Integruota „Ryzen 5 Pro 4650G“ grafika (feat. ASUS ROG Strix B550-I Gaming) prieš 7 metų senumo GTX 750 Ti
Žvilgsnis iš arčiau į ROG Strix B550-I Gaming
Į mažą dėžutėje ASUS prideda ne vieną aksesuarą: WiFi anteną, firminius lipdukus, SATA kabelius, zip-ties surišėjus, ARGB kabelį-prailgintoją, ROG audio USB Type-C kabelį ir I/O skydelį, kas yra šiek tiek netikėta.
17 x 17 mm išmatavimų ROG Strix B550-I Gaming turi daug bendro su ROG Strix Z490-I Gaming: juodos-pilkos spalvų rinkinį, VRM aušinimu pridengta I/O zona, M.2 radiatorius po CPU lizdu, nematoma baterija ir keturi vertikalūs SATA lizdai, kurie sustatyti teisingu būdu. Norint prieiti prie kairėje esančių portų DRAM modulio ištraukti nereikės – užteks atjungti greta esantį SATA kabelį. Pro perforuotą VRM dangtelį galima įžiūrėti mažo skersmens ventiliatorių, kas ASUS pagamintose mITX formato pagrindinėse plokštėse jau tapo normali praktika. Kaip ir Z490-I Gamming atveju ant montažinės plokštės nematome nei Q-Code ekranėlio, nei pagalbinių įjungimo/perkrovimo mygtukų. Lieka maža tikimybė, kad ASUS bus integravusi bent kažką į galinę I/O sienelę. Estetikos klausimu ROG Strix B550-I Gaming dėl pilkos spalvos tematikos mums labiau panaši į ROG Maximus šeimos atstovą, nei kad į ROG Strix modelį, kurie paprastai naudoja tamsios spalvos radiatorius. Kaip ten bebūtų išvaizda yra imponuojanti.
Kitoje montažinės plokštės pusėje matome vieną M.2 lizdą. VRM fazių dubliuotojų aplink CPU lizdą nėra. Tiesa tokia, kad ASUS savo pagrindinėse plokštėse jų tiesiog nebenaudoja.
Panaudotas 8-pin ProCool EPS12V lizdas geba praleisti daugiau energijos nei įprastas lizdas, kadangi naudoja aukštos įtampos kojytes. Papildomai panaudotas metalinis kembrikas tam, kad šiluma būtų efektyviau išsklaidyta. CPU_FAN lizdas nuo AIO_PUMP ir CHA_FAN yra pažymėtas kita spalva. Greta patalpinti 4-pin RGB (12 V, 3 A) ir 3-pin ARGB (5 V, 3 A) lizdai. PCB kampe išdėstyti Q-LEDs, leidžiantys nustatyti nesėkmingo POST’o problemos kaltininką (CPU, VGA, DRAM, Boot Device),
ASUS šįkart nenurodo maksimalaus palaikomo DDR4 atminties dažnio naudojant skirtingų kartų Ryzen procesorius. Tiesiog atžymi, kad B550-I Gaming palaiko 5100 MHz (O.C) DDR4 atmintį. Maksimali talpa dviejuose DIMM lizduose 64 GB. Pasirinkta Daisy Chain (OptiMem II) takelių išdėstymo topologija.
Krašte išdėstytos C tipo USB 3.2 Gen 2 (10 Gb/s) ir 19-pin USB 3.2 Gen 1 (kitaip žinoma kaip USB 3.0) vidinės galvutės. Keturi statmeni SATA portai tinkami RAID 0, 1 ir 10 tipų masyvų sukūrimui.
Apatinėje ROG Strix Z490-I Gaming dalyje be vienintelio turimo sustiprinto PCIe x16 lizdo, kuris palaiko 4.0 standartą, daugiau nieko neaptikome, bet virš lizdo radome USB 2.0 galvutę, galimybę prijungti išorinį šilumos diodą arba prireikus anuliuoti BIOS nustatymus su CLR_CMOS trumpikliu.
Po M.2 radiatoriumi įrengtas vienas (M.2_1) M.2 lizdas, tinkantis ir PCIe, ir SATA M.2 kaupikliui. Maksimalus telpantis formatas 2280. Lizdas susietas su CPU PCIe centru, todėl naudojant „Renoir“ PCIe magistralė vietoje 4.0 x4 protokolo bus apribota iki 3.0 x4. Kartu maksimalus pralaidumas bus sumažintas nuo 64 GB/s iki 32 GB/s.
