Tyrimas su „Asus RTX 2060 ROG STRIX“: ar 6 GB vRAM yra per mažai?

Rezultatai: „Assasin's Creed: Odyssey“, „Fallout 4“, „Far Cry 5“, „Kingdom Come: Deliverance“, „Resident Evil 2“

Pastaba Nr. 1: kaip nagrinėti kadrų atsako lenteles. Žinome, kad daugelis Technews.lt lankytojų lengvai supranta kadrų atsako lentelę, bet tikrai bus tokių, kuriems toks kadrų grafikas nieko nesako. Paprastai tariant, čia matome grafiką su kiekvieno testuoto kadro atsaku milisekundėmis (ms). Pavyzdžiui, jei žaidime generuojami 60 kadrų per sekundę, tai idealiu atveju kiekvienas kadras truktų 16.6 ms. Žaidimams esant dinamiškiems taip nebūna. Gali nutikti ir taip, kad 1 kadras truks 100 ms, o likę 59 kadrai po 15.25 ms, tada vis tiek turėsime 60 kadrų per sekundę, bet žaidime pajausime sutrukčiojimą būtent dėl vieno blogo kadro, nors vidurkis ir bus geras. Jei žvelgiant į kadrų atsako grafiką matome tolygią liniją, tai reiškia, kad žaidimas veikia sklandžiai, jei matome įvairius spyglius tai reiškia, kad žaidime buvo jaučiamas trukčiojimas, angliškai vadinimas sttutering’as. Kuo didesnis matomas spyglys, tuo didesnis buvo kadro atsako laikas, tai reiškia ir didesnį lagą.

Pastaba Nr. 2. Reikia suprasti, kad apžvalgoje „Asus RTX 2060 ROG Strix OC Gaming 6 GB“ vaizdo plokštė yra pasitelkiama kaip įrankis, ir tos pačios problemos dėl atminties trūkumo kamuoja visas RTX 2060 vaizdo plokštes nepriklausomai nuo gamintojo.

Pirmiausia – paprasta kadrų per sekundę lentelė. Matome, kad pagal bendrą vidurkį pergalę „Assasin’s Creed: Odyssey“ žaidime prieš GTX 1070 Ti turi „Asus RTX 2060 ROG Strix OC Gaming 6 GB“ vaizdo plokštė. Persvara, kai naudojamas įprastas resolution scaling 100 % nustatymas, yra net 15 %, bet kai įjungiamas resolution scaling 160 % nustatymas, persvara vidutiniuose kadruose sumažėja iki 5 %, o 0.1 % kadrai netgi yra blogesni. Tai nulėmė didesnis nei 6 GB atminties naudojimas, būtent atminties trūkumo scenarijai ir buvo šios apžvalgos tikslas.

Pirmoji „Assasin’s Creed: Odyssey“ kadrų atsako lentelė yra su resolution scaling 100 % nustatymu. Kaip matote, abi vaizdo plokštės suteikia labai panašų žaidimo sklandumą, bet RTX 2060 visgi turi keletą spyglių, kurie užsimena apie minimalius trukčiojimus. Vienas iš jų yra arti 50 ms (20 fps), o kitas maždaug ties 40 ms (25 fps).

Sekanti lentelė jau demonstruoja, kas dedasi, kai įjungiame resolution scaling 160 % nustatymą. Čia matome didelį vieną spyglį net iki 250 ms, arba, kitaip sakant, iki ketvirtadalio sekundės. Paskui kadruose pakartotinai vis atsiranda blogas kadras su daugiau nei 50 ms. Matyt šie blogi kadrai prasidėjo po to, kai pradėjo trūkti 6 GB atminties, ir duomenys keliavo iš vaizdo plokštės atminties į operatyviąją atmintį ir atvirkščiai. Priminsime, kad resolution scaling 160 % naudotas nustatymas buvo specialiai tam, kad reikėtų daugiau nei 6 GB atminties. Jį įjungus RTX 2060 pradeda springti; GTX 1070Ti, turinti 8 GB vRAM, ir toliau tvarkosi gerai.

Dar vienas žaidimas, kuriame naudojome resolution scaling nustatymą, yra „Resident Evil 2“. Šis žaidimas labai mėgsta vaizdo plokštės atmintį, ir tai matosi rezultatuose. Net su resolution scaling 100 % nustatymu matome, kad RTX 2060 springsta, ir 0.1 % kadrai yra prasti. Nors vidutiniai kadrai ir yra geresni. Ta pati situacija ir testuojant su resolution scaling 160 %. Paprastai tariant, nors geresnius vidutinius kadrus turi RTX 2060, bet žaidimą daug maloniau žaisti su GTX 1070Ti, kurią gelbėja papildomi 2 GB vRAM.

