 4 MB | 4 MB | 5 MB | 2 MB |
TDP reitingas | 220 W | 240 W | 340 W | 240 W |
Maitinimo jungčių konfigūracija | 1x 12-pin | 2x 8-pin | 3x 8-pin | 2x 8-pin |
Išmatavimai (mm) | 242 x 112 x 36 | 323 x 140 x 56 | 323 x 140 x 56 | 323 x 140 x 56 |
I/O jungtys | 2x HDMI 2.1
2x DisplayPort 1.4a |
1x HDMI 2.1 3x DisplayPort 1.4a
|
1x HDMI 2.1
3x DisplayPort 1.4a |
1x HDMI 2.1
3x DisplayPort 1.4a |
Rekomenduojama kaina išleidimo metu | 499 USD | 560 USD | 759 USD | 470 USD |
MSI standartinį 220 W galios limitą padidino 20 W, iki 240 W. Tai atitinka RTX 3060 Ti Gaming X Trio turimą galios limitą ir leidžiamą maksimalų RTX 3070 FE modeliui. Deja, bet daugiau erdvės pakelti galios limitą MSI nepaliko – RTX 3070 Gaming X Trio leistinos lubos 250 W.
Tas DLSS 2.0 tai gerai, kai naudojama didelė rezoliucija, ant 1080p jau nepanaudosi. Gaila, tik kad mažai žaidimų tą DLSS palaiko ir ilgai integravimas užtrunka. Tad kaip ir yra tas DLSS, geras įvaizdis, bet mažai kur panaudosi 🙂
DLSS at 1080p gal tik kokiems RTX 2600 savininkams būtų aktualu. Kalbant apie 4K, tai Balanced režimas mano akims paskutinis nesukeliantis didžiulio downgrade. Su Performance jau nereikia daryti jokių screen’ų, matosi akivaizdžiai.
Man įdomu, ar NV neišsikas sau pati duobės su DLSS, nes toks dalykas potencialiai gali mažinti ateinančių GPU poreikį/pirkimą. Aišku visada galima haltinti DLSS 🙂