Ant tos pačios montažinės plokštės išdėstyti integruotos garso posistemės komponentai, įskaitant „Realtek S1220A“ kodeką, dvigubus (R4580I + OPA1688) ausinių stiprintuvus (abu iš „Texas Instruments“) bei eilę filtruojančių „Nichicon“ kondensatorių. Taip pat aptikome specialų S210 lustą, kuris moka atpažinti signalo tipą, todėl lizdą galima naudoti ne vien ausinių prijungimui. Po montažine plokšte B550 aušinimui panaudotas mažytis radiatorius.
Antrasis M.2 lizdas (M.2_2) neturi nuosavo radiatoriaus. Kadangi jis susietas su B550 rinkiniu pralaidumas siekia 32 GB/s nepriklausomai nuo naudojamo procesoriaus. Specifikacijos identiškos pirmajam lizdui, t.y. 2280 formatas, tiek PCIe, tiek SATA palaikymas, ir duomenų srauto nepriklausomumas nuo kitų prievadų.
I/O panelėje aptikome tris USB 3.2 Gen 2 (raudoni) ir vieną USB 2.0 (juodas) lizdus. Po USB 3.2 Gen 2 lizdu matomas Type-C lizdas taip pat siūlo 10 Gb/s pralaidumą, tačiau esantis po audio lizdais tėra USB 2.0 specifikacijos su 480 Mb/s pralaidumu. Tai specialus audio USB Type-C lizdas, skirtas platesniam suderinamumui su įvairiais headset’ais. Motininė plokštė turi BIOS_FLBK funkciją, leidžiančią be CPU atnaujinti BIOS. ROG Strix B550-I Gaming siūlo 2T2R bevielį Wi-Fi 6 tinklą, kurio teorinis pralaidumas siekia 2,4 Gbps, ir BT 5.1 palaikymą. Vielinis tinklas susietas su „Intel I225-V“ moduliu, kuris siūlo teorinę 2,5 Gbps spartą. Vaizdą galima išvesti naudojant HDMI 2.1 arba DisplayPort 1.4 portus. Abiejų užtenka 4096 x 2304 @60 Hz kombinacijai. Nors palaikomas 7.1 kanalų garsas, tačiau tik trys audio išėjimai privers naudoti priekinę korpuso audio jungtį norint turėti visus kanalus.
Nereikliems žaidėjams integruotos Zen2 grafikos kai kuriais atvejai užtenka, bet dar reiktų spartos pridėti, kad visą eSportą ir paprastesnius žaidimus normaliai vežtų.
Visgi, leidžiant apynaujus AAA žaidimus, geriau su tokio lygio iGPU taikyti būtent į 720p (per resolution scaling)- tai bent kadrų per sekundę bus pakankamai. Kai kurie naujausi AAA, kaip RDR2 bei Cyberpunk, ir taip bus ant ribos. O kad žaidimas atrodytų gražiau- tiesiog palikti tekstūras ant medium/high (skirtumas išties didelis), o daugmaž visa kita- gali būti ir žemiausia.
Pagal playability aišku 720p geriau, bet kaip tai atrodys kad ir ant mažo 24″ LCD? Reikės įsijungt pasižiūrėt 🙂
Kas tikrai buvo maloniai netikėta, tai energijos poreikis. Žaidžiant 80-90 W iš tinklo.
Pats nebandžiau, tačiau TechEpiphany kanalas dažniausiai tokias raiškas testuoja (o aš matau per savo 32″)- tai per daug nekreipiant dėmesio, pakenčiamai ten viskas atrodo. Man išties baisu yra tik low tekstūros, kurių neverta dėti, nes su medium/high tekstūrom tik keliais fps mažiau, ir jau netragiškas vaizdas.
Pažiūrėjau 720p ant 24″ – baisiau už pirmąjį DLSS 😀
Matyt, čia kaip kam:) Manęs visai negasdina ir Might and Magic 6 lygio grafika, na ir visokias kitokias senienas palošiu, ir šiaip ne pagal grafiką/naujumą žaidimus renkuosi- tai gal dėl to dabartiniai AAA ant 720p man atrodo visiškai pakenčiamai, nors kitiems gali būti nepriimtina ar baisu.
Aišku low-medium tekstūrų skirtumas kinta nuo žaidimo, bet 60 ppi jau tikrai bado akis labai 🙂 Jau 80 ppi ant 1080p/24″ nemažai ką atbaido.