Kaip matote iš grafiko, RTX 2060 naudojant maksimalius nustatymus ir resolution scaling 100 % demonstruoja nemažai trukčiojimų. Kai tuo tarpu GTX 1070Ti grafike – tik keli maži spygliai, labai juntamai negadinantys žaidimo eigos.

Perėjus prie resolution scaling 160 % nustatymo, kai atminties naudojimas dar išauga, jau matome masyvius spyglius RTX 2060 grafike, o GTX 1070Ti linija vis dar tiesi su vienu didesniu spygliuku. Šį RTX 2060 lagą buvo lengva pastebėti ir žaidime, dažniausiai jis pasireikšdavo, kai tik buvo daromas pasisukimas. Tą pastebėtų net nelabai akylas, nes blogiausias kadras truko pusę sekundės.

„Far Cry 5“ buvo dar vienas žaidimas, kuriame buvo naudojama daugiau nei 6 GB vRAM. Didesnis atminties poreikis vėl pasireiškė blogesniais RTX 2060 0.1 % kadrais lyginant su GTX 1070 Ti. Vidutiniai RTX 2060 kadrai vėl buvo kiek geresni, nei konkurento.

Iš tiesų „Far Cry 5“ žaidime situacija su RTX 2060 nėra labai prasta. Nors ir matome kelis didesnius spyglius, jie nėra dideli, ir lagas žaidžiant nenervino. Visa tai tikriausiai dėl to, kad trūko tik kelių šimtų MB atminties, tad vaizdo plokštė susitvarkė pakankamai gerai. Arba taip, kaip sugebėjo.

Kaip rašėme anksčiau, pirminis planas buvo testuoti tik žaidimus su HD tekstūromis. Eigoje paaiškėjo, kad tik „Far Cry 5“ naudoja daugiau nei 6 GB atminties, o „Fallout 4“ įdiegus HD tekstūras atminties reikia ne tiek ir daug. Žaidimui užtenka 4 GB vRAM. Dėl to RTX 2060 vidutiniai kadrai yra geresni visuose matavimuose (lyginant su GTX 1070Ti). Tad ten, kur RTX 2060 neriboja atmintis, ji atrodo kiek spartesnė nei GTX 1070 Ti.

Kadrų atsako grafike matome, kad žaidimas nepasižymi stabilumu nepriklausomai nuo vaizdo plokštės. Matyt toks jau šio žaidimo variklis. Skirtumą tarp RTX 2060 ir RTX 1070Ti įžvelgti yra sunku, abi vaizdo plokštės turi panašiai blogų kadrų. Pačiame žaidime trukčiojimai ir lagas nesijaučia.

„Kingdom Come:Deliverance“ – dar vienas žaidimas su HD tekstūromis, kuriam neprireikė nei 4 GB vRAM. Dėl to matome panašią situaciją, kaip „Fallout 4“ – RTX 2060 yra spartesnė už GTX 1070Ti visose trijose vidutinių kadrų kategorijose. Persvara nėra didelė, bet ji yra.

Kadrų atsako grafike matome, kad skirtumo tarp RTX 2060 ir GTX 1070Ti šiame žaidime nėra. Abi vaizdo plokštės suteikia identišką patirtį žaidime, kai kalbame apie trukčiojimus ar lagą.

3 Komentarai

  1. koloniukas parašė:

    Su rtx 2060 net nelysčiau į 1440p, tai yra 1080ti/2080 raiška.

    • Mindaugas Klumbis parašė:

      Tikrai nėra RTX 2060 blogai ant 1440p, na nebent nori, kad AAA lygio žaidimai eitų virš 100 fps. Jei koks vienas ar kitas žaidimas prasčiau atrodo visada galima kokį filtrą numažinti ar kokį nustatymą pakeist, kuris bendrai vaizdo kokybei turės minimalią įtaką.

  2. BC00 parašė:

    Čia jau priklauso nuo norimo komforto. Mindaugas turbūt pasakytų, kad nelabai kaip žaidėsi tik AC Odyssey. Paaukojus kelis settings ir fps mušantį AA filtrą mažiau reikliam geimeriui spėčiau 2060 visai tiktų ir patiktų.

    Šiaip įdomus straipsnis ir puikiai viskas aprašyta, įdedant ms/fps diagramas.

Parašykite komentarą

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.