„MSI RTX 3070 Gaming X Trio“: DLSS 2.0 + RT ar tiesiog 4K prie (ne)panašios spartos į RX 6800 XT?
Išvados apie RTX 3070 Gaming X Trio ir įžanga į bandymą su DLSS 2.0
„MSI RTX 3070 Gaming X Trio“ vaizdo plokštėje panaudota aušinimo sistema nėra pasisavinta nuo RTX 3080 Gaming X Trio, nors struktūriniai skirtumai minimalūs. Net be septintojo 8 mm skersmens šilumos vamzdelio vaizdo plokštė yra super šalta. Žinoma, ir TDP lygis kitas. MSI čia galėjo sužaisti kiek kitaip, nes temperatūrinio rezervo apstu. Temperatūros ir ventiliatorių sūkių santykis yra 60 °C prie ~1350 RPM. Toks profilis tikrai nėra optimalus. Numetus sūkius ir neperlipant 70 °C aušinimo sistema galėjo tapti absoliučiai negirdima. Nereikia suprasti neteisingai. Jokios problemos su tokiu profiliu nėra – ventiliatorių darbas labai tylus, tačiau identiškas sūkių intensyvumas RTX 3080 Gaming X Trio modeliui neatrodo pats tinkamiausias. Mažas papildomas pastebėjimas: nepaisant identiškų sūkių RTX 3070 pasirodė kiek triukšmingesni už RTX 3080 ventiliatorius. Galbūt panaudoti kiek kitokio modelio ventilaitoriai arba tiesiog esti skirtumas tarp skirtingų partijų. Kad tokį skirtumą sudarytų papildomas šilumos vamzdelis – mažai tikėtina.
Tiek „MSI RTX 3060 Ti Gaming X Trio“, tiek „MSI RTX 3070 Gaming X Trio“ ant popieriaus turi po 240 W TDP ir 1830 MHz boost dažnį. Realybėje boost dažnis beveik identiškas – vidurkių skirtumas iki 20 MHz. Tikras energijos suvartojimas taip pat labai panašus – RTX 3070 vidutiniškai reikia tik ~10-20 W daugiau. Nors RTX 3070 pagal spartą yra kur kas arčiau 3060 Ti nei RTX 3080, tačiau peržvelgus spartos/sąnaudų santykį „MSI RTX 3070 Gaming X Trio“ yra geresnis pasirinkimas už „MSI RTX 3060 Ti Gaming X Trio“. Tai nebūtų taip akivaizdu jeigu MSI nebūtų padidinus savo RTX 3060 Ti TDP nuo 200 W iki 240 W. Aišku, tai mažai kam rūpi – viską apsprendžia kaina. Atsižvelgus į dabartinę kainų situaciją nuo išvados, kuri vaizdo plokštė turi geresnę vertę, susilaikysime.
Kaip parodo žemiau esanti lentelė – suvestinė, „MSI RTX 3070 Gaming X Trio“ gali sudaryti konkurenciją tik „Radeon RX 6800“. Abi vaizdo plokštės pasidalina po penkias užtikrintas pergales, o trijuose žaidimuose fiksuojame daugiau mažiau identišką spartą. Akivaizdu, kad RTX 3070 nėra konkurentė „Gigabyte RX 6800 XT Gaming OC“. Vieninteles dvi iškovotas pergales „Far Cry 5“ ir GTA V žaidimuose padiktavo CPU bound efektas, plius dar ir tai, kad „Far Cry 5“ nemėgsta pirmųjų trijų „Zen“ architektūrų procesorių, įskaitant naudotą „Ryzen 7 3700X“. Norint pabandyti padaryti RTX 3070 konkurencingą „Radeon RX 6800 XT“ vaizdo plokštei, būtina imtis triukų/ginklų, šiuo atveju DLSS 2.0 technologijos. Nėra jokių abejonių, kad DLSS 2.0 Quality režimo (1440p raiška išdidinama iki 4K) pakaks pralenkti RX 6800 XT, tačiau kaip atrodys vaizdo kokybė? Tam pasirinkome keturis DLSS 2.0 palaikančius žaidimus: „Death Stranding“ „Control“, „Cyberpunk 2077“ ir „Deliver Us The Moon“. Paskutiniai trys palaiko RayTracing, todėl turėdami atsargoje daug spartos papildomai įjungėme RT efektus pasižiūrėti galutinio vaizdo.
MSI RTX 3070 Gaming X Trio
prieš |
||
ASUS TUF Gaming RX 6800 OC | Gigabyte RX 6800 XT Gaming OC | |
Assassin’s Creed Odyssey | win | tie |
Battlefield V | lose | lose |
Control | tie |
lose |
Cyberpunk 2077 | win | lose |
Death Stranding | lose | lose |
F1 2018 | lose | lose |
Far Cry 5 | win | win |
GTA V | win | win |
Hitman 2 | tie | lose |
Metro Exodus | lose | |
Red Dead Redemption 2 | tie | lose |
Shadow of The Tomb Rider | win | lose |
Total War: Three Kingdoms | lose | lose |
World of Tanks RT | lose | lose |
Bendra suma | win – 5, lose – 5, tie – 3 | win – 2, lose – 11, tie – 1 |
Apie DLSS 2.0?
Tensor branduolių, kurie atsakingi už dirbtiniu intelektu paremtų technologijų kaip DLSS veiklą, skaičiavimo ypatumai nėra žinomi, tačiau pasak informacijos, jų skaičiuojamoji galia per taktą yra padidėjusi 4 kartus lyginant su antros kartos Tensor procesoriais, randamais „Turing“ branduolyje. Su 2.0 DLSS versija NVIDIA panaikino rezoliucijų apribojimus skirtingoms vaizdo plokštėms, padidino spartą, padarė AI treniravimo procesą lankstesnį (tapo standartizuotas kiekvienam žaidimui), bet, svarbiausiai, sugebėjo sumažinti nepageidaujamą vaizdo išblukimą kai DLSS yra aktyvus. Taip pat buvo pasiūlyti trys režimai:
- Quality
- Balanced
- Performance
Quality režimu 4K raiška yra gaunama iš 1440p, Performance – iš 1080p, Balanced – iš 1260p. Vaizdas pasiekti originaliai 4K raiškai (ar bent artimai) gali būti išdidinamas nuo 4 iki 2 kartų. Pirma DLSS karta siūlė tik išdidinimą iki 2 kartų. Kai kurie DLSS 2.0 palaikantys žaidimai, įskaitant „Cyberpunk 2077“, netgi turi Ultra Performance režimą, tačiau iš kokios raiškos gaminamas 4K vaizdas nėra aišku, galimai iš 720p. Praktiškai Ultra Performance veikia ir 4K raiškoje, nors pagal sumanymą jis skirtas 8K raiškai gaminti iš 1440p panaudojant 9 kartus siekiantį aštrumo išdidinimą. Iš tikrųjų, šios gairės priklauso naujausiai DLSS 2.1 versijai. Deja, bet išlieka dvi problemos, kurios neatsiejamos viena nuo kitos. Pirma, be „Watch Dogs: Legion“, nėra žaidimų, kurie palaikytų DLSS 2.1. Antra, 8K monitoriai išlieka absoliučia, neįperkama, prabanga.
Iš žaidimų kūrėjų NVIDIA gauna priėjimą prie tos pačios scenos įvairių raiškų (1080p, 1440p, 4K). Specialiuose serveriuose atliekamas palyginimas. Sukuriamas ir pastoviai treniruojamas nervinis tinklas, kuriam priklauso savita architektūra. Architektūrą apsprendžiantys įrankiai diegiami į tvarkykles, iš kurių Tensor branduoliai pasiima reikalingą informaciją formuoti 4K iš mažesnių raiškų. Ne visi scenoje esantys kadrai yra apdorojami, tik dalis jų. Kaip atrodys sekantis kadras numatoma spėjimo būdu. Nervinis tinklas iš savo „atminties“ apie aukštos raiškos vaizdus bando pagerinti žemos raiškos sceną, pridedant detalumo.
Tas DLSS 2.0 tai gerai, kai naudojama didelė rezoliucija, ant 1080p jau nepanaudosi. Gaila, tik kad mažai žaidimų tą DLSS palaiko ir ilgai integravimas užtrunka. Tad kaip ir yra tas DLSS, geras įvaizdis, bet mažai kur panaudosi 🙂
DLSS at 1080p gal tik kokiems RTX 2600 savininkams būtų aktualu. Kalbant apie 4K, tai Balanced režimas mano akims paskutinis nesukeliantis didžiulio downgrade. Su Performance jau nereikia daryti jokių screen’ų, matosi akivaizdžiai.
Man įdomu, ar NV neišsikas sau pati duobės su DLSS, nes toks dalykas potencialiai gali mažinti ateinančių GPU poreikį/pirkimą. Aišku visada galima haltinti DLSS 🙂