Man tai iš vis Heroes 3 geriausiai sueina. Ant arkliuko sau tik po žemėlapį varinėji ir ta grafika super yra 🙂
Taip, H3 is aš lošiu (Heroes3:SoD, random žemėlapius, su savo namų taisyklėm, kad būtų daug lėtesnis vystymasis). Buvau jau jų atsilošęs ir geriems 10-čiai metų užmetęs, bet prieš kelis metus sugrįžau.
O žaidimo išvaizda išties puiki (su neoficialiu HD+ pataisymu bei jo leidžiama aukštesne raiška + filtrais).
Patarčiau pabandyti sukurtus žemėlapius (maps4heros ar heroesportal tinklapiai) ir HOTA papildymą. Nauja frakcija ir nemažai naujovių. Ne visos į gerą, bet yra ir gerų patobulinimų. Aš vis prie H3 grįžtu kas kelis metus ir vis ką nors naujo sužinau ar išmokstu. Realiai dabar H3 vos ne renesansą išgyveną, transliacijos vienas prieš vieną ir tt. Ypač Rusijoje aktyvi bendruomenė, bet ir kitur yra fanų.
Žinoma be HD modo niekaip šitas žaidimais šiais laikais nenaudojamas 🙂
Aš padėtį neblogai žinau, matau ir lietuvių lošiančių- pavyzdžiui Lexiavas yra vienas geresnių viešų žaidėjų, o kartu ir gana linksmas ‘tier list’ų meistras:)
https://www.youtube.com/watch?v=rpY3wASVgf0&list=PLogwA6OotPgQyrF_Ybcj-RSR_AO_xKSzm
O apie mano žaidimus- taip jau yra, kad jokiuose strateginiuose žaidimuose ‘campains’, ar ir šiaip sukurti žemėlapiai/scenarijai yra visiškai ne man- o užsikabinu tik už tų žaidimų, kurie siūlo lošti grynai random žemėlapius. HotA- tai nepaisant viso (dažnai) gero darbo, sakyčiau yra taikyta lošiantiems prieš kitus žmones, ir tuo jų būdu kur pradedama lengvai ir stipriai, žemėlapis turtingas, o viskas baigiama per 3 žaidimo savaites. Nesakau kad tai blogai- ir pats galėčiau taip lošti, bet užtenka kitų multiplayer žaidimų (tas pats Age of Empires 2 reikalauja nuolatinio pasitreniravimo). O Herojus lošiu savo atsipalaidavimui, lėtai, ir su namų taisyklėmis kurios kaip ir atvirkščios HotAi- pradžia turi būti sunki (HotA pradinį karių skaičių stipriai padidina, o tai netinka). O taip pat- žemėlapis turi būti išties sunkus- impossible lygis, bet lošiu tik tuos randomus, kur daugmaž viskas saugoma, ir dar sakykim medis, rūda, ar išvis išėjimas iš pilies užtvertas taip kad savaitę kitą nepraeisi (HotA vėl netinka, nes joje tai ‘išspręsta’, ir randomuose užtikrinamas lengvas priėjimas prie pagrindinių kasyklų). Kitos namų taisyklės- prieš neutralus tik autocombat (kad būtų lėčiau, rizikingiau, ir prarandami kariai), išvis neleidžiama slow advanced/expert ir kai kurių kitų burtų; negalima tikrinti creature banks sargų, vystyti geriausių herojų; kariai tik iš vienintelės pradinės pilies gali vaikščioti po visą žemėlapį (kitų pilių- tik ginti jų teritorijas), ir t.t.:) Žodžiu, lošiu savo Herojų rūšį, o taisyklės- kad būtų sunkiau, lėčiau, ir kad išties loštum už savo pilį, įskaitant menkiausių/prasčiausių karių panaudojimą, o ne taip kaip multiplayer- kur pastatai savo pilyje kokį vieną kitą karių pastatą mėsai, bet pagrindinę kariuomenę kas kartą susirenki tų pačių wyvernų, ciklopų ir angelų, nepaisant už kokią rasę loštum.
O jei norėtum pamatyti, kokie žemėlapiai man patinka- tai šis yra geras pavyzdys:) (reikia įdėti į Heroes3 SoD/Games, ir iš žaidimo jį per Singleplayer/Load užkrauti)
https://we.tl/t-ri7Nc4Fk5Q
Keistos taisyklės. Tikrai yra sunkių ir sudėtingų žemėlapių, net neišigalvojant savo taisyklių. Aš pats PVP nežiūriu, bet single player kur žaidžia tikrai yra įdomių praėjimų žemėlapių, kur tingėčiau nesugebėčiau praeit, nors ir esu žaidime tikrai aukštesnio nei vidutinio lygio.
Na ką sėkmės dar vienam H3 fanui. 🙂