Integruota „Ryzen 5 Pro 4650G“ grafika (feat. ASUS ROG Strix B550-I Gaming) prieš 7 metų senumo GTX 750 Ti
Apie Ryzen 5 Pro 4650G grafikos posistemę
AMD vis dar remiasi „Vega“ šeimos iGPU ir GCN architektūra, nors ji dar kartą buvo peržiūrėta ir optimizuota iki 5.1 versijos. Tiesa, dekodavimo varikliai jau paimti iš „Navi“. Maksimalus stream procesorių (SP) skaičius yra mažesnis nei praeitos kartos „Picasso“ APU procesoriuose (512 prieš 704), tačiau AMD pavyko kone trečdaliu padidinti taktinį dažnį. Pridėjus architektūrinius GCN patobulinimus „Ryzen 7 4750G“ iGPU su 512 stream procesoriais skaičiuojami galia yra didesnė (2,15 GFLOPS vs 1,97 GFLOPS) už „Ryzen 5 3400G“ su 704 SP. „Ryzen 5 Pro 4650G“ iš 8 klasterių (CU) turi aktyvius tik 7, todėl procesorių skaičius sumažėja iki 448, TMUs nuo 32 iki 28 vienetų, o galia iki 1,7 GFLOPS. „Picasso“ APU procesoriuose „RX Vega“ posistemė turėjo ne tik daugiau stream procesorių, bet ir didesnį skaičių TMUs (44 vnt). Taktinis dažnis siekė 1200-1400 MHz, kai dabar „Ryzen 7 Pro 4750G“ modelyje „Vega“ posistemei suteiktas net 2,1 GHz dažnis. Mūsiškiame 4650G iGPU dažnis kiek mažesnis – 1,9 GHz.
Pasak AMD, kiekvienas CU yra iki 60 % spartesnis nei „Picasso“. To pavyko pasiekti ne vien didesnio iGPU dažnio pagalba, bet ir dėl dvigubai pralaidesnės IF magistralės bei išaugusio atminties pralaidumo. Dėl paketo perkėlimo iš 12 nm į 7 nm pavyko išlaikyti tą patį iGPU TDP reitingą, siekiantį vos 15 W.
Kaip jau minėjome, iš 2014 metų nužengusi GTX 750 Ti yra paremta „Maxwell“ architektūra, turi 640 CUDA branduolių, 40 TMUs, 16 ROPS ir 128 bitų magistralę, kuri su 1350 MHz veikiančia 2 GB dydžio GDDR5 atmintimi sukuria 86,4 GB/s pralaidumą. GM107 lusto dydis beveik identiškas „Renoir“ lusto dydžiui, tačiau dėl seno 28 nm techproceso tranzistorių skaičius skiriasi apie 5 kartus.
Nereikliems žaidėjams integruotos Zen2 grafikos kai kuriais atvejai užtenka, bet dar reiktų spartos pridėti, kad visą eSportą ir paprastesnius žaidimus normaliai vežtų.
Visgi, leidžiant apynaujus AAA žaidimus, geriau su tokio lygio iGPU taikyti būtent į 720p (per resolution scaling)- tai bent kadrų per sekundę bus pakankamai. Kai kurie naujausi AAA, kaip RDR2 bei Cyberpunk, ir taip bus ant ribos. O kad žaidimas atrodytų gražiau- tiesiog palikti tekstūras ant medium/high (skirtumas išties didelis), o daugmaž visa kita- gali būti ir žemiausia.
Pagal playability aišku 720p geriau, bet kaip tai atrodys kad ir ant mažo 24″ LCD? Reikės įsijungt pasižiūrėt 🙂
Kas tikrai buvo maloniai netikėta, tai energijos poreikis. Žaidžiant 80-90 W iš tinklo.
Pats nebandžiau, tačiau TechEpiphany kanalas dažniausiai tokias raiškas testuoja (o aš matau per savo 32″)- tai per daug nekreipiant dėmesio, pakenčiamai ten viskas atrodo. Man išties baisu yra tik low tekstūros, kurių neverta dėti, nes su medium/high tekstūrom tik keliais fps mažiau, ir jau netragiškas vaizdas.
Pažiūrėjau 720p ant 24″ – baisiau už pirmąjį DLSS 😀
Matyt, čia kaip kam:) Manęs visai negasdina ir Might and Magic 6 lygio grafika, na ir visokias kitokias senienas palošiu, ir šiaip ne pagal grafiką/naujumą žaidimus renkuosi- tai gal dėl to dabartiniai AAA ant 720p man atrodo visiškai pakenčiamai, nors kitiems gali būti nepriimtina ar baisu.
Aišku low-medium tekstūrų skirtumas kinta nuo žaidimo, bet 60 ppi jau tikrai bado akis labai 🙂 Jau 80 ppi ant 1080p/24″ nemažai ką atbaido.
