„MSI RTX 3070 Gaming X Trio“: DLSS 2.0 + RT ar tiesiog 4K prie (ne)panašios spartos į RX 6800 XT?
Triukšmo ir energijos sąnaudų patikra
TORX 4.0 ventiliatoriai palaiko Zero RPM ir startuoja temperatūrai nepasiekus 60 °C. Trims ventiliatoriams yra priskirti 2 PWM kanalai. Kadangi sūkiai abiejuose kanaluose sureguliuoti vienodai, grafoje pateikiame tik vieną kreivę. Jokių nepageidaujamų permušimų (angl. overshoot) grafoje nestebime: ventiliatoriai tobulai startavo ir išdirbę apkrovos metu vėliau vėl sustojo. Maksimalūs sūkiai pasiekė ~1350 RPM, kas atitiko 41 % visų sūkių. Prieš grįžtant į Zero RPM režimą, kai temperatūra nukrito iki 36 °C, ventiliatoriai trumpą laiką dirbo ~1000-1050 RPM intensyvumu.
Lentelė atskleidžia, kad „MSI RTX 3070 Gaming X Trio“ sukuria daugiau triukšmo (40,5 dBA) tiek už „MSI RTX 3060 Ti Gaming X Trio“ (40 dBA), tiek už „MSI RTX 3080 Gaming X Trio“ (40,3 dBA). Pirmu atveju priežastis aiški – RTX 3060 Ti turi laisvesnį sūkių profilį, maksimaliems sūkiams pasiekiant tik 1200 RPM. Antru atveju priežastis nėra aiški, nes RTX 3070 ir RTX 3080 naudoja vizualiai identiškus ventiliatorius, kurie pasiekia identiškus sūkius (~1350 RPM). Tai tai tikrai nėra paklaida, nes atmintyje įstrigęs tylesnis „MSI RTX 3080 Gaming X Trio“ dirbas.
„MSI RTX 3070 Gaming X Trio“ pagal elektros sąnaudas įsiterpia tarp „MSI RTX 3060 Ti Gaming X Trio“ ir „ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti OC“, būnant arčiau pirmosios vaizdo plokštės. Jas skiria ~10-20 W, nors TDP lygis techniškai yra identiškas, po 240 W. Tuo tarp „MSI RTX 3080 Gaming X Trio“ su 340 W TDP yra gerokai ėdresnė, jai reikia nuo 70 W iki 100 W daugiau elektros.
Tas DLSS 2.0 tai gerai, kai naudojama didelė rezoliucija, ant 1080p jau nepanaudosi. Gaila, tik kad mažai žaidimų tą DLSS palaiko ir ilgai integravimas užtrunka. Tad kaip ir yra tas DLSS, geras įvaizdis, bet mažai kur panaudosi 🙂
DLSS at 1080p gal tik kokiems RTX 2600 savininkams būtų aktualu. Kalbant apie 4K, tai Balanced režimas mano akims paskutinis nesukeliantis didžiulio downgrade. Su Performance jau nereikia daryti jokių screen’ų, matosi akivaizdžiai.
Man įdomu, ar NV neišsikas sau pati duobės su DLSS, nes toks dalykas potencialiai gali mažinti ateinančių GPU poreikį/pirkimą. Aišku visada galima haltinti DLSS 🙂