Dauguma žaidimų kūrėjų naudoja AI, kad sumažintų išlaidas ir pagreitintų procesą
Tyrimas, atliktas birželio pabaigoje ir liepos pradžioje Jungtinėse Valstijose, Pietų Korėjoje, Norvegijoje, Suomijoje ir Švedijoje, surinko 615 kūrėjų atsakymus. Jis atskleidė, kad AI dabar naudojamas įvairioms užduotims, įskaitant turinio optimizavimą ir didelio masto tekstų, kodų, garso ir vaizdo apdorojimą. Beveik 44 proc. respondentų nurodė, kad naudoja šias priemones informacijai greitai ir savarankiškai apdoroti, o tai leidžia greičiau priimti sprendimus gamybos procese.
Ši technologija yra pozicionuojama kaip sprendimas vienai iš esminių pramonės problemų: kūrimo terminams, kurie vis ilgėja, nes žaidimai tampa vis sudėtingesni, o žaidėjai reikalauja vis didesnio sudėtingumo. Automatizavus pasikartojančias užduotis, AI leidžia kūrėjams sutelkti dėmesį į aukštesnio lygio prioritetus, pvz., dizainą ir kūrybinę kryptį.
Didžioji dauguma respondentų – 94 procentai – mano, kad AI galiausiai padės sumažinti kūrimo išlaidas. Studijos tikisi, kad tai kompensuos didėjančias išlaidas, susijusias su didelio biudžeto žaidimų kūrimu ir tiesioginių paslaugų žaidimų palaikymu. Tačiau tyrimas taip pat parodė, kad vienas iš keturių kūrėjų sunkiai vertina AI iniciatyvų investicijų grąžą, nurodydamas dideles integracijos išlaidas ir sunkumus vertinant produktyvumo padidėjimą.
Nors studijos pritaria automatizavimui, susirūpinimas dėl jo pasekmių išlieka didelis. Apie 63 procentai apklaustų kūrėjų išreiškė susirūpinimą dėl duomenų nuosavybės ir intelektinės nuosavybės, nes vis dar kyla klausimų, kam priklauso teisės į AI sukurtą medžiagą.
Šios abejonės atspindi platesnes diskusijas žiniasklaidos pramonėje. Praėjusiais metais Holivudo vaizdo žaidimų atlikėjai surengė streiką dėl AI naudojimo ir darbo užmokesčio ginčų, netgi tuo metu, kai didieji leidėjai uždarė studijas ir vykdė masinius atleidimus.
Baimė prarasti darbą tebėra plačiai paplitusi, nes kūrėjai nerimauja, kad didesnis priklausomumas nuo AI gali pakeisti žmogaus vaidmenį, sumažinti darbo užmokestį arba išprovokuoti teisines kovas dėl mokymo duomenų ir sukurtų išteklių naudojimo.
Nepaisant šių iššūkių, pramonės nuomonė apie AI išlieka daugiausia optimistinė. Daugelis kūrėjų automatizavimą laiko esminiu veiksniu, siekiant išlaikyti inovacijas esant biudžeto spaudimui. Kai kurie prognozuoja, kad platesnis AI naudojimas galėtų pagreitinti prototipų kūrimo ciklus, atverti naujas galimybes mažesnėms studijoms.
hmmm….sumažintų išlaidas
then…
Visi galvoja apie GTA VI – 100 USD kaina….wow.
Čia ir problema. Žaidimų kokybė apgailėtina, o visi svaigsta apie didesnes kainas. Savaitgalį akcijos metu prigriebiau STALKER2 Heart of Chornobyl. Galvojau jau bus sutvarkytas, nes nemažai laiko nuo pasirodymo praėjo… Aha… Per 2h žaidimo GPU driveriai crashino 5 kartus. Lūžta taip, kad pc restarto reikia. Vieną kartą CPU crashint sugebėjo.. Viduryje žaidimo PC tiesiog persikrovė, pagal logus iš CPU pusės. Dialogų metu FPS krenta iki 30-40 (naudojant frame gen x2). Pirmadienį parėjo 5gb update, crashų problemos lyg baigėsi…
Tavo komentaras neitikino manes. Perejau kai tik isejo nei bugu nei crash neturejau nei vieno, zaidimas nebuvo geriausiai nuslifuotas, performance irgi buvo nekazka, bet dabar eina kaip papajaus pypke
RTX50? Jei kai tik išėjo akivaizdu, kad ne. Nežinau, kaip su kitomis plokštėmis ir nežinau kokia grafika žaidei, bet 4k max settings be dlls nematau aš jokio ėjimo. 130+ FPS ant FGx2 dialogų metu virsta 30-40. Crashai po update man dingo, jei įrodymu apie FPS dropus reikia galėsiu nufotkint ir įkelt foto, kad tamsta patikėtų 😉
O ir šiaip ne vien apie stalkerį jei kalbant.. Ar normalu 2 metų senumo žaidime matyt tokius vaizdus?
https://i.postimg.cc/nVYsq8Td/Screenshot-2025-08-20-230021.png
4k Max Settings Ray Tracing. 72% GPU load’as naudojant puse energijos limito. Spaudžia varganus 50 FPS, kai GPU laisvai gali 70-80 spaust. Yra žaidime vietų kad FPS iki 10-15 krenta ar net vaizdas sustoja rodant 1FPS. RT išjungimas gelbėja, bet pilna vietų kuriose iš stabilių 100 FPS lieka 60-70. Tiek Hogwarts, tiek Stalkerį žaist sukandus dantis tenka dėl STUTERIO (Ačiū unreal engine). Esmės nelabai keičia. Naujų žaidimų rinka, mažų mažiausiai APGAILĖTINA. Šūdas kuriamas, visur taupoma, o visi svaigsta, kaip AAA žaidimus iki 100 eurų pritempt
Ant 4K su RTX 5090 tik 56 FPS? 😀 Ką galvot su kokia 5070…
Žaidimas taip „gerai“ optimizuotas, kad beveik skirtumo nebūtų 🙂 Nebent VRAM trūkumas savo padarytų. Hogsmade ar pilyje, CPU neveža visiškai žaidimo. Tie patys FPS tiek su 4080S tiek su 5090. užmetus papildomus 200mhz būtų apie 60fps. Išėjus iš šių zonų kur CPU nepaspringsta galima 80-110 pamatyt. Bet čia žaidimai kalti ne plokštė.
Plokštė kalta šiame žaidime 😀 4k Max settings + Path tracing
https://postimg.cc/cg9827yS
va čia tai tikrai verkt norisi
Jums siulyciau pamirsti zaisti native, tam ir yra dlls fg mfg. Stalkeris absoluciai ahujienai eina, cyberpunk as tokiu vaizdu net nemates kaip kad tavo foto, o hogwardas paliktas mirciai su senu dlls ir senu raytracing su hdr neimanoma jo isvis zaisti viskas gliucinasi ten turi isjungti arba fg arba hdr. Bet jo sutinku su tavim kad apgailetini zaidimai iseina siais laikais. Pas manes toks pat pc kaip pas taves
Hogwartsas turi ir dlss4 ir MFG ir ray reconstruction.Nėra jis paliktas. Dėl sudėtingų tekstūrų ir šūdino UE4 variklio jam neužtenka šios dienos CPU resursų. Su 7800x3d buvo dar blogiau nei 9800x3d. Ray reconstruction RT problemas ir ghostingus sutvarko. Problema, kad jis be DLSS neveikia. O hogwartso DLSS4 mano akiai veikia prastai. Native daug gražiau atrodo, net ant 27 inch monitoriaus. Jei turi 9800x3d ir 5090, bei nematei tokių vaizdų – nenaudoji Path tracing’o arba niekada nebuvai DLAA įjungęs 🙂 arba raiška ne 4k. Nežinau, kaip tas stalkeris tau gerai eina 🙂 pilna nesąmonių. FPS dropų. iš sienų lendančių negyvų npc, jei šalia sienos nudedi ir kokio tik nori šlamšto. Nepadėjo ir pirmadienio update, kuriame daug crashų sutvarkytų. Smigęs žaidimas buvo dar kelis kartus. noras žaist net dingo.
Ir DLSS4, MFG toli gražu ne visur geros technologijos. Pilna žaidimų kuriuose veikia šūdinai. Ant 144Hz monitoriaus MFG apskritai nenaudotinas.. Jei tik įmanoma aš vengiu jų ir stengiuosi native laikyt.Deja Path Tracingas ne šių dienų vaizdo plokštėms skirtas. Nei viena GPU nevelka jo arba turi žaist FHD raiškoje 🙂 Tačiau, kad ir kaip ten yra Cyberpunk’e kentėt artefaktus ir kitas nesąmones dėl Path Tracingo efektų tikrai verta 🙂 Grafika perkeliama į visiškai kitą lygį.
UE daug daug kaltės tenka, Epic’ai paleido UE5 alfa versiją kaip 1.0, tai dar bent porą metų eis UE žaidimai kuriems >60FPS jau pasiekimas. Praktiškai tik neseniai paleista 5.6 versija jau panaši į padorų produktą.
Situacija ypač nedėkinga, nes UE5 populiarumas, ironiškai, kaip niekad didelis.
Ne veltui ir vadinamas Stutter Engine 5. Frame gen tą prakeiktą stutterį kiek nuima, bet vėl… pasiek tu tuos native 60-70 FPS, kad nori…