Man tai iš vis Heroes 3 geriausiai sueina. Ant arkliuko sau tik po žemėlapį varinėji ir ta grafika super yra 🙂
Taip, H3 is aš lošiu (Heroes3:SoD, random žemėlapius, su savo namų taisyklėm, kad būtų daug lėtesnis vystymasis). Buvau jau jų atsilošęs ir geriems 10-čiai metų užmetęs, bet prieš kelis metus sugrįžau.
O žaidimo išvaizda išties puiki (su neoficialiu HD+ pataisymu bei jo leidžiama aukštesne raiška + filtrais).
Patarčiau pabandyti sukurtus žemėlapius (maps4heros ar heroesportal tinklapiai) ir HOTA papildymą. Nauja frakcija ir nemažai naujovių. Ne visos į gerą, bet yra ir gerų patobulinimų. Aš vis prie H3 grįžtu kas kelis metus ir vis ką nors naujo sužinau ar išmokstu. Realiai dabar H3 vos ne renesansą išgyveną, transliacijos vienas prieš vieną ir tt. Ypač Rusijoje aktyvi bendruomenė, bet ir kitur yra fanų.
Žinoma be HD modo niekaip šitas žaidimais šiais laikais nenaudojamas 🙂
Aš padėtį neblogai žinau, matau ir lietuvių lošiančių- pavyzdžiui Lexiavas yra vienas geresnių viešų žaidėjų, o kartu ir gana linksmas ‘tier list’ų meistras:)
https://www.youtube.com/watch?v=rpY3wASVgf0&list=PLogwA6OotPgQyrF_Ybcj-RSR_AO_xKSzm
O apie mano žaidimus- taip jau yra, kad jokiuose strateginiuose žaidimuose ‘campains’, ar ir šiaip sukurti žemėlapiai/scenarijai yra visiškai ne man- o užsikabinu tik už tų žaidimų, kurie siūlo lošti grynai random žemėlapius. HotA- tai nepaisant viso (dažnai) gero darbo, sakyčiau yra taikyta lošiantiems prieš kitus žmones, ir tuo jų būdu kur pradedama lengvai ir stipriai, žemėlapis turtingas, o viskas baigiama per 3 žaidimo savaites. Nesakau kad tai blogai- ir pats galėčiau taip lošti, bet užtenka kitų multiplayer žaidimų (tas pats Age of Empires 2 reikalauja nuolatinio pasitreniravimo). O Herojus lošiu savo atsipalaidavimui, lėtai, ir su namų taisyklėmis kurios kaip ir atvirkščios HotAi- pradžia turi būti sunki (HotA pradinį karių skaičių stipriai padidina, o tai netinka). O taip pat- žemėlapis turi būti išties sunkus- impossible lygis, bet lošiu tik tuos randomus, kur daugmaž viskas saugoma, ir dar sakykim medis, rūda, ar išvis išėjimas iš pilies užtvertas taip kad savaitę kitą nepraeisi (HotA vėl netinka, nes joje tai ‘išspręsta’, ir randomuose užtikrinamas lengvas priėjimas prie pagrindinių kasyklų). Kitos namų taisyklės- prieš neutralus tik autocombat (kad būtų lėčiau, rizikingiau, ir prarandami kariai), išvis neleidžiama slow advanced/expert ir kai kurių kitų burtų; negalima tikrinti creature banks sargų, vystyti geriausių herojų; kariai tik iš vienintelės pradinės pilies gali vaikščioti po visą žemėlapį (kitų pilių- tik ginti jų teritorijas), ir t.t.:) Žodžiu, lošiu savo Herojų rūšį, o taisyklės- kad būtų sunkiau, lėčiau, ir kad išties loštum už savo pilį, įskaitant menkiausių/prasčiausių karių panaudojimą, o ne taip kaip multiplayer- kur pastatai savo pilyje kokį vieną kitą karių pastatą mėsai, bet pagrindinę kariuomenę kas kartą susirenki tų pačių wyvernų, ciklopų ir angelų, nepaisant už kokią rasę loštum.
O jei norėtum pamatyti, kokie žemėlapiai man patinka- tai šis yra geras pavyzdys:) (reikia įdėti į Heroes3 SoD/Games, ir iš žaidimo jį per Singleplayer/Load užkrauti)
https://we.tl/t-ri7Nc4Fk5Q
Keistos taisyklės. Tikrai yra sunkių ir sudėtingų žemėlapių, net neišigalvojant savo taisyklių. Aš pats PVP nežiūriu, bet single player kur žaidžia tikrai yra įdomių praėjimų žemėlapių, kur tingėčiau nesugebėčiau praeit, nors ir esu žaidime tikrai aukštesnio nei vidutinio lygio.
Na ką sėkmės dar vienam H3 fanui. 